Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

kazik76 ja planuję minimum 7 cm wylewki, może nawet więcej!?

 

Bezwładność nie jest problemem kiedy włączasz ogrzewanie w Październiku i wyłączasz w Kwietniu, sterownik robi resztę!

O tym było już dużo, dla jednego przypadku pomaga a dla drugiego przeszkadza!

Jeśli chodzi o temp. zasilania to Adam_mk zawsze wspominał o 35 stopniach i tak zakładam, z kolei Depi był za nieco wyższymi temp. z tego co pamiętam?!!!

 

Taka myśl mnie nachodzi, może zmniejszyć ten rozstaw do 25 cm aby nie było ciepłych i zimnych pól ? :roll:

Ewentualnie pójdzie chłodniejsza woda w obieg, tylko że łazienka ucierpi, 5 m2 i 350 W zapotrzebowania, może już nie być wesoło :roll:

Ogniowy przy rozstawie 30 cm wyczuwasz to o czym piszę?

 

Pozdr.

Powiem ci szczerze, że nie zauważyłem , może gdybym specjalnie sprawdzał...

Poza tym mam grubą wylewkę, nad rurami jest prawie wszędzie około 7 cm - może dlatego nie zauważam ciepłych i zimnych pól. Przy zasilaniu salonu temperaturą 35 st. C, na powrocie do rozdzielacza zmierzyłem 26 więc nie jest źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - u mnie jak weszli, to na korytarze chcieli dawać osobne pętle. Ja im mówie - Panowie, tu będzie i tak rurka na rurce. W korytarzach mam jeno większe różnice w temp. powierzchni - bo idzie na przemian b. ciepłe zasilanie i totalnie wychłodzonypowrót.

Depi, a ile masz tych obiegów? U mnie będzie 7, też wszystkie w korytarzyku będą mieć wyjście, może faktycznie z dodatkowego zrezygnować, tylko małą pętlę na łazienkę zostawić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

po przeczytaniu wątku pozostaje mi wątpliwość, dlaczego nie jest lepiej dać gęściej rurek, skoro koszt instalacji nieznacznie jest wyższy?

Przecież temperatura zasilania może być niższa? Pozostaje wówczas zapas mocy.

 

Zakładam, że wiąże się to z większą ilości pętli, np. tam, gdzie optymalnie byłyby dwie, będą trzy. Jedną zawsze mogę wyłączyć (np w związku z przemelblowaniem pomieszczenia)

 

I druga wątpliwość:

Czy ma sens montowanie "podrozdzielacza" w pomieszczeniu docelowym?

 

Proszę o łagodny wymiar kary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o jakiej gęstości piszesz ?? zamiast co 30cm dać co 25 ?? bo zapas mocy jest zawsze, zgodnie z wcześniejszymi tabelami rota str35 podłogówka zasilana +50 stopni z rozstawem 25 cm da 71W/m2 czyli więcej niż ma zapotrzebowana najgorszy domek z temperaturą wewnętrzną +20C

 

Ja bym polemizował

U mnie w projekcie (przed moją prywatną termomodernizacją :D ) było 120W/m2 :evil:

Ten potwór energetyczny to C126 z kolekcji Muratora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem ten wątek, i jestem teraz sporo głupszy, niż byłem przed jego przeczytaniem

Jak wielu z nas, sam robię sobie podłogówkę

przeczytałem kilka porad na forum, doradziłem się znajomego sprzedawcy hydraulika i w sobotę zacząłem robić ogrzewanie

na szczęście nie kupiłem sobie spinek więc rozłożyłem tylko kilka metrów rury i skończyłem pracę

w planach miałem ok 80 m podłogówki na parterze i chciałem zrobić 7 obwodów - w strefie brzegowej co 10 cm reszta co 15

po lekturze tego postu mam wielkie wątpliwości

może ktoś mi doradzi, jak mam to zrobić???

bardzo proszę o pilną poradę bo prace już jutro...

http://s42.photobucket.com/albums/e342/krzysno/?action=view&current=parte.jpg

podłoga 9 cm styro ściany 15 wylewka 8 cm

 

http://i42.photobucket.com/albums/e342/krzysno/parte.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jezeli chodzi o wylewke na podlogowke to styropian nie cienszy niz 5cm siatka jezeli juz to na rurki oczywiscie ,uplastyczniacz do betonu zbrojenie rozproszone niezaszkodzi a co do grubosci wylewki to rurki powinny byc przykryte warstwa nie mniejsza niz 5cm czyli ok 6.5 do8 cm betonu od styropianu styropian powinien byc ulozony zakladki tz. jezeli jest grubosc 10 cm to dac 2 razy po 5 cm pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Od razu uprzedzam, że nie mam wiedzy ani doświadczenia w temacie, dlatego pytanie może być naiwne, ale niemniej proszę o pomoc.

 

Planujemy prawie na całym dole oraz w łazienkach na górze zrobienie podłogówki, reszta to grzejniki. Nie wiadomo jeszcze jaki będzie piec, bo walka z gazownią trwa: albo gazowy kondensacyjny albo na paliwo stale. Hydraulik proponuje instalacje bez mieszacza, ale z przewymiarowanymi grzejnikami. Wg niego bardziej wydajne bedzie jesli temperatura wody w grzejnikach i ta doprowadzana do rozdzielacza bedzie taka sama.

 

Ja jestem zielona w temacie, nie znam się. Czy takie rozwiązania są stosowane? Ktoś tak ma? Czy to się sprawdzi?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie a może mnie cos doradzicie.

"Fachowcy" wykonali podłogówkę nie na rozdzielaczu tylko na RTL-ach. Jedna pętla to łazienka jakieś 3m2 plus wiatrołap jakieś 3,5m2, druga pętla kuchnia - 8m2 i łazienka na pietrze tez coś koło 8-9m2. No i efekt jest taki, że przy grzaniu piecem gazowym podłoga w łazience jest cieplutka, w wiatrołapie troche mniej ciepła, w kuchni ciepła, ale tylko w koło (środek zimny), łazienka na górze zimna. Jak grzejemy kominkiem ( a to jest nasz główne źródło ciepła - gaz to tylko awaryjnie) to w łazience podłoga jest ledwo letnia a cała reszta zimna. Kominek funkcjonuje na pompie, która załancza sie tylko przy zadanej temperaturze ( u nas 72stopnie). Zauważylismy jedna, że jak przełączymy pompę na pracę ciągłą ( wtedy max temperatura jaka możemy osiągnąć to 43-45 stopni) to podłogi się grzeją, ale tak to nie może chodzić.

Nie wiem co z tym fantem dajej zrobić. Parter juz mam wykończony więc nie bardzo jest jak to poprzepinać. Z górą moznaby coś jeszcze robić bo tam mam tylko wylewkę, ale pytanie czy jest sens robić rozdzielacz tylko dla tej górnej łazienki?

Szlag mnie jasny trafia bo chciałam rozdzielacze, ale upierali się, że będzie taniej a wyjdzie na to samo . No i kurna wyszało :evil: , ...że podłoga zimna.

Na szczęście nie dostali jeszcze kasy za robotę :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie a może mnie cos doradzicie.

"Fachowcy" wykonali podłogówkę nie na rozdzielaczu tylko na RTL-ach. Jedna pętla to łazienka jakieś 3m2 plus wiatrołap jakieś 3,5m2, druga pętla kuchnia - 8m2 i łazienka na pietrze tez coś koło 8-9m2. No i efekt jest taki, że przy grzaniu piecem gazowym podłoga w łazience jest cieplutka, w wiatrołapie troche mniej ciepła, w kuchni ciepła, ale tylko w koło (środek zimny), łazienka na górze zimna. Jak grzejemy kominkiem ( a to jest nasz główne źródło ciepła - gaz to tylko awaryjnie) to w łazience podłoga jest ledwo letnia a cała reszta zimna. Kominek funkcjonuje na pompie, która załancza sie tylko przy zadanej temperaturze ( u nas 72stopnie). Zauważylismy jedna, że jak przełączymy pompę na pracę ciągłą ( wtedy max temperatura jaka możemy osiągnąć to 43-45 stopni) to podłogi się grzeją, ale tak to nie może chodzić.

Nie wiem co z tym fantem dajej zrobić. Parter juz mam wykończony więc nie bardzo jest jak to poprzepinać. Z górą moznaby coś jeszcze robić bo tam mam tylko wylewkę, ale pytanie czy jest sens robić rozdzielacz tylko dla tej górnej łazienki?

Szlag mnie jasny trafia bo chciałam rozdzielacze, ale upierali się, że będzie taniej a wyjdzie na to samo . No i kurna wyszało :evil: , ...że podłoga zimna.

Na szczęście nie dostali jeszcze kasy za robotę :lol:

 

 

Jak mozna laczyc lazienke z wiatrolapem i kuchnie z lazienka na jednej petli :o

To czy na RTL-ach czy na rozdzielaczy to kwestja komfortu podlaczenia i regulacji, ale ograniczanie ilosci petl poprzez laczenie pomieszczen to zgroza :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na stronie Roth fajne tabele do podłogówki :

 

http://www.roth-polska.com/pdf/instrukcje/18_informacja_techniczna_Systemy_ogrzewania_podl.pdf

 

Tylko są podane wartości dla rurki 17 mm i trzeba brać poprawkę bo większość z nas robi na 16 mm!

Mnie wychodzi prawie w każdym pomieszczeniu rozstaw 35 cm a i to jest przyjęte dla temp. 35 stopni :o

Chyba mi zostanie dużo rurki bo kupiłem 600 mb na 100 m2 :-?

Jedynie w łazience muszę dać co 15 cm bo powierzchnia niewielka i temp. ma być wyższa!

Ogólnie polecam te tabele bo są podane rozstawy,orientacyjna ilość rurki oraz spinek :p

Bardzo fajne opracowanie, bardzo podobne do Kisana z którego ja korzystałem, i też wychodziło mi 35 cm np. w salonie, zmniejszyłem jedynie tam o 5 cm do 30 i zasilenie spadło do 32 w okresie gdy jest do 0 st. C i 45 st C przy -25. Także polecam.

 

Też się podpnam pod pochwałę, można sobie wstępnie oszacować ile tego wszystkiego potrzeba.

Czy wie ktoś może jak by można zmodyfikować dane w tabelkach dla fi=16mm i dla Tz/Tp=35/30 stC?

 

A tak jeszcze na marginesie - z tych tabelek wynika, że przy obecnie stosowanych ociepleniach domków, rurek w podłodze nie potrzeba zbyt wiele. Ciekawe kiedy fachowcy z wieloletnim doświadczeniem dowiedzą się o tym. Jak na razie to często sotykane oferty wyglądają tak -

podłogówka full wypas - rostaw co 12 cm

podłogówka standard - rozstaw co 15 cm

podłogówka economic - rozstaw co 20 cm

Nic dziwnego że potem ludzie narzekają - z tym się nie da mieszkać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam prośbę o weryfikację ułożenia podłogówki - czy nie ma jakiś ewidentnych błędów wykonawczych (próba szczelności powietrzem wyszła ok). Zastanawiała mnie gęstość położenia rurek idących od kołtowni, ale wujaśniono mi, że idą one od rozdzielacza i tak musi być.

 

http://img13.imageshack.us/img13/2084/pod1z.jpg

 

http://img13.imageshack.us/img13/8838/pod2p.jpg

 

Dziękuję za opinie,

Julka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie a może mnie cos doradzicie.

"Fachowcy" wykonali podłogówkę nie na rozdzielaczu tylko na RTL-ach. Jedna pętla to łazienka jakieś 3m2 plus wiatrołap jakieś 3,5m2, druga pętla kuchnia - 8m2 i łazienka na pietrze tez coś koło 8-9m2. No i efekt jest taki, że przy grzaniu piecem gazowym podłoga w łazience jest cieplutka, w wiatrołapie troche mniej ciepła, w kuchni ciepła, ale tylko w koło (środek zimny), łazienka na górze zimna. Jak grzejemy kominkiem ( a to jest nasz główne źródło ciepła - gaz to tylko awaryjnie) to w łazience podłoga jest ledwo letnia a cała reszta zimna. Kominek funkcjonuje na pompie, która załancza sie tylko przy zadanej temperaturze ( u nas 72stopnie). Zauważylismy jedna, że jak przełączymy pompę na pracę ciągłą ( wtedy max temperatura jaka możemy osiągnąć to 43-45 stopni) to podłogi się grzeją, ale tak to nie może chodzić.

Nie wiem co z tym fantem dajej zrobić. Parter juz mam wykończony więc nie bardzo jest jak to poprzepinać. Z górą moznaby coś jeszcze robić bo tam mam tylko wylewkę, ale pytanie czy jest sens robić rozdzielacz tylko dla tej górnej łazienki?

Szlag mnie jasny trafia bo chciałam rozdzielacze, ale upierali się, że będzie taniej a wyjdzie na to samo . No i kurna wyszało :evil: , ...że podłoga zimna.

Na szczęście nie dostali jeszcze kasy za robotę :lol:

 

 

Jak mozna laczyc lazienke z wiatrolapem i kuchnie z lazienka na jednej petli :o

To czy na RTL-ach czy na rozdzielaczy to kwestja komfortu podlaczenia i regulacji, ale ograniczanie ilosci petl poprzez laczenie pomieszczen to zgroza :evil:

 

na jednej pętli połączona jest tylko łazienka i wiatrołap bo są to bardzo małe pomieszczenia. Razem jest tam może 6m2 podłogówki. I wbrew pozorom tylko te pomieszczenia nagrzewają sie najszybciej (albo tylko te - zależy od źródła ciepła) więc to połączenie obu pomieszczeń nie stanowi problemu.Pozostałe pomieszczenia czyli kuchnia i łazienka na piętrze są na osobnych pętlach. Problem stanowi to, że przez zastosowanie RTLi (a tym samym brak regulacji przepływu) jest za duży opór na instalacji i podłogówka sie nie nagrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to coś masakrycznie dużo tych rurek. Ile masz tych obwodów? Ta kotłownia to rozumiem na górze pierwszego zdjęcia.

 

Te cegły na dole to w jakim celu? Dociskają rurki czy coś innego?

 

Na górnym zdjęciu widzę jakąś rurkę z obciętym końcem. Od czego to? Mam nadzieję, że przed zalaniem zostanie usunięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jezeli chodzi o wylewke na podlogowke to styropian nie cienszy niz 5cm siatka jezeli juz to na rurki oczywiscie ,uplastyczniacz do betonu zbrojenie rozproszone niezaszkodzi a co do grubosci wylewki to rurki powinny byc przykryte warstwa nie mniejsza niz 5cm czyli ok 6.5 do8 cm betonu od styropianu styropian powinien byc ulozony zakladki tz. jezeli jest grubosc 10 cm to dac 2 razy po 5 cm pozdro

Te 5 cm, to możesz dać w łazience na poddaszu, nad ogrzewanym pomieszczeniem. Grubość ocieplenia przy podłogówce, należy uwzględnić juz przy samym budowaniu domu. Obecnie zasadą a nie przesadą jest danie 20 cm styropianu. 10 cm daje współczynnik 0,29/m.kw/C ,co w prostym przeliczeniu tłumaczy że na każdy dostarczony Wat mocy , 0,29 wata ucieka w ziemię i to tylko przy różnicy 1 stopnia C z 1 metra kwadratowego. A co dopiero jeżeli różnica temperatur między gruntem a podłoga wynosi 20 lub 30 st. C. To, że coś będzie grzało to nie wątpię, ale ile przy 5 cm styropianu spowoduje strat to inna historia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie a może mnie cos doradzicie.

"Fachowcy" wykonali podłogówkę nie na rozdzielaczu tylko na RTL-ach. Jedna pętla to łazienka jakieś 3m2 plus wiatrołap jakieś 3,5m2, druga pętla kuchnia - 8m2 i łazienka na pietrze tez coś koło 8-9m2. No i efekt jest taki, że przy grzaniu piecem gazowym podłoga w łazience jest cieplutka, w wiatrołapie troche mniej ciepła, w kuchni ciepła, ale tylko w koło (środek zimny), łazienka na górze zimna. Jak grzejemy kominkiem ( a to jest nasz główne źródło ciepła - gaz to tylko awaryjnie) to w łazience podłoga jest ledwo letnia a cała reszta zimna. Kominek funkcjonuje na pompie, która załancza sie tylko przy zadanej temperaturze ( u nas 72stopnie). Zauważylismy jedna, że jak przełączymy pompę na pracę ciągłą ( wtedy max temperatura jaka możemy osiągnąć to 43-45 stopni) to podłogi się grzeją, ale tak to nie może chodzić.

Nie wiem co z tym fantem dajej zrobić. Parter juz mam wykończony więc nie bardzo jest jak to poprzepinać. Z górą moznaby coś jeszcze robić bo tam mam tylko wylewkę, ale pytanie czy jest sens robić rozdzielacz tylko dla tej górnej łazienki?

Szlag mnie jasny trafia bo chciałam rozdzielacze, ale upierali się, że będzie taniej a wyjdzie na to samo . No i kurna wyszało :evil: , ...że podłoga zimna.

Na szczęście nie dostali jeszcze kasy za robotę :lol:

Podałabyś jakiś schemat jak to u Ciebie wygląda, może da się coś poprawić a nie spieprzyć:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...