mp_krk 15.07.2011 04:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Z róznych względów nie mogę dać wszędzie podłogówki, ale to inna historia....dlatego najchetniej dałbym tylko rtl na petli łazienkowej na górze, dół na osobnym rozdzielaczu. Tylko potrzebuję porady jak najlepiej to pozłączać ze sobą wszystko... plamiak,jeśli dam mieszacz sterowany ręcznie to co na nim defacto ustawiam.."temperaturę" czy "stopień zmieszania"? Gdzie go najlepiej umieścić, na wyśjciu z kotła po rozdzielenieu obiegów czy w rozdzielaczu? (wiem że bladdy sam stworzył sobie taki zestaw pompowo mieszający z taniej niż gotowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 15.07.2011 05:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Można dać.To wolny kraj.Tylko PO CO? (co miałoby to poprawić?)Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 15.07.2011 05:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Podłogówka wszędzie bardzo upraszcza instalację, nie znam powodu dla którego jakieś pomieszczenie nie nadaje się dla takiego ogrzewania.... Sugeruję zrewidować swoje poglądy....Przy zaworach mieszających to właśnie stopień zmieszania wpływa na temperaturę wody wychodzącej. W moim przypadku (kocioł na ekogroszek i tylko podłogówka) dałem jeden zawór 4d za kotłem - temperatura wody dopływającej do obu rozdzielaczy jest taka sama. Regulację temperatury dla poszczególnych pomieszczeń osiągnąłem przez dławienie przepływów na rozdzielaczach "raz na zawsze".Ty chcąc zastosować grzejniki musisz dostarczyć do nich wodę gorącą, a do podłogówek musisz zastosować osobne uklady mieszająco-pompowe. Zestawienie takiego nie jest trudne, ale jednak są to kolejne pompy, no i tymi mieszaczami trzeba już sterować. To może być drogie i nie do końca spełnić zadanie.Jeszcze raz zastanów się nad podłogówką wszędzie... kurczę - właściwie to czemu jej nie chcesz??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadziejS 15.07.2011 07:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 W 100% popieram kolegę plamiaka. Podłogówka wszędzie to układ tak prosty, że ciężko schrzanić kotłownię. Ja mam akurat kocioł gazowy, więc żadnego zaworu mieszającego nie mam. Sterownik steruje kotłem, z którego zasilanie idzie bezpośrednio na 2 rozdzielacze. Im bardziej skomplikujesz układ tym więcej potencjalnych problemów z wyregulowaniem możesz spotkać - nie mówiąc nawet o kosztach tych wszystkich zaworów, RTL itp. Jeśli chodzi o OZC to też nie robiłem. Wyszedłem z założenia, że dam rurki gęściej niż rzadziej i najwyższej kocioł będzie chodził z niższą temperaturą. U mnie rozstawy wynoszą od 10 cm w małej łazience i holu, do 15 w sypialniach i niemal 20 cm na pewnej części salonu. Owszem, gdybym zrobił OZC to być może mógłbym uzyskać odstępy i 35 cm - wtedy po prostu kocioł musiałby pracować z wyższą temperaturą. U mnie maksymalna jaką udało mi się zaobserwować to 37 lub 38 stopni gdy na zewnątrz było około minus 20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 15.07.2011 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Hmm...dlaczego... Po pierwsze musiałbym dać na poddaszy min 6-7 cm wylewki...moze by i przeszlo (mimo ze w projekcie domu bylo 3cm co i tak jest paranoją) ale nie wiem czy nie mysialby konstruktor przliczyc nosnosci jeszcze raz Po drugie...nie wiem czy zdaze przez weekend siasc i przeliczyc OZC i byc pewnym co do rozstawu rurek np pod panelami... W Twoim przypadku...jakiej mocy masz piec na eko i na jakiej pracuje? Nadmiar ciepła idzie na zasobnik CWU (bo juz nie pamietam z watku)?Jeśli tak to jak rozumiem odejście na CWU masz przed zaworem 4dr? Co do rozdzielacza i mieszacza...steruje się stopniem zmieszania ale w jaki sposób zapewniasz stałą temp zasilania...przecież woda z kotła może mieć różną temp wieć przy tym samym stopniu zmieszania jednego dnia zasilanie rozdzielacza będzie chłodniejsze, drugiego cieplejsze...to moje przypuszczenia więc prosze o rozjaśnienie:) Bo widziałem np układy Gorgiel czy Kan (trochę drogie:P) z możliwością zastosowania wkładki termostatycznej z kapilara więć w tym przypadku ustawiamy konkretną temperaturę zasilania rozdzielacza.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 15.07.2011 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 O jakim stropie mówimy? Nie wydaje mi się żeby było problemem zwiększenie jego obciążenia nawet o te 3 cm wylewki, ale na ten temat się nie wypowiadam.Rozstaw rur pod panelami mam taki sam jak pod płytkami. Jest duży zapas mocy (przeplywu) na każdej pętli. Z obliczeń wychodził rozstaw chyba o 3 cm gęściej niż pod płytkami - a ja i tak zrobiłem gęściej niż z obliczeń co 20 cm. Kocioł ma 17 kW i pracuje ze STAŁĄ temperaturą (realnie 68-72 stopnie), zasobnik wpięty równolegle do zaworu 4d w "obieg gorący". Ja mam sterowanie pogodowe, w drugiej instalacji (w drugim bliźniaku) mieszacz sterowany ręcznie - ale rzadko trzeba kręcić. Samoregulacja podłogówek działa ! NIe mam żadnych innych elementów regulacyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 15.07.2011 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Strop monilityczny, 12cm B25...tyle ze dosc dużo na podciągach... Czy podłogówką faktycznie wygrzeję dom dla parametrów ociepleniowych podanych w 1-szym poście? Jaki "na oko" dalibyście rozstaw? Poniżej załączam rzuty pomieszczeń...martwi mnie tylko czy sama podłogówka da rady ogrzać część otwartą parteru, gdzie jest ok 25m2 przeszklen... http://images48.fotosik.pl/288/84084f657b13cad5m.jpg http://images36.fotosik.pl/175/61175c6da82cfe2dm.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadziejS 15.07.2011 08:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Nie musisz dawać 6-7cm wylewki, możesz spokojnie dać 5. Ja mam gdzieniegdzie nawet nieco mniej. Płytki mam tylko w korytarzu na dole, w kuchni i łazience. Paneli na podłogówce nie należy się bać, małych dywanów też. I nie dajcie sobie wmówić, że do podłogówki panele muszą specjalnie przystosowane - bzdura. Przecież podłoga zimą ma sporo niższą temperaturę niż w słoneczny dzień latem - a nie istnieją przecież panele, które są przeznaczone do pomieszczeń słonecznych , więc to tylko marketing wmawia nam pewne rzeczy, które małe mają odzwierciedlenie w rzeczywistości. O parkiecie i podłogówce się nie wypowiem, ale jest wątek w którym forumowicze specjalnych przeciwwskazań nie widzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 15.07.2011 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 O jakim stropie mówimy? Nie wydaje mi się żeby było problemem zwiększenie jego obciążenia nawet o te 3 cm wylewki, ale na ten temat się nie wypowiadam. Rozstaw rur pod panelami mam taki sam jak pod płytkami. Jest duży zapas mocy (przeplywu) na każdej pętli. Z obliczeń wychodził rozstaw chyba o 3 cm gęściej niż pod płytkami - a ja i tak zrobiłem gęściej niż z obliczeń co 20 cm. Kocioł ma 17 kW i pracuje ze STAŁĄ temperaturą (realnie 68-72 stopnie), zasobnik wpięty równolegle do zaworu 4d w "obieg gorący". Ja mam sterowanie pogodowe, w drugiej instalacji (w drugim bliźniaku) mieszacz sterowany ręcznie - ale rzadko trzeba kręcić. Samoregulacja podłogówek działa ! NIe mam żadnych innych elementów regulacyjnych. a mógłbyś wrzucić jakiś schemacik instalacji??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 15.07.2011 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Ja mam ocieplenia tylko 10 cm.... A w pierwszą zimę mieszkaliśmy wogóle bez ocieplenia - ściana 1W porotherm chyba 25 cm.... miesiąc po wyjściu tynkarzy.... 3 tony ekogroszku przy rozszczelnionych wszystkich oknach.Na oko - czyli tak jak robią pseudofachowcy- dałbym przy przeszkleniach strefy brzegowe z rozstawem co 10 cm, na reszcie co 15, w łazienkach co 10 cm (w małej łazience nawet gęściej jak tylko się da). Pętla razem z transportami nie może być dłuższa jak 100 m. Schemat wyślę Ci na email, tylko napisz do mnie na PW - odpowiem z gmaila, bo forumowe PW to porażka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 15.07.2011 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Wyslalem PW.. Czyli jednak da sie mieszkac przy scianach z PH25 bez ocieplenia:P 3T eko przez jaki okres? Rozklad rurek jaki tez planowalem dac bez przeliczania....pomysle, pomysle... Jesli juz calosc podlogowki, to drabinki w lazienkach zasilic niskotemperaturowo na osobnych obwodach z rozdzielacza podlogowki (tak chyba robi tu wiekszosc osob)?Ew. myslalbym jeszcze nad zalozeniem w salonie pod oknem o szer. 3.6m jakiegos grzejnika 30/180...tylko jest cos co mozna zasilic niskotemperaturowo i bedzie w miare sprawnie dzialac? Jaki masz zawór mieszajacy i sterownik pogodowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 15.07.2011 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Wysłałem. Uruchomiłem instalację pod koniec listopada i zużyłem 3 tony do zdaje się początku kwietnia.... chyba. Co ciekawe - w zeszłym sezonie zużyłem więcej opału (w przeliczeniu na dni) wina słabego węgla. Drabinek w lazienkach nie mam. Reczniki schną na wieszakach. Grzejnik sobie daruj - powinna wystarczyć strefa brzegowa.Mieszacz ma polski firmy Hel Wita z ich siłownikiem steruje tym Unicontrol Mix07, ale w bliźniaczej instalacji pracuje tylko mieszacz bez automatyki i jest to wystarczające. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Matilde1 15.07.2011 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Hmm...dlaczego... Po pierwsze musiałbym dać na poddaszy min 6-7 cm wylewki...moze by i przeszlo (mimo ze w projekcie domu bylo 3cm co i tak jest paranoją) ale nie wiem czy nie mysialby konstruktor przliczyc nosnosci jeszcze raz Po drugie...nie wiem czy zdaze przez weekend siasc i przeliczyc OZC i byc pewnym co do rozstawu rurek np pod panelami... W projekcie miałam na poddaszu 4 cm wylewki, poszło 6 cm. Pytaliśmy się kierownika czy można zwiększyć, powiedział, że można. Pisemnie "powiedział" więc jakby co będzie na niego . Konstruktora nie dopytałam niestety. W projekcie podłogówki robionym przez projektanta nie widzę różnicy w rozstawie czy długościach pętli dla podłogi z gresu czy paneli. Rozumiem z tego, że po prostu to się dłużej rozgrzewa. Wolałam mieć podłogówkę wszędzie po to aby nie odczuwać różnicy w sposobie ogrzewania parter/poddasze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 15.07.2011 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Wysłałem. Uruchomiłem instalację pod koniec listopada i zużyłem 3 tony do zdaje się początku kwietnia.... chyba. Co ciekawe - w zeszłym sezonie zużyłem więcej opału (w przeliczeniu na dni) wina słabego węgla. Drabinek w lazienkach nie mam. Reczniki schną na wieszakach. Grzejnik sobie daruj - powinna wystarczyć strefa brzegowa. Mieszacz ma polski firmy Hel Wita z ich siłownikiem steruje tym Unicontrol Mix07, ale w bliźniaczej instalacji pracuje tylko mieszacz bez automatyki i jest to wystarczające. no tak, ale pozostaje mi grzejnik w garazu i jakim maly planowalem wrzucic do kotlowni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 15.07.2011 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Jeśli koniecznie musisz dać jakiś grzejnik to można pociągnąć do niego "pion" gorącej wody kotłowej, tylko czy to jest warte dodatkowej pompy i rur? Ogrzewany garaż bylby potrzebny gdybyś chciał w nim codziennie pracować. W moim nieogrzewanym garażu - bez sufitu, tylko goła blacha dachu nad nim- woda w butelkach zamarzała tylko w duże mrozy, a szyby samochodu nie były zamarznięte nigdy. Reasumując - nie oplaca się montować grzejnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 15.07.2011 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 W garażu będzie odkurzacz centralny, pralka... Garaż jest od góry niezadaszony...tzn jest na nim taras, na ktorym bedzie ok 10cm styro Garaż (a razem z nim kotlownia) sa polaczone z czescia mieszkalna tylko scianka dzialowa...wiec nie za bardzo widzi mi sie nieogrzewanie tego... Masz na mysli na wyjsciu z kotla zrobic odejscie do grzejnikow na osobnej pompie (podobnie jak masz do zasobnika)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 15.07.2011 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Dokładnie, trzeba wpiąć ten grzejnik równolegle do zasobnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 15.07.2011 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 ok, sprobuje to rozrysowac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aga i Krzysiu 15.07.2011 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Te rurki powinny być w płycie grzewczej a nie DO PERLITU mocowane. Są systemowe listwy różnych wysokości. W przekroju wyglądają trochę jak korytka instalacyjne bez przykrywki. Takie kwadratowe "U". Tu coś podobnego znalazłem: http://www.muzimer.pl/p259,listwa-do-rur-do-ogrzewania-podlogowego-do-rur-16-x-2mm-2mb.html Tu też: http://folnet.pl/grupa/pozostale/ogrzewanie-podlogowe Porównaj sobie CENY!!! Adam M. Według mnie ceny są identyczna, bo w jednym sklepie cena 9,50 za sztukę 2 metrową, w drugim 4,75, ale za mb. Trochę tych listew wyjdzie na 150m2 powierzchni grzejnej, zwłaszcza przy układaniu w ślimak. Nie wiem, jak gęsto trzeba by je układać, bo spinkami trzeba przypinać co 1m, a na zakrętach gęściej. Do tego przy układaniu rur w odstępie 20-25cm dużo listwy zostanie nie wykorzystane. A niestety na rzeźbienie kolejnej rzeczy samemu nie ma za bardzo czasu, jak wszystko (budowanie) się robi samemu, a chciałoby się w tym roku zamieszkać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Foczki 15.07.2011 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Planuje wykonanie podlogowki a czas goni...sprawa wyglada tak.... A czy nie lepiej poświęcić trochę czasu aby za rok nie okazało się że wszystko nie działa jak należy? Podłogówkę możesz dać w kotłowni i garażu. Czy przy całej instalacji rzędu kilkunastu tyś. dokupienie mieszacza i pompki to rzeczywiście dużo? Można w cenie dostać od 300 zł. RTL to ostateczna ostateczność, do rurki na jej początku wpływa woda o temperaturze jak w kotle (minus straty ciepła). Jak jest węglowy to będzie na pewno za dużo. A.D. Sterowania to można zacząć od ręcznej regulacji a potem na to dokupić siłownik ze sterownikiem (pokojowym lub pogodowym). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.