Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, zamówiliśmy drzwi zewnętrzne ze STOLBUD Włoszczowa - które nie kosztują mało, przy skaładaniu zamówienia zapłaciłam 40%, pozostałą część po zamotnowaniu drzwi no i mam dylemat:

 

- Firma miała opóźnienia w realizacji 3 tygodnie

- drzwi przyjechały bez osłonek na zawiasy- czyli mamy drzwi meranti stara sosna ze stare złoto wykończeniem a osłonek brak - mimo że widnieją na fakturze i zamówieniu

- przy odbiorze drzwi nie dostałam faktury ponieważ Pan powiedział że muszę najpierw zapłacić całość a później dostanę fakturę i gwarancję

- i najgorsze

 

drzwi nie są w jednym kolorze dół drzwi ma inny dużo jaśniejszy odcień - zadzwoniłam do firmy i poprosiłam o reklamację, oni mi powiedzieli że reklamację mogę zgłosić jak zapłacę za fakturę (której nie mam - bo dostanę ją jak za nią zapłacę) - błędne koło.

 

 

I co ja mam robić - umowy nie mam podpisanej - bo powiedziano mi że nie ma um,ow - zamówienie jest umową.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/116924-prosz%C4%99-o-rad%C4%99-co-z-uznaniem-reklamacji/
Udostępnij na innych stronach

Czy na zamówieniu jest termin realizacji?

Czy na zamówieniu jest zapisane jak ma być realizowana płatność?

De facto płatność powinna nastąpić po dostarczeniu albo faktury pro-forma albo faktury.

Czy brak osłonek i inny odcień był spisany na jakimś protokole odbioru?

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/116924-prosz%C4%99-o-rad%C4%99-co-z-uznaniem-reklamacji/#findComment-3041393
Udostępnij na innych stronach

Na zamówieniu nie ma terminu realizacji, nie ma również formy płatności i nie było protokołu odbioru towaru, faktury też nie mam:(

3 lata temu mialem bardzo identyczna sytuacje

panowie drzwi zamontowali 4tyg. po terminie *drzwi mialy byc zupelnie inne, na moje pytanie o fakture powiedzieli, ze to nie znimi, ze musze do firmy (biura) i odjechali. i tak po bodaj pol roku otrzymalem monit od firmy bym zaplacil im za nie istniejaca usluge :D (nie mieli nic procz mojego zamowienia).

ja im odpisalem, ze jak wywiaza sie z zamowienia to place od reki :D

 

czyli skoro panowie przyjechali do ciebie zamontowali drzwi i pojechali, nie zostawiajac protokolu kwitu na wykonanie montarzu. nie pozostaje ci nic innego jak czekac na ich przyjazd, bo pewnie nie zrobili jeszcze wszystkiego :D

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/116924-prosz%C4%99-o-rad%C4%99-co-z-uznaniem-reklamacji/#findComment-3041802
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeżeli towar jest wadliwy??

 

Pozdrawiam

 

a jak chcesz towar reklamowac ktorego nie kupiles ?, nie zaplacilesc calosci

to co opisal flashback to zupelnie inny przypadek jak pisze mialy byc inne drzwi.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/116924-prosz%C4%99-o-rad%C4%99-co-z-uznaniem-reklamacji/#findComment-3041838
Udostępnij na innych stronach

przyjechali zamontowac drzwi? - przyjechali

zamontowali? zamontowali

nie zostawili na to kwotu? nie

czyli przyjada bo nie dokonczyli pracy - bo w umowie nie masz terminu realizacji.

 

inna sprawa to, ze (i ja mimo zauwazenie rozbieznosci z zamowieniem) pozwolilem na ich montaz - ratunkiem okazal sie brak protokolu z montazu.

jest to bardzo czesty i dziwny sposob zalatwiania klientow od drzwi i okien.

przyjechac zamontwac zainkasowac reszte i niech klient pokazuje jaki jest mocny.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/116924-prosz%C4%99-o-rad%C4%99-co-z-uznaniem-reklamacji/#findComment-3042995
Udostępnij na innych stronach

1. Sprzedawca ma obowiązek wystawienia dokumentu, określającego kwotę i sposób zapłaty (paragon, F-ra, F-ra „proforma”) – w przeciwnym wypadku, sprzedawca nie ma podstaw do „dochodzenia” należności.

2. Jest obowiązek zapłaty za dostarczony (kupiony) towar na podstawie paragonu lub innego dokumentu.

3. Nie ma obowiązku kupowania i zapłaty za towar wadliwy, lub inny niż określa umowa lub oferta sprzedawcy.

4. W tym przypadku nie ma mowy o gwarancji, tylko o dostarczeniu towaru nie zgodnego z zamówieniem (umową) lub posiadającym wady.

5. W takiej sytuacji zawsze możesz odstąpić od umowy – nawet jeśli nie miała formy pisemnej.

6. Nie ma warunku zapłaty i gwarancji.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/116924-prosz%C4%99-o-rad%C4%99-co-z-uznaniem-reklamacji/#findComment-3043190
Udostępnij na innych stronach

zapłać i zareklamuj .Jezeli jest jak piszesz to nie ma obawy Stolbud Włoszczowa to solidna firma i u nich z reklamacjami nie ma problemów.

Druga opcja poproś sprzedawce aby wezwał serwis firmowy jezeli reklamacja bedzie bezpodstawna co najwyzej koszty przyjazdu serwisu. Wloszczowa jeszcze 2 lata temu miala bardzo srawny serwis ja gdy zglaszałem reklamację jako sprzedawca nawet nie wiedzialem ,ze serwis byl naprawil i przeprosił dostawlem tylko pismo po zalatwieniu reklamacji.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/116924-prosz%C4%99-o-rad%C4%99-co-z-uznaniem-reklamacji/#findComment-3046068
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

hej, to nie jest takie proste, facet powiedział mi że jak nie zapłacę do dzisiaj to przyjedzie do mnie w sobotę i zdemontuje mi drzwi, a co do reklamacji to jeszcze dobrze ni złożyłam jej a już otrzymałam pismo że stolbud nie uznaje reklamacji - uzasadnienie w gwarancji jest napisane że kolor drzwi może nieznacznie się różnić, a żeby było śmieszniej to nikt nawet nie był zobaczyć tych drzwi, a moim zdaniem kolor różni się znacząco :)

 

I co tu robić??

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/116924-prosz%C4%99-o-rad%C4%99-co-z-uznaniem-reklamacji/#findComment-3077738
Udostępnij na innych stronach

A mówił facet że odda ci zaliczkę? Jak przyjdzie to go nie wpuszczaj, jak będzie chciał drzwi wyjmować to zadzwoń po policję

 

Chyba, że masz już dość tych drzwi więc niech sobie zabiera ale oczywiście niech odda zaliczkę.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/116924-prosz%C4%99-o-rad%C4%99-co-z-uznaniem-reklamacji/#findComment-3079187
Udostępnij na innych stronach

hej, to nie jest takie proste, facet powiedział mi że jak nie zapłacę do dzisiaj to przyjedzie do mnie w sobotę i zdemontuje mi drzwi, a co do reklamacji to jeszcze dobrze ni złożyłam jej a już otrzymałam pismo że stolbud nie uznaje reklamacji - uzasadnienie w gwarancji jest napisane że kolor drzwi może nieznacznie się różnić, a żeby było śmieszniej to nikt nawet nie był zobaczyć tych drzwi, a moim zdaniem kolor różni się znacząco :)

 

I co tu robić??

W świetle prawa Ty jesteś już właściccielem drzwi, nawet jeśli za nie niezapłaciłaś!!! Chyba, że w umowie jest inaczej.

Natomiast nie mają prawa wymontować Ci drzwi bez Twojej zgody (taki paradoks) - więc jet szachowy PAT.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/116924-prosz%C4%99-o-rad%C4%99-co-z-uznaniem-reklamacji/#findComment-3087731
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Nie słyszałam żeby jakaś fabryka uznała reklamację na różnicę koloru, a szczególnie jeśli chodzi o stolarkę.

Kupowałam drzwi wewnętrzne z Porty.Jedne z 6-ciu zakupionych miały kształt banana (słowa mojego fachowca). Fakt ten został stwierdzony po zamontowaniu więc reklamację odrzucono - powód: rozpakowane i zamontowane.

Przy zakupie kilku palet kostki jedna miała wyraźnie inny kolor, reklamacja odrzucona - powód: nie były z jednej partii więc różnice są dopuszczalne.

Gdybym nie zapłaciła może kostkę by wymienili.

Strasznie ciężko coś wywalczyć jak się nie ma asa w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/116924-prosz%C4%99-o-rad%C4%99-co-z-uznaniem-reklamacji/#findComment-3121771
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...