ubek 19.03.2009 15:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 No ja wlasnie od NJerzego zmalpowalem Ja sobie dokupilem termometry przylgowe ekstra za 10,90/szt Jeszcze nie bangla - jestem zarobiony no i nie mam jeszcze pradu... Podaj linka do tych termometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ogniowy 19.03.2009 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 Witam Forumowiczów Planuje ogrzewanie mieszane- podłogówka w łazience(3mkw), jadalni(10mkw) i kuchni(10mkw) na parterze oraz w łazience(12mkw) na poddaszu. Piec na paliwo stałe. Zastanawiam sie nad trzema ewentualnościami: 1. Czy puścić oddzielny obwód z rozdzielaczem, mieszaczem i pompą na wszystkie pomieszczenia w których będzie podłogówka. 2. Łazienkę na poddaszu podpiąć pod obieg kaloryferów i postawić na powrocie RTLa z odpowietrzaczem a dół jak p.1. 3. Wszystkie pomieszczenia z podłogówka zasilić z obiegu kaloryferowego z RTLem i odpowietrzaczem na powrocie. Powiem, że najbardziej się skłaniam do rozwiazania1. bo trochę przeraża mnie temperatura wody z pieca ale chiałbym znać opinię bardziej doświadczonych kolegów. Dokładnie , pierwsze rozwiazanie będzie najlepsze, na wysciu z rodzielacza założysz zawór zwrotny a obiegi grzejnikowe i np wymiennik wody(bojler) zasilisz druga pompą i będzie OK. Mieszacz ograniczy ci temperaturę wody z pieca a spięcie wszstkiego razem przed wejsciem do pieca spowoduje że powrót do pieca zawsze będzie cieplejszy niż samo wyjście z podłogówki, przez co osiągniesz wyeliminowanie schłądzania pieca zbyt niską temperaturą i tzw. pocenia się pieca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 19.03.2009 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 Podaj linka do tych termometrów. Link to termometrów Niestety podrożały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 19.03.2009 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 Znalazłem na stronie Roth fajne tabele do podłogówki : http://www.roth-polska.com/pdf/instrukcje/18_informacja_techniczna_Systemy_ogrzewania_podl.pdf Tylko są podane wartości dla rurki 17 mm i trzeba brać poprawkę bo większość z nas robi na 16 mm! Mnie wychodzi prawie w każdym pomieszczeniu rozstaw 35 cm a i to jest przyjęte dla temp. 35 stopni Chyba mi zostanie dużo rurki bo kupiłem 600 mb na 100 m2 Jedynie w łazience muszę dać co 15 cm bo powierzchnia niewielka i temp. ma być wyższa! Ogólnie polecam te tabele bo są podane rozstawy,orientacyjna ilość rurki oraz spinek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ogniowy 19.03.2009 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 Znalazłem na stronie Roth fajne tabele do podłogówki : http://www.roth-polska.com/pdf/instrukcje/18_informacja_techniczna_Systemy_ogrzewania_podl.pdf Tylko są podane wartości dla rurki 17 mm i trzeba brać poprawkę bo większość z nas robi na 16 mm! Mnie wychodzi prawie w każdym pomieszczeniu rozstaw 35 cm a i to jest przyjęte dla temp. 35 stopni Chyba mi zostanie dużo rurki bo kupiłem 600 mb na 100 m2 Jedynie w łazience muszę dać co 15 cm bo powierzchnia niewielka i temp. ma być wyższa! Ogólnie polecam te tabele bo są podane rozstawy,orientacyjna ilość rurki oraz spinek Bardzo fajne opracowanie, bardzo podobne do Kisana z którego ja korzystałem, i też wychodziło mi 35 cm np. w salonie, zmniejszyłem jedynie tam o 5 cm do 30 i zasilenie spadło do 32 w okresie gdy jest do 0 st. C i 45 st C przy -25. Także polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kazik76 19.03.2009 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 Piczman w układzie z buforem im niższa temp. zasilania podłogówki tym więcej można z niego wyssać… Jaka Ci wychodzi T zasilania?A jaka po proporcjonalnym zmniejszeniu rozstawów np. o 5cm, 10cm, …? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 20.03.2009 05:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2009 Chodzi o rozladowanie bufora do jak najnizszej temperatury przy zachowaniu zakladanej mocy podlogowki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 20.03.2009 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2009 jak rozładujesz bufor do temperatury poniżej +30 to w kranach zacznie lecieć zimna woda zamiast ciepłej No właśnie, w sumie to ciekawy jestem czy jak w buforze będzie 50 stopni to ciepła woda też będzie miała tyle No ale to nie ten temat ,,, Ja liczyłem dla średniej temp. zasilania 35 stopni czyli np. 40/30 ! Jak dam 50/40 to mam 2x więcej niż moc obliczeniowa! Dlatego nie będę zmniejszał rozstawu a jedynie w duże mrozy temp. zasilania będzie wyższa ,,, A i Żona będzie zadowolona bo wreszcie coś będzie grzało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kazik76 20.03.2009 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2009 Ja planuję zejść z T zasilania jak najniżej( rozsądnie) się daTo ja decyduję do jakiej temperatury rozładować bufor… Zbiornik 1000l na 1sC różnicy temperatury magazynuje ~1kW50sC-30sC~20kW warto mieć taki zapas??? Np. jadąc na urlop(zimowy) o ile? później włączą się grzałki eje. w zbiorniku… Piczman a może zapytaj Adama (Tobie odpowie) jak jest najoptymalniej a wszyscy (zainteresowani) skorzystamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ogniowy 20.03.2009 11:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2009 jak rozładujesz bufor do temperatury poniżej +30 to w kranach zacznie lecieć zimna woda zamiast ciepłej No właśnie, w sumie to ciekawy jestem czy jak w buforze będzie 50 stopni to ciepła woda też będzie miała tyle No ale to nie ten temat ,,, Ja liczyłem dla średniej temp. zasilania 35 stopni czyli np. 40/30 ! Jak dam 50/40 to mam 2x więcej niż moc obliczeniowa! Dlatego nie będę zmniejszał rozstawu a jedynie w duże mrozy temp. zasilania będzie wyższa ,,, A i Żona będzie zadowolona bo wreszcie coś będzie grzało A mnie przychodzi do głowy takie rozwiązanie - podłączenie bojlera z 2 węzownicami spiętaymi w jedno do bufora i pompa ładująca załaczająca się ponad 40 st. C. Taki bojler jaki ja mam 200 litrów i 2 wężownice nagrzewa się przy temp zasilania 70 st. w 1,5 godziny do 70 st.C, więc z bufora w przypadku jego nagrzania równolegle nagrzewać się od pewnego momentu będzie bojler, podłogówka od 30 . Jak temperatura spadnie poniżej 40 zostanie ci ciepła, nie gorąca ale ciepła woda (200L) w bojlerze a podłogówka dalej będzie sobie śmigać.. Temperaturę pompyt łądującej mozesz podnieść do 50, wtedy uzyskasz jeszcze lepszą temperaturę wody. Ale ty pewnie już o tym pomyślałeś.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadziejS 20.03.2009 11:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2009 Jaką taśmę brzegową się zaleca do wylewek? Taka zwykłą z allegro 5 mm jest tania (50 m za 15 zł), a taka 8 mm z zakładką już 25 zł za 25 m - różnica znaczna. Którą wybrać? Czy te 3 mm różnicy mają istotny wpływ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ogniowy 20.03.2009 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2009 Jaką taśmę brzegową się zaleca do wylewek? Taka zwykłą z allegro 5 mm jest tania (50 m za 15 zł), a taka 8 mm z zakładką już 25 zł za 25 m - różnica znaczna. Którą wybrać? Czy te 3 mm różnicy mają istotny wpływ? Ja dałem ta tańszą i nie widze różnicy. Ale zaraz moze ktoś z FACHOWCÓW powie że ta droższa lepsza - więc nie chcę Cię w błąd wprowadzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mattdl 20.03.2009 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2009 Dokładnie , pierwsze rozwiazanie będzie najlepsze, na wysciu z rodzielacza założysz zawór zwrotny a obiegi grzejnikowe i np wymiennik wody(bojler) zasilisz druga pompą i będzie OK. Mieszacz ograniczy ci temperaturę wody z pieca a spięcie wszstkiego razem przed wejsciem do pieca spowoduje że powrót do pieca zawsze będzie cieplejszy niż samo wyjście z podłogówki, przez co osiągniesz wyeliminowanie schłądzania pieca zbyt niską temperaturą i tzw. pocenia się pieca. Dzięki Ogniowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 20.03.2009 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2009 jak rozładujesz bufor do temperatury poniżej +30 to w kranach zacznie lecieć zimna woda zamiast ciepłej chyba ze CWU nie pochodzi z bufora a z jakiegoś indywidualnego podgrzewacza, wtedy zgoda więcej rurek na dłużej starcza Mam bufor z zasobnikiem CWU który jest u góry, i mogę bufor rozładować do połowy wysokości do temperatury poniżej 20C, a nadal mam ciepłą wodę w kranach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pblochu 20.03.2009 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2009 pytanko trochę inneczy zakładając kondensata jako źródełko ciepła powinienem zastosować dodatkowo zabezpieczenie przed wzrostem temperatury medium ponad planowaną.Kiedyś były takie zaworki odcinające obieg za mieszaczem po przekroczeniu 60*C lub układy odłączające pompę obiegową.Jak myślicie stosuje się jeszcze takie wynalazki czy to już bezsensu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kazik76 20.03.2009 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2009 Piczman tak sobie myślę: przy zasilaniu np. 50sC i standardowej grubości jastrychu rozstaw rurek co30cm może dać uczucie dyskomfortu… może być wyczuwalny przebieg wężownicyPodobno 7- 8 cm wylewki to zmienia –ale zmieni też bezwładność i koszt ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ogniowy 20.03.2009 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2009 pytanko trochę inne czy zakładając kondensata jako źródełko ciepła powinienem zastosować dodatkowo zabezpieczenie przed wzrostem temperatury medium ponad planowaną. Kiedyś były takie zaworki odcinające obieg za mieszaczem po przekroczeniu 60*C lub układy odłączające pompę obiegową. Jak myślicie stosuje się jeszcze takie wynalazki czy to już bezsensu? Zasadniczo musiałby paść potencjometr sterujący piecem i sterowanie temperaturą w mieszaczu....musiałby to być duuuży zbieg okoliczności.... Zabezpieczenie pompy -kasa nieduża, ja osobiście bym założył.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kazik76 20.03.2009 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2009 jak rozładujesz bufor do temperatury poniżej +30 to w kranach zacznie lecieć zimna woda zamiast ciepłej chyba ze CWU nie pochodzi z bufora a z jakiegoś indywidualnego podgrzewacza, wtedy zgoda więcej rurek na dłużej starcza Mam bufor z zasobnikiem CWU który jest u góry, i mogę bufor rozładować do połowy wysokości do temperatury poniżej 20C, a nadal mam ciepłą wodę w kranach. ... no właśnie. Bufor jest (stosunkowo) prostym w konstrukcji urządzeniem wykorzystującym fizyczne nietypowe właściwości wody a o wiele pożyteczniej skomplikowany w działaniu… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 21.03.2009 06:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 kazik76 ja planuję minimum 7 cm wylewki, może nawet więcej!? Bezwładność nie jest problemem kiedy włączasz ogrzewanie w Październiku i wyłączasz w Kwietniu, sterownik robi resztę! O tym było już dużo, dla jednego przypadku pomaga a dla drugiego przeszkadza! Jeśli chodzi o temp. zasilania to Adam_mk zawsze wspominał o 35 stopniach i tak zakładam, z kolei Depi był za nieco wyższymi temp. z tego co pamiętam?!!! Taka myśl mnie nachodzi, może zmniejszyć ten rozstaw do 25 cm aby nie było ciepłych i zimnych pól ? Ewentualnie pójdzie chłodniejsza woda w obieg, tylko że łazienka ucierpi, 5 m2 i 350 W zapotrzebowania, może już nie być wesoło Ogniowy przy rozstawie 30 cm wyczuwasz to o czym piszę? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 21.03.2009 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 Taka myśl mnie nachodzi, może zmniejszyć ten rozstaw do 25 cm aby nie było ciepłych i zimnych pól ? Daj rozstaw 20 ewentualnie 25 cm, z tablicy odczytaj temp. zasilania dla takiego rozstawu. W łazience możesz wtedy wyliczyć rozstaw znając jej zapotrzebowanie i temp. zasilania. Jeśli będzie brakowało mocy to: - daj rurki pod prysznicem i wanną - daj krótsze pętle - wzrośnie średnia temp. wody w rurkach a więc i wydajność - poprowadź pierwszą rurkę przy samej ścianie - zobaczysz ile więcej jej się zmieści na tej samej powierzchni podłogi bez zmiany rozstawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.