CityMatic 20.08.2011 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 Bo kolega ............ tak jak ja ma wyobraźnię? Nie widzę się przy usuwaniu awarii takiej rurki gdy już mam zrobioną posadzkę - 7cm wylewki z włóknami, siatka druciana zbrojąca, klej i płytki marmurowe - koszt rurki w całości to ułamek % w ewentualnej naprawie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 20.08.2011 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 City jeszcze jedno pytanie czy ta czerwona rura jest równie twarda jak biała? Tzn, chodzi mi o robienie półokręgu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 20.08.2011 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 właśnie nie - biała jest bardziej miękka - tzn wyginanie zakrętu 10cm jest łatwiejsze (czerwonej się nie da wygiąć 10) wyginałem wielokrotnie i jest to dużo trudniejsze wychodzi 12,5cm(bezpiecznie) chodzi głownie o strefę brzegową - u mnie jest ona tylko przy tarasie(wyjściu na taras). Natomiast czerwona jest bardzo wytrzymała na zamknięcie przekroju siłą nacisku( Kisan dedykuje ją właśnie do ogrzewania płaszczyznowego). Na foto pokazałem jak to wygląda i o czym piszę - wygięcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 20.08.2011 15:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 To muszę się zastanowić co na ścianę będzie lepsze czerwona czy biała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 20.08.2011 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 właśnie nie - biała jest bardziej miękka - tzn wyginanie zakrętu 10cm jest łatwiejsze (czerwonej się nie da wygiąć 10) wyginałem wielokrotnie i jest to dużo trudniejsze wychodzi 12,5cm(bezpiecznie) chodzi głownie o strefę brzegową - u mnie jest ona tylko przy tarasie(wyjściu na taras). Natomiast czerwona jest bardzo wytrzymała na zamknięcie przekroju siłą nacisku( Kisan dedykuje ją właśnie do ogrzewania płaszczyznowego). Na foto pokazałem jak to wygląda i o czym piszę - wygięcie O matko jeszcze flagę państwową sobie walnął z rurek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zarowa2 21.08.2011 07:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 Niestety, chińskie rzeczy zawsze są tanie, zapewne są miejsca gdzie można te rurki zastosować, ale w podłogówce raczej bym się nie odważył. Dodatkowo jako pierwszy post mam nieodparte wrażenie prowokacji handlowej w wątku więc nie będę się rozpisywał. Pozdrawiam witam to nie jest prowokacja handlowa zrobiłem ogrzewanie u siebie w 2009r tez na diamondzie i do tej pory jest dobrze i mam nadzieje ze będzie gwarancja producenta 10 lat chińskie i co z tego wiekszosc zeczy jest z chin-tania sila robocza niejednokrotnie kładliśmy chińskie płytki i sa duzo lepszej jakości od polskich pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 21.08.2011 07:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 Jednak pod podłogę to bym wolał dołożyć, bo potem ni jak się tego nie naprawi Ile dajecie wylewki na przewody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 21.08.2011 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 Ile dajecie wylewki na przewody? U mnie jest 7cm wylewki z mixo-kreta- proporcje produktów nie znane(ustalane przez firmę)jednak to co widziałem: piasek rzeczny płukany, cement, plastyfikator do ogrzewania podłogowego, włókna polipropylenowe, siatka druciana. Czas układania 11h/167m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 21.08.2011 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 Ja do mixokreta jakoś nie mam przekonania. Także z tego ze u mnie prawdopodobnie będzie lane B25 bo ten beton idzie do szlifowania i ma już być warstwa zewnętrzną. Wiec idzie bezpośrednio z gruchy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skaut 21.08.2011 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 Mam prośbę o uwagi do mojego projektu oraz propozycje podłączenia salonu i pozostałej reszty. Proponowany rozstaw to 20 cm, 15 łazienki. Ściany 20 cm styro, podłoga 10 cm pod chudziakiem i 16 cm nad nim - razem 20 cm styro, poddasze 25-30 cm wełny. Z góry dziękuje za cenne uwagi.http://www.skaut.lublin.pl/prywatne/parter.jpghttp://www.skaut.lublin.pl/prywatne/poddasze.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 21.08.2011 13:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 Mam prośbę o uwagi do mojego projektu oraz propozycje podłączenia salonu i pozostałej reszty. http://www.skaut.lublin.pl/prywatne/parter.jpg Myślę, ze to by było dobre rozwiązanie- należało by przeliczyć obwody tak, aby nie przekroczyły 90-100mb. Warto jest puścić rurkę przez WC dla gości( np zasilaniem jednego z obwodów salonu) Powrót z kuchni może zasilać wiatrołap, gdyż nie ochłodzi się zbytnio bo kuchnia ma niewielką powierzchnię, a dodatkowo otwarta jest na salon. Przy dużym oknie tarasowym warto jest zagęścić rurki do 10cm 3-4 zwoje aby stworzyć barierę dla zimnego powietrza, Grzejnik w garażu jest bardzo kłopotliwy bo jako jedyny, jak widzę, w domu będzie miał zbyt niska temperaturę, aby ogrzać tak duży garaż, aby choć troszkę zmienił temperaturę, należało by go zwiększyć i umieścić blisko drzwi do wiatrołapu (stworzy tym samym barierę dla zimnego powietrza z garażu). Taka jest moja opinia i wnioski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skaut 21.08.2011 15:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 Dziękuje za uwagi. Garaż zasadniczo ma być nieogrzewany. Grzejnik miałby zabezpieczać przed spadkiem temperatury poniżej 0 stopni, ale zastanawiam się nad tym rozwiązaniem. Czy przy tak zaizolowanym budynku odległości 20 cm i 15 cm (łazienki) uważacie za właściwe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 21.08.2011 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 Czy przy tak zaizolowanym budynku odległości 20 cm i 15 cm (łazienki) uważacie za właściwe? A czemu nie przeliczyłeś budynku? Wydaje się, że zastosowana izolacja termiczna jest dość duża, ale w łazienkach ustala się temperaturę na 24*C by zapewnić odpowiedni komfort termiczny, ale musisz wziąć pod uwagę to, że pod górną łazienką jest nieogrzewane pomieszczenie, jak również to, że w obu jest okno. Nie jestem fachowcem w stylu "damy co 10cm i będzie na pewno ciepło" ale wydaje się, ze w łazience rozstaw co 20cm jest zdecydowania zbyt mały zważywszy, że są tam obszary gdzie podłogówki nie ma ( pod kabiną wanną bidetem, WC) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 21.08.2011 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 Ja sie w ogóle nie znam, ale przemawia do mnie rozstaw 10 łazienka, 15, kuchnia, 20 salon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skaut 21.08.2011 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 W czym mogę to "przeliczyć"?Łazienka na górze jest nad nieocieplonym garażem, ale sufit garażu będzie zaizolowany 10 cm styro.W łazience planuję 15 cm.Czy w wiatrołapie warto zrobić cieplej czy niekoniecznie?I jeszcze jedno ważne pytanie - rozstaw w pętli ślimakowej 15 czy 20 cm to rozstaw między rurkami zasilenia i powrotu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 21.08.2011 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 W czym mogę to "przeliczyć"? Łazienka na górze jest nad nieocieplonym garażem, ale sufit garażu będzie zaizolowany 10 cm styro. W łazience planuję 15 cm. Czy w wiatrołapie warto zrobić cieplej czy niekoniecznie? I jeszcze jedno ważne pytanie - rozstaw w pętli ślimakowej 15 czy 20 cm to rozstaw między rurkami zasilenia i powrotu? Najpierw trzeba obliczyć obciążenie cieplne budynku z rozbiciem na poszczególne pomieszczenia. Czym to zrobić, można te obliczenia wykonać w OZC, ArCADIA Termo , BuildDesk itp. Natomiast rozstaw rur tem. zasilania i powrotu mozna obliczyc w Audytor CO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 22.08.2011 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Z tego co czytałem na forum to dla zwykłego człeka jest to nie do przeskoczenia. Tzn te obliczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 22.08.2011 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Dziękuje za uwagi. Garaż zasadniczo ma być nieogrzewany. Grzejnik miałby zabezpieczać przed spadkiem temperatury poniżej 0 stopni, ale zastanawiam się nad tym rozwiązaniem. Czy przy tak zaizolowanym budynku odległości 20 cm i 15 cm (łazienki) uważacie za właściwe? też mam 20 styro (ale grafit) i dawałem rozstaw w pokojach 25-30cm, łazienka z zapasem co 10cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skaut 22.08.2011 11:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 ... i jest OK?Czy w łazience co 10 cm wymaga przykręcenia na regulatorach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirma 22.08.2011 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Jak sadzicie czy jesli mam wszystkie obwody o max długosci 72m rurki to czy lepiej jest zrobić obwód jeden 82m czy dwa obwody po 40m.Czy tak i tak będzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.