DEZET 10.02.2012 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Witam. A co za cholera może być u mnie. Mieszkam w nowym domu od 17.12.2010 poprzedni sezon w ustawieniach c.o. stracony bo w dniu przeprowadzki złamałem nogę i nie bardzo mogłem kombinować z ustawieniami. Dom około 280 m po podłogach, podłogówka łazienki, kuchnia, przedpokój około 50 metrów reszta kaloryfery. Dom ocieplony w skosach 30 cm wełny, w suficie 40 cm, strych nad piętrem nieocieplony, parter domu ocieplony jeszce lepiej. Już w zeszłym sezonie na piętrze było raczej chłodno, głównym problemem było że kaloryfery grzały na 1/3 - 1/4 górnej powierzchni. Tłumaczono mi żeby zwiększyć temp grzania, zrobiłem - mało to dało, zwiększyć powierzchnię grzejników - zrobiłem - mało to dało, dodać dodatkowe grzejniki też g... to dało. Podłogówka działała raczej dobrze ustawiona na pompce na I biegu ( na drugim i trzecim pojawiał się dość głośny świst ). I dzisiaj eureka postanowiłem całkiem zablokować działanie pompki od podłogówki - pierwszy raz od początku grzania grzejniki w całości cieplutkie, w domu ciepło, włączam podłogówkę na I bieg grzejniki stygną, na wyższych biegach pompki podłogówki całkiem zimne, o co może chodzić ? Moim zdaniem spartolił robiący instalację i brak jakiegoś elementu w celu rozdzielenia obiegów. Za mało informacji o sposobie podłączenia podłogówki i grzejników, żeby móc coś sensownego wywnioskować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam2007 10.02.2012 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Witam. A co za cholera może być u mnie. Mieszkam w nowym domu od 17.12.2010 poprzedni sezon w ustawieniach c.o. stracony bo w dniu przeprowadzki złamałem nogę i nie bardzo mogłem kombinować z ustawieniami. Dom około 280 m po podłogach, podłogówka łazienki, kuchnia, przedpokój około 50 metrów reszta kaloryfery. Dom ocieplony w skosach 30 cm wełny, w suficie 40 cm, strych nad piętrem nieocieplony, parter domu ocieplony jeszce lepiej. Już w zeszłym sezonie na piętrze było raczej chłodno, głównym problemem było że kaloryfery grzały na 1/3 - 1/4 górnej powierzchni. Tłumaczono mi żeby zwiększyć temp grzania, zrobiłem - mało to dało, zwiększyć powierzchnię grzejników - zrobiłem - mało to dało, dodać dodatkowe grzejniki też g... to dało. Podłogówka działała raczej dobrze ustawiona na pompce na I biegu ( na drugim i trzecim pojawiał się dość głośny świst ). I dzisiaj eureka postanowiłem całkiem zablokować działanie pompki od podłogówki - pierwszy raz od początku grzania grzejniki w całości cieplutkie, w domu ciepło, włączam podłogówkę na I bieg grzejniki stygną, na wyższych biegach pompki podłogówki całkiem zimne, o co może chodzić ? A to dziwna sprawa. U mnie z kolei idzie troszkę za mało na podłogówkę bo mam ją na miesaczu i pompie (ok.60 m2), a grzejniki chodzą super niezależnie od prędkości. Zastanawiam się co tu można spieprzyć bo za wiele nie ma. Najlepiej wstawić sprzęgło i zawór miszający sterowany z pieca. Ja to bede robił jak tylko mrozy odpuszczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 10.02.2012 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Witam. A co za cholera może być u mnie. Mieszkam w nowym domu od 17.12.2010 poprzedni sezon w ustawieniach c.o. stracony bo w dniu przeprowadzki złamałem nogę i nie bardzo mogłem kombinować z ustawieniami. Dom około 280 m po podłogach, podłogówka łazienki, kuchnia, przedpokój około 50 metrów reszta kaloryfery. Dom ocieplony w skosach 30 cm wełny, w suficie 40 cm, strych nad piętrem nieocieplony, parter domu ocieplony jeszce lepiej. Już w zeszłym sezonie na piętrze było raczej chłodno, głównym problemem było że kaloryfery grzały na 1/3 - 1/4 górnej powierzchni. Tłumaczono mi żeby zwiększyć temp grzania, zrobiłem - mało to dało, zwiększyć powierzchnię grzejników - zrobiłem - mało to dało, dodać dodatkowe grzejniki też g... to dało. Podłogówka działała raczej dobrze ustawiona na pompce na I biegu ( na drugim i trzecim pojawiał się dość głośny świst ). I dzisiaj eureka postanowiłem całkiem zablokować działanie pompki od podłogówki - pierwszy raz od początku grzania grzejniki w całości cieplutkie, w domu ciepło, włączam podłogówkę na I bieg grzejniki stygną, na wyższych biegach pompki podłogówki całkiem zimne, o co może chodzić ? Odpowiedź znajdziesz tu: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?196098-Po%C5%82%C4%85czenie-dw%C3%B3ch-obieg%C3%B3w-poprzez-wymiennik&p=5185985&viewfull=1#post5185985 nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mario B 10.02.2012 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 (edytowane) wszystko jest "na odwrót" zasilanie na dole powrót na górze.Zwyczajowo powrót powinien być niżej niż zasilanie.Jezeli podłączyli dobrze tylko powieśili na odwrót to nie jest żle ale trochę śmiesznie. Edytowane 10 Lutego 2012 przez bigmario4 literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 10.02.2012 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Mam pytanie odnośnie styropianu pod podłogówkę. Czy lepiej ułożyć jedną warstwę 8 cm EPS 100 czy może 2 x po 4 cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 10.02.2012 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 2x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salata123 10.02.2012 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Dzięki za podpowiedź. Postaram się zrobić zdjęcie i wkleić moją plątaninę rur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lujski 12.02.2012 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 jaki jest koszt materiałow do ogrzewania podłogowego dla domku okolo 110m2 ?? - bez kotłowni ... bo mi za material z robocizna zawołali 8000 czy ta cena jest dopuszczalna czy raczej szukac dalej ??? bo wydaje mi sie troche naciagana ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertgr1 12.02.2012 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Witam panowie!Mam pytanko odnosnie podlogowki .Jako ze pracuje w innej branzy mam mgliste pojecie o poprawnym wykonaniu ogrzewania podlogowego ale cos mi mowi ze moja instalacja moze byc wykonana niepoprawnie.Dom 110 m kwadratowych -70 m w podlogowce 3 sypialnie grzejniki i do tego momentu jestem spokojny bo wszystko spoko (oddzielne petle na kazde pomieszczenie itd)problem moim zdaniem to skrzynka w ktorej to wszystko sie laczy-umieszczone so tam 2 mieszacze .Jako ze inwestycje podzielilem na 2 czesci (trzeba bylo nazbierac na piec itd)teraz chcialbym zamontowac piec -ogniwo eko plus 16kw oraz zasobnik 300 l z dwoma wezownicami w razie gdybym wygral w totka i wtedy zamontowal solary na dogrzewanie wody latem-zapytalem swojego instalatora jak ja bede sterowal temperatura ogrzewania podlogowegohttp://forum.muratordom.pl/images/icons/icon3.png-on mi na to ze nie bede bo ogrzewanie podlogowe ma to do siebie ze sie samoreguluje.I tu mnie zastanowil ten fakt bo moi znajomi maja pogodowki inni termostaty na rozdzielaczach a ja nic.o co chodzi?Wie ktos?Zapytalem wiec szanownego instalatora jak to bedzie dzialac jak ja przykladowo bede mial 70 na piecu -on mi na to ze przy mieszaczach sa jakies zaworki ktore nie puszczaja wody powyzej 35 stopni.Prosze o pomoc i fachowa porade.Za kazda rade bede wdzieczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 12.02.2012 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 robertgr1 Wklej zdjęcia tego co masz zamontowane, to łatwiej będzie udzielić odpowiedzi. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertgr1 12.02.2012 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 tak to wygladalo podzczas prac.dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 12.02.2012 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 robertgr1 Czy masz jakiś układ podmieszania OP w kotłowni?Bo na rozdzielaczach od OP masz tylko zmontowane zaworki powrotne, ale tylko niektóre typy z nich mogą pełnić funkcję regulacyjną. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertgr1 12.02.2012 18:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Nie ,wlasnie w kotlowni nie ma zadnego dodatkowego ukladu pomieszania,poprosilem instalatora o liste materialow ktore bedzie potrzebowal do kotlowni i dostalem;zawor regulacyjny termostatyczny z silownikiem elektromagnetycznym 220V, open-close, temp.25-70 st,1" SM4-FRpompy ups 25-60 3 sztobejscie by-pass kompletne 1" srubunek2" 2sztred 2"/6/4" 2sztkol Cu 22 2k 90stopni 25 szttrojnik 22 10sztprzejscie 22/1" gz 10sztzawor kulowy 1" 6sztzawor zwrotny 1" 3sztfiltr skosny 1"2szt- ja zdaje sobie sprawe ze to nie wszystko bo nikt nie jest w stanie policzyc calej kotlowni,chcialem wiedziec o tych wazniejszych materialach-moze to pomoze domyslic sie co on mi tam chce zamontowac.Dziekuje bardzo za informacje! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 12.02.2012 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 robertgr1 Poproś instalatora o schemat tego co chce zrobić w kotłowni, bo jak na razie to wypisuje jakieś bzdety np. "zawór regulacyjny termostatyczny z siłownikiem elektromagnetycznym 220V, open-close, temp.25-70 st,1" SM4-FR", wskazujące na to, że nie do końca wie o czym pisze. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertgr1 12.02.2012 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 dziekuje nilsan!wyslalem instalatorowi maila z prosba o schemat(szczerze watpie ze go dostane)napisz mi prosze co trzeba by bylo zrobic aby ta instalacja byla poprawnie wykonana i mozliwa do sterowania (wiem ze to nie latwe -duza bezwladnosc podlogi)dodatkowy pomieszacz nalezy zainstalowac czy moze termostaty?dziekuje bardzo a jutro zaczne meczyc chlopa o schemat nie bede mu w niedziele glowy zawracal.dzieki bardzo! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 12.02.2012 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 robertgr1 W twoim przypadku do podłogówki, będziesz potrzebował mieszacza 3D z siłownikiem trójpunktowym z czujnikiem temperatury, plus sterownik do jego obsługi w funkcji temperatury wewnętrznej, mierzonej w pomieszczeniu z największą powierzchnią OP. Zakładam, że właściwe przepływy w poszczególnych obiegach uda się ustawić za pomocą "tych zaworów regulacyjnych" zamontowanych na belkach zasilającej i powrotnej rozdzielacza OP. Ponieważ OP realizowane jest bez projektu, według uznania instalatora, lepiej byłoby gdyby chociaż zostały zastosowane rotametry, zamiast "tych zaworów regulacyjnych", bo za ich pomocą będzie to trudne, choć nie niemożliwe do wykonania. Możliwe jest również obsłużenie pompy OP przez sterownik eCoal kotła OE+ w trybie ON/OFF w funkcji temperatury w pomieszczeniu z największą powierzchnią OP. Będzie do tego potrzebny jakiś termostat pomieszczeniowy z wyjściem bezpotencjałowym podający sygnał ON/OFF do eCoala. Wybór rozwiązania zależy od ciebie.Pompę CO i ładującą zasobnik CWU obsłuży ci eCoal w OE+. Nie montuj pompy mieszającej dla ochrony powrotu do kotła, bo moim zdaniem to zbędny wydatek i bzdurne rozwiązanie. Zdecydowanie korzystniej jest w tym celu wykorzystać pompę ładującą zasobnika CWU, mostkując ze sobą porty podłączeniowe pompy mieszającej i ładującej CWU. Zapewni ci to jednocześnie ochronę powrotu do kotła i uzupełnianie ubytków CWU powstających w wyniku chwilowych rozbiorów CWU i pracy pompy cyrkulacyjnej CWU oraz strat postojowych. Na wyjściu CWU z zasobnika zamontuj termostatyczny zawór 3D, który zapewni ci stałą temperaturę wody podawanej bezpośrednio do punktów odbioru. W sytuacji dużych rozbiorów CWU pompa ładująca dzięki wykonanemu mostkowi, przejdzie automatycznie w tryb pracy ładowania zasobnika CWU.Do prawidłowego wykonania kotłowni potrzeba trochę więcej urządzeń, ale o tym potem.Proponuję również zamiast solara podłączenie małej pompy ciepła powietrze-woda typu HEWALEX, która jest zdecydowanie tańszym, bardziej efektywnym i ekonomicznym rozwiązaniem od solara. Dostarcza ciepło w dzień i w nocy, pobierając energię z powietrza na zewnątrz budynku. w Polsce technika solarna, to kolejne wielkie nieporozumienie, ponieważ czas pracy solara do naładowania zasobnika 300litrów jest mierzony w minutach, a po upływie tego czasu nie ma gdzie zmagazynować energii dostarczanej z solara, więc on po prostu leży na dachu psując estetykę budynku. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 12.02.2012 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 jaki jest koszt materiałow do ogrzewania podłogowego dla domku okolo 110m2 ?? - bez kotłowni ... bo mi za material z robocizna zawołali 8000 czy ta cena jest dopuszczalna czy raczej szukac dalej ??? bo wydaje mi sie troche naciagana ... Nie jest tak źle . Wszystko zależy od tego jaki materiał i czy 1 czy 2 kondygnacje. Można zawsze taniej, robisz sam a zakupy przez allegro.pl . Wtedy max 5 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
madric 13.02.2012 06:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 U mnie wychodzi 8obiegów po ok 60-70m.600m wavina - 1500Pompa od 350 - 600Zawór 3d termostatyczny - 250Szafka - 140Rozdzielacz z rotametrami i złączkami (w sumie mozna powiedzieć maksymalnie wyposażony bez siłowników) - 625folia - 75 za 50m2klipsy - ok 1000 szt wg tabel roth'a - 55peszel karbowana na dylatacje - 40tasma dylatacyjna brzegowa - 150otulina czerwona - 50 pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 13.02.2012 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 U mnie wychodzi 8obiegów po ok 60-70m. 600m wavina - 1500 Pompa od 350 - 600 Zawór 3d termostatyczny - 250 Szafka - 140 Rozdzielacz z rotametrami i złączkami (w sumie mozna powiedzieć maksymalnie wyposażony bez siłowników) - 625 folia - 75 za 50m2 klipsy - ok 1000 szt wg tabel roth'a - 55 peszel karbowana na dylatacje - 40 tasma dylatacyjna brzegowa - 150 otulina czerwona - 50 pozdr. Nie za mało tej folii, bo jak na 600m rury coś dziwnie mało, a znowu taśmy dylatacyjnej jakoś dużo lub drogo!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
madric 13.02.2012 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 (edytowane) hihih tak tam jest 75pln za 50m2 czyli odp. wiecej trzeba:) u mnie 70m jest obwod domu dodałem do tego na oko na ścianki działowe drugie tyle dlatego 150m. Ceny ok. 25zł za 25mb. ths za uwagę. Edytowane 13 Lutego 2012 przez madric Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.