Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

plamiak

 

Jak chcesz dać zbrojenie to dobrze aby nie leżało bezpośrednio na folii. Musi być tak w połowie wysokości wylewki.

Jak przymocujesz rurki do siatki daj pod siatkę jakieś dystanse/podkładki tak aby zbrojenie i rurki były właśnie w połowie wylewki.

Na pewno skomplikuje to poruszanie się po tak przygotowanej podłogówce przed zalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Czyli generalnie da się ułożyć gęściej niż 10cm. To dobra wiadomość.

Plamiak, a ty stosowałeś jastrych anhydrytowy czy wylewkę cementową półsuchą z miksokreta ? Zastanawiam się czy taki gęsty rozstaw rurek ma istotny wpływ na możliwość zagęszczenia wylewki z miksokreta pomiędzy rurkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak wogle to dlaczego chcesz dawać jakikolwiek zawór trójdrożny przecież jak ustawisz temperaturę 25 stopni na obieg grzewczy to wystarczy. No chyba że chcesz sterowanie pogodowe to dodatkowo podpinasz do pieca czujnik temperatury zewnętrznej. No i można rozważyć danie sprzęgła hydraulicznego i 2 niezależnych pomp 1 na parter 2 na piętro podpiętych pod 2 termostaty wtedy masz niezależne sterowanie temperaturą parteru i piętra. Zawór trójdrożny jest tu zupełnie zbędny.

Chyba masz racje.

No wlasnie dzisiaj rozmawialem z gosciem z vaillanta i on mi wlasnie doradzil sprzeglo i zrezygnowanie z zaworu oraz podpiecie termostatu do pieca i do pompy.

Ciesze sie ze ktos tez to zasugerowal bo z tego co wyczytalem to sprzeglo sie dawalo jak jest mieszana instalacja z grzejnikami. Gosc mi to zasugerowal jako najlepsze rozwiazanie z racji kondensata i dodatkowej pompy i za w przyszlosci jak bede chcial sterowac gora osobno to wstawie druga pompe i drugi termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rpilski ja mam co 7,5 cm i nie było problemu z posadzkami. Musisz jednak pamiętać o tym, że czasami wbrew pozorom przy takim rozstawie podłoga nie będzie ciepła. Mam tak u siebie, że podajac niski parametr przy takim rozstawie podłoga nigdy nie jest ciepła. Aby uzyskać efekt ciepłej podłogi lepiej dać mniej gęsto rurki i zasilać trochę wyższą temperaturą. Dajesz tak gęsto, żeby mieć cieplej w łazience ale przy małej powierzchni sama podłoga może mieć problem z dużym podbiciem temperatury, lepiej dołożyć drabinkę lub coś innego dodatkowego np. elektryczny nadmuchowy który w kilka minut przed kąpielą dogrzeje łazienkę lub idąc dalej warto zrobić ogrzewanie ścienne. Plusem farelki jest to, że grzeje tylko wtedy gdy to konieczne a w pozostałym czasie masz normalną temperaturę. Przy ściennym cały czas utrzymujesz wyższą temperaturę.

 

Pawełpiwowarczyk myślę, że kanałowe przy tak niskiej temperaturze nie będą grzały, a przewymiarowanie może doprowadzić do bardzo dużych wymiarów grzejników. Przy kanałowych mocno spada ich moc przy zmniejszaniu temperatury.

pozdr adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siatkę zbrojeniową nie kładzie się na folii pod rurkami, lecz powyżej- powinna być otulona betonem. Instalatorzy idąc na łatwiznę kładą siatkę i do niej mocują rurki- nie jest to prawidłowe. Jestem po rozmowach z wykonawcą posadzek- zaproponowano mi "technofiber" zamiast siatki i ten wykorzystam. Wychodzi ok 300 zł taniej niż siatka. Jedynie w garażu będzie siatka- wiadomo dlaczego ;-) Fachowcy sprawdzeni i polecani - jeszcze mam do obejrzenia jedną ich najnowszą pracę w swojej miejscowości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siatkę zbrojeniową nie kładzie się na folii pod rurkami, lecz powyżej- powinna być otulona betonem. Instalatorzy idąc na łatwiznę kładą siatkę i do niej mocują rurki- nie jest to prawidłowe. J

Dokładnie.Najpierw warstwa jastrychu(aż do zakrycia rurek)potem siatka i na to końcowa warstwa.

 

zaproponowano mi "technofiber" zamiast siatki i ten wykorzystam. Wychodzi ok 300 zł taniej niż siatka. Jedynie w garażu będzie siatka- wiadomo dlaczego ;-)

Technofiber czyli włókna są konieczne przy podłogówce.Siatka już niekoniecznie.Ja jednak dałem i włókna i siatkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się prześcigać- jak ktoś uważa, że tak będzie lepiej, w końcu budujemy dla siebie, a spartolonych spraw nie da się naprawić.

Co do technofibru - u mnie będzie to materiał niemiecki; jest też polski, ale podobno jest trochę za długi i włókna nie zostają dobrze rozmieszane w całej masie betonu, również przy zacieraniu mogą powstawać "kudły" na powierzchni.

Oprócz włókien w betonie do podłogówki używa się plastyfikatora - nie dopytywałem o szczegóły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma co się obrażać, w pewnym sensie ma rację, bo zdublowałeś zabezpieczenie przeciwskurczowe, coś co mozna zrobić kijem i pałką ty zrobiłeś kijem i pałką jednocześnie :)

zarówno siatka zgrzewana jak i włókna poplipropylenowe (niezależnie jak marketingowo kosmiczną mają nazwę czy też jak narodowość na nalepce opakowania się podpisze) mają na celu zabezpieczenie posadzki przed powstawaniem rys i pęknieć skurczowych w fazie dojrzewania, wysychania betonu, a z długością włókna to właśnie te długie włókna są do posadzek i tam spełniają swoje zadanie, a te drobne, krótkie sa do zapraw, tynków itp cienkowarstwowych produktów cementowych, także wydaje mi się że kolegę ktoś tu urabia w swój towar, moze mieć w tym interes bo właśnie te długie dodane w prawidłowej ilości powinno być widać na powierzchni a to wiąże sie z "ciągnieciem" się betonu przy obróbce, a to już niewygodne i tego wykonawcy nie lubią...

plastyfikator jak sama nazwa wskazuje uplastycznia, uelastycznia beton, stosuje się go przede wszystkim w jastrychu z podłogówką, bo tam bardziej może pracować, w innych przypadkach można ale niekoniecznie

no i kwestia siatki w garażu: notorycznie na forum myli się siatkę pzreciwskurczową (ta zgrzewana z drutu2-3mm) z siatka zbrojącą, która powinna być np. z pręta okrągłego fi6mm i taka właśnie znajduje zastosowanie w garażu, tak cienka zgrzewka przeciwskurczowa nie zazbroi, wzmocni wam posadzki garażowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma co się obrażać, w pewnym sensie ma rację, bo zdublowałeś zabezpieczenie przeciwskurczowe, coś co mozna zrobić kijem i pałką ty zrobiłeś kijem i pałką jednocześnie :)

zarówno siatka zgrzewana jak i włókna poplipropylenowe (niezależnie jak marketingowo kosmiczną mają nazwę czy też jak narodowość na nalepce opakowania się podpisze) mają na celu zabezpieczenie posadzki przed powstawaniem rys i pęknieć skurczowych w fazie dojrzewania, wysychania betonu, a z długością włókna to właśnie te długie włókna są do posadzek i tam spełniają swoje zadanie, a te drobne, krótkie sa do zapraw, tynków itp cienkowarstwowych produktów cementowych, także wydaje mi się że kolegę ktoś tu urabia w swój towar, moze mieć w tym interes bo właśnie te długie dodane w prawidłowej ilości powinno być widać na powierzchni a to wiąże sie z "ciągnieciem" się betonu przy obróbce, a to już niewygodne i tego wykonawcy nie lubią...

plastyfikator jak sama nazwa wskazuje uplastycznia, uelastycznia beton, stosuje się go przede wszystkim w jastrychu z podłogówką, bo tam bardziej może pracować, w innych przypadkach można ale niekoniecznie

no i kwestia siatki w garażu: notorycznie na forum myli się siatkę pzreciwskurczową (ta zgrzewana z drutu2-3mm) z siatka zbrojącą, która powinna być np. z pręta okrągłego fi6mm i taka właśnie znajduje zastosowanie w garażu, tak cienka zgrzewka przeciwskurczowa nie zazbroi, wzmocni wam posadzki garażowej

I takich konkretów właśnie potrzeba ! Co do włókien to teraz mam mały zgryz- ale na razie wszystko na etapie przygotowań. Zostało mi trochę prętów fi12, więc teraz mogę je spokojnie zapakować w garażu i po kłopocie;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W garażu siatkę dałem tylko na sam wjazd, robiłem posadzkę bez styro więc zbrojenie nie takie istotne. Przy ociepleniu siatka bardziej wskazana. pozdr adam

 

zrobiłem podobnie, zbrojenie tylko na wjazd do garażu, reszta posadzki posadowiona na płycie, bez styro, stwierdziłem że siatka zbędna, dałem tylko włókna pp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłogówka wszędzie bardzo upraszcza instalację, nie znam powodu dla którego jakieś pomieszczenie nie nadaje się dla takiego ogrzewania.... Sugeruję zrewidować swoje poglądy....

Przy zaworach mieszających to właśnie stopień zmieszania wpływa na temperaturę wody wychodzącej. W moim przypadku (kocioł na ekogroszek i tylko podłogówka) dałem jeden zawór 4d za kotłem - temperatura wody dopływającej do obu rozdzielaczy jest taka sama. Regulację temperatury dla poszczególnych pomieszczeń osiągnąłem przez dławienie przepływów na rozdzielaczach "raz na zawsze".

Ty chcąc zastosować grzejniki musisz dostarczyć do nich wodę gorącą, a do podłogówek musisz zastosować osobne uklady mieszająco-pompowe. Zestawienie takiego nie jest trudne, ale jednak są to kolejne pompy, no i tymi mieszaczami trzeba już sterować. To może być drogie i nie do końca spełnić zadanie.

Jeszcze raz zastanów się nad podłogówką wszędzie... kurczę - właściwie to czemu jej nie chcesz???

 

Wtrącę się do wątku, myślę że podłogówka wszędzie jest poprawnym rozwiązaniem, ale co z garażem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...