Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Piec gazowy - jakie zapotrzebowanie kW


Damon

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 222
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

no to już leci chamstwem :)

a jak będziesz traktował instalatora jak złodzieja...... to on Ciebie też tak będzie traktował.

Z tego co tu pisałeś odniosłem wrażenie, że właśnie tak postąpiłeś. Nie mam pojęcia do tej pory dlaczego zaleciłeś kocioł 24kW i gdzie ta różnica:

- 24kW podgrzewa wodę w 20 minut

- 19kW podgrzewa wodę w 40 minut

już nie wspomnę o 15kW i wspomnianej godzinie

 

A tak wogóle to można odnieść wrażenie, że "24kW" to ogólnie panująca choroba instalatorów. Jeszcze nie widziałem naprawdę porządnie wytłumaczonego od A-Z dlaczego ten 24kW jest lepszy dla danej sytuacji od 19kW czy 15kW.

 

W wyliczeniach zawsze podobał mi się adam_mk bo jego porady zawsze miały wytłumaczenie dlaczego tak a nie inaczej i co najważniejsze sprawdzają się! Może weźcie z kolegi przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak będziesz traktował instalatora jak złodzieja...... to on Ciebie też tak będzie traktował.

Instalatora, który twierdzi, że kocioł 24 kW podgrzewa wodę przez 20 minut a kocioł 19 kW przez 40 minut, mogę traktować jak:

* nieuka (bo pisze bzdury),

* potencjalnego złodzieja (bo chce mnie naciągnąć).

 

Bo nie wiem, co o takiej wypowiedzi sądzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Przykład: mam budynek 150 m z poddaszem użytkowym. Ściany: U=0,26 Okna=1,1 Podłaga parter 10 cm styropian Poddasze 25 cm wełna mineralna. 13,7 kW straty cieplnej w/g OZC przy -20 st. Czyli zakładając śrenio w okresie grzewczym w Polsce południowej -5 st za oknem to bedzie zawyżając 5 kW zapotrzebowania. Średnia z tąd: link

 

Uważam że do takich danych niepotrzebny jest piec o mocy 10-24kW wszystko jedno czy zwykły czy kondensat.

Lepszy będzie taki 5-12 no do 14kW z tego względu że przez większość okresu grzewczego i tak pójdzie na ok 5 kW. Kotły pobierają zazwyczaj tyle gazu ile w danym jest potrzebne i jakie jest zapotrzebowanie na moc. I jest to średnio wprost proporcjonalna zależność. tzn np jeżeli jest zapotrzebowanie na moc 12kW to kocioł z max mocą 12kW pobierze w tym momęcie tyle samo gazu co piec z max mocą 24 kW Odpowiednio po ok 1,3m sześciennego każdy. A to że ten drugi bedzie pracował niby na pół gwizdka nieznaczy że weźmie mniej. Ale weźmy np odwrotność. Potrzeba nam 5 kW i co mniejszy piecyk mieści sie w granicy modulcji będzie chodził powiedzmy normalnie a ten duży że ma min moc 10kW będzie taktował i załączał się bardzo często. Startując z mocą max będzie na pewno zużywał więcej gazu. A jeśli chodzi o podgrzanie wody w zbiorniku 150l to fakt że czas sie wydłuży przy tym co ma moc max 12kW. Wydłuży sie dwukrotnie w porównianiu do tego co ma 24kW ale nieznaczy że zużyje więcej gazu przez to. Bo kocioł 12kW ma zużycie przy tej mocy 1,3m sześć gazu a kocioł 24kW ma zużycie przy tej mocy 2.4 m sześć. Tak to z tym jest. A co za różnica czy grzeje 20 min czy 40. 150 l zbiornik z wodą o temp 60 st w zupełności starczy na wykąpanie się 4 osób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno. Piece kondensacyjne na dzień dzisiejszy są relatywnie drogie. I trzeba sobie dobrze przekalkulować czy sie opłaci go kupić bo taki jest dziś trend.

Ja uważam że: (mówimy o nowoczesnym budownictwie) budynki do powiedzmy 180 m kwadrat: piec atmosferyczny + pogodówka lub pokojówka jak kto woli. Jeśli chcemy w łazience lub kuchni i nie chcemy komina ani kotłowni to z zamkniętą komorą. Jeśli mamy na kotłownie miejsce to zwykły otwarty.

Od 180 i powyżej m kadrat powierzchni domu może być kondensat gdyż zapotrzebowanie na ciepło jest duże. Ale korzyści są tylko przy CO w zimie. I zwrot nastąpi wcześniej.

Za 10-12 lat zmiana pieca na nowszy technologicznie. Z czasem sprawność kotłów spada bo kamień kotłowy, dysze wygwizdane itp. Niewarto inwestować w kocioł 10 letni i go remontować tylko kupić cały nowy.

Zaokrąglam tu wszystko i upraszczam bo każde warunki są inne i trzeba je przeanalizować każdy z osobna. Inaczej jest jak są w domu tylko kaloryfery a inaczej jak całość jest ogrzewana niskimi temp w podłogówce. Trza to szacować. Ja mam jak wspomniałem 150 m kwadrat powierzchni z tego góra i dół kaloryfery tam gdzie terakota i kafelki(łazienka, kuchnia, przedpokój) jest podłogówka. Biore piec jednofunkcyjny 5-12kW atmosferyczny + sterowanie pokojowe lub pogodowe w salonie + zasobnik 150l z grzałką jakby co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piec kondensacyjny o mocy 10-24kW który jest przewymiarowany w moim przypadku dość solidnie kosztuje ok 5 tyś. Ten który moduluje od 4,8-19kW taki byłby tu najodpowiedniejszy kosztuje ok 7 tyś. Do tego kaloryfery trzeba większe przez co droższe. Nie chce pod oknami o szer 1 m kaloryferów 150 cm jak nie szerszych na parametry 40/30. Ja sobie kupie piec za 2,8 tyś a kaloryferki na 1m tańsze i też tak efektywne. Różnica w kosztach naprawde jest duża jak sie wszystko policzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak będziesz traktował instalatora jak złodzieja...... to on Ciebie też tak będzie traktował.

Instalatora, który twierdzi, że kocioł 24 kW podgrzewa wodę przez 20 minut a kocioł 19 kW przez 40 minut, mogę traktować jak:

* nieuka (bo pisze bzdury),

* potencjalnego złodzieja (bo chce mnie naciągnąć).

 

Bo nie wiem, co o takiej wypowiedzi sądzić...

 

Już to CI wyliczyłem ile będzie nagrzewał.....a następnym razem zastanów się co i w jakiej piszesz. Bo to przestaje być zabawne..... delikatnie powiem chamowate

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piec kondensacyjny o mocy 10-24kW który jest przewymiarowany w moim przypadku dość solidnie kosztuje ok 5 tyś. Ten który moduluje od 4,8-19kW taki byłby tu najodpowiedniejszy kosztuje ok 7 tyś. Do tego kaloryfery trzeba większe przez co droższe. Nie chce pod oknami o szer 1 m kaloryferów 150 cm jak nie szerszych na parametry 40/30. Ja sobie kupie piec za 2,8 tyś a kaloryferki na 1m tańsze i też tak efektywne. Różnica w kosztach naprawde jest duża jak sie wszystko policzy.

 

Masz kolego trochę racji..... ale wziąłeś pod uwagę potem koszt gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kolego trochę racji..... ale wziąłeś pod uwagę potem koszt gazu?

Tak jak mówie przy taktowaniu pieca kondensacyjnego przy wykorzystywanej przez niego mocy powiedzmy 5kW (a taka jest potrzebna przez 80%okresu grzewczego) niema żadnych oszczędności na gazie. O CUW niewspominam bo też niema. Piec sie męczy i dyszy. Zużywa sie iskrownik i wymiennik. Niema sensu przewymiarowywać mocy. O.K 11% realnej oszczędności jest na kondensacie w warunkach idealnych. Do takiego przykładu jak ja podałem u siebie to oszczędność spadnie do 4 %. Jeśli licząc 3000 rocznie koszt gazu to 4% będzie to daje 120 zł rocznie zaoszczędzone. To sie kondensata za 5 koła wogóle nieopłaca a tego za 7 ? No to zwrot z inwestycji bedzie po jakim czasie jak sądzisz. Jeśli masz 280m powierzchni to już jest uzasadniony kondensat bo 10kW jak nic weźmie. Ja uważam że za 10 lat kondensaty będą na tyle popularne i tanie że można sobie bedzie na niego pozwolić do każdego przypadku. Ale na dzień dzisiejszy? No chyba że ktoś ma pieniążków w nadmiarze.

Taka jest polityka. Kiedyś modulacji 3-12 przy kondensatach wogóle niebyło. 10-24 to była norma. I uzasadniona. Bo budynki stare bo niedocieplone, stare technologie itp... Na dzień dzisiejszy buduje sie mniejsze domy statystycznie. Z lepszych materiałów. Energooszczędne. Dostrzegają to producenci jaki jest trend w budownictwie małopowierzchownym i wypuścili na rynek takie 3-12. A że nowość to zapłacić trzeba. Jak ze wszystkim. Ja potrzebowałbym taki właśnie małej mocy i co 7 tyś!! 4 tyś różnicy nigdy sie niezwróci. Ja jestem ekonomistą i jak inwestuje to oczekuję przynajmniej żeby wyjść na 0. A w to wątpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda będę miał piec na paliwo stałe, ale zaobserwowałem podobny trend wśród projektantów pod tytułem 24KW.

W moim projekcie jest taka moc podczas gdy producencie pieców zalecają płowę tego (nieduży domek).

Tak naprawdę zapotrzebowanie na moc w sezonie jest przeważnie znacznie mniejsze niż obliczone maksymalne więc taki piec 24 działałby mocno poniżej swojej maksymalnej sprawności.

Co do instalacji gazowych to pewnie jest podobnie, chociaż są chyba takie gdzie piec pracuje skokowo z maksymalną mocą podgrzewa zasobnik i wyłącza się.

Wtedy wszakże wykorzystuje swoją nominalną sprawność nawet gdy jest przewymiarowany, ale przepłacamy w momencie kupna pieca płacąc za dodatkową moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy państwo. Dobierając sobie piecyk CO patrzeć należy na dolny zakres mocy, im niżej tym lepiej. Bo jak jest na jesień czy wiosne i o.k średnio 0 to nawet 4kW nieprzekroczy. Tylko w styczniu, lutym jest max -10 czasem -16 w nocy no niekiedy jest -18 -20 ale ile to jest dni??? Te 13kW u mnie to właśnie przy -20 jest potrzebne. Najlepiej było by gdyby istniały piecyki 2-24kW i to kondensaty za 4500 ;). Wtedy tylko brać taki sprzęcik. Wszystkie inne modele zalegały by w magazynach hehe. Oszczedność by była wtedy jak za oknem jest -5 albo +5 st bo se moduluje na 2-4kW i woda w zasobniku szybciutko ciepła bo jedzie na 24kW. Nic sie nie męczy i optymalnie zużywa. Niestety niema takich na rynku. Są przedziały mocowe dobierane w zależnoći od zapotrzebowania budynku. Na okrągło 4-15kW i 9-24K. To tylko taki średni przykład. Więc na kompromis trzeba pójść i se to przekalkulować na chłodno ;)

O projektantach można by założyć wątek bo sam miałem z nimi przeboje hehe. A większość biór projektowych siedzi w kapsach dużych koncernów :-? .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tez proszę o poradę. Dom w projekcie 105m2 pow. uzytkowej, zaadaptowalismy garaz na kuchnie wiec powierzchnia wzrosła do 130m2. Do z poddaszem. Parter podłogówka na całości góra-grzejniki. 2 osoby dorosłe+dziecko. Kubatura budynku 613m3.

Vaillant zaproponował piec eco TEC VC plus 126/3-5 + zasobnik 120l

Instalator zaproponował piec 24kw....a Wy co zaproponujecie??? Mam trzy dni na podjecie decyzji! Biore pod uwage Piec Vaillant badz Junkers

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tez proszę o poradę. Dom w projekcie 105m2 pow. uzytkowej, zaadaptowalismy garaz na kuchnie wiec powierzchnia wzrosła do 130m2. Do z poddaszem. Parter podłogówka na całości góra-grzejniki. 2 osoby dorosłe+dziecko. Kubatura budynku 613m3.

Vaillant zaproponował piec eco TEC VC plus 126/3-5 + zasobnik 120l

Instalator zaproponował piec 24kw....a Wy co zaproponujecie??? Mam trzy dni na podjecie decyzji! Biore pod uwage Piec Vaillant badz Junkers

 

Dobry wybór, jeden i drugi!

Vaillant ecoTEC VC plus 126/3-5 zakres modulacji 5,3 - 12,9 kW (cena na allegro ok. 4450 zł)

Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3 C zakres modulacji 3,3 - 14,2 kW (cena na allegro ok. 3650 zł)

Ja mam ten drugi i jest ok przy 200 m2 dla 2+2.

Proponuje rzut monetą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to dupa jestem bo u mnie też łazienka jest prawie nad kotłownią na ale na piętro troszke tej wody zimnej poleci. Swoją droga w mieszkaniu tez tak miałem, że woda ciepła pływała sobie przy drzwiach i trzeba było chwilke poczekać aż będzie ciepła. Chyba na codzień nikt nie będzie biegał na piętro aby ręce umyć jak na parterze jest łazienka :)

 

Bo tak teoretycznie to przy 1 funkcyjnym piecu w grę wchodzi tylko zasobnik ile litrów już nie wnikam i przy takim zasobniku są 2 opcje tak? Czyli woda w układzie cały czas jest i krązy sobie od zasobnika do łazienki i 2 opcja woda w kotłowni odręcam wodę cieplą i czekam aż doleci tak?????

To która opcja jest ekonomiczniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3 C zakres modulacji 3,3 - 14,2 kW (cena na allegro ok. 3650 zł)

No... to właściwy przedział mocy a cena bardzo dobra. Aż dziw i zastanowienie mnie bierze dlaczego taka niska :o . A jak ze zbiornikiem wyrównawczym? jest w nim zintegrowany czy trzeba dokupić osobno?

No trzeba sie zastanowić nad tym jeszcze raz :wink:

 

Jeśli odbiorniki wody są daleko należy zrobić cyrkulacje wody ciepłej (by pass) i dodatkowo pompkę, sterowaną w zależności od potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...