kulca 14.05.2010 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 mam sprężynę zewnętrzną, ale przy małych promieniach zawsze rurka się deformuje po wewnętrznej stronie gięcia, stąd ta giętarka, w sobotę się okaże czy jest OK a w rękach jakoś mi nie idzie gięcie :/ pewnie kwestia wprawy, i po położeniu 1000m zmienię zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 14.05.2010 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 też kupiłem sprężynę i ... znalazłem ja na koniec na którymś z parapetów w ręcach najlepiej czytaj najszybciej szło.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jesionki 14.05.2010 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 Dzięki edde!!! Na reszcie uporałem się z OZC a potem OVplan, choć przyznam, że ten drugi dość ubogi jest. Poniżej prezentuję co mi wyszło na rurach PE 16x2 i proszę o fachowe odniesienie się do wyników. Zastanawia mnie jedno, że tak na prawdę nie wiele zyskujemy między styropianem 15, a 20cm co pokazuje tabela obliczeń pętli. W zasadzie jest to ta sama instalacja dla obydwu izolacji. Proszę o podpowiedź do drugiego skanu, gdzie pokazałem podział pętli, ale niestety wydaje mi się, że są za duże różnice w długości. Czy ktoś ma pomysł jak to zrobić aby było OK. Czy ktoś się odniesie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 14.05.2010 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 jeśli chodzi o styro to tak jest po przekroczeniu tych 12-15 cm wzrost zysków jest niewielki aczkolwiek przy dzisiejszej cenie styropianu nie jest nieopłacalny, bardziej warto dać więcej ale trzeba pamiętać iż przy grubszej izolacji 6.5 cm wylewki to moim zdaniem lekkie ryzyko, a z kolei powiększając grubość jastrychu zwiększamy jej bezwładność - nie tracimy ciepła tylko zmniejszamy regulowalność podłogówki w czasie ja mogłem tylko 12 cm i na to posżło ok. 7-8 wylewki jak bym mógł dał bym 15 Piczman ma chyba 28 myślę że zamiast walczyć z większą grubością są inne elementy gdzie ciepła ucieka więcej i te bym bardziej przypilnował chcesz super zrób płytę fundamentową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jesionki 14.05.2010 15:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 jeśli chodzi o styro to tak jest po przekroczeniu tych 12-15 cm wzrost zysków jest niewielki aczkolwiek przy dzisiejszej cenie styropianu nie jest nieopłacalny, bardziej warto dać więcej ale trzeba pamiętać iż przy grubszej izolacji 6.5 cm wylewki to moim zdaniem lekkie ryzyko, a z kolei powiększając grubość jastrychu zwiększamy jej bezwładność - nie tracimy ciepła tylko zmniejszamy regulowalność podłogówki w czasie ja mogłem tylko 12 cm i na to posżło ok. 7-8 wylewki jak bym mógł dał bym 15 Piczman ma chyba 28 myślę że zamiast walczyć z większą grubością są inne elementy gdzie ciepła ucieka więcej i te bym bardziej przypilnował chcesz super zrób płytę fundamentową manieq82 miałem na myśli 15 i 20 cm na ścianach zewnętrznych. Na posadzce jest 10 - 12 cm. Co masz na myśli z tą płytą fundamentową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 14.05.2010 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2010 http://forum.muratordom.pl/showthread.php?15342-p%C5%82yta-fundamentowaczytaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tfor 15.05.2010 03:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2010 Witam, w osttanim muratorze znalazłem artykuł reklamowy o AGILIA SOLS A- płynny jastrych anhydrytowy firmy LAFARGE.CzyKtoś z Was go już używał? Jeśłi tak to czy rzeczywiści ejest pradwą, że delatacje robi się tylko przy ściananch i słupach? Póki co to przemawia do mnie samopoziomowość oraz toże po wylaniu oblega rurkę grzejną dookoła co daje lepszy efekt grzejny. Proszę o wasze uwagi, bo się zastaanwiam na jeo użyciem.A jweszzce jedno, czy taki jastrych można by sammeu wylać przy użyciu mieszadła i np. wiadra- jak przy wylewce samopoziomującej np. atlasa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pinok 15.05.2010 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2010 Dylatacja nie delatacja. http://www.cotojest.info/dylatacja_455.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jesionki 15.05.2010 15:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2010 http://forum.muratordom.pl/showthread.php?15342-p%C5%82yta-fundamentowa czytaj Sory wielkie, ale chyba sobie jaja ze mnie robisz !!! haha Proszę o rozsądne podpowiedzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 15.05.2010 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2010 nie rozumiem o co Ci chodzi?cytuję "chcesz mieć super zrób płytę" nie wiesz co to płyta - poczytajjak zauważyłeś myślałem że pytasz o grubość styropianu na podłodze nie lubię takiego tonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jesionki 16.05.2010 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2010 OK OK manieq82 stan surowy jest już za mną więc to nie podlega dyskusji.Chodziło mi o przegrody zewnętrzne czyli styropian na ścianie. Podejrzewam, że na podłodze na gruncie różnice są jeszcze mniejsze.Dzięki za podpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 16.05.2010 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2010 z moich doświadczeń sobotnich donoszę: kołowrotek się sprawdził super, giętarka jedynie przy meandrach co 10-15cm w łazienkach, w pomieszczeniach gdzie mam rozstawy co 20-25 wavin idealnie wygina się rękami, najpierw robiliśmy pętle bez przypinania do podłoża, a gdy już wszystkie łuki były powyginane to wtedy spinkami do podłoża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 16.05.2010 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2010 OK OK manieq82 stan surowy jest już za mną więc to nie podlega dyskusji. Chodziło mi o przegrody zewnętrzne czyli styropian na ścianie. Podejrzewam, że na podłodze na gruncie różnice są jeszcze mniejsze. Dzięki za podpowiedź ok ok ale to wątek o podłogówce więc ciężko sie domyśleć ale aby pomóc spójrz prosze na tą tabelkę link do murator plusa można policzyć jaka mniej więcej róznica względem grubości kidyś gdzieś był kalkulator w sieci (chyba na stronie temoorganiki) i tam wyliczał sie współczynnik - ja dal siebie zrobiłem tabelę w excelu gdzie dodatkowo uwzględniłem koszt styro i wyszło mi że najbardziej opłacalny jest dla mnie 16cm ciut lepsiejszego styro o wsp. 0,38 o mam kalkulator cekola trochę inny termoorganiki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jesionki 17.05.2010 15:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2010 ale aby pomóc spójrz prosze na tą tabelkę link do murator plusa można policzyć jaka mniej więcej róznica względem grubości kidyś gdzieś był kalkulator w sieci (chyba na stronie temoorganiki) i tam wyliczał sie współczynnik - ja dal siebie zrobiłem tabelę w excelu gdzie dodatkowo uwzględniłem koszt styro i wyszło mi że najbardziej opłacalny jest dla mnie 16cm ciut lepsiejszego styro o wsp. 0,38 o mam kalkulator cekola trochę inny termoorganiki Tak święta prawda, w pełni się zgadzam. Wstawiając swoja tabelę miałem nadzieję, ze ktoś mi pomoże w kwestii długości pętli. Wydaje mi się że są zbyt duże różnice w długości obliczonych pętli, a w OVplan nie ma możliwości obliczyć parametrów pętli połączonej dla kilku stref lub podzielić zbyt długą np. moją z salonu. Sztuczne podzielenie spowoduje zachwianie parametrów płyty grzewczej ze względu na inne temp. zasilania na wejściu do petli. Nie wiem jak to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 17.05.2010 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2010 ale Twoje pętle są ok, różnice w długości będą (prawie) zawsze i od tego aby je wyregulować masz (a przynajmniej powinieneś mieć) na rozdzielaczu kryzy, zawory (termostatyczne, zwykłe itp), przepływomierzeOVplan dzieli Ci pomieszczenia na kilka wymaganych pętli, możesz to tez nieco sam konfigurować, masz możliwe strefy brzegowe w tym pomieszczeniu, podaje Ci przede wszystkim opory i przepływy na projektowanym obiegu inne niezbędne dane, i to wystarczy do poprawnego zaprojektowania pętli, temperaturę zasilania ustalasz jedną, stała i taką samą dla całego projektu, tu nie rozumiem problemu, jeżeli to Ci nie wystarczy to może zrób sobie salon jako kilka programowych pomieszczeń to ci policzy oddzielnie ale uważam ze to zbędny zabiegco do tabelki to na pierwszy rzut oka jakoś w tym hollu 90metrów rury wydaje sie być dużo, tak na oko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jesionki 18.05.2010 05:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2010 (edytowane) Dzięki edde! ale Twoje pętle są ok Którą tabelkę masz na myśli, tą z danymi (kolorową), czy tą w której już połączyłem i podzieliłem pętle? co do tabelki to na pierwszy rzut oka jakoś w tym hollu 90metrów rury wydaje sie być dużo, tak na oko Sprawdziłem jeszcze raz i tak wychodzi. Hool ma 18,8m kw. duże podwójne drzwi balkonowe i poddasze nieogrzewane u góry. Na dodatek schody, które zabierają z powierzchni płyty 2,6m kw. Dokładnie nie jestem pewien, czy w OZC poprawnie ustaliłem przegrody, zwłaszcza okna. Wykuglowałem przegrodę o U=1.404W/m kw. K i na tej podstawie są wygenerowane wyniki. Drzwi też ustaliłem jako przegrody o U podanym przez producenta. Mam nadzieję, że dobrze. Tak na prawdę to szok, że twórca programu nie przewidział w przegrodach programu najzimniejszych przegród budowlanych (drzwi zewnętrzne, okna). Edytowane 18 Maja 2010 przez jesionki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 19.05.2010 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2010 Kto mi przypomni czy wolno dawać siatkę jako zbrojenie wylewki przy podłogówce czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 19.05.2010 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2010 wg. mnie jak będą uważali na rurki - nie będzie dotykała do rurek to spoko ale weź człowieku upilnuj ale niektórzy do siatek czepiają rurki to może nie ma co panikować, , , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jesionki 20.05.2010 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2010 w zakładce przegrody niejednorodne są i drzwi i okna, wystarczy tylko podać ich U oraz stopień nasłonecznienia, przenikania promieni słonecznych itp i program resztę sam oblicza, nawet liniowy mostek termiczny w zależności od sposobu montażu O jessssssssssuuuuuuuuuuuuu !!! Człowiek uczy sie całe życie !!! Dzieki serdeczne mpoplaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 20.05.2010 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2010 wg. mnie jak będą uważali na rurki - nie będzie dotykała do rurek to spoko ale weź człowieku upilnuj ale niektórzy do siatek czepiają rurki to może nie ma co panikować, , , no właśnie, w garażu daję siatkę na folię, na to rurki, myślę połapać je plastikowymi opaskami elektrycznymi do siatki, jak to powinno być zrobione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.