NJerzy 21.03.2009 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 To już każdy musi sobie policzyć czy mu coś daje te dodatkowe kilka kWh czy nie. Mnie akurat tak, bo mam bufor o jakieś 20% za mały od optimum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ogniowy 22.03.2009 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 kazik76 ja planuję minimum 7 cm wylewki, może nawet więcej!? Bezwładność nie jest problemem kiedy włączasz ogrzewanie w Październiku i wyłączasz w Kwietniu, sterownik robi resztę! O tym było już dużo, dla jednego przypadku pomaga a dla drugiego przeszkadza! Jeśli chodzi o temp. zasilania to Adam_mk zawsze wspominał o 35 stopniach i tak zakładam, z kolei Depi był za nieco wyższymi temp. z tego co pamiętam?!!! Taka myśl mnie nachodzi, może zmniejszyć ten rozstaw do 25 cm aby nie było ciepłych i zimnych pól ? Ewentualnie pójdzie chłodniejsza woda w obieg, tylko że łazienka ucierpi, 5 m2 i 350 W zapotrzebowania, może już nie być wesoło Ogniowy przy rozstawie 30 cm wyczuwasz to o czym piszę? Pozdr. Powiem ci szczerze, że nie zauważyłem , może gdybym specjalnie sprawdzał... Poza tym mam grubą wylewkę, nad rurami jest prawie wszędzie około 7 cm - może dlatego nie zauważam ciepłych i zimnych pól. Przy zasilaniu salonu temperaturą 35 st. C, na powrocie do rozdzielacza zmierzyłem 26 więc nie jest źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sure 25.03.2009 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2009 Dokładnie - u mnie jak weszli, to na korytarze chcieli dawać osobne pętle. Ja im mówie - Panowie, tu będzie i tak rurka na rurce. W korytarzach mam jeno większe różnice w temp. powierzchni - bo idzie na przemian b. ciepłe zasilanie i totalnie wychłodzonypowrót. Depi, a ile masz tych obiegów? U mnie będzie 7, też wszystkie w korytarzyku będą mieć wyjście, może faktycznie z dodatkowego zrezygnować, tylko małą pętlę na łazienkę zostawić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PeZet 29.03.2009 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2009 Witajcie,po przeczytaniu wątku pozostaje mi wątpliwość, dlaczego nie jest lepiej dać gęściej rurek, skoro koszt instalacji nieznacznie jest wyższy? Przecież temperatura zasilania może być niższa? Pozostaje wówczas zapas mocy. Zakładam, że wiąże się to z większą ilości pętli, np. tam, gdzie optymalnie byłyby dwie, będą trzy. Jedną zawsze mogę wyłączyć (np w związku z przemelblowaniem pomieszczenia) I druga wątpliwość:Czy ma sens montowanie "podrozdzielacza" w pomieszczeniu docelowym? Proszę o łagodny wymiar kary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
VPS 29.03.2009 15:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2009 Wstawiam skan z projektu OP może się komuś przyda to i toJest to projekt OP dla klienta. Wszystkie wyliczenia OZC, przepływy itd zostały wykonane. Parametry 44(zasilanie)/36,6(powrót) zapotrzebowanie ciepła 11649 Wat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 29.03.2009 17:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2009 Pokazałbyś jakiś projekt dla domku znacznie lepiej izolowanego cieplnie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pblochu 29.03.2009 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2009 o jakiej gęstości piszesz ?? zamiast co 30cm dać co 25 ?? bo zapas mocy jest zawsze, zgodnie z wcześniejszymi tabelami rota str35 podłogówka zasilana +50 stopni z rozstawem 25 cm da 71W/m2 czyli więcej niż ma zapotrzebowana najgorszy domek z temperaturą wewnętrzną +20C Ja bym polemizował U mnie w projekcie (przed moją prywatną termomodernizacją ) było 120W/m2 Ten potwór energetyczny to C126 z kolekcji Muratora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzysno 29.03.2009 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2009 Przeczytałem ten wątek, i jestem teraz sporo głupszy, niż byłem przed jego przeczytaniemJak wielu z nas, sam robię sobie podłogówkęprzeczytałem kilka porad na forum, doradziłem się znajomego sprzedawcy hydraulika i w sobotę zacząłem robić ogrzewaniena szczęście nie kupiłem sobie spinek więc rozłożyłem tylko kilka metrów rury i skończyłem pracęw planach miałem ok 80 m podłogówki na parterze i chciałem zrobić 7 obwodów - w strefie brzegowej co 10 cm reszta co 15po lekturze tego postu mam wielkie wątpliwości może ktoś mi doradzi, jak mam to zrobić???bardzo proszę o pilną poradę bo prace już jutro...http://s42.photobucket.com/albums/e342/krzysno/?action=view¤t=parte.jpgpodłoga 9 cm styro ściany 15 wylewka 8 cm http://i42.photobucket.com/albums/e342/krzysno/parte.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nowy 5 29.03.2009 22:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2009 witam jezeli chodzi o wylewke na podlogowke to styropian nie cienszy niz 5cm siatka jezeli juz to na rurki oczywiscie ,uplastyczniacz do betonu zbrojenie rozproszone niezaszkodzi a co do grubosci wylewki to rurki powinny byc przykryte warstwa nie mniejsza niz 5cm czyli ok 6.5 do8 cm betonu od styropianu styropian powinien byc ulozony zakladki tz. jezeli jest grubosc 10 cm to dac 2 razy po 5 cm pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janusz75 30.03.2009 05:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2009 Witam, Od razu uprzedzam, że nie mam wiedzy ani doświadczenia w temacie, dlatego pytanie może być naiwne, ale niemniej proszę o pomoc. Planujemy prawie na całym dole oraz w łazienkach na górze zrobienie podłogówki, reszta to grzejniki. Nie wiadomo jeszcze jaki będzie piec, bo walka z gazownią trwa: albo gazowy kondensacyjny albo na paliwo stale. Hydraulik proponuje instalacje bez mieszacza, ale z przewymiarowanymi grzejnikami. Wg niego bardziej wydajne bedzie jesli temperatura wody w grzejnikach i ta doprowadzana do rozdzielacza bedzie taka sama. Ja jestem zielona w temacie, nie znam się. Czy takie rozwiązania są stosowane? Ktoś tak ma? Czy to się sprawdzi? Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edit-blondi 30.03.2009 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2009 słuchajcie a może mnie cos doradzicie. "Fachowcy" wykonali podłogówkę nie na rozdzielaczu tylko na RTL-ach. Jedna pętla to łazienka jakieś 3m2 plus wiatrołap jakieś 3,5m2, druga pętla kuchnia - 8m2 i łazienka na pietrze tez coś koło 8-9m2. No i efekt jest taki, że przy grzaniu piecem gazowym podłoga w łazience jest cieplutka, w wiatrołapie troche mniej ciepła, w kuchni ciepła, ale tylko w koło (środek zimny), łazienka na górze zimna. Jak grzejemy kominkiem ( a to jest nasz główne źródło ciepła - gaz to tylko awaryjnie) to w łazience podłoga jest ledwo letnia a cała reszta zimna. Kominek funkcjonuje na pompie, która załancza sie tylko przy zadanej temperaturze ( u nas 72stopnie). Zauważylismy jedna, że jak przełączymy pompę na pracę ciągłą ( wtedy max temperatura jaka możemy osiągnąć to 43-45 stopni) to podłogi się grzeją, ale tak to nie może chodzić. Nie wiem co z tym fantem dajej zrobić. Parter juz mam wykończony więc nie bardzo jest jak to poprzepinać. Z górą moznaby coś jeszcze robić bo tam mam tylko wylewkę, ale pytanie czy jest sens robić rozdzielacz tylko dla tej górnej łazienki? Szlag mnie jasny trafia bo chciałam rozdzielacze, ale upierali się, że będzie taniej a wyjdzie na to samo . No i kurna wyszało , ...że podłoga zimna. Na szczęście nie dostali jeszcze kasy za robotę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Deamos 30.03.2009 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2009 słuchajcie a może mnie cos doradzicie. "Fachowcy" wykonali podłogówkę nie na rozdzielaczu tylko na RTL-ach. Jedna pętla to łazienka jakieś 3m2 plus wiatrołap jakieś 3,5m2, druga pętla kuchnia - 8m2 i łazienka na pietrze tez coś koło 8-9m2. No i efekt jest taki, że przy grzaniu piecem gazowym podłoga w łazience jest cieplutka, w wiatrołapie troche mniej ciepła, w kuchni ciepła, ale tylko w koło (środek zimny), łazienka na górze zimna. Jak grzejemy kominkiem ( a to jest nasz główne źródło ciepła - gaz to tylko awaryjnie) to w łazience podłoga jest ledwo letnia a cała reszta zimna. Kominek funkcjonuje na pompie, która załancza sie tylko przy zadanej temperaturze ( u nas 72stopnie). Zauważylismy jedna, że jak przełączymy pompę na pracę ciągłą ( wtedy max temperatura jaka możemy osiągnąć to 43-45 stopni) to podłogi się grzeją, ale tak to nie może chodzić. Nie wiem co z tym fantem dajej zrobić. Parter juz mam wykończony więc nie bardzo jest jak to poprzepinać. Z górą moznaby coś jeszcze robić bo tam mam tylko wylewkę, ale pytanie czy jest sens robić rozdzielacz tylko dla tej górnej łazienki? Szlag mnie jasny trafia bo chciałam rozdzielacze, ale upierali się, że będzie taniej a wyjdzie na to samo . No i kurna wyszało , ...że podłoga zimna. Na szczęście nie dostali jeszcze kasy za robotę Jak mozna laczyc lazienke z wiatrolapem i kuchnie z lazienka na jednej petli To czy na RTL-ach czy na rozdzielaczy to kwestja komfortu podlaczenia i regulacji, ale ograniczanie ilosci petl poprzez laczenie pomieszczen to zgroza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 30.03.2009 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2009 Znalazłem na stronie Roth fajne tabele do podłogówki : http://www.roth-polska.com/pdf/instrukcje/18_informacja_techniczna_Systemy_ogrzewania_podl.pdf Tylko są podane wartości dla rurki 17 mm i trzeba brać poprawkę bo większość z nas robi na 16 mm! Mnie wychodzi prawie w każdym pomieszczeniu rozstaw 35 cm a i to jest przyjęte dla temp. 35 stopni Chyba mi zostanie dużo rurki bo kupiłem 600 mb na 100 m2 Jedynie w łazience muszę dać co 15 cm bo powierzchnia niewielka i temp. ma być wyższa! Ogólnie polecam te tabele bo są podane rozstawy,orientacyjna ilość rurki oraz spinek Bardzo fajne opracowanie, bardzo podobne do Kisana z którego ja korzystałem, i też wychodziło mi 35 cm np. w salonie, zmniejszyłem jedynie tam o 5 cm do 30 i zasilenie spadło do 32 w okresie gdy jest do 0 st. C i 45 st C przy -25. Także polecam. Też się podpnam pod pochwałę, można sobie wstępnie oszacować ile tego wszystkiego potrzeba. Czy wie ktoś może jak by można zmodyfikować dane w tabelkach dla fi=16mm i dla Tz/Tp=35/30 stC? A tak jeszcze na marginesie - z tych tabelek wynika, że przy obecnie stosowanych ociepleniach domków, rurek w podłodze nie potrzeba zbyt wiele. Ciekawe kiedy fachowcy z wieloletnim doświadczeniem dowiedzą się o tym. Jak na razie to często sotykane oferty wyglądają tak - podłogówka full wypas - rostaw co 12 cm podłogówka standard - rozstaw co 15 cm podłogówka economic - rozstaw co 20 cm Nic dziwnego że potem ludzie narzekają - z tym się nie da mieszkać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 30.03.2009 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2009 ograniczanie ilosci petl poprzez laczenie pomieszczen to zgroza A niby czemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Julka_G 30.03.2009 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2009 Witam, Mam prośbę o weryfikację ułożenia podłogówki - czy nie ma jakiś ewidentnych błędów wykonawczych (próba szczelności powietrzem wyszła ok). Zastanawiała mnie gęstość położenia rurek idących od kołtowni, ale wujaśniono mi, że idą one od rozdzielacza i tak musi być. http://img13.imageshack.us/img13/2084/pod1z.jpg http://img13.imageshack.us/img13/8838/pod2p.jpg Dziękuję za opinie,Julka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edit-blondi 30.03.2009 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2009 słuchajcie a może mnie cos doradzicie. "Fachowcy" wykonali podłogówkę nie na rozdzielaczu tylko na RTL-ach. Jedna pętla to łazienka jakieś 3m2 plus wiatrołap jakieś 3,5m2, druga pętla kuchnia - 8m2 i łazienka na pietrze tez coś koło 8-9m2. No i efekt jest taki, że przy grzaniu piecem gazowym podłoga w łazience jest cieplutka, w wiatrołapie troche mniej ciepła, w kuchni ciepła, ale tylko w koło (środek zimny), łazienka na górze zimna. Jak grzejemy kominkiem ( a to jest nasz główne źródło ciepła - gaz to tylko awaryjnie) to w łazience podłoga jest ledwo letnia a cała reszta zimna. Kominek funkcjonuje na pompie, która załancza sie tylko przy zadanej temperaturze ( u nas 72stopnie). Zauważylismy jedna, że jak przełączymy pompę na pracę ciągłą ( wtedy max temperatura jaka możemy osiągnąć to 43-45 stopni) to podłogi się grzeją, ale tak to nie może chodzić. Nie wiem co z tym fantem dajej zrobić. Parter juz mam wykończony więc nie bardzo jest jak to poprzepinać. Z górą moznaby coś jeszcze robić bo tam mam tylko wylewkę, ale pytanie czy jest sens robić rozdzielacz tylko dla tej górnej łazienki? Szlag mnie jasny trafia bo chciałam rozdzielacze, ale upierali się, że będzie taniej a wyjdzie na to samo . No i kurna wyszało , ...że podłoga zimna. Na szczęście nie dostali jeszcze kasy za robotę Jak mozna laczyc lazienke z wiatrolapem i kuchnie z lazienka na jednej petli To czy na RTL-ach czy na rozdzielaczy to kwestja komfortu podlaczenia i regulacji, ale ograniczanie ilosci petl poprzez laczenie pomieszczen to zgroza na jednej pętli połączona jest tylko łazienka i wiatrołap bo są to bardzo małe pomieszczenia. Razem jest tam może 6m2 podłogówki. I wbrew pozorom tylko te pomieszczenia nagrzewają sie najszybciej (albo tylko te - zależy od źródła ciepła) więc to połączenie obu pomieszczeń nie stanowi problemu.Pozostałe pomieszczenia czyli kuchnia i łazienka na piętrze są na osobnych pętlach. Problem stanowi to, że przez zastosowanie RTLi (a tym samym brak regulacji przepływu) jest za duży opór na instalacji i podłogówka sie nie nagrzewa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 30.03.2009 14:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2009 Jak dla mnie to coś masakrycznie dużo tych rurek. Ile masz tych obwodów? Ta kotłownia to rozumiem na górze pierwszego zdjęcia. Te cegły na dole to w jakim celu? Dociskają rurki czy coś innego? Na górnym zdjęciu widzę jakąś rurkę z obciętym końcem. Od czego to? Mam nadzieję, że przed zalaniem zostanie usunięta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 30.03.2009 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2009 Jeszcze się dopatrzyłem. Na drugim zdjęciu w oddali pod ścianą takie szare na rurce - to pianka ochronna czy łączenie rurek? A to niebieskie wystające koło cegłówek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ogniowy 30.03.2009 15:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2009 witam jezeli chodzi o wylewke na podlogowke to styropian nie cienszy niz 5cm siatka jezeli juz to na rurki oczywiscie ,uplastyczniacz do betonu zbrojenie rozproszone niezaszkodzi a co do grubosci wylewki to rurki powinny byc przykryte warstwa nie mniejsza niz 5cm czyli ok 6.5 do8 cm betonu od styropianu styropian powinien byc ulozony zakladki tz. jezeli jest grubosc 10 cm to dac 2 razy po 5 cm pozdro Te 5 cm, to możesz dać w łazience na poddaszu, nad ogrzewanym pomieszczeniem. Grubość ocieplenia przy podłogówce, należy uwzględnić juz przy samym budowaniu domu. Obecnie zasadą a nie przesadą jest danie 20 cm styropianu. 10 cm daje współczynnik 0,29/m.kw/C ,co w prostym przeliczeniu tłumaczy że na każdy dostarczony Wat mocy , 0,29 wata ucieka w ziemię i to tylko przy różnicy 1 stopnia C z 1 metra kwadratowego. A co dopiero jeżeli różnica temperatur między gruntem a podłoga wynosi 20 lub 30 st. C. To, że coś będzie grzało to nie wątpię, ale ile przy 5 cm styropianu spowoduje strat to inna historia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ogniowy 30.03.2009 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2009 słuchajcie a może mnie cos doradzicie. "Fachowcy" wykonali podłogówkę nie na rozdzielaczu tylko na RTL-ach. Jedna pętla to łazienka jakieś 3m2 plus wiatrołap jakieś 3,5m2, druga pętla kuchnia - 8m2 i łazienka na pietrze tez coś koło 8-9m2. No i efekt jest taki, że przy grzaniu piecem gazowym podłoga w łazience jest cieplutka, w wiatrołapie troche mniej ciepła, w kuchni ciepła, ale tylko w koło (środek zimny), łazienka na górze zimna. Jak grzejemy kominkiem ( a to jest nasz główne źródło ciepła - gaz to tylko awaryjnie) to w łazience podłoga jest ledwo letnia a cała reszta zimna. Kominek funkcjonuje na pompie, która załancza sie tylko przy zadanej temperaturze ( u nas 72stopnie). Zauważylismy jedna, że jak przełączymy pompę na pracę ciągłą ( wtedy max temperatura jaka możemy osiągnąć to 43-45 stopni) to podłogi się grzeją, ale tak to nie może chodzić. Nie wiem co z tym fantem dajej zrobić. Parter juz mam wykończony więc nie bardzo jest jak to poprzepinać. Z górą moznaby coś jeszcze robić bo tam mam tylko wylewkę, ale pytanie czy jest sens robić rozdzielacz tylko dla tej górnej łazienki? Szlag mnie jasny trafia bo chciałam rozdzielacze, ale upierali się, że będzie taniej a wyjdzie na to samo . No i kurna wyszało , ...że podłoga zimna. Na szczęście nie dostali jeszcze kasy za robotę Podałabyś jakiś schemat jak to u Ciebie wygląda, może da się coś poprawić a nie spieprzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.