Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Piec gazowy - jakie zapotrzebowanie kW


Damon

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 222
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Coś nieaktualne dane masz... Można kupić kondensata o modulacji 6-24kw. Za 3150 zł.

 

Źle mnie zrozumiałeś. Chodzi mi o taki o bardzo szerokim zakresie modulacji. 2-24kW,niema takiego na rynku. A jakby był to na pewno byłby szalenie drogi. 9-24 zgdza sie da sie kupić ale to mija sie z celem ze wzgęd na ciągnący się w temacie problem :wink:- poczytaj.

Nie 9-24 kw tylko 6-24 kw - a to już bardzo dobry wynik. I załatwia problem wątku.

A po co ta górna granica taka wysoka - 24 Kw???

 

Z tego co wiem 24 a nawet 28kw jest dobre dla pieców 2 funcyjnych ze względu na bieżące podgrzewanie CWU :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co ta górna granica taka wysoka - 24 Kw???

 

Z tego co wiem 24 a nawet 28kw jest dobre dla pieców 2 funcyjnych ze względu na bieżące podgrzewanie CWU :)

Wiadomo że za dużo :-?

Ale clou mojej wypowiedzi było: lepiej kupić kondensata 6-24 kw za 3000 zł czy 5-19 za 7 tys?. Odpowiedź chyba prosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6kW dolnego zakresu mocy to za dużo dla nowego budownictwa.

Większość okresu grzewczego potrzeba ok 3kW do c.o. A niemówie o podłogówce wcale, bo tam jeszcze mniej.

Niezałatwia więc wątku niestety. Na rynku jest tyle modeli że każdy może wybrać coś dla siebie. Sugerując się bądź radami instalatorów bądź własną wiedzą. Jedni instalatorzy są obcykani w nowe technologie i nowe modele i je stosują a inny tłuką dla wygody jedno i to samo przez lata. Albo jeśli niedaj boże mają umowy nieformalne z hurtowniami by zbywać ich towary w zamian za określone profity. No tak to je w gospodarce rynkowej. Jeśli mamy do czynienia już z taktowaniem i jeszcze jeśli startuje takowy piecyk z max mocą to lepiej jak ta moc max bedzie jak najniższa. To i oszczędność będzie większa :wink: To tak samo jakby wozić 1 petę cementu TIR-em. :wink:

 

Ja bym był wdzięczny gdyby MAREK&KASIA uzasadnił dlaczego w/g niego akurat taki 6-24 jest dobry i do jakiego przypadku. Konkretnie.

Dodam dla ułatwienia że koszt CUW to ok 12% całkowitego zużycia gazu rocznie żeby niebyło że 24kW to do ciepłej wody żeby szybko była. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co ta górna granica taka wysoka - 24 Kw???

 

Z tego co wiem 24 a nawet 28kw jest dobre dla pieców 2 funcyjnych ze względu na bieżące podgrzewanie CWU :)

Wiadomo że za dużo :-?

Ale clou mojej wypowiedzi było: lepiej kupić kondensata 6-24 kw za 3000 zł czy 5-19 za 7 tys?. Odpowiedź chyba prosta.

W większości przypadków opisywanych tu na wątku wystarczy kupić kondensata 3,3-14,2 za 3700. Kultura pracy dla CO napewno będzie lepsza niż dla tych z dolną modulacją 6 czy 5kW. To tak ogólnie.

 

Powtarzać trzeba jedno:

1. Musisz znać zapotrzebowanie domu na CO i CWU.

2. Jak nie masz powyższego to powinien policzyć to instalator

3. Instalator niepotrafiący policzyć a sugerujący bez znania danych z projektu właściwego zapotrzebowania jest z miejsca do wyśmiania/wygonienia

4. Dolna modulacja jest najważniejsza dla CO

5. Górna modulacja jest najważniejsza dla CWU

6. Trzeba wybrać złoty środek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co ta górna granica taka wysoka - 24 Kw???

 

Z tego co wiem 24 a nawet 28kw jest dobre dla pieców 2 funcyjnych ze względu na bieżące podgrzewanie CWU :)

Wiadomo że za dużo :-?

Ale clou mojej wypowiedzi było: lepiej kupić kondensata 6-24 kw za 3000 zł czy 5-19 za 7 tys?. Odpowiedź chyba prosta.

 

Gdybym nie znalazł kotła Junkersa o modulacji 3,3-14,2 kW za 3600 zł, to pewnie bym kupił tego MCR'a De Dietrich'a 6-24 kW za 3200 zł. Liczy się przede wszystkim ekonomia. A wywalanie 7 tys. zł za kocioł to przesada! No chyba, że dla niektórych marka się liczy? Ale sąsiad i tak tego nie zobaczy i nie będzie zazdrościł. W tym przypadku akurat możemy pojeździć małym tanim ekonomicznym autkiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas jest kłopot z serwisem Dietricha. Temu te Vailanty przedstawiłem. Junkers też ma dobrą sieć serwisów. No i Wiessmann ale za drogi jak dla mnie. Jakieś założenia trzeba mieć. W necie łatwo kupić a serwis musi być mobilny i lepiej na miejscu. Musze zobaczyć jak wygląda na żywo ten Junkersik Cerapur Smart ZSB 14-3 C (3,3 - 14,2 kW) :wink: Moduły też są ciekawe.

 

Robią też tak że zapraszają sąsiada na flaszke i piją ją w kotłowni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli ten junkers jest sprzedawany bez zbiornika na wode. I musze go dokupic plus programator pogodowy.

I co jeszcze?

 

A mozecie odpowiedziec na to pytanie?

Prosze...

 

Naczynie wzbiorcze jest w kotle. O pompie cyrkulacyjnej jak wyżej.

 

Dodam tylko, aby tym sterować trzeba dodatkowo dokupić regulator pogodowy FW 100 lub FW 200 oraz moduły do sterowania obiegów grzeczych IPM 1 lub IPM 2. A jeśli ktoś myśli o solarach to jeszcze są moduły ISM 1 lub ISM 2. Są jeszcze inne moduły pozwalające rozbudować kotłownię, ale o tym jest na stronach producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałam propozycje na tego Junkersa unkersik Cerapur Smart ZSB 14-3 C (3,3-14,2) + zasobnik 120l + regulator pogodowy razem 5800zl. Dobra cena??? Jeszcze musze meza przekonac ze ten Junkers jest ok bo on ciagle twierdzi ze za mała moc ( namieszal mu jakis mądry instalator) i ze woli Vaillanta 19 kw...wrrr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałam propozycje na tego Junkersa unkersik Cerapur Smart ZSB 14-3 C (3,3-14,2) + zasobnik 120l + regulator pogodowy razem 5800zl. Dobra cena??? Jeszcze musze meza przekonac ze ten Junkers jest ok bo on ciagle twierdzi ze za mała moc ( namieszal mu jakis mądry instalator) i ze woli Vaillanta 19 kw...wrrr

 

Ja bym się nie zastanawiał. Prawie maksymalny rabat (powyżej 30%) od cen katalogowych! Tylko brać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może warto rozważyć jeszcze Immergas Victrix 24kW X mający moc 4,7-24kW.

Przy takiej rozpiętości jest on i oszczędny i szybko grzejący wodę do CWU.

Cenowo też nie wypada źle.

Ja właśnie się nad nim zastanawiam. :-) Chyba, że ktoś wie coś czego ja nie wiem, a świadczyłoby przeciwko temu piecykowi to chętnie posłucham. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie do hala_k

Jakie masz mniej więcej ogólne zużycie gazu miesięcznie tym piecykiem? Czy temp kaloryferów przekroczyła 50 stopni przez ten okres od uruchomienia piecyka?

 

O zużyciu gazu pisałem tutaj. Co do temp. kaloryferów to teraz przy temp. zewn. +1 st.C temp. zadana grzejników 38 st.C, temp. zadana podłogówki 27 st.C. Temperatura na kotle 40 st.C. Kocioł nie taktuje. Będzie taktował pewnie przy temp. zewn. ok. 8 st.C. Temp. wody w zasobniku 50 st.C. Temp. w pomieszczeniach 20-21 st.C.

 

Jak czytam zagadnienia związane z doborem mocy kotła to nie mam pełnej jasności, co tak naprawde jest najistotniejsze. Widze logiczny sens unikania warunków zbytniego taktowania kotła i uznaję, że są jakieś straty w zwiazku z taktowaniem (dobór dolnego zakresu mocy kotła). Ale porównując Twoje zuzycie z moim (piec 8,7-22KW) widzę, że spalasz wyraźnie więcej, niz ja. Temp w domach utrzymujemy takie same, dom 180m2 pow użytkowej ogrzewanej. Ja mam nieco nizsze temperatury zadane CO i utrzymuję niższą (42st) temperaturę CWU. I w takich warunkach w temp zewn 0-5st zużywam średnio dobowo z zakresu 6-9m3 GZ (u Ciebie 13m3). Może mam troche korzystniejsza energatykę cieplną budynku, ale to za wyraźna róźnica, żeby tylko tym wytłumaczyć (13m3 wziął mi max dobowo przy najniższych temperaturach tej zimy).

Dlatego zastanawiam się, czy przypadkiem mniejsze kotły kondensacyjne nie maja innych charakterystyk sprawności. Często rozkład sprawności kotła podaje sie w funkcji jego procentowego obciążenia w stosunku do mocy maksymalnej (im wyższe obciążenie, tym mniejsza sprawność). Czy przypadkiem nie jest tak, że mniejszy kocioł, pracując z mocą powiedzmy 10kW (to 71% max mocy 14kW) daje mniejszą sprawność, niż kocioł z większa moca maksymalną (pracujący tez na 10kW, to 45% max mocy 22kW)? Ten mniejszy kocioł być może daje wieksza temp spalin obniżając tym samym wydajność kondensacji.

W takim przypadku zapas mocy (większy kocioł) mógłby dać więcej oszczędności, niz te uzyskane na ciągłej pracy kotła (bez taktowania).

To hipoteza, ale może ktoś biegły w temacie wyjaśni, czy to ma sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest Hans - sam zadałem onegdaj prawie identyczne pytanie jednemu z naszych forumowych instalatorów - dyskusja tyczyła sprawności kotłów - porównywaliśmy Modulę Paradigmy do Vieśka 200 ...

 

Samego intryguje mnie ta kwestia - właśnie czy czasem sprawność kotła nie zależy wprost od mocy / czyli powierzchni wymiany wymiennika , skutkiem tego temperatury spalin a więc i ilości kondensacji ... /

 

Ja również dodając za Hansem mam mniejsze zużycie gazu od Waszych / choć w najzimniejsze dni tej zimy tj -22 stopnie - kocioł dobowo palił mi ca 16-18m3 GZ50 / .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Z teorii wynika, że to temperatura spalin jest podstawowym parametrem określajacym sprawność kondensacji. Reszta to juz kwestia rozwiązań technologicznych. Myślę, ze to kluczowy problem, bo może sie okazać, że dobranie kotłów 1:1 pod zakres zapotrzebowania domu, wcale nie jest optymalne. W koncu wszystkim zależy bardziej na minimum zużycia gazu, niż na delektowaniu się kulturą pracy kotła. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...