Kondensat 12.11.2018 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2018 1)To nic nie wspólnego z projektem ogrzewania podłogowego2)Nie powinno się robić pętli dłuższych jak 100m3)Sprzęgło tak,grupy pompowe nie-wystarczą tylko za sprzęgłem dwie pompy jedna na parter druga na piętro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adamonika 12.11.2018 12:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2018 1)To nic nie wspólnego z projektem ogrzewania podłogowego 2)Nie powinno się robić pętli dłuższych jak 100m 3)Sprzęgło tak,grupy pompowe nie-wystarczą tylko za sprzęgłem dwie pompy jedna na parter druga na piętro 1. Tak mam świadomość że to nie jest projekt. Jest to rysunek jaki mam od instalatora. 2. Czytałem że max dla rurek 16 to 120m -na forum jest też wielokrotnie to podawana. Mój instalator również twierdzi że max to 120m. Jakie zagrożenie może być przy takim rozwiązaniu? Rozdzielacze z rotametrami itd. 3. Propozycja jest aby spiąć razem sprzęgło z pompą jak na zdjęciu. Pytanie czy zawór trójdrożny nie jest konieczny aby temp w rurkach nie była za wysoka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 12.11.2018 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2018 Nie powinno być problemów.Niekiedy robi się "odwrotnie" czyli z dolnego rozdzielacza zasilana jest pętla podłogówki na piętrze i to nawet jest "gorzej" bo musisz dać na piętrze odpowietrznik aby ją odpowietrzyć a tu nie powinno być problemów z odpowietrzeniem bo rozdzielacz wyżej niż sama pętla Wcale nie trzeba dawać odpowietrznika na górze i przecinac pętli pętla raz odpowietrzona nie zapowietszy się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kondensat 12.11.2018 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2018 (edytowane) 2)Różni producenci podają różne wartości jeżeli chodzi o maksymalną długość pętli.Też spotkałem się z długością 120m .Ja staram się nie przekraczać 100m.Należy też brać pod uwagę długość rur w komunikacji do pętli pętla/rozdzielacz a nie tylko długość w samej pętli Np.uproszczony program doboru grzejników SDG Purmo protestuje (załącznik) jeżeli się przekroczy 100m.Przy tak długich pętlach potem są potrzebne mocniejsze pompy. 3)Jeżeli jest sama podłogówka w całym domu (zero grzejnika) to zawór mieszający nie jest potrzebny.Z kotła idzie odpowiednia temp.wody na instalacje podłogową.Temperaturę wody zasilającej ustala sterownik kotła wg.ustawionej na nim krzywej grzewczej,zazwyczaj nie przekracza ona 40st.i co tu obniżać?Mieszacze się stosuje jak są dwa obiegi grzewcze wysoko- i niskotemperaturowy Edytowane 12 Listopada 2018 przez Kondensat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 12.11.2018 17:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2018 Ja mam dwie pętle po 105m i przy pierwszym biegu pompki max. przelew jaki jestem w stanie osiągnąć to 1.6 l/m przy projektowanej 1.8 l/m. Za duże opory. Z innym pętlami nie mam takich problemów dlatego że są o długości od 60-80m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrkiw 02.02.2019 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 Witam Potrzebuję pomocy w ilości pętli i rozstawach rur ogrewania. Posiadam projekt zrobiony przez projektanta, jednak przeczytawszy wątek i obliczeniu instalacji z tabel i purmo sdg 2.0 zupełnie inne rozstawy wychodzą. Projektant prawie we wszystkich pomieszczeniach dał 10cm. Mnie wychodzą natomiast w zależności od pomieszczenia 20-30 cm. Dom- 180m2 - Obciążenie HL - 4550 W Wskaźnik odniesiony do pow. HL A 26,7 W/m2 Podłogówka robiona pod powietrzną PC PW temp zasilania 34oC K- 5 Czy projekt ten nie jest zrobiony przpadkiem na wyrost, chyba że to moje obliczenia są niewłaściwe. Projekt robiony był na pexach 16mm. ale chcę zastosować rury Kan bluefloor 18 mm. Będę bardzo wdzięczny za rzucenie okiem na to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 02.02.2019 10:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 Witam Potrzebuję pomocy w ilości pętli i rozstawach rur ogrewania. Posiadam projekt zrobiony przez projektanta, jednak przeczytawszy wątek i obliczeniu instalacji z tabel i purmo sdg 2.0 zupełnie inne rozstawy wychodzą. Projektant prawie we wszystkich pomieszczeniach dał 10cm. Mnie wychodzą natomiast w zależności od pomieszczenia 20-30 cm. Dom- 180m2 - Obciążenie HL - 4550 W Wskaźnik odniesiony do pow. HL A 26,7 W/m2 Podłogówka robiona pod powietrzną PC PW temp zasilania 34oC K- 5 Czy projekt ten nie jest zrobiony przpadkiem na wyrost, chyba że to moje obliczenia są niewłaściwe. Projekt robiony był na pexach 16mm. ale chcę zastosować rury Kan bluefloor 18 mm. Będę bardzo wdzięczny za rzucenie okiem na to [ATTACH=CONFIG]425952[/ATTACH] Czy nie prosciej po prostu zadzwonic do mnie, wyjasnie wszystkie watpliwosci. A projekt nie jest liczony do PC a wg najmniejszej mozliwej Tz, w tym przypadku na jedno wychodzi ale załozenie jest takie aby podłogówka była niskotemperaturowa w jak najwiekszym stopniu. Oczywiscie ze przyjmujac raster 5 cm moze sie zdarzyc i na pewno tak jest ze niektóre petle mają nadwyzke mocy rzedu 5-10%, ale czy to cos złego? Aby zaprojektowac na styk trzeba by przyjmowac rozstawy co 1 cm, uwazam ze jest to kłopotliwe w ukladaniu bo folia ma raster 5 cm, a korzysci zwiazane ze zmniejszeniem długosci petli lub zmianą ilosci pętli sa marginalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robaczywy 02.02.2019 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 (edytowane) Cześć, Mam projekt podłogówki od Asolta i w przyszłym tygodniu zabieram się za samodzielne układanie rur. Wątek długi i w dużym stopniu o projektowaniu, co mnie nei interesuje, więc całego nie przeczytałem, ale moje pytanie jest następujące, jakie narzędzia, materiały są potrzebne, bo może zapomniałem o czymś i w praniu wyjdzie, że pracę trzeba przerwać, bo robić nie ma czym. Mam / zamówiłem: rury pert/evoh/pertzłączki przyłączeniowe do rozdzielaczykalibratornożyce do cięcia rurzszywacz do spinek i spinkifolię aluotulinę Rozdzielacze są zamontowane, Izolacja podłogi zrobiona, taśma brzegowa jak rozumiem może być zamontowana później przez wylewkarza. Wsio czy cos jeszcze? Dzieki, pzdr Edytowane 2 Lutego 2019 przez Robaczywy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ironsmith 02.02.2019 22:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 ja jeszcze rury przechodzące przez dylatacje wkładałem w peszel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kondensat 02.02.2019 22:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2019 Izolację brzegową się daje przed układaniem styropianu,jak gruba warstwa styro to izolacja np przed ostatnią warstwą.Izolacja brzegowa powinna być z tzw.fartuchem który wywija się na folię podłogową i przykleja taśmą bez naprężeń.Grubość izolacji 8mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robaczywy 03.02.2019 06:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2019 U mnie że względu na izolację piana PUR nie było możliwości ułożenia taśmy przed natryskiem, poprostu zostala by ona cała opryskana piana. Co zyskujemy układając ja przed styropianem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcko 08.02.2019 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2019 Prośba do bardziej doświadczonych o krótki komentarz do poniższego projektu.Przeczytałem sporej części wątek i po lekturze to co mi się nie podoba do końca w projekcie to zagęszczenie w strefie brzegowej (będę sam robił więc tylko utrudnienie) i rozstaw w środkowym pokoju 20 cm (fakt że zapotrzebowania pewnie nie ma większego, ale chodzi mi też o komfort w równomiernym rozłożeniu temp) https://megawrzuta.pl/download/30eca7f747f9c9381f3a5abfe566b1fb.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mendium 08.02.2019 09:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2019 Prośba do bardziej doświadczonych o krótki komentarz do poniższego projektu. Przeczytałem sporej części wątek i po lekturze to co mi się nie podoba do końca w projekcie to zagęszczenie w strefie brzegowej (będę sam robił więc tylko utrudnienie) i rozstaw w środkowym pokoju 20 cm (fakt że zapotrzebowania pewnie nie ma większego, ale chodzi mi też o komfort w równomiernym rozłożeniu temp) https://megawrzuta.pl/download/30eca7f747f9c9381f3a5abfe566b1fb.html To chyba zależy od założeń projektanta. Ja zamawiałem projekt ogrzewania w jednej firmie, zrealizowany w tym samym oprogramowaniu co ty masz. Odsyłam do posta: https://forum.muratordom.pl/showthread.php?349476-Monta%C5%BC-ogrzewania-pod%C5%82ogowego-samodzielnie-czy-przez-ekip%C4%99&p=7702454&viewfull=1#post7702454 Moje uwagi dla Ciebie: Strefy brzegowe to były modne 15lat temu. Podłoga ma grzać jednakowo pod wymagania temperaturowe poszczególnych pomieszczeń. Szafki kuchenne na nóżkach bez cokołów. Podobnie inne meble. Załóż okna 3szybowe. Zrezygnuj z tych dziwnych stref stref. Poproś projektanta o przeprojektowanie. Mam podobny salon 30m2 i tam mam dwie wężownice ułożone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robaczywy 14.02.2019 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 Mam rozdzielacze kan-therm i rotametry na powrocie, a zawory odcinające na zaislaniu, CWidzę, żę generalnie jest odwrotnie. Czy to robi jakąś różnicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 14.02.2019 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 Ogólnie nie robi różnicy - tylko lepiej jest regulować przepływ zaworami - niż kręcić rotametrami(które można obserwować jak są u góry).W sumie jeśli jest np zespół pompowy to zamiana miejscami zaworów i rotametrów to ok 20 min. jeśli nie ma to zamiana belek jeszcze krócej. To jest tylko moja sugestia - tylko dlatego , że zawsze wg mnie lepiej jest dławić przepływ na wyjściu niż zaburzać go na wejściu zasilania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robaczywy 14.02.2019 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 Powrót z rotametrami jest na górnej belce, a zasilanie z zaworami na dole. Ogólnie nie robi różnicy - tylko lepiej jest regulować przepływ zaworami - niż kręcić rotametrami(które można obserwować jak są u góry). Kurcze a z tego co do tej pory wyczytałem to rotametry miay być do regulacji, a zawory tylko do on/off w razie potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawko123 14.02.2019 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 (edytowane) Ogólnie nie robi różnicy - tylko lepiej jest regulować przepływ zaworami - niż kręcić rotametrami(które można obserwować jak są u góry). W sumie jeśli jest np zespół pompowy to zamiana miejscami zaworów i rotametrów to ok 20 min. jeśli nie ma to zamiana belek jeszcze krócej. To jest tylko moja sugestia - tylko dlatego , że zawsze wg mnie lepiej jest dławić przepływ na wyjściu niż zaburzać go na wejściu zasilania.ja bym tej sugestii nie brał pod uwagę , a obserwować można niezależnie czy rotametry są na dole czy na górze. Do regulacji przepływów sa rotametry, a zawory na drugiej belce słuza tylko do automatów i działaja na zasadzie zamknij-otwórz. Kurcze a z tego co do tej pory wyczytałem to rotametry miay być do regulacji, a zawory tylko do on/off w razie potrzeby. I tego sie trzymaj. Edytowane 14 Lutego 2019 przez Slawko123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SzymonKc 14.02.2019 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 (edytowane) W rotametrach istotny jest kierunek przepływu wody, w drugą stronę potrafią zadziałać jak zawór zwrotny, przekonałem się o tym próbując napełnić pętle podłączając się pod belkę powrotu rozdzielacza - nie dało się pomimo otwartych rotametrów (a raczej jednego otwartego bo napełniałem pętle pojedynczo). Być może przy wolniejszym przepływie wstecznym się nie blokuje, ale jak dostał ciśnienie bezpośrednio z wodociągu to się nie dało. Tak więc przekręcenie ich na inną belkę nie koniecznie jest szczęśliwym pomysłem, woda ma napływać pod grzybek a nie odwrotnie.Reguluje się rotametrami, ale regulacja zaworem przewidzianym pod głowice termostatyczną też będzie skuteczna. Nie ma znaczenia czy dławimy na początku czy na końcu pętli, nie wpływa to na przepływ a jedynie na minimalnie inne ciśnienie statyczne w samej pętli, zupełnie bez znaczenia w porównaniu do ciśnienia w instalacji. Z kolei zawory termostatyczne nie muszą działać ON/OFF, to zależy od tego jak jest sterowana głowica, klasyczne głowice "parafinowe" (jak na grzejnikach) działają płynnie, te termoelektryczne też tak potrafią o ile sterownik tak umie. Sama konstrukcja zaworu nie wyklucza sterowania płynnego, wszak to zawór grzybkowy. A niektórych rotametrów to rzeczywiście strach dotykać, tandetność wykonania nie budzi zaufania. Edytowane 14 Lutego 2019 przez SzymonKc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 14.02.2019 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 Może macie rację - tylko jest jedno ale - regulacja rotametrami jest tak precyzyjna ja regulacja zaworem kulowym - jeśli robi się to kilka razy (bo zapewne nim zostawi się już w spokoju) to kilka razy trzeba do tego podejść. To jest forum doradza się aby było łatwiej - zgodzę się że reguluje się rotametrami - w dosłownym tego słowa znaczeniu, nie zaworami z pokrętłem przypominającym coś wyglądającego jak rotametr. W swoim beztroskim życiu regulowałem może z 10 instalacji podłogowych w domach znajomych i tylko w jednym nie bałem się kręcić rotametrem Jeśli na tej belce (autora wątku) są mini zawory kulowe, to fakt reguluj rotametrami. W dobrej belce powinny być zawory których gniazdo jest w belce, a głowica typu termostatycznego na której zamiast głowicy tymczasowo jest założone pokrętło ręczne, jeśli tak nie jest to.... Moją odpowiedz znasz, zrobisz co chcesz. Jeśli możesz (unieś blokadę rotametru lub pokrętła- jeśli oczywiście jest), sprawdź zakres regulacji może sam uznasz czym Ci będzie lepiej regulować. Pozdrawiam i życzę słusznych wyborów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robaczywy 14.02.2019 12:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2019 Dzięki Panowie, trochę mi się rozjasniło, jeszcze tylko pytanie czy dobrze zrozumiałem, ze woda przez rotametry musi płynąć w konkretnym kierunki, czyli pytanie czy belki sa dobrze założone? Hydraulik mówił, że KAN tak ma, że rotametry sa na powrocie i przyjąłem to do wiadomości, ale jak patrzę teraz na zdjęcia w necie to wcale tak nie jest, w każdym razie nie jest to regułą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.