mirma 22.08.2011 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 ... i jest OK? Czy w łazience co 10 cm wymaga przykręcenia na regulatorach? Najlepiej wszystko przeliczyć. Co do łazienki to znaczenie ma jej powierzchnia. jeżeli jest mała np 3 metry to mogą być problemy z wygrzaniem(dochodzi np kabina , WC..) i tu należy max zagęścić. Jeżeli 10m2 to jest już spora powierzchnia grzewcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 22.08.2011 12:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Hm a ja tak się zastanawiam, jak się mylę to mnie ochrzańcie. Nie lepiej jest zamówić projekt kładzenia gdzie wszystko będzie podane, wyliczone itd? Zrobić oczywiście można samemu to jasne. Ale projekt to bym komuś innemu zostawił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 22.08.2011 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Nie lepiej jest zamówić projekt kładzenia gdzie wszystko będzie podane, wyliczone itd? Zrobić oczywiście można samemu to jasne. Ale projekt to bym komuś innemu zostawił. Jak się dowiesz ile to kosztuje chyba sam sobie zrobisz te obliczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 22.08.2011 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 rzućcie cenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 22.08.2011 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Strzelam 3-5 tyś ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirma 22.08.2011 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Jak się dowiesz ile to kosztuje chyba sam sobie zrobisz te obliczenia Jeżeli ktoś wychodzi z takiego założenia to pewnie i cena dla niego nie będzie straszna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 22.08.2011 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Trochę chyba przesadziłeś http://allegro.pl/podlogowka-pompa-ciepla-projekt-kosztorys-i1781732250.html 600zł W skłąd wchodzi: Obliczone zapotrzebowanie na ciepło każdego pomieszczenia i całego budynku Prawidłowo zaprojektowany rozkład wężownic Optymalnie dobrane umiejscowienie rozdzielacza Moduł wężownicy (rozstaw między rurami) dobrany dla każdego pomieszczenia wg obliczonego zapotrzebowania na ciepło (nie mniej, nie więcej) Dobrana regulacja rozdzielacza celem zrównoważenia obiegu hydraulicznego Podział pól grzewczych z zaznaczeniem koniecznych dylatacji Obliczona ilość materiału potrzebna do wykonania inwestycji Przystępna oferta cenowa na materiale najwyższej jakości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirma 22.08.2011 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Strzelam 3-5 tyś ! I zaraz ktoś napisze co to jest 3-5 tys przy ~500tys za dom - ułamek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 22.08.2011 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Za 600 zł to prawie jak za darmo !!!Ja bym brał . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 22.08.2011 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Przede mną jeszcze sporo czasu. Jednak jak podałeś te 3-5 tys to mi trochę zapał ostygł. Za taki projekt tyle bym nie dał i tu masz racje. Za ok 1kzł jak najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 22.08.2011 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 jak ten gość z alegro zobaczy twoją kopułę to trochę zweryfikuje stawkę, co jak co ale normalne domki to dośc łatwo jest policzyć, ale żeby ruszyć takie cudo jak twoje to trzeba najpierw odkurzyć algebrę 3D, albo sam będziesz musiał podawać powierzchnię ścian Mnie się wydaje, że dla Kopuły trzeba przeliczyć m2 zapotrzebowania na m3 i porównać - będzie dobrze a nawet dla Kopuły z lekkim zapasem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 22.08.2011 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 GRATIS A ja proponuję PURMO pod tym adresem znajdziecie coś co każdego zainteresuje http://www.purmo.com/images/news/podlogowka-Purmo-dobor-gratis.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lesz 22.08.2011 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 (edytowane) z programów do obliczania OZC akurat arcadia termo najbardziej mi podchodzi. Przyczyna jest prosta - mają sporo materiałów pokazujących co i jak, nie tylko w formie instrukcji tekstowej, ale i filmików na www z działania programu.obecnie robię łopatologicznie - oglądam filmik i na 2 oknie robię to samo(zmieniając parametry odpowiednio). jest trochę zabawy z wpisaniem pomieszczeń/strat/itd, ale idzie toto ugryźć w ten sposób nawet dla kowalskiego. przy próbie audytor OZC + instrukcja w pdf wymiękłem. jest wersja testowa 30dniowa arcadi, ale uwaga - mi spier$$@$ plik w połowie roboty jak miałem zrobiony właściwie cały parter :/ i teraz zabawa od nowa...teraz będę tworzył za każdym razem nowe zapisy(inne nazwy), a nie pracował na 1 pliku tylko nadpisywanym :/ p.s. ktoś korzystał z tych wyliczeń gratis Purmo? Edytowane 22 Sierpnia 2011 przez lesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skaut 22.08.2011 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Taki projekt pewnie swoje kosztuje.Pozwolę sobie ponowić pytanie o "rozstaw" w pętli ślimakowej. Czy odległości np. 15, 20 cm to rozstaw między rurkami zasilenia i powrotu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 22.08.2011 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Ja korzystałem również z tego: OVENTROP i jestem zadowolony Nie jest trudny, a wiele może uświadomić i zorientować co i jak w pomieszczeniach - pozwala również zobaczyć, co tak naprawdę potrzeba do instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 22.08.2011 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Taki projekt pewnie swoje kosztuje. Pozwolę sobie ponowić pytanie o "rozstaw" w pętli ślimakowej. Czy odległości np. 15, 20 cm to rozstaw między rurkami zasilenia i powrotu? Tak , ale wszystko zależy jak patrzysz, ogólnie rozstaw podawany w cm liczy się pomiędzy rurkami niezależnie czy jest to powrót czy zasilanie bo to można w każdej chwili odwrócić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 22.08.2011 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Coś takiego, u mnie w salonie są rurki co 15cm, a strefa brzegowa co 10cm(przy oknie tarasowym) przy kominku jst koniec obwodu z przedpokoju, natomiast zasilanie i powroty obwodów wszystkich w domu są prowadzone co 5cm. Przy czym zasilania są izolowane na odcinkach od rozdzielacza do pomieszczeń, aby nie powodowały przegrzewania obszarów przez które przechodzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 26.08.2011 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2011 to ja podążę inny temat, chodzi o umieszczenie rurek w połowie wysokości wylewki. Myślałem nad siatką zbrojeniową, do której będą przymocowywane rurki plastikowymi zapinkami. Nurtuje mnie jednak jak to potem podnieść na te 4cm?Myślałem o paskach twardego styropianu, o wysokości 4cm szerokości 5-10 i długości przez całość podłogi. Tylko czy po tym da się chodzić swobodnie? A ponieważ to będzie układane na podłodze perlitowej, aby się nie zapadało to przekrój takiego paska może być trapezem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 27.08.2011 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2011 Myślę, że to dobre rozwiązanie, gorzej z chodzeniem po rurkach w czasie robienia wylewki. Posadzkarze mogą nie zwracać uwagi na rurki i je powgniatają w przestrzeń między paski styropianu, zmniejszając grubość "oblewki" wylewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 27.08.2011 15:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2011 No widzisz, dzięki za zwrócenie uwagi, o tym jeszcze nie myślałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.