Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

:(

Cieszynianko !

Słowo radiesteta wziąłem w cudzysłów. Właśnie dlatego.

 

Rzeczywiście, w ferworze nie zauważyłam tego.

Denerwuję się zawsze czytając takie opowieści z mchu i paproci, bo przez słuchanie tego typu bajek w pokojach na górze zrobiliśmy ścienne zamiast podłogowego. : Cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Czy ma sens zrobienie wodnej podłogówki na poddaszu między legarami?

Skłaniam się do takiego "czegoś".

Coś podobnego do idei 'suchego montażu', tyle że bez systemowych radiatorów.

 

Chcę położyć na poddaszu drewnianą podłogę - dechy na legarach.

Między legarami puściłbym wodną podłogówkę,

bez zalewania betonem.

Nie zależy mi tam na akumulacyjności.

Tz=35stC, tp=29stC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje wykonanie podlogowki a czas goni...sprawa wyglada tak....

 

* ogrzewanie mieszane, podlogowka z grzejnikami

* na parterze podlogowka w salonie (26m2 - 2petle), holu (11m2 - 1petla), wiatrolapie (7m2 - 1petla), jadalni (11.5m2 - 1petla) i kuchni (10.5m2 - 1petla)

* na parterze grzejniki w pokoju, lazience (drabinka), garazu, kotlowni i ew. zostawie podejscia do jadalni i salonu

* na poddaszu podlogowka w lazience (11m2 - 1petla + drabinka) oraz w holu (19m2 - 1petla w rzadkim rozstawie)

* na poddaszu grzejniki w 3 pokojach

 

Zakladajac ze nie zdaze wykonac obliczen w OZC przez weekend dalbym w na parterze wszedzie co 15cm, w holu na poddaszu co 20cm, w lazience co 10cm. Czy na oko byloby ok czy za gesto? Dom bedzie ocieplony 15cm styro (wsp bez szalenstw), 15cm pod wylewka na parterze, 30cm welny 039 w dachu; okna o U=0.7-0.8

 

Piec bedzie na paliwo stale (ekogroszek) - grzanie co i cwu

 

Na poddaszu wychodzi mi 6 obwodow: 2xpodlogowka i 4xgrzejnik - wszystko dalbym na jednym rozdzielaczu grzejnikowym i na petach/powrotach podlogowki zalozyl RTL-e.

 

Problem mam z parterem...wychodzi mi 6 obwodow podlogowki i 6 obwodow grzejnikowych. Jakie sa przeciwskazania by puscic to na jednym rozdzielaczu i dla obwodow podlog. rowniez zalozyc zawory RTL? Wyszloby pewnie taniej niz mieszac, pompa etc...

 

Ale nawet jesli na parterze zastosowalbym 2 osobne rozdzielacze, to jaki zestaw kupic do podlogowki rozdzielacz z zestawem pompowo-mieszajacym czy osobno rozdzielacz, do niego dokupic zawor mieszajacy 3dr i pompe?

 

Jesli narazie bym nie zakladal pogodowki to jak sterowac zmieszaniem::

* recznie - zakladac wtedy zwykly zawor mieszajacy czy termostatyczny zawor mieszajacy (w pierwszym przypadku sterowanie jest stopniem zmieszania i musialbym robic to w oparciu o dodatkowy termometr, w drugim ustawiam juz konkretna temperature na wejsciu podlogowki?)

* za pomoca silownika...tylko z czym go sprzezyc jak nie ma sterowania pogodowego?

 

Z gory dzieki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o sposobie mocowania rurek od podłogówki na podkładzie perlitowo gipsowym? Dobrze by było jakby te rurki były w połowie wysokości wylewki. Tylko jak to ogarnąć.

 

Właśnie jasiek71 opowiada na głównym wątku jak przymocował kable grzejne do siatki drucianej trytrytkami, znaczy się opaskami zaciskowymi. A co szczególnie urocze, nie używał żadnych dystansów, tylko unosił tę po kawałku siatkę w miarę wylewania jastrychu ;). Ten naród szybko nie zginie ;). On tę siatkę zamawiał, teraz jest łatwiej, są tzw. siatki leśne o oczku 10x15 czy 10x20 i kosztują grosze.

 

Dygresja, wiem, że to trochę nie ten wątek, ale prośba o pomoc, w szczególności Mistrza Adama. Rozkminiam podłogówkę suchą, nieakumulacyjną i chciałbym tak: styropian z rowkami własnej produkcji, do rowków rurki, na to gruba blacha aluminiowa - na całej powierzchni, na blachę bezpośrednio jakiś podkład pod panele i panele. Chodzi o wykorzystanie właściwości cieplnych aluminium. Pytanie jest takie: jak gruba musiała by być ta blacha i czy istnieje jakikolwiek sposób połączenia jej arkuszy leżących na styropianie. Bo rozumiem, że standardowe lutowanie czy spawanie rozpuści ten styropian w jakieś 3 minuty. No i w ogóle dlaczego to zły pomysł. Coś podobnego ma Danfoss, nazywa się SpeedUp, natomiast cena to żart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisujesz (jak, zresztą wiele osób) JAK to chcesz zrobić i pytasz czy dobrze.

Dobrze CO?

CO chcesz w ten sposób osiągnąć?

Czemu uważasz, ze ta cena to żart?

Za mało chcą?

 

Te rurki powinny być w płycie grzewczej a nie DO PERLITU mocowane.

Są systemowe listwy różnych wysokości.

W przekroju wyglądają trochę jak korytka instalacyjne bez przykrywki. Takie kwadratowe "U".

Patrząc z boku mają otwory co około 5cm zrobione tak, że typowa rurka PEX wchodzi w nie "na klik".

Rzucasz to na perlit (kilka sztuk w kilku kierunkach) i rozwijasz rurkę. Za Tobą idzie "prawa ręka" i wklikuje ją z właściwym rastrem.

Kotwisz czy przyciskasz jaką cegłą końce i czekasz na wylewkę.

W trakcie zalewania te cegły usuwasz.

- Ale to rozwiązanie typu "płać za system" czyli nie tanio...

Za to dobrze.

Trochę za tym trzeba polatać, bo na każdym rogu nie leżą. (pewnie dlatego droższe).

 

Tu coś podobnego znalazłem:

http://www.muzimer.pl/p259,listwa-do-rur-do-ogrzewania-podlogowego-do-rur-16-x-2mm-2mb.html

Tu też:

http://folnet.pl/grupa/pozostale/ogrzewanie-podlogowe

Porównaj sobie CENY!!!

 

Adam M.

Edytowane przez adam_mk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. Ale np ja chciałbym zrobić jeszcze zbrojenie. I te zbrojenie też wypadałoby aby nie leżało na perlicie tylko wyżej w posadzce.

I w takiej konstrukcji najwygodniej byłoby kable grzejne przymocować do tego właśnie zbrojenia, a samo zbrojenie położyć na dystansach na perlicie i zalać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisujesz (jak, zresztą wiele osób) JAK to chcesz zrobić i pytasz czy dobrze.

Dobrze CO?

CO chcesz w ten sposób osiągnąć?

Czemu uważasz, ze ta cena to żart?

Za mało chcą?

 

 

Adam M.

 

Link do cennika:

http://pl.heating.danfoss.com/PCMFiles/7/Cenniki/wodne%20ogrzewanie%20podlogowe%20od%201%20lipca%202011.pdf

 

Niech każdy wyrobi sobie własne zdanie, czy podłogówka za 500-700 / m2 to dobra cena czy nie. Ja natomiast chciałbym uzyskać, poza podłogówką:

- stabilne i nieodkształcające się podłoże pod panele,

- o jak najniższym oporze cieplnym,

- o maksymalnie dużej powierzchni grzania,

- koniecznie w technologii suchej,

- w cenie do 100 zł / m2.

 

Stąd pomysł zastąpienia np. dwóch płyt OSB blachą aluminiową o grubości, strzelam 1-2 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie mocowania to znalazłem taśmę devifast

 

http://sklep.mikroenergetyka.com.pl/zdjecia/833_middle.jpg

 

Przymocowuje się ją do zbrojenia a z drugiej strony mocuje się kable grzejne.

 

 

Tylko ze na filmie oni to robią w ten sposób ze wylewają cienką warstwę betonu , na to kładą zbrojenie taśmę kable i potem jest wylewka właściwa.

Czy to wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko:

TO SE NEDA PANE!

Wolno sobie chcieć.

 

Opiszesz nam coś o tym jak najniższym oporze cieplnym?

PO CO Ci akurat taki?

Tak bardzo spierdolili Ci dom budowlańcy?!

Wierzyć się nie chce!

 

TAKA technologia u TAKIEGO dostawcy kosztuje akurat TYLE.

Widzisz co jest. Zrób sobie "tymi ręcami" jak masz gdzie to będzie taniej.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE! NIE! NIe rób tak. Czemu to wszystko komplikujesz? Sam fakt zastosowania grzejników i podłogówki powoduje kolejne komplikacje, RTL to ostateczność a na długich (tzn. przeciętnych) pętlach - pomyłka.

Daj wszędzie podłogówkę, jeden mieszacz przy kotle sterowany na razie ręcznie a w przyszlości pogodowo. Jedna temperatura w calej instalacji, jedna pompa obiegowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Opiszesz nam coś o tym jak najniższym oporze cieplnym?

PO CO Ci akurat taki?

Tak bardzo spierdolili Ci dom budowlańcy?!

Wierzyć się nie chce!

 

Adam M.

 

Szczęśliwie jeszcze nikt mi niczego nie spierdolił, po to spędzam tu tyle czasu, aby temu zapobiec ;). W tej koncepcji temperatura zasilania podłogówki to max. 30 stopni, a chciałbym aby min. było jak najmniejsze. Człowiek czyta i czyta, i czyta, uczy się, czasem wyciągnie wnioski właściwe, czasem mniej. Jeśli błądzę, przepraszam. Z tego co zrozumiałem, czym mniejszy opór cieplny tego co nad rurkami, tym mniejsza różnica temperatur rurek i podłogi. Okupione to jest niską akumulacyjnością, czyli jak nie ma cyrkulacji, to jest słabo. I to mi jak najbardziej pasuje, bo w domu ma być bufor o pojemności 45m3, tyle, że niskotemperaturowy.

Edytowane przez andriuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jasiek71 opowiada na głównym wątku jak przymocował kable grzejne do siatki drucianej trytrytkami, znaczy się opaskami zaciskowymi. A co szczególnie urocze, nie używał żadnych dystansów, tylko unosił tę po kawałku siatkę w miarę wylewania jastrychu ;). Ten naród szybko nie zginie ;). On tę siatkę zamawiał, teraz jest łatwiej, są tzw. siatki leśne o oczku 10x15 czy 10x20 i kosztują grosze.

 

Dygresja, wiem, że to trochę nie ten wątek, ale prośba o pomoc, w szczególności Mistrza Adama. Rozkminiam podłogówkę suchą, nieakumulacyjną i chciałbym tak: styropian z rowkami własnej produkcji, do rowków rurki, na to gruba blacha aluminiowa - na całej powierzchni, na blachę bezpośrednio jakiś podkład pod panele i panele. Chodzi o wykorzystanie właściwości cieplnych aluminium. Pytanie jest takie: jak gruba musiała by być ta blacha i czy istnieje jakikolwiek sposób połączenia jej arkuszy leżących na styropianie. Bo rozumiem, że standardowe lutowanie czy spawanie rozpuści ten styropian w jakieś 3 minuty. No i w ogóle dlaczego to zły pomysł. Coś podobnego ma Danfoss, nazywa się SpeedUp, natomiast cena to żart.

no co ty, i najdziwniejsze że ten dom dalej stoi:D

ja nigdzie nie napisałem ile zapłaciłem za tą siatkę..., teraz piszę grosze;)

chciałem 5 na 5cm nie mogłem kupić to pojechałem do firmy (bo mam taką pod ręką )i zamówiłem, co w tym takiego dziwnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no co ty, i najdziwniejsze że ten dom dalej stoi:D

ja nigdzie nie napisałem ile zapłaciłem za tą siatkę..., teraz piszę grosze;)

chciałem 5 na 5cm nie mogłem kupić to pojechałem do firmy (bo mam taką pod ręką )i zamówiłem, co w tym takiego dziwnego?

 

Michał pytał, więc napisałem co powyżej - bo po prostu Cię podziwiam - udowadniasz, że jak się człowiek uprze, nie ma rzeczy niemożliwych ;). Byłem na Zachodzie i widziałem wystarczająco wiele sytuacji, kiedy np. Amerykanie byli bezradni, w przeciwieństwie do Polaków. A nam PRL dał taką szkołę życia, że nie ma ... we wsi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Z tego co zrozumiałem, czym mniejszy opór cieplny tego co nad rurkami, tym mniejsza różnica temperatur rurek i podłogi. Okupione to jest niską akumulacyjnością, czyli jak nie ma cyrkulacji, to jest słabo. I to mi jak najbardziej pasuje, bo w domu ma być bufor o pojemności 45m3, tyle, że niskotemperaturowy. "

 

To zacznij od początku!

Źle zrozumiałeś...

 

Bufor 45m3 niskotemperaturowy...

CO TO TAKIEGO?

 

My chyba tym samym językiem nie gadamy...

Opisz o co tu chodzi i czemu tak.

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...