asolt 22.06.2012 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 Koledzy jakie ciśnienie mogą wytrzymać rurki do ogrzewania podłogowego? U mnie omyłkowo (ROTH x pert) wytrzymały 4 MPa. Później zrobiłem próbę na 5 barów i było OK. Ze złączek i rozdzielacza nic nie puściło. Nie wiem czy się martwić czy cieszyć. Prawie całą noc nie przespałem. Ma ktoś doświadczenie w tym temacie? Robiłem próby na 8 bar, instalacja była zalana pod cisnieniem 7-8 bar do wylewek przez tydzień, rury kisan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 22.06.2012 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 to u mnie te 40 bar przez jakieś 15 minut, aż do momentu spostrzeżenia że to inna skala. Nawiasem mówiąc to czemu taki manometr zastosowano w urządzeniu do sprawdzania/namełniania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 22.06.2012 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 wychodzi na to ze dla muratora wazniejsza jest kasa od uzytkownikowautorzy postów stanowią o wartości tego wątku a nie miedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 23.06.2012 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2012 No to będę spał spokojnie. Całość już zalana więc nie mam mowy o wymianie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Łukasz80 24.06.2012 08:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2012 w pracy kiedyś sprawdzałem próbkę, strzeliła po długości przy 120bar.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 25.06.2012 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 (edytowane) będę miał na podłogówce drewno14mmgrzane pompą ciepla pow.czy można założyć w podłogę jakieś czujniki temperatury żeby nie przegrzać drewna?czy może wystarczy skręcić na odpowiednią temperaturę wyjscie z pompy/?mam roszstaw 10 cm i drabinki w łazienkach Edytowane 25 Czerwca 2012 przez malux20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek EM08 26.06.2012 04:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 Witajcie W domu robione jest ogrzewanie podłogowe bez żadnych dodatkowych grzejników. Czyli jakieś 180 m2 podłogówki na piętrze i parterze, po 9 obwodów na kondygnację. W sumie 1300m rurki, całość zasilana oczywiście piecem kondensacyjnym . Zawsze myślałem, że pompy mieszające na rozdzielaczach daje się tylko do współpracy z "wysokotemperaturowymi" grzejnikami. Instalator mnie jednak zaskoczył twierdząc, że rozdzielacze powinny być z pompami, bo: 1. pompa pieca może być za słaba na tak rozbudowaną instalację 2. układ mieszający powinien w instalacji działać, aby wyrównać wahania temperatury spowodowane wł/wył pieca, różnymi długościami pętli, różnymi przepływami i temperaturami w poszczególnych pętlach. Dla mnie niefachowca brzmi to w miarę rozsądnie, tylko czy aby na pewno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek EM08 26.06.2012 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 (edytowane) Może trochę sam sobie odpowiadam... , ale zacząłem wertować Muratory w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie powyżej i w wydaniu 12/2011 (str. 36) znalazłem coś takiego: Ogrzewanie mieszane Kiedy cały budynek jest ogrzewany w systemie podłogowym, odpowiednie parametry wody grzewczej wytwarzane są w kotle i taki czynnik zasila całą instalację co. W przypadku ogrzewania mieszanego, w celu uniknięcia dużych powierzchni grzejników płytowych, kocioł zasila w wodę grzewczą 2 obiegi.... Wypowiedź ta potwierdza, to co zawsze wiedziałem n.t. rozdzielaczy z ukł. mieszającym, tylko co z wydajnością pompy pieca? Może być za słaba? Więc może potrzebuje jakieś wspomaganie? I jeszcze jedno pytanie: Jest sens inwestować w rozdzielacze z przepływomierzami? Bo projekt podaje następujące przepływy: Parter: Salon, jadalnia: 1.2 Kuchnia: 1.1 Hol: 0.6 Kino: 1.9, 1.6 WC: 0.1 Poddasze: Garderoby: 0.2, 0.4, 0.1 Sypialnie: 1.0, 1.1, 0.6 Łazienki: 0.6, 0.4 Gabinet: 0.9 Przy tak małych nastawach i zakresie pomiarowym rotametrów na poziomie 8l/min one raczej nic nie będą pokazywać... Edytowane 26 Czerwca 2012 przez Jarek EM08 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadziejS 26.06.2012 06:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 Jarek, brzmi może rozsądnie, ale mam bardzo podobny układ i nie mam żadnych pomp dodatkowych i działa. Co prawda nie widać żadnych wskazań na rotametrach (być może przepływ jest tak mały), ale widocznie wystarcza, żeby było ciepło. Dla instalatora zastosowanie pomp przy rozdzielaczach jest b. wygodne, takie trochę pójście na łatwiznę. Nie może nie działać, nawet jak układ jest słabo zrównoważony itp. jeśli natomiast masz dobrze ocieplony dom, w miarę zrównoważony układ (podobna powierzchnia OP na dole i na górze, w miarę jednakowe pętle), to możesz zaryzykować takie rozwiązanie jak u mnie. W razie potrzeby wyregulujesz przepływy, żeby osiągnąć wymagane poziomy temperatur. A gdyby okazało się, że pompa nie wyrabia, można dołożyć jedną pompę na cały układ (a nie do rozdzielacza). Drugi argument Twojego instalatora nt. wł/wył. jest wg mnie nietrafiony. Przy kotle kondensacyjnym mieszacz nie jest potrzebny, kocioł sam dobierze parametry zasilania. Poza tym taki kocioł włącza się płynnie. Im prostszy układ tym lepszy - takie jest moje zdanie (dwa sezony grzewcze za mną i jest super) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek EM08 26.06.2012 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 (edytowane) Dzięki za moralne wsparcie... Bo ja mam właśnie odmienne zdanie, przed chwilą konsultowałem się firmą projektującą instalację (i oni mnie popierają), Twoje doświadczenia też mnie wspierają. Tylko, że instalator jest jednak doświadczonym praktykiem..., który może chce trochę dodatkowo zarobić na dużo droższych rozdzielaczach z ukł. mieszającym i rotametrami ... Edytowane 26 Czerwca 2012 przez Jarek EM08 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qwert 26.06.2012 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 (edytowane) nalezy dazyc do maksymalnego uproszczenia instalacji. Mam 2 rozdzielacze, jeden na 5 pętli, drugi na 6 pętli, wszystkie podobnej długości ale nie co do metra, to nie apteka całość zasila jedna pompa na najniższym biegu. kluczem jest siłownik do pogodówki na zaworze 3 dr. On powoduje, że instalacja jest bezobsługowa a temp. w domu waha się w niewielkich granicach. Im więcej pomp tym wieksze koszty użytkowania, ryzyko awarii i koszty instalacji. Edytowane 26 Czerwca 2012 przez qwert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadziejS 26.06.2012 08:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 qwert, przy kondensacie siłownika nie potrzeba (tzn. jest on wewnątrz kotła). Również popieram dążenie do prostoty, myślę że efektem jest też oszczędność w użytkowaniu. Zgadzam się również, że pętli nie da się zrobić równo (u mnie od 70 do 100 metrów), ale małe różnice spokojnie da się wyregulować (jeśli będzie taka potrzeba) Jarek, wg mnie zdecyduj się na rozdzielacze z zaworami termostatycznymi i z rotametrami. Przepływ pętli możesz wtedy regulować i plastikową nakładką na głowiczce termostatycznej, jak i samym rotametrem. A może u Ciebie coś pokaże (to kwestia siły sprężynki wewnątrz niego). Dodatkowy atut jest taki, że widać wodę w układzie przez jego przezroczystą obudowę. Koszt niewielki, a tańszy rozdzielacz z mini zaworkami kulowymi nie jest wg mnie najlepszym wyborem. Jeśli chodzi o pompy i mieszacz przy rozdzielaczach byłbym stanowczo przeciwko. A jeszcze apropo "doświadczonych instalatorów" - jeden z takich, który zaczynał gdy mój Tata dom budował, znany, proponował mi kocioł MINIMUM 24KW na taki dom jak mój. Jak mu powiedziałem, że myślę o 14kW to się zaśmiał. Zgłębiłem temat i ja się zaśmiałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 26.06.2012 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 Rozdzielacze termostatyczne? Myślałem że to zwykłe pokrętła. Jak one działają? Przymykają przepływ po przekroczeniu temperatury powrotu? Jak jest podmieszanie zaworem 3D który trzyma temperaturę zasądzoną przez sterownik - to taki termostat chyba nie jest pożądany. [ może mam deja vu ale mam wrażenie jakbym już o to pytał ] Druga sprawa która mnie zastanawia to jak udaje się wam mieć tak podobne długości pętli (np 70-100m). Bo jak jest kibel 3m^2/ i (co 7.5cm wychodzi 34m) i połowa pokoju 12m^2 (co 20cm wychodzi 65m). Czyli jedna niemal dwa razy dłuższa od drugiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 26.06.2012 15:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 Druga sprawa która mnie zastanawia to jak udaje się wam mieć tak podobne długości pętli (np 70-100m). Bo jak jest kibel 3m^2/ i (co 7.5cm wychodzi 34m) i połowa pokoju 12m^2 (co 20cm wychodzi 65m). Czyli jedna niemal dwa razy dłuższa od drugiej. Ja u siebie obskoczyłem jedną pętlą WC, wiatrołap i hol. ogólnie pętle od 50 do 80 m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 26.06.2012 16:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 Też by mi pasowało taka jedna pętla, ale znowu czytałem że nie powinno się tak robić bo albo tu za zimnno albo tam za gorąco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 26.06.2012 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 Zacząłem zasilaniem w małym wc (1.3x1.5) rozstaw co 12cm, później do wiatrołapu(co 12) tam gdzie największe zapotrzebowanie na ciepło a reszta na hol (co 20cm). Jak poczekasz do sezonu zimowego to dam Ci znać czy działa poprawnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadziejS 27.06.2012 09:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2012 Rozdzielacze termostatyczne? Myślałem że to zwykłe pokrętła. Jak one działają? Przymykają przepływ po przekroczeniu temperatury powrotu? Jak jest podmieszanie zaworem 3D który trzyma temperaturę zasądzoną przez sterownik - to taki termostat chyba nie jest pożądany. [ może mam deja vu ale mam wrażenie jakbym już o to pytał ] Druga sprawa która mnie zastanawia to jak udaje się wam mieć tak podobne długości pętli (np 70-100m). Bo jak jest kibel 3m^2/ i (co 7.5cm wychodzi 34m) i połowa pokoju 12m^2 (co 20cm wychodzi 65m). Czyli jedna niemal dwa razy dłuższa od drugiej. chodzi mi o wkładki termostatyczne (takie z igliczką) w rozdzielaczu. Standardowo jest na nich nakładka plastikowa, którą można kręcić. Można ją ewentualnie zmienić na zawór odcinający elektromagnetyczny i wtedy termostatem możesz sterować z każdego pokoju daną pętlą. Ja stosowałem pętle częściowo do jednego pomieszczenia, częściowo do innego, dzięki temu nie mam zbyt wielkich rozbieżności. Trzeba trochę pogłówkować, ale da się to na pewno zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 28.06.2012 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 musimy powoli zamawiać podłogęnastawieni jesteśmy na drewnow całym domu podłogówka co 10 cm niby lepsza jest warstwówka -no ale te 4mm na wierzchu jakś dziwnie brzmiz tego względu myślimy 0 15mm merbau-niektórzy parkieciarze mówią że będzie okbol głowy od decyzji czy lakierowany czy olejowanyz tego wszystkiego zaczynamy myśleć o zwyklym laminacie .marzenie to nasze nie było no ale przynajmniej mniej problemów -czy laminaty sprawdzają się lepiej niż drewno no podłog? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 29.06.2012 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2012 Widziałem olejowaną podłogę z merbau, jest zajebista. Sam zrobiłem sobie szafkę pod umywalkę z tego drewna i nałożyłem kilka warstw oleju. Wygląda jak polakierowana. Strasznie ciężkie to cholerstwo:) Jak się na nie zdecydujesz to daj znać, znam dobrze gościa z http://www.dlh-poland.com/ Będę od niego brał massarandube na schody zewnętrzne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarek-pol1 04.07.2012 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2012 Witam wszystkich forumowiczów.Usiłowałem przebrnąć przez całe 188 stron tematu, ale to zadanie mnie przerosło. Zmęczyły mnie bzdury niektórych pseudo-znawców:bash:Oczywiście przymierzam się do własnoręcznego wykonania ogrzewania podłogowego i pomimo już przyzwoitej orientacji w temacie, w chwili rozpoczęcia skupowania materiałów, dopadły mnie poważne wątpliwości. Odkryłem np., że istnieją różne układy mieszające:1. Układ w którym zasilanie z kotła i powrót do niego są wpięte do jednej dolnej belki. Przykład pierwszy z brzegu na Allegro: http://allegro.pl/rozdzielacz-8-mieszajacy-z-bypassem-do-podlogowki-i2453544961.html2. Układ w którym zasilanie i powrót są wpięte każde do osobnej belki rozdzielacza. Przykład pierwszy z brzegu na Allegro: http://allegro.pl/rozdzielacz-8-mieszajacy-bypass-do-podlogowki-i2439640645.htmlTu pojawia się moje pytanie. Czym różnią się te układy? Mam oczywiście na myśli zastosowanie, a nie szczegóły budowy.Dziękuję! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.