Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Piec gazowy - jakie zapotrzebowanie kW


Damon

Recommended Posts

6kW dolnego zakresu mocy to za dużo dla nowego budownictwa.

Większość okresu grzewczego potrzeba ok 3kW do c.o. A niemówie o podłogówce wcale, bo tam jeszcze mniej.

no zależy jeszcze jaka powierzchnia/kubatura

 

Niezałatwia więc wątku niestety.

dla przypomnienia autor wątku pisze o domu o powierzchni grubo ponad 200 m kw!!!

 

. i jeszcze jeśli startuje takowy piecyk z max mocą to lepiej jak ta moc max bedzie jak najniższa. To i oszczędność będzie większa :wink: To tak samo jakby wozić 1 petę cementu TIR-em. :wink:

kondensat który posiadam startuje z mocą minimalną

 

Ja bym był wdzięczny gdyby MAREK&KASIA uzasadnił dlaczego w/g niego akurat taki 6-24 jest dobry i do jakiego przypadku. Konkretnie.

No dobra :D Mam tego MCRa :-? Po 4 miesiącach grzania (1 sezon) mogę coś konkretnie powiedzieć :wink:

Domek - tak jak autor wątku - ponad 200 m. 17 grzejników, kubatura ok 500 m3, ogrzewanie podłogowe 70 m kw na osobnym rozdzielaczu. Ściany 30cm+12 styro. Poddasze wełna 15+8 cm+folia alu. Zasobnik 100l, pogodówka+czujnik pokojowy.

No i cóż - utrzymywana temp. w domu 20-21. (Sterownik nie radzi sobie z obniżeniem do 18st). No i najważniejsze - spalanie (bo generalnie chodzi zeby ciepło było i małym kosztem :D ) ---> od 1 grudnia do końca marca średnio 10,2 m3 dziennie GZ50. Czyli dla mojego przypadku w sumie dobry piec; czego nie mozna powiedziec o sterownikach niestety :(

Serwis też w porzo - bez problemu wymienili mi sterownik na najnowszy model.

Aha spaliłem jeszcze kubik drzewa w kominku (bez DGP czy płaszcza wodnego)

Pozdr

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 222
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

kondensat który posiadam startuje z mocą minimalną

A tu się mylisz! De Dietrich MCR startuje najpierw z mocą maksymalną, aby zaraz obnizyć do wymaganej! Z minimalną to może Paradigma startuje? O innych nie słyszałem. Acha i tak jak doradzałem, po co Ci jeszcze ten sterownik pokojowy. Pogodówka załatwia sprawę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kondensat który posiadam startuje z mocą minimalną

A tu się mylisz! De Dietrich MCR startuje najpierw z mocą maksymalną, aby zaraz obnizyć do wymaganej! Z minimalną to może Paradigma startuje? O innych nie słyszałem. Acha i tak jak doradzałem, po co Ci jeszcze ten sterownik pokojowy. Pogodówka załatwia sprawę!

A skąd taka informacja ? :o Jak długo trwa to "zaraz" ?

Spędziłem sporo czasu w kotłowni i gdy kocioł startuje pojawia się na wyświetlaczu jedna belka oznaczająca moc (na 4 możliwe) Również ten nowy sterownik pokazuje "0%" mocy przy starcie.

Tylko przy starcie grzania CWU startuje "na full" - ale potem schodzi z mocą - wydaje mi się że podczas grzania wody również część czasu kondesuje Czujnik pokojowy jest w sterowniku - jego wpływ ustawiony jest na umiarkowany stopień - (zauważyłem że trochę zuzycie jest wtedy mniejsze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spędziłem sporo czasu w kotłowni i gdy kocioł startuje pojawia się na wyświetlaczu jedna belka oznaczająca moc (na 4 możliwe) Również ten nowy sterownik pokazuje "0%" mocy przy starcie.

Tylko przy starcie grzania CWU startuje "na full" - ale potem schodzi z mocą - wydaje mi się że podczas grzania wody również część czasu kondesuje Czujnik pokojowy jest w sterowniku - jego wpływ ustawiony jest na umiarkowany stopień - (zauważyłem że trochę zuzycie jest wtedy mniejsze)

To jesteś kotłownik :D Ja już zapomniałem jak wejść w kody serwisowe. A kocioł gazowy Junkersa mam dopiero od 6-7 marca. Tylko przez pierwszy tydzień ustawiałem krzywą grzewczą. Teraz to już tylko od czasu do czasu dotykam grzejniki, aby się upewnić czy aby to działa :) W domu cieplutko, aż miło :lol: Poprzednio miałem kocioł elektryczny, było również cieplutko, ale już nie tak miło jak rachunki przychodziły :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lazik popieram w 100%. Ja bym jeszcze dodał że bardziej należy sie skłaniać ku C.O bo stanowi w przybliżeniu 70% kosztów energii. A kociołek 14kW max, 120-150l zasobnik załaduje w powiedzmy 40 min np z rana. To mamy na cały dzień ciepłej wody z zapasem jak nic.

Jak masz cyrkulację to zapomnij że 1 raz. Na moim przykładzie:

Zasobnik 100 l. Temp zadana 43. Kocioł grzeje do 47. Włącza się jak spadnie do 39. A spadnie również po każdym dłuższym prysznicu czy kąpieli w wannie.

Gdy cyrkulacja nie działa i nie ma poboru ciepłej wody to spadek temp = 8 st na 12 godzin.

Dlatego np do solarów rekomendowane pojemności zasobników to min 300l.

Przy 150 l to wieczorem pod prysznicem byłby "zonk" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lazik popieram w 100%. Ja bym jeszcze dodał że bardziej należy sie skłaniać ku C.O bo stanowi w przybliżeniu 70% kosztów energii. A kociołek 14kW max, 120-150l zasobnik załaduje w powiedzmy 40 min np z rana. To mamy na cały dzień ciepłej wody z zapasem jak nic.

Jak masz cyrkulację to zapomnij że 1 raz. Na moim przykładzie:

Zasobnik 100 l. Temp zadana 43. Kocioł grzeje do 47. Włącza się jak spadnie do 39. A spadnie również po każdym dłuższym prysznicu czy kąpieli w wannie.

Gdy cyrkulacja nie działa i nie ma poboru ciepłej wody to spadek temp = 8 st na 12 godzin.

Dlatego np do solarów rekomendowane pojemności zasobników to min 300l.

Przy 150 l to wieczorem pod prysznicem byłby "zonk" :D

 

Że 1 raz to za mało to się zgadzam, ale że spadek 8 st. C na 12 godzin bez cyrkulacji i braku poboru to coś nie tak!? U mnie ładuje zasobnik 2 razy na dobę, bo tak mam ustawione. Grzanie tylko rano 6-8 i wieczór 18-22. Cyrkulacja pewnie potrafi wychłodzić zasobnik. Ja mam ustawioną w okresie grzania na 2/h po 3 minuty. Ten spadek 8 st. C to pewnie po cyrkulacji, albo po poborze wody. Inaczej stwierdzam, że zasobnik jest bez izolacji lub w chłodni stoi.

 

MAREK&KASIA to może sprawdź podłączenie pompy cyrkulacyjnej. U mnie macherzy też podłaczyli ją jak zewnetrzna pompę i chodziła cały czas. Spojrzałem na schemat i im wyjasniłem, gdzie nalezy ja podłączyć i co w kodach zmienić. No niestety, inwestor musi to wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że 1 raz to za mało to się zgadzam, ale że spadek 8 st. C na 12 godzin bez cyrkulacji i braku poboru to coś nie tak!? U mnie ładuje zasobnik 2 razy na dobę, bo tak mam ustawione. Grzanie tylko rano 6-8 i wieczór 18-22. Cyrkulacja pewnie potrafi wychłodzić zasobnik. Ja mam ustawioną w okresie grzania na 2/h po 3 minuty. Ten spadek 8 st. C to pewnie po cyrkulacji, albo po poborze wody. Inaczej stwierdzam, że zasobnik jest bez izolacji lub w chłodni stoi.

No właśnie chyba "kijowy"zasobnik (oryginalny firmy na D.) Sprawdziłem to przypadkowo ostatnio jak nas nie było cały dzień w domu i CWU i cyrkulacja była off. Chyba powtórzę test :)

Pompa jest zewnętrzna Grundfosa a zasilanie podaje/odcina programator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chyba "kijowy"zasobnik (oryginalny firmy na D.) Sprawdziłem to przypadkowo ostatnio jak nas nie było cały dzień w domu i CWU i cyrkulacja była off. Chyba powtórzę test :)

Pompa jest zewnętrzna Grundfosa a zasilanie podaje/odcina programator.

 

A dioda na pompie świeci tylko w czasie cyrkulacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tą cyrkulacją może i tak być że wychłodzi zasobnik jak sie ma jej dużo metrów. Ten sterownik pompy obiegu trzeba naprawde dobrze ustawić do potrzeb. A czy można by było podgrzać tą wode do 60 st?lub 70? Przy takim spadku temp na 12h jak napisał MAREK&KASIA to faktycznie może być zonk przy kąpieli. To na dobe jest 16st? To jakby wogóle poboru niebyło to piec 2 razy na dobe by sie włączał i grzał w/g ustawień MAREK&KASIA. Dobrze licze? Cóż to za zasobnik taki stratny? Coś mi sie wierzyć niechce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sterownik pompy obiegu trzeba naprawde dobrze ustawić do potrzeb.

Pracę pompy CWU ustawiłem mniej więcej do okresów kiedy sterownik kotła ma ustawione grzanie wody. I tak np w tygodniu od 6 do 7 rano i po połudnu od 17 do 24. Przy takim harmonogramie piec grzeje wodę od 39 do 47st około 5-6 razy (2 osoby korzystające z wody). Zobaczę jakie będzie zużycie gazu bez CO i trochę to zoptymalizuję.

A czy można by było podgrzać tą wode do 60 st?lub 70?

można - a nawet czasem trzeba - przy większych zbiornikach takie "wyparzenie" zapobiega rozwojowi bakterii

Przy takim spadku temp na 12h jak napisał MAREK&KASIA to faktycznie może być zonk przy kąpieli. To na dobe jest 16st?

Raczej mniej niż 16 - przy niższej temperaturze powinien być wolniejszy spadek wynikający z mniejszej różnicy między wodą w zbiorniku a otoczeniem

 

To jakby wogóle poboru niebyło to piec 2 razy na dobe by sie włączał i grzał w/g ustawień MAREK&KASIA. Dobrze licze? Cóż to za zasobnik taki stratny? Coś mi sie wierzyć niechce.

To ciepło nie ucieka - myśle że pośrednio ogrzewa dom

O zasobniku pisałem wcześniej

Przepraszamy autora wątku za OFF TOPIC :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sobie zadzwoniłem na infolinię serwisową Junkersa (polecam, nieraz korzystałem, sa niegłupi ludzie i jeśli czegoś nie wiedza od razu to sprawdzą i oddzwonią). Tam potwierdziłem, że piec 14kW przy pracy z moca maksymalną nie kondensuje praktycznie w ogóle. ....

 

Jesteś pewny, że ci na infolinii wiedzą co to kondensacja i kiedy występuje w kondensacyjnych kotłach gazowych? Zastanowiłeś się nad tym zdaniem przeze mnie wytłuszczonym? Jeśli się zastanowisz, to przyznasz mi rację, że głupstwa wypisujesz i to do potęgi!!!

 

Rozumiem, że aspirujesz do tytułu Guru w zakresie doboru mocy kotłów. Ja myślę, że o technice kondensacji wie troche wiecej osób, niż tylko Ty. :D

To, że piec o niższej mocy maksymalnej kondensuje mniej (lub wcale) w poblizu maksimum tej mocy, moze wynikac z technicznych uwarunkowań. Taki piec ma pewnie mniejszy wymiennik, mniejszy palnik itd. Wiec przy wyższych mocach (w okolicach swojego maksimum) wytwarza prawdopodobnie wyższą temp spalin, co jak mam nadzieje przyznasz, jest podstawowym czynnikiem decydującym o kondensacji.

I to właśnie potwierdziłem na infolinii. Ale to widać nie pasuje do Twojego szablonu myślenia, więc argumentujesz, że ci z infolinii sie nie znają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

 

Rozumiem, że aspirujesz do tytułu Guru w zakresie doboru mocy kotłów. Ja myślę, że o technice kondensacji wie troche wiecej osób, niż tylko Ty. :D

(...)

Ale to widać nie pasuje do Twojego szablonu myślenia, więc argumentujesz, że ci z infolinii sie nie znają.

 

:lol: - lubię czytać ten wątek - jak mam czas oczywiście ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sobie zadzwoniłem na infolinię serwisową Junkersa (polecam, nieraz korzystałem, sa niegłupi ludzie i jeśli czegoś nie wiedza od razu to sprawdzą i oddzwonią). Tam potwierdziłem, że piec 14kW przy pracy z moca maksymalną nie kondensuje praktycznie w ogóle. ....

 

Jesteś pewny, że ci na infolinii wiedzą co to kondensacja i kiedy występuje w kondensacyjnych kotłach gazowych? Zastanowiłeś się nad tym zdaniem przeze mnie wytłuszczonym? Jeśli się zastanowisz, to przyznasz mi rację, że głupstwa wypisujesz i to do potęgi!!!

 

Rozumiem, że aspirujesz do tytułu Guru w zakresie doboru mocy kotłów. Ja myślę, że o technice kondensacji wie troche wiecej osób, niż tylko Ty. :D

To, że piec o niższej mocy maksymalnej kondensuje mniej (lub wcale) w poblizu maksimum tej mocy, moze wynikac z technicznych uwarunkowań. Taki piec ma pewnie mniejszy wymiennik, mniejszy palnik itd. Wiec przy wyższych mocach (w okolicach swojego maksimum) wytwarza prawdopodobnie wyższą temp spalin, co jak mam nadzieje przyznasz, jest podstawowym czynnikiem decydującym o kondensacji.

I to właśnie potwierdziłem na infolinii. Ale to widać nie pasuje do Twojego szablonu myślenia, więc argumentujesz, że ci z infolinii sie nie znają.

A ile procent czasu pracy kotła kocioł np. 14kW pracuje na mocy maksymalnej? i kiedy to się dzieje? Ile taki procent wynosi dla kotła 24kW i kiedy to się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sobie zadzwoniłem na infolinię serwisową Junkersa (polecam, nieraz korzystałem, sa niegłupi ludzie i jeśli czegoś nie wiedza od razu to sprawdzą i oddzwonią). Tam potwierdziłem, że piec 14kW przy pracy z moca maksymalną nie kondensuje praktycznie w ogóle. ....

 

Jesteś pewny, że ci na infolinii wiedzą co to kondensacja i kiedy występuje w kondensacyjnych kotłach gazowych? Zastanowiłeś się nad tym zdaniem przeze mnie wytłuszczonym? Jeśli się zastanowisz, to przyznasz mi rację, że głupstwa wypisujesz i to do potęgi!!!

 

Rozumiem, że aspirujesz do tytułu Guru w zakresie doboru mocy kotłów. Ja myślę, że o technice kondensacji wie troche wiecej osób, niż tylko Ty. :D

To, że piec o niższej mocy maksymalnej kondensuje mniej (lub wcale) w poblizu maksimum tej mocy, moze wynikac z technicznych uwarunkowań. Taki piec ma pewnie mniejszy wymiennik, mniejszy palnik itd. Wiec przy wyższych mocach (w okolicach swojego maksimum) wytwarza prawdopodobnie wyższą temp spalin, co jak mam nadzieje przyznasz, jest podstawowym czynnikiem decydującym o kondensacji.

I to właśnie potwierdziłem na infolinii. Ale to widać nie pasuje do Twojego szablonu myślenia, więc argumentujesz, że ci z infolinii sie nie znają.

Kondensacja w kotłach zależy tylko od jednej podstawowej rzeczy : temperatura spalin musi być poniżej "punktu rosy"

A do tego żeby spaliny miały niższą temperature niż 56 st. C muszą być schłodzone tzn. ciepło spalin odbiera woda z powrotu od grzejnika /podłogi.

I choćby sie kto zes...ł to gdy na powrocie z grzejnika ma temp powyżej 58st.C kondensować mu nie będzie( i może mieć piec nawet 40 kW)

:lol: Dlatego minn. że w piecach na eko- i węglowych oraz kominkach z płaszczem nie powinno palic się poniżej 60st. C , bo kondensat powoduje rdzewienie a komin niszczeje (Dlatego w kominach są dla zwykłych pieców gazowych wkłady z nierdzewki)

Kondensacja występuje w kondensacyjnych kotłach gazowych przez 90% czasu eksploatacji np. przy ogrzewaniu podłogowym i jest to ich zaletą a nie wadą jak w innych :lol: :lol: :lol:

 

Co do budowy , piece różnią się najczęściej tylko palnikiem(jego mocą)

Wykresy sprawność/moc pieców tego samego typu są takie same . :D :D

Tak jak w autach , wystarczy zmienić soft komputera żeby zmienić moc silnika :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile procent czasu pracy kotła kocioł np. 14kW pracuje na mocy maksymalnej? i kiedy to się dzieje?

 

Kilka/kilkanaście razy dziennie przy podgrzewie CWU - zależy oczywiście od instalacji i intensywności poboru CWU. No i przy bardzo niskich temp zewn i UWAGA - przy kiepsko zwymiarowanej/ustawionej regulacji pokojowej, gdy np. "mały kocioł wyskakuje z zawiasów" przy dogrzewie CO w wychłodzonym domu (po wyjścu z trybu "oszczędnego").

Ile to procent? Nie wiem, ale czujemy, że wtedy kondensowania jest mniej, albo w ogóle?

 

Ile taki procent wynosi dla kotła 24kW i kiedy to się dzieje?

Duży kocioł "zmuszony" do dostarczenia 14kW pracuje na 58% mocy maksymalnej. Przy dobrze dobranych parametrach dla instalacji CWU/CO i automatyki podgrzewania CO, duży kocioł moze wydajnie kondensować w każdym z ww przypadków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kondensacja występuje w kondensacyjnych kotłach gazowych przez 90% czasu eksploatacji np. przy ogrzewaniu podłogowym i jest to ich zaletą a nie wadą jak w innych :lol: :lol: :lol:

 

Zdecydowanie mówimy tu nie o jakiś kilkudziesięciu procentach różnic (duży vs mały kondensat) tylko np o 10%-wych. :D

 

Co do budowy , piece różnią się najczęściej tylko palnikiem(jego mocą)

Wykresy sprawność/moc pieców tego samego typu są takie same . :D :D

Tak jak w autach , wystarczy zmienić soft komputera żeby zmienić moc silnika :D :D :D

No właśnie o to "najczęściej" sie rozchodzi :D Gdyby to była tylko wielkość palnika to pewnie masz racje w następnym Twoim zdaniu. Ale jeśli konstrukcje, powierzchnie i inne paramety np wymienników są różne, to juz chyba wpływa na charakterystyki moc/sprawność.

A w samochodach? Zgodzisz się, że może być tak, że software'owo podkręcisz moc małego silnika i ja osiagniesz, ale przy tej maksymalnej mocy będzie palił więcej, niz samochód z wiekszym i mocniejszym silnikiem pracującym z ta sama mocą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Kondensacja w kotłach zależy tylko od jednej podstawowej rzeczy : temperatura spalin musi być poniżej "punktu rosy"

A do tego żeby spaliny miały niższą temperature niż 56 st. C muszą być schłodzone tzn. ciepło spalin odbiera woda z powrotu od grzejnika /podłogi.

I choćby sie kto zes...ł to gdy na powrocie z grzejnika ma temp powyżej 58st.C kondensować mu nie będzie( i może mieć piec nawet 40 kW)

:lol: Dlatego minn. że w piecach na eko- i węglowych oraz kominkach z płaszczem nie powinno palic się poniżej 60st. C , bo kondensat powoduje rdzewienie a komin niszczeje (Dlatego w kominach są dla zwykłych pieców gazowych wkłady z nierdzewki)

Kondensacja występuje w kondensacyjnych kotłach gazowych przez 90% czasu eksploatacji np. przy ogrzewaniu podłogowym i jest to ich zaletą a nie wadą jak w innych :lol: :lol: :lol:

 

Co do budowy , piece różnią się najczęściej tylko palnikiem(jego mocą)

Wykresy sprawność/moc pieców tego samego typu są takie same . :D :D

Tak jak w autach , wystarczy zmienić soft komputera żeby zmienić moc silnika :D :D :D

 

Następny obdarzony jedyną i słuszą oraz nieograniczoną wiedzą :-?

- ekhhh - kolejny udzielający jedynych rzetelnych i prawdziwych informacji dla innych forumowiczów ...

 

Kondensacja pary wodnej zawartej w spalinach zależy od wielu rzeczy - przede wszystkim od rodzaju paliwa / dla gazu ziemnego to 57 stopni , ale dla wungla czarnego to już ca 30 stopni celsjusza / ponadto od ciśnienia w jakim nastepuje proces spalania , kondensacja ma kluczowe znaczenie w przypadku liczenia sprawności kotłów kondensacyjnych - należy jednak także liczyć i brać pod uwagę tzw "stratę kominową" która przy różnego rodzaju kominach i temperaturach spalin ma różne wartości - a o której wszyscy tutaj zapominają , poza tym na jakość i ilośc kondensacji ma znaczący wpływ wymieniik kotła , przede wszystkim jego wielkość , jego kształt , rodzaj materiału z jakiego jest wykonany etc ... - znakomitym przykładem jest tutaj wymiennik kotła Modula II Paradigmy ...

Kondensaty kondensują przy temp spalin 56 stopni ale i przy temp spalin 35 stopni - ilość kondensatu , a więc i sprawnośc kotła jest jednak zasadniczo różna w tych przypadkach . Aby schłodzić spaliny do jak najniższej temp / a przez to uzyskać jak najwieksze zyski z kondensacji / można obniżyć temp zasilania/powrotu , ale i można zwiększyć zysk cieplny poprzez zastosowanie wiekszego lub bardziej wydajnego wymiennika który to z racji swojej budowy potrafi więcej ciepła odebrać ze spalin tym samym bardziej je schładzając ...

Temat zjawiska kondensacji jest bardzo szeroki i uwarunkowany mnóstwem zależności i założeń ...

 

Jak zwykle - gdzieś dzwonią - tylko nie wiadomo gdzie - ale to już wystarcza do udzielania jedynych i rzetelnych informacji i częstowania nimi szukających tutaj pomocy i rady ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...