Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam. A co za cholera może być u mnie. Mieszkam w nowym domu od 17.12.2010 poprzedni sezon w ustawieniach c.o. stracony bo w dniu przeprowadzki złamałem nogę i nie bardzo mogłem kombinować z ustawieniami. Dom około 280 m po podłogach, podłogówka łazienki, kuchnia, przedpokój około 50 metrów reszta kaloryfery. Dom ocieplony w skosach 30 cm wełny, w suficie 40 cm, strych nad piętrem nieocieplony, parter domu ocieplony jeszce lepiej. Już w zeszłym sezonie na piętrze było raczej chłodno, głównym problemem było że kaloryfery grzały na 1/3 - 1/4 górnej powierzchni. Tłumaczono mi żeby zwiększyć temp grzania, zrobiłem - mało to dało, zwiększyć powierzchnię grzejników - zrobiłem - mało to dało, dodać dodatkowe grzejniki też g... to dało. Podłogówka działała raczej dobrze ustawiona na pompce na I biegu ( na drugim i trzecim pojawiał się dość głośny świst ). I dzisiaj eureka postanowiłem całkiem zablokować działanie pompki od podłogówki - pierwszy raz od początku grzania grzejniki w całości cieplutkie, w domu ciepło, włączam podłogówkę na I bieg grzejniki stygną, na wyższych biegach pompki podłogówki całkiem zimne, o co może chodzić ?

 

Moim zdaniem spartolił robiący instalację i brak jakiegoś elementu w celu rozdzielenia obiegów. Za mało informacji o sposobie podłączenia podłogówki i grzejników, żeby móc coś sensownego wywnioskować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam. A co za cholera może być u mnie. Mieszkam w nowym domu od 17.12.2010 poprzedni sezon w ustawieniach c.o. stracony bo w dniu przeprowadzki złamałem nogę i nie bardzo mogłem kombinować z ustawieniami. Dom około 280 m po podłogach, podłogówka łazienki, kuchnia, przedpokój około 50 metrów reszta kaloryfery. Dom ocieplony w skosach 30 cm wełny, w suficie 40 cm, strych nad piętrem nieocieplony, parter domu ocieplony jeszce lepiej. Już w zeszłym sezonie na piętrze było raczej chłodno, głównym problemem było że kaloryfery grzały na 1/3 - 1/4 górnej powierzchni. Tłumaczono mi żeby zwiększyć temp grzania, zrobiłem - mało to dało, zwiększyć powierzchnię grzejników - zrobiłem - mało to dało, dodać dodatkowe grzejniki też g... to dało. Podłogówka działała raczej dobrze ustawiona na pompce na I biegu ( na drugim i trzecim pojawiał się dość głośny świst ). I dzisiaj eureka postanowiłem całkiem zablokować działanie pompki od podłogówki - pierwszy raz od początku grzania grzejniki w całości cieplutkie, w domu ciepło, włączam podłogówkę na I bieg grzejniki stygną, na wyższych biegach pompki podłogówki całkiem zimne, o co może chodzić ?

 

A to dziwna sprawa. U mnie z kolei idzie troszkę za mało na podłogówkę bo mam ją na miesaczu i pompie (ok.60 m2), a grzejniki chodzą super niezależnie od prędkości.

Zastanawiam się co tu można spieprzyć bo za wiele nie ma.

Najlepiej wstawić sprzęgło i zawór miszający sterowany z pieca. Ja to bede robił jak tylko mrozy odpuszczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A co za cholera może być u mnie. Mieszkam w nowym domu od 17.12.2010 poprzedni sezon w ustawieniach c.o. stracony bo w dniu przeprowadzki złamałem nogę i nie bardzo mogłem kombinować z ustawieniami. Dom około 280 m po podłogach, podłogówka łazienki, kuchnia, przedpokój około 50 metrów reszta kaloryfery. Dom ocieplony w skosach 30 cm wełny, w suficie 40 cm, strych nad piętrem nieocieplony, parter domu ocieplony jeszce lepiej. Już w zeszłym sezonie na piętrze było raczej chłodno, głównym problemem było że kaloryfery grzały na 1/3 - 1/4 górnej powierzchni. Tłumaczono mi żeby zwiększyć temp grzania, zrobiłem - mało to dało, zwiększyć powierzchnię grzejników - zrobiłem - mało to dało, dodać dodatkowe grzejniki też g... to dało. Podłogówka działała raczej dobrze ustawiona na pompce na I biegu ( na drugim i trzecim pojawiał się dość głośny świst ). I dzisiaj eureka postanowiłem całkiem zablokować działanie pompki od podłogówki - pierwszy raz od początku grzania grzejniki w całości cieplutkie, w domu ciepło, włączam podłogówkę na I bieg grzejniki stygną, na wyższych biegach pompki podłogówki całkiem zimne, o co może chodzić ?

 

Odpowiedź znajdziesz tu:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?196098-Po%C5%82%C4%85czenie-dw%C3%B3ch-obieg%C3%B3w-poprzez-wymiennik&p=5185985&viewfull=1#post5185985

 

nilsan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest "na odwrót" zasilanie na dole powrót na górze.

Zwyczajowo powrót powinien być niżej niż zasilanie.

Jezeli podłączyli dobrze tylko powieśili na odwrót to nie jest żle ale trochę śmiesznie.

Edytowane przez bigmario4
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie!Mam pytanko odnosnie podlogowki .Jako ze pracuje w innej branzy mam mgliste pojecie o poprawnym wykonaniu ogrzewania podlogowego ale cos mi mowi ze moja instalacja moze byc wykonana niepoprawnie.Dom 110 m kwadratowych -70 m w podlogowce 3 sypialnie grzejniki i do tego momentu jestem spokojny bo wszystko spoko (oddzielne petle na kazde pomieszczenie itd)problem moim zdaniem to skrzynka w ktorej to wszystko sie laczy-umieszczone so tam 2 mieszacze .Jako ze inwestycje podzielilem na 2 czesci (trzeba bylo nazbierac na piec itd)teraz chcialbym zamontowac piec -ogniwo eko plus 16kw oraz zasobnik 300 l z dwoma wezownicami w razie gdybym wygral w totka i wtedy zamontowal solary na dogrzewanie wody latem-zapytalem swojego instalatora jak ja bede sterowal temperatura ogrzewania podlogowegohttp://forum.muratordom.pl/images/icons/icon3.png-on mi na to ze nie bede bo ogrzewanie podlogowe ma to do siebie ze sie samoreguluje.I tu mnie zastanowil ten fakt bo moi znajomi maja pogodowki inni termostaty na rozdzielaczach a ja nic.o co chodzi?Wie ktos?Zapytalem wiec szanownego instalatora jak to bedzie dzialac jak ja przykladowo bede mial 70 na piecu -on mi na to ze przy mieszaczach sa jakies zaworki ktore nie puszczaja wody powyzej 35 stopni.Prosze o pomoc i fachowa porade.Za kazda rade bede wdzieczny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ,wlasnie w kotlowni nie ma zadnego dodatkowego ukladu pomieszania,poprosilem instalatora o liste materialow ktore bedzie potrzebowal do kotlowni i dostalem;zawor regulacyjny termostatyczny z silownikiem elektromagnetycznym 220V, open-close, temp.25-70 st,1" SM4-FR

pompy ups 25-60 3 szt

obejscie by-pass kompletne 1"

srubunek2" 2szt

red 2"/6/4" 2szt

kol Cu 22 2k 90stopni 25 szt

trojnik 22 10szt

przejscie 22/1" gz 10szt

zawor kulowy 1" 6szt

zawor zwrotny 1" 3szt

filtr skosny 1"2szt- ja zdaje sobie sprawe ze to nie wszystko bo nikt nie jest w stanie policzyc calej kotlowni,chcialem wiedziec o tych wazniejszych materialach-moze to pomoze domyslic sie co on mi tam chce zamontowac.Dziekuje bardzo za informacje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje nilsan!wyslalem instalatorowi maila z prosba o schemat(szczerze watpie ze go dostane)napisz mi prosze co trzeba by bylo zrobic aby ta instalacja byla poprawnie wykonana i mozliwa do sterowania (wiem ze to nie latwe -duza bezwladnosc podlogi)dodatkowy pomieszacz nalezy zainstalowac czy moze termostaty?dziekuje bardzo a jutro zaczne meczyc chlopa o schemat nie bede mu w niedziele glowy zawracal.dzieki bardzo!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robertgr1

 

W twoim przypadku do podłogówki, będziesz potrzebował mieszacza 3D z siłownikiem trójpunktowym z czujnikiem temperatury, plus sterownik do jego obsługi w funkcji temperatury wewnętrznej, mierzonej w pomieszczeniu z największą powierzchnią OP. Zakładam, że właściwe przepływy w poszczególnych obiegach uda się ustawić za pomocą "tych zaworów regulacyjnych" zamontowanych na belkach zasilającej i powrotnej rozdzielacza OP. Ponieważ OP realizowane jest bez projektu, według uznania instalatora, lepiej byłoby gdyby chociaż zostały zastosowane rotametry, zamiast "tych zaworów regulacyjnych", bo za ich pomocą będzie to trudne, choć nie niemożliwe do wykonania. Możliwe jest również obsłużenie pompy OP przez sterownik eCoal kotła OE+ w trybie ON/OFF w funkcji temperatury w pomieszczeniu z największą powierzchnią OP. Będzie do tego potrzebny jakiś termostat pomieszczeniowy z wyjściem bezpotencjałowym podający sygnał ON/OFF do eCoala. Wybór rozwiązania zależy od ciebie.

Pompę CO i ładującą zasobnik CWU obsłuży ci eCoal w OE+. Nie montuj pompy mieszającej dla ochrony powrotu do kotła, bo moim zdaniem to zbędny wydatek i bzdurne rozwiązanie. Zdecydowanie korzystniej jest w tym celu wykorzystać pompę ładującą zasobnika CWU, mostkując ze sobą porty podłączeniowe pompy mieszającej i ładującej CWU. Zapewni ci to jednocześnie ochronę powrotu do kotła i uzupełnianie ubytków CWU powstających w wyniku chwilowych rozbiorów CWU i pracy pompy cyrkulacyjnej CWU oraz strat postojowych. Na wyjściu CWU z zasobnika zamontuj termostatyczny zawór 3D, który zapewni ci stałą temperaturę wody podawanej bezpośrednio do punktów odbioru. W sytuacji dużych rozbiorów CWU pompa ładująca dzięki wykonanemu mostkowi, przejdzie automatycznie w tryb pracy ładowania zasobnika CWU.

Do prawidłowego wykonania kotłowni potrzeba trochę więcej urządzeń, ale o tym potem.

Proponuję również zamiast solara podłączenie małej pompy ciepła powietrze-woda typu HEWALEX, która jest zdecydowanie tańszym, bardziej efektywnym i ekonomicznym rozwiązaniem od solara. Dostarcza ciepło w dzień i w nocy, pobierając energię z powietrza na zewnątrz budynku. w Polsce technika solarna, to kolejne wielkie nieporozumienie, ponieważ czas pracy solara do naładowania zasobnika 300litrów jest mierzony w minutach, a po upływie tego czasu nie ma gdzie zmagazynować energii dostarczanej z solara, więc on po prostu leży na dachu psując estetykę budynku.

 

nilsan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki jest koszt materiałow do ogrzewania podłogowego dla domku okolo 110m2 ?? - bez kotłowni ... bo mi za material z robocizna zawołali 8000 czy ta cena jest dopuszczalna czy raczej szukac dalej ??? bo wydaje mi sie troche naciagana ...

 

Nie jest tak źle .

Wszystko zależy od tego jaki materiał i czy 1 czy 2 kondygnacje.

Można zawsze taniej, robisz sam a zakupy przez allegro.pl .

Wtedy max 5 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wychodzi 8obiegów po ok 60-70m.

600m wavina - 1500

Pompa od 350 - 600

Zawór 3d termostatyczny - 250

Szafka - 140

Rozdzielacz z rotametrami i złączkami (w sumie mozna powiedzieć maksymalnie wyposażony bez siłowników) - 625

folia - 75 za 50m2

klipsy - ok 1000 szt wg tabel roth'a - 55

peszel karbowana na dylatacje - 40

tasma dylatacyjna brzegowa - 150

otulina czerwona - 50

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wychodzi 8obiegów po ok 60-70m.

600m wavina - 1500

Pompa od 350 - 600

Zawór 3d termostatyczny - 250

Szafka - 140

Rozdzielacz z rotametrami i złączkami (w sumie mozna powiedzieć maksymalnie wyposażony bez siłowników) - 625

folia - 75 za 50m2

klipsy - ok 1000 szt wg tabel roth'a - 55

peszel karbowana na dylatacje - 40

tasma dylatacyjna brzegowa - 150

otulina czerwona - 50

pozdr.

 

Nie za mało tej folii, bo jak na 600m rury coś dziwnie mało, a znowu taśmy dylatacyjnej jakoś dużo lub drogo!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...