Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Piec gazowy - jakie zapotrzebowanie kW


Damon

Recommended Posts

Generalnie zadowolony z DGP. Czopuch kominka mam pomalowany farbą zmywalna, wiec to da radę czyścić. Po jakims czasie na ścianach i suficie tez troche widać (zależy od usytułowania nawiewów). To niestety wada.

Tempa nagrzewania i chłodzenia nie sprawdzałem, ale generalnie prawie cały dom (180m2) moge dogrzać prawie bez CO. Poczytaj odpowiednie wątki. Mozna chyba spiać GDP z reku (ja nier mam). Nie sugeruje żadnego rozwiazania jako super naj..., ale kweste ekonomii ogrzewania kominkiem vs gaz ziemny warto dobrze rozważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 222
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Dzięki Hans.

Najgorzej to się nie znać i mieć duży wybór. Naczyta się człowiek tych muratorów, niewiele rozumie, ale jedno wie że trzeba dobrze wybrać.

Ja drzewo miałabym w super cenie, przywożone od dziadka z daleka, ale suche. Poza tym może dogadałabym się z leśnikami (mąż leśnik choć nieaktywny) jakiś deputacik by mi opychali - może... Chciałabym płaszcz wodny bo podobno w jakimś zakresie da się elektronikcznie sterować spalaniem by trzymać zadaną temp(wygodnicka jestem)w pokojach. Te smugi przy kanałach mnie zniechęcają do dgp. Ale zapewne cena takiego kominka jest też argumentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Straty na taktowanie w przypadku takiego kotła jak mój (Cerasmart Modul ZBS-22) są pomijalnie małe. Kocioł startuje z minimalną moca grzewczą (tak działa jego sterowanie), a nie maksymalną, jak tu często sugerowano. Dopiero po krótkim czasie moc ustala sie wg modulacji. Udział strat kominowych też sie nie zmienia, bo w czasie, gdy kocioł nie grzeje wentylator nie pracuje, więc nie ma ciągu do komina (ważne - cecha kotłów z zamknieta komora spalania).

2. Sprawności kotłów większego i mniejszego, pracujacych z ta samą moca i przy tej samej temp spalin, sa praktycznie takie same (przynajmnej przy porównaniu ZBS-16 - ten ma 16kW max i ZBS-22 - te kotły maja te same wymienniki, a różne palniki).

3. Bardzo ważnym kryterium sa potrzeby CWU. Jak stwierdził doradca, idealnie byłoby mieć 2 kotły :D : do CO i do CWU. W skrajnych przypadkach te dwie potrzeby trudno pogodzić. Jest gdzieś parametr dla systemu CWU, który mówi, na ile łazienek jest on wymiarowany: kocioł i zasobnik. Zapomniałem jak on sie nazywa (może ktoś biegły przypomni), ale dla mojego kotła wynosi 1,6. To oznacza, że jest wymiarowany na 1,6 łazienki, czyli 2. Ja mam 3 łazienki i to w opinii doradcy przesądza, że mam kocioł ok. Czyli dla potrzeb CO mógłby byc mniejszy ale nie dałby sobie rady z CWU.

 

No to przyznam, że ja już nic nie rozumiem. Jeśli te straty na taktowanie są takie minimalne to po co ta cała walka o dobieranie optymalnej (nie przewymiarowanej) moc kotłów? Przecież zgodnie z tą logiką to reguła 24KW zawsze powinna się sprawdzać ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to przyznam, że ja już nic nie rozumiem. Jeśli te straty na taktowanie są takie minimalne to po co ta cała walka o dobieranie optymalnej (nie przewymiarowanej) moc kotłów? Przecież zgodnie z tą logiką to reguła 24KW zawsze powinna się sprawdzać ???

Ja myślę, że temat taktowania moze zależeć od rodzaju pieca i automatyki. Jeśli kondensat z zamknieta komorą spalania i startuje z minimalna mocą to wyglada na to, ze taktowaniem mozna sie zbytnio nie przejmować. O tzw. przewymiarowaniu decyduje wtedy zapotrzebowanie na CWU, komfort z tym zwiazany i też ekonomia tego podgrzewu. Wg mnie w skali roku na CWU idzie 20-40% rocznego zuzycia gazu - zależnie od indywidualnych potrzeb. Też jest o co walczyć. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
jestem po wielce ciekawej rozmowie z projektantem naszych instalacji. powiedziałam czego oczekuję: wygody i optymalizacji kosztów, opowiedziałam o układzie kominek z płaszczem+solar+gaz+reku. on odpowiedział że się da, ale to czego oczekuję to zamyka się w gaz+solar+zwykły kominek+ klima(tj jednostka reku z jednostką chłodzącą) na mój domek około150 użytkowej zaproponował kondensat Vitodens 343-F 4-13kW. i choć wierzyłam w płaszcz jak w wyrocznie chyba mnie przekonał małą możliwością kontroli temp. a zapomniałam dodać że 90 m podłogówki i tylko w sypialniach duże grzejniki(żeby nie buchały temperaturą-powiedzenie projektanta). chyba nie będę tego zmieniać bo zależało mi na płytkach w salonie i na reku, a to tu mam zawarte... i mąż się przychylił do tego układu więc.....mam nadzieję że dobry piec nam dobrał :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem i z góry przepraszam, że nie przeczytam całego wątku, ale mam monitorowany net w pracy :-/

 

Planuję do swojego domu kocioł kondensacyjny Junkers ZSB 14kW jednofunkcyjny.

 

Będę też miał mały piec na drewno do okazyjnego palenia papierów, desek itp.

 

Chciałbym kupić zasobnik z dwiema wężownicami aby wykorzystać czasami ciepełko tego drugiego.

 

Zazwyczaj zbiorniki z dwiema wężownicami zaczynają się od 250L. Czy przy tej pojemności straty ciepła przy grzaniu gazem nie będą za duże (3 osoby, małe zużycie wody - wydaje mi się że 120 L by spokojnie nam starczyło).

 

Acha, no i jaki zasobnik warto kupić, żeby się finansowo nie zrujnować.

 

Z góry dzięki za porady :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...
No to przyznam, że ja już nic nie rozumiem. Jeśli te straty na taktowanie są takie minimalne to po co ta cała walka o dobieranie optymalnej (nie przewymiarowanej) moc kotłów? Przecież zgodnie z tą logiką to reguła 24KW zawsze powinna się sprawdzać ???

Ja myślę, że temat taktowania moze zależeć od rodzaju pieca i automatyki. Jeśli kondensat z zamknieta komorą spalania i startuje z minimalna mocą to wyglada na to, ze taktowaniem mozna sie zbytnio nie przejmować. O tzw. przewymiarowaniu decyduje wtedy zapotrzebowanie na CWU, komfort z tym zwiazany i też ekonomia tego podgrzewu. Wg mnie w skali roku na CWU idzie 20-40% rocznego zuzycia gazu - zależnie od indywidualnych potrzeb. Też jest o co walczyć. :D

 

Witam wszystkich Forumowiczów i proszę o komentarz; do tej pory byłem zdecydowany na lodówkę DeDietrich Elidens 15kW (3,2 - 14,8 kW) z zasobnikiem 130l. Policzona moc na c.o. = 12kW, co do ciepłej wody użytkowej: 3 łazienki ze zwykłymi prysznicami, żadnych wodotrysków ;), rodzina 4 os. Przy doborze kotła poszedłem na kompromis - niskie rachunki za gaz kosztem roztropnego rozbioru wody. Ale czytając FM doszedłem do wniosku, że w codziennym, zwykłym użytkowaniu nie zdarzają się sytuacje, w których tej ciepłej wody może zabraknąć - nawet przy 130l zasobniku (to takie samopocieszanie). Gorzej może być gdy przyjadą goście. Wtedy na pewno będzie trzeba myć się na raty. Co prawda czas oczekiwania na ciepłą wodę przy opróżnieniu zasobnika nie jest bardzo długi (około pół godziny), ale jednak czekać trzeba. Taki tok myślenia utrzymywał się do czasu przeczytania tego wątku. Bo teraz zastanawiam się jednak nad większym Elidensem (4,5 - 24,9 kW). Skoro kocioł uruchamia się tak, czy siak z mocą minimalną i to całe taktownie nie jest "takie straszne", to może lepiej zapewnić sobie pełny komfort cwu... W końcu 4,5 kW mocy startowej to też mało. Róznica w cenie zakupu kotła pomijalna. Po prostu zabiliście mi ćwieka :)

Pozdrawiam i bardzo proszę o podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sie powaznie przygladam Elidensowi.. Ale jeszcze jest VITODENS 333F z podgrzewaczem 130l + pododowka VITOTRONIC 200, w wersji 3,8-19kW, kwestia oferty jaka dostaniesz.. Elidens moduluje w zakresie 1:6, a Vitodens 1:5 - ale wciaz jest drobna przewaga viessmana (3,8kW min). Niewiem jak wypadlo by porownanie regulatorow pogodowych - Diematic3 vs Vitotronic 200..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sie powaznie przygladam Elidensowi.. Ale jeszcze jest VITODENS 333F z podgrzewaczem 130l + pododowka VITOTRONIC 200, w wersji 3,8-19kW, kwestia oferty jaka dostaniesz.. Elidens moduluje w zakresie 1:6, a Vitodens 1:5 - ale wciaz jest drobna przewaga viessmana (3,8kW min). Niewiem jak wypadlo by porownanie regulatorow pogodowych - Diematic3 vs Vitotronic 200..

Tanij wychodzi np. Junkers podawany przez innych forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sie powaznie przygladam Elidensowi.. Ale jeszcze jest VITODENS 333F z podgrzewaczem 130l + pododowka VITOTRONIC 200, w wersji 3,8-19kW, kwestia oferty jaka dostaniesz.. Elidens moduluje w zakresie 1:6, a Vitodens 1:5 - ale wciaz jest drobna przewaga viessmana (3,8kW min). Niewiem jak wypadlo by porownanie regulatorow pogodowych - Diematic3 vs Vitotronic 200..

Tanij wychodzi np. Junkers podawany przez innych forumowiczów.

 

Zgadza sie - wyjdzie taniej, jezeli wystarczy 16kW to Junkers wyglada bardzo fajnie - mowie o CERAPUR COMFORT ZSBR 16-3A (3,3 - 15,9), oczywiscie doliczajac zasobnik i pogodowke.. ale jezeli szukasz czegos powyzej 16kW - to juz w ofercie Junkersa kondensatow o takim zakresie modulacji i minimum w okolicy 4kW nie ma..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sie powaznie przygladam Elidensowi.. Ale jeszcze jest VITODENS 333F z podgrzewaczem 130l + pododowka VITOTRONIC 200, w wersji 3,8-19kW, kwestia oferty jaka dostaniesz.. Elidens moduluje w zakresie 1:6, a Vitodens 1:5 - ale wciaz jest drobna przewaga viessmana (3,8kW min). Niewiem jak wypadlo by porownanie regulatorow pogodowych - Diematic3 vs Vitotronic 200..

Tanij wychodzi np. Junkers podawany przez innych forumowiczów.

 

Zgadza sie - wyjdzie taniej, jezeli wystarczy 16kW to Junkers wyglada bardzo fajnie - mowie o CERAPUR COMFORT ZSBR 16-3A (3,3 - 15,9), oczywiscie doliczajac zasobnik i pogodowke.. ale jezeli szukasz czegos powyzej 16kW - to juz w ofercie Junkersa kondensatow o takim zakresie modulacji i minimum w okolicy 4kW nie ma..

Powyżej 16kW to chyba dla domu powyżej 250m2 i na pewno nie dla nowych energooszczędnych domów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sie powaznie przygladam Elidensowi.. Ale jeszcze jest VITODENS 333F z podgrzewaczem 130l + pododowka VITOTRONIC 200, w wersji 3,8-19kW, kwestia oferty jaka dostaniesz.. Elidens moduluje w zakresie 1:6, a Vitodens 1:5 - ale wciaz jest drobna przewaga viessmana (3,8kW min). Niewiem jak wypadlo by porownanie regulatorow pogodowych - Diematic3 vs Vitotronic 200..

Tanij wychodzi np. Junkers podawany przez innych forumowiczów.

 

Zgadza sie - wyjdzie taniej, jezeli wystarczy 16kW to Junkers wyglada bardzo fajnie - mowie o CERAPUR COMFORT ZSBR 16-3A (3,3 - 15,9), oczywiscie doliczajac zasobnik i pogodowke.. ale jezeli szukasz czegos powyzej 16kW - to juz w ofercie Junkersa kondensatow o takim zakresie modulacji i minimum w okolicy 4kW nie ma..

Powyżej 16kW to chyba dla domu powyżej 250m2 i na pewno nie dla nowych energooszczędnych domów?

 

Zapotrzebowanie powinien wyliczyc projektant instalacji CO - nie bedziemy tu strzelac, jaka moc na jaka powierzchnie, wiadomo to zalezy z czego i jak dom jest zbudowany.. ja np. mam projektowe zapotrzebowanie 16kW na 190m2, ale dla komfortu i szybszego przygotowania CWU idealny bylby wlasnie 19kW.. Dodam, ze moj dom do energooszczednych niestety sie nie zaliczy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sie powaznie przygladam Elidensowi.. Ale jeszcze jest VITODENS 333F z podgrzewaczem 130l + pododowka VITOTRONIC 200, w wersji 3,8-19kW, kwestia oferty jaka dostaniesz.. Elidens moduluje w zakresie 1:6, a Vitodens 1:5 - ale wciaz jest drobna przewaga viessmana (3,8kW min). Niewiem jak wypadlo by porownanie regulatorow pogodowych - Diematic3 vs Vitotronic 200..

Tanij wychodzi np. Junkers podawany przez innych forumowiczów.

 

Zgadza sie - wyjdzie taniej, jezeli wystarczy 16kW to Junkers wyglada bardzo fajnie - mowie o CERAPUR COMFORT ZSBR 16-3A (3,3 - 15,9), oczywiscie doliczajac zasobnik i pogodowke.. ale jezeli szukasz czegos powyzej 16kW - to juz w ofercie Junkersa kondensatow o takim zakresie modulacji i minimum w okolicy 4kW nie ma..

Powyżej 16kW to chyba dla domu powyżej 250m2 i na pewno nie dla nowych energooszczędnych domów?

 

Zapotrzebowanie powinien wyliczyc projektant instalacji CO - nie bedziemy tu strzelac, jaka moc na jaka powierzchnie, wiadomo to zalezy z czego i jak dom jest zbudowany.. ja np. mam projektowe zapotrzebowanie 16kW na 190m2, ale dla komfortu i szybszego przygotowania CWU idealny bylby wlasnie 19kW.. Dodam, ze moj dom do energooszczednych niestety sie nie zaliczy..

Czyli rachunek w granicach od 6 tys za rok grzewczy. Mało ciekawa perspektywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sie powaznie przygladam Elidensowi.. Ale jeszcze jest VITODENS 333F z podgrzewaczem 130l + pododowka VITOTRONIC 200, w wersji 3,8-19kW, kwestia oferty jaka dostaniesz.. Elidens moduluje w zakresie 1:6, a Vitodens 1:5 - ale wciaz jest drobna przewaga viessmana (3,8kW min). Niewiem jak wypadlo by porownanie regulatorow pogodowych - Diematic3 vs Vitotronic 200..

Tanij wychodzi np. Junkers podawany przez innych forumowiczów.

 

Zgadza sie - wyjdzie taniej, jezeli wystarczy 16kW to Junkers wyglada bardzo fajnie - mowie o CERAPUR COMFORT ZSBR 16-3A (3,3 - 15,9), oczywiscie doliczajac zasobnik i pogodowke.. ale jezeli szukasz czegos powyzej 16kW - to juz w ofercie Junkersa kondensatow o takim zakresie modulacji i minimum w okolicy 4kW nie ma..

Powyżej 16kW to chyba dla domu powyżej 250m2 i na pewno nie dla nowych energooszczędnych domów?

 

Zapotrzebowanie powinien wyliczyc projektant instalacji CO - nie bedziemy tu strzelac, jaka moc na jaka powierzchnie, wiadomo to zalezy z czego i jak dom jest zbudowany.. ja np. mam projektowe zapotrzebowanie 16kW na 190m2, ale dla komfortu i szybszego przygotowania CWU idealny bylby wlasnie 19kW.. Dodam, ze moj dom do energooszczednych niestety sie nie zaliczy..

Czyli rachunek w granicach od 6 tys za rok grzewczy. Mało ciekawa perspektywa.

 

Coz moge rzec.. jeszcze sie bronie :roll: narazie zalewam stropy i z tego sie ciesze, do ocieplenia jeszcze troche czasu - choc wzrost grubosci ocieplenia w stosunku do oszczednosci jest wprost proporcjonalny, niechce zwiekszac ocieplenia duzo ponad 15cm (styropian, sciany mam z Porothermu 25).. pozniej zwiekszanie przynosi coraz mniejszy efekt - natomiast okna beda wpuszczac mniej swiatla.. Oszczednosci rowniez przyniesie rekuperacja w jaka planuje zainwestowac.. wiec moze nie bedzie tak zle..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kolego trochę racji..... ale wziąłeś pod uwagę potem koszt gazu?

Tak jak mówie przy taktowaniu pieca kondensacyjnego przy wykorzystywanej przez niego mocy powiedzmy 5kW (a taka jest potrzebna przez 80%okresu grzewczego) niema żadnych oszczędności na gazie. O CUW niewspominam bo też niema. Piec sie męczy i dyszy. Zużywa sie iskrownik i wymiennik. Niema sensu przewymiarowywać mocy. O.K 11% realnej oszczędności jest na kondensacie w warunkach idealnych. Do takiego przykładu jak ja podałem u siebie to oszczędność spadnie do 4 %. Jeśli licząc 3000 rocznie koszt gazu to 4% będzie to daje 120 zł rocznie zaoszczędzone. To sie kondensata za 5 koła wogóle nieopłaca a tego za 7 ? No to zwrot z inwestycji bedzie po jakim czasie jak sądzisz. Jeśli masz 280m powierzchni to już jest uzasadniony kondensat bo 10kW jak nic weźmie. Ja uważam że za 10 lat kondensaty będą na tyle popularne i tanie że można sobie bedzie na niego pozwolić do każdego przypadku. Ale na dzień dzisiejszy? No chyba że ktoś ma pieniążków w nadmiarze.

Taka jest polityka. Kiedyś modulacji 3-12 przy kondensatach wogóle niebyło. 10-24 to była norma. I uzasadniona. Bo budynki stare bo niedocieplone, stare technologie itp... Na dzień dzisiejszy buduje sie mniejsze domy statystycznie. Z lepszych materiałów. Energooszczędne. Dostrzegają to producenci jaki jest trend w budownictwie małopowierzchownym i wypuścili na rynek takie 3-12. A że nowość to zapłacić trzeba. Jak ze wszystkim. Ja potrzebowałbym taki właśnie małej mocy i co 7 tyś!! 4 tyś różnicy nigdy sie niezwróci. Ja jestem ekonomistą i jak inwestuje to oczekuję przynajmniej żeby wyjść na 0. A w to wątpie.

 

a jeśli nowy budynek, duża powierzchnia, ale tylko grzejniki (bez podłogówki) - to warto wierzyć w kondensację ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sie powaznie przygladam Elidensowi.. Ale jeszcze jest VITODENS 333F z podgrzewaczem 130l + pododowka VITOTRONIC 200, w wersji 3,8-19kW, kwestia oferty jaka dostaniesz.. Elidens moduluje w zakresie 1:6, a Vitodens 1:5 - ale wciaz jest drobna przewaga viessmana (3,8kW min). Niewiem jak wypadlo by porownanie regulatorow pogodowych - Diematic3 vs Vitotronic 200..

Ja zrezygnowałem z Vitodensa ponieważ:

1) zestaw pompowo-mieszający trzeba zamontować obok kotła (w Elidensie można wbudować w kocioł)

2) Diematic jest już w kotle, trzeba tylko dokupić płytkę FM48 do mieszacza, za to pogodówka Vitotronic 200 jest za dopłatą

3) Elidens jest tańszy od Vitodensa (biorąc pod uwagę kompletne urządzenie i max. rabaty)

4) wyczytane gdzieś na FM: Vitodens 333F ze względu na obniżanie kosztów przez firmę V jest ogólnie niższej jakości niż starsze lodówki, nawet serii 2xx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sie powaznie przygladam Elidensowi.. Ale jeszcze jest VITODENS 333F z podgrzewaczem 130l + pododowka VITOTRONIC 200, w wersji 3,8-19kW, kwestia oferty jaka dostaniesz.. Elidens moduluje w zakresie 1:6, a Vitodens 1:5 - ale wciaz jest drobna przewaga viessmana (3,8kW min). Niewiem jak wypadlo by porownanie regulatorow pogodowych - Diematic3 vs Vitotronic 200..

Tanij wychodzi np. Junkers podawany przez innych forumowiczów.

Byłem już zdecydowany na Junkersa, ale: poprawne technicznie rozwiązanie, zresztą wskazywane przez dor. technicznego Junkersa to podłączenie 2 grup pompowych na belce rozdzielającej za sprzęgłem. Można to zrobić stosując grupę C1 Meibes, albo zlecając "ręczną robotę" instalatorowi. Meibes jest drogi, więc chcąc mieć wszystko estetycznie wykonane wchodzimy w koszty, albo decydujemy się na rury, zawory, pompy itp na wierzchu ściany. Nawet decydując się tylko na grupę pompowo-mieszającą do podłogówki musimy ją zamontować poza kotłem, a dodatkowo dokupić moduł IPM200, który też wieszamy na ścianie. Sumując wszystkie elementy mamy już nie taką fajną cenę i sporo elementów poza kotłem. A ja akurat decydując się na lodówkę oczekuję upakowania w niej wszystkich elementów dodatkowych. Jeśli coś ma wisieć obok kotła na ścianie, to po co w ogóle zastanawiać się nad takim kompaktowym rozwiązaniem - lepiej od razu kupić kocioł wiszący i zasobnik... A tak na marginesie - Junkers nie podaje dokładnych wydatków ciepłej wody, infolinia również milczy w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sie powaznie przygladam Elidensowi.. Ale jeszcze jest VITODENS 333F z podgrzewaczem 130l + pododowka VITOTRONIC 200, w wersji 3,8-19kW, kwestia oferty jaka dostaniesz.. Elidens moduluje w zakresie 1:6, a Vitodens 1:5 - ale wciaz jest drobna przewaga viessmana (3,8kW min). Niewiem jak wypadlo by porownanie regulatorow pogodowych - Diematic3 vs Vitotronic 200..

Tanij wychodzi np. Junkers podawany przez innych forumowiczów.

 

Zgadza sie - wyjdzie taniej, jezeli wystarczy 16kW to Junkers wyglada bardzo fajnie - mowie o CERAPUR COMFORT ZSBR 16-3A (3,3 - 15,9), oczywiscie doliczajac zasobnik i pogodowke.. ale jezeli szukasz czegos powyzej 16kW - to juz w ofercie Junkersa kondensatow o takim zakresie modulacji i minimum w okolicy 4kW nie ma..

Powyżej 16kW to chyba dla domu powyżej 250m2 i na pewno nie dla nowych energooszczędnych domów?

 

Zapotrzebowanie powinien wyliczyc projektant instalacji CO - nie bedziemy tu strzelac, jaka moc na jaka powierzchnie, wiadomo to zalezy z czego i jak dom jest zbudowany.. ja np. mam projektowe zapotrzebowanie 16kW na 190m2, ale dla komfortu i szybszego przygotowania CWU idealny bylby wlasnie 19kW.. Dodam, ze moj dom do energooszczednych niestety sie nie zaliczy..

Czyli rachunek w granicach od 6 tys za rok grzewczy. Mało ciekawa perspektywa.

 

Coz moge rzec.. jeszcze sie bronie :roll: narazie zalewam stropy i z tego sie ciesze, do ocieplenia jeszcze troche czasu - choc wzrost grubosci ocieplenia w stosunku do oszczednosci jest wprost proporcjonalny, niechce zwiekszac ocieplenia duzo ponad 15cm (styropian, sciany mam z Porothermu 25).. pozniej zwiekszanie przynosi coraz mniejszy efekt - natomiast okna beda wpuszczac mniej swiatla.. Oszczednosci rowniez przyniesie rekuperacja w jaka planuje zainwestowac.. wiec moze nie bedzie tak zle..

To ja nie wiem czemu twierdzisz, że twój dom będzie "zimny". Sam mam PTH 25 + 15cm styro U=0.032 i osłonówkę PTH8. Do tego też reku. I dom jakby miał mieć zapotrzebowanie na co w granicach 16kW to bym się pochlastał, bo tak mocno byłaby spaprana robota.

W twoim przypadku będzie bardzo podobnie i wymieniany piec 14-16kW bez problemu powinien starczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...