kulca 19.06.2011 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 ja mam drabinkę podłączoną 2m od rozdzielacza, tyle że tu masz grzanie powietrza czyli mniejsza akumulacja niż betonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 19.06.2011 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 ja zrobiłem wszystkie pętle oddzielnie, najkrótsza to 12m przedpokoju, bez problemu dało się to opanować i wyregulować przepływomierzami na rozdzielaczu, na tym samym rozdzielaczu są pętle np. 79 i 74mb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
heron 20.06.2011 06:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 ja zrobiłem wszystkie pętle oddzielnie, najkrótsza to 12m przedpokoju, bez problemu dało się to opanować i wyregulować przepływomierzami na rozdzielaczu, na tym samym rozdzielaczu są pętle np. 79 i 74mb Dzięki edde. W takim razie zrobie na razie bez termostatów, a w razie czego się dołoży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 20.06.2011 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 Można dołożyć termstaty, sterowniki - ja również planowałem automatykę, a wystarczyło wyregulowanie przepływów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadziejS 20.06.2011 13:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 Witam, po pewnym czasie użytkowania mojej podłogówki robionej "na oko" (wstyd się przyznać, ale tak było) mogę powiedzieć, że jestem super zadowolony. Koszt sezonu grzewczego (6 mcy) to ok 2600 zł (razem z abonamentem i grzaniem cwu). Zimą w domu ciepło. Super sprawa i uważam, że ekonomiczna. Dom ok 220 mkw, wentylacja grawitacyjna, BK24 + 16cm styropianu. Ps. Orientuje się ktoś jaka jest teraz dobra cena sezonowego przeglądu Junkersa Cerapur Smart ZSB 3-14? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Foczki 27.06.2011 07:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 Witajcie, Czy nie jest błędem (mam tu na myśli moją instalację, która niebawem powstanie), że na w instalacji podłogówki istnieją pętle o skrajnie różnych długościach? Konkretnie najdłuższa pętla ma 63m,a najkrótsza 9m. Czy to da się wyregulować rotametrami/przepływomierzami czy konieczne będzie dorzucenie zworu termostatycznego na powrocie dla pomieszczenia z pętlą 9m (ma tam być 16 stopni)? A może tak krótkich pętli się nie robi? Z góry dzięki za pomoc. Nie jest to błąd, przy małym zapotrzebowaniu możliwe są takie krótkie pętle i da się je wyregulować. Jeżeli taka pętla miała by być połączona z innymi to jest to możliwe ale należy pamiętać że do docelowego pomieszczenia trafi woda o obniżonej temperaturze więc należałoby to przeliczyć jeszcze raz. Dość dużo te 16° z rekuperatora, musiałby mieć sprawność 90% przy średniej temperaturze wejściowej 20°. P.S. A co to za pomieszczenie w którym temperatura jest 16° i jednocześnie rekuperacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 29.06.2011 03:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 doradzicie jakiś dobry rozdzielacz z przepływomierzami (cały dom podłogówka, kocioł junkers kondensat, bez dodatkowej pompki) , ktoś pisał wcześniej że są takie które mają opcje podłaczenia później termostatów, moze nie będa potrzebne ale wole sie zabezpieczyć? i czy całość robić na materiałach jednego producenta, którego polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 29.06.2011 04:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 W zasadzie na wszystkich rozdzielaczach jakie widziałem można by założyć termostaty - w miejsce zaworów powrotnych (ew. zamiast rotametrów).Jeśli chodzi o materiały, to wystarczy że będą dobrego producenta. Rura Kisana i Wavina jest taka sama (z punktu widzenia montażu złączek). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 29.06.2011 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 a jakie rury pert/al/pe czy pex/al/pe, które lepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirma 30.06.2011 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2011 W jednym z pomieszczeni wychodzi mi zapotrzebowanie 487W. Po przeliczeniu na m2 powierzchni dla parkietu 10mm wychodzi zapotrzebowanie 50,73W/m2Zastanawiam się czy dać jedną pętlę o długości 88m+2m z rozstawem 12,5.czy też dać 2 pętle 2x(48+2)mb z rozstawem10cm.Czy jest sens dawać dwie mniejsze pętle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 30.06.2011 15:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2011 a jakie rury pert/al/pe czy pex/al/pe, które lepsze? Ja dałem takie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 01.07.2011 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 (edytowane) dzięki za odpowiedz, ale to jeszcze inne rury. Apropo powyższej firmy, zrobili mi projekt ogrzewania podłogowego, jak zobaczyłem o mało nie spadłem z krzesła, (moj projekt to barwny z muratora, każdy może zobaczyć jak wygląda) sciany BK + 15 styro, podłoga 10 styro, dach 25 wełna. Patrze w projekt a tam każde pomieszczenie policzone ich programem, dobrane materiały, rozstaw w każdym pomieszczeniu 10 cm !!! 1400 m rury na cały dom, 21 pętli. Zapotrzebowanie policzone, o ile na parterze zgadza się z projektem ( nieznacznie większe) to na poddaszu już całkiem inaczej niż w projekcie (kaloryfery) u mnie podłogówka. dla każdego pokoju 2 razy większe. Dlaczego tak?No i jeszcze ten salon, 42 powierzchni z połączony z korytarzem, zapotrzebowanie 1900w, 42 m2 pow. 3 pętle, rozstaw rury co 10cm na całości. Czy to normalne??I najlepsze na koniec cena za materiały 33 tys. bez pieca zasobnika, to jakiś kosmos Edytowane 1 Lipca 2011 przez Conrad&Beata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 01.07.2011 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 Chcą zarobić i to mnie nie dziwi.Ale to bezczelnie dużo !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 01.07.2011 13:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 oj to chcą zarobić na tobie i to nieźle jak za same materiały do podłogówki liczą sobie 33 tysmnie jak na 130m2 materiały wyszły z 6-7 tys to góra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AkpC 01.07.2011 17:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 Witam, wbrew opiniom, że samemu można sobie tylko zaszkodzić, chcę samodzielnie wykonać ogrzewanie podłogowe. Rzuty parteru oraz poddasza zamieszczam pod spodem. Założenie mam takie, żeby było 100% podłogówki. W związku z tym liczę na Waszą pomoc, wszelkie cenne uwagi przyjmę z wdzięcznością. To co prawda materiały dedykowane instalatorom, ale skoro planujesz samodzielne wykonanie podłogówki, to można potraktować cię jako instalatora polecam te materiały: Błędy wykonawcze w instalacjach ogrzewania podłogowego (cz. 1.) Błędy wykonawcze w instalacjach ogrzewania podłogowego (cz. 2.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bald61 02.07.2011 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2011 (edytowane) Czy można zamiast trzech pętli ułożonych tradycyjnie w jednym pomieszczeniu ułożyć także trzy pętle, ale "wpisane" w siebie /pętla w pętli/ POZDRAWIAM. Edytowane 3 Lipca 2011 przez bald61 pilne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bald61 03.07.2011 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2011 Czy ktoś coś takiego widział a może robił? Proszę o pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
heron 03.07.2011 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2011 (edytowane) Nie jest to błąd, przy małym zapotrzebowaniu możliwe są takie krótkie pętle i da się je wyregulować. Jeżeli taka pętla miała by być połączona z innymi to jest to możliwe ale należy pamiętać że do docelowego pomieszczenia trafi woda o obniżonej temperaturze więc należałoby to przeliczyć jeszcze raz. Dość dużo te 16° z rekuperatora, musiałby mieć sprawność 90% przy średniej temperaturze wejściowej 20°. P.S. A co to za pomieszczenie w którym temperatura jest 16° i jednocześnie rekuperacja? Chodzi o wiatrołap. Myślisz, że nie ma sensu podłączać tego pomieszczenia do rekuperatora? A co do sprawności, to chyba coś przekombinowałeś. Przy 90% dawałby 18 stopni, czyż nie? Edytowane 3 Lipca 2011 przez heron dodanie pytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kajmanxxl 03.07.2011 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2011 nie zrozumiałe jest to Twoje pytanie narysuj lub jakoś jasno napisz co kombinujesz????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 04.07.2011 00:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2011 Wiatrołap najlepiej podłączyć w formie wydzielonego obiegu... nawiew-wywiew. Co do sprawności, to dobrze Ci podał.Dla temperatur obliczeniowych Tz - (-20oC) i Tw - (+20oC) przy sprawności 90% nawiew będzie miał temperaturę 16oC.Liczy się ją ze wzoru: n = (Tn-Tz)/(Tw-Tz) x100 [%] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.