DEZET 31.08.2011 14:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2011 Ja jestem wzrokowcem i jak sobie coś rozrysuję to wiem co i jak- gdzie poprawić, co zmienić. Między innymi dlatego w salonie 3 pętle, zmieniałem usytuowanie rozdzielacza, żeby było blisko do pieca i pomieszczeń i żeby dojścia i powroty wykorzystać na podgrzewanie komunikacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aga i Krzysiu 05.09.2011 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2011 (edytowane) Jak już pisałam w wątku "Najlepsze ocieplenie podłogi na gruncie" podłogówka skończona. Czy z głową? Popatrzcie i oceńcie. Warstwa perlitogipsu średnio 12cm (niestety tylko tyle weszło po kilku zmianach koncepcji) - 16m3 na 130m2. Wykonałam obliczenia w OZC (wskaźnik cieplny powierzchiowy 21,9W/m2, kubaturowy 8,38W/m3) i zaprojektowałam układ rur. Zakupiłam 1000m rury pert-al-pert KANa. Rurki układane na listwach MAXL Slat 2000. Odstępy: w łazience i pralni 5-10cm, reszta 20-30. Z programu wychodził nawet rozstaw 35cm, ale wolałam trochę dodać rury na wszelki wypadek. Do tego w praktyce zawsze wychodziło mniej rury, niż na papierze z powodu zakrętów, które na papierze są pod kątem prostym, a w rzeczywistości po łuku. Średnio na pętlę 2-3 mb. 2 rozdzielacze: na parterze 10 pętli (w tym 2 na grzejniki w łazience i garażu), na poddaszu 5 pętli. Każda pętla o długości max 90mb. Wylewka betonowa kręcona w betoniarce grubości 6,5-10cm (grubsza tam, gdzie perlit się trochę udeptał, w zasadzie tylko w pokoju prototypowym) na tyle rzadka, żeby dobrze podeszła pod rurki. Kilka fotek: pralnia pokój rozdzielacz przejście przez drzwi Edytowane 5 Września 2011 przez Aga i Krzysiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aga i Krzysiu 06.09.2011 05:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2011 Brakuje mi jeszcze pompy i sterowania. Chcę zakupić sterownik pogodowy IB-Tron 3100W1 - Regulator pogodowy jednoobwodowy z algorytmem PID z Insbudu. Do tego przydałaby się pompa z automatyczną zmianą obrotów. Co myślicie o tej z insbudu IB-Pump 25-60-130A za 300,00 zł http://www.insbud.org/pl/produkt-1658878561337674496/IB-Pump-25-60-130A---Pompa-obiegowa-c-o--z-automatyczna-zmiana-predkosci-obrotow.html ? Do wyboru znalazłam jeszcze WILO STRATOS PICO 25/1-6 lub GRUNDFOS Pompa C.O. ALPHA 2 25-60 - obie ponad 600zł, ale miejszy pobór mocy od tej z Insbudu. Co w końcu wybrać, bo czas nagli... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 06.09.2011 07:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2011 A może ktoś mi podpowie jak zrobić podłogówkę na stropie drewnianym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 06.09.2011 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2011 Brakuje mi jeszcze pompy i sterowania. Chcę zakupić sterownik pogodowy IB-Tron 3100W1 - Regulator pogodowy jednoobwodowy z algorytmem PID z Insbudu. Do tego przydałaby się pompa z automatyczną zmianą obrotów. Co myślicie o tej z insbudu IB-Pump 25-60-130A za 300,00 zł http://www.insbud.org/pl/produkt-1658878561337674496/IB-Pump-25-60-130A---Pompa-obiegowa-c-o--z-automatyczna-zmiana-predkosci-obrotow.html ? Do wyboru znalazłam jeszcze WILO STRATOS PICO 25/1-6 lub GRUNDFOS Pompa C.O. ALPHA 2 25-60 - obie ponad 600zł, ale miejszy pobór mocy od tej z Insbudu. Co w końcu wybrać, bo czas nagli... ja wybrałem regulator Frisko MR65MCT, rozważałem też Insbud ale po pierwsze mniejsza funkcjonalność (teraz konkretów nie pamiętam, ale wtedy porównywałem sobie kilka frisko, insbud, unister i coś jeszcze) po drugie na forach było niemało nieciekawych opinii o insbudzie, a chciałem uniknąć sytuacji , ze w środku sezonu pada mi regulator i czekam tydzień czy dwa na naprawę czy wymianę pompę mam G.Alpha2, fajnie sobie dobiera parametry pracy do instalacji, zużywając kilkakrotnie mniej energii niż tradycyjne pompy szkoda tylko, że to wszystko tyle kosztuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 06.09.2011 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2011 A może ktoś mi podpowie jak zrobić podłogówkę na stropie drewnianym? tutaj, tutaj, jeszcze jest między innymi, Uponor system suchy, ale strona się nie wyświetla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 06.09.2011 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2011 Szukam i nie mogę znaleźć cen tego cuda jak i zresztą Uponor system też z czego wnioskuje że są raczej kosmiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aga i Krzysiu 07.09.2011 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2011 Dziś zamówiłam Alphę 2, właśnie ze względu na oszczędność energii. Koszt 634 zł z przesyłką. Na regulator jeszcze jest czas, w końcu na razie można sterować ręcznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 08.09.2011 13:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2011 W innym wątku wypowiadał się Henok i pisał ze pętle powinny mieć po 60m Bo to optymalne dla niższych temperatur jak np 35st Ogólnie nie rozumiem jednego. Po co kombinować rozstawem rurek? Czy nie lepiej kierować się zasadą 10 łazienka, 15 kuchnia , reszta 20cm? Powiem o co mi chodzi. Mamy piec kondensacyjny, i wtedy dajemy wodę 45st , ale jak nam się zmieni i zażyczymy sobie PC, to damy już 35st. Czy uniwersalne ustawienie nie jest leprze? Autorus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 09.09.2011 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Powiem o co mi chodzi. Mamy piec kondensacyjny, i wtedy dajemy wodę 45st , ale jak nam się zmieni i zażyczymy sobie PC, to damy już 35st. Czy uniwersalne ustawienie nie jest leprze? Autorus Do podłogówki nie należy "wpuszczać" wody o temp. 45*, to stanowczo za dużo - jak długo będziesz stał na podłodze, która będzie miała np.~35-40*? Konieczny jest mieszacz, czy jak to się zwie Koledzy tu preferują ok.29*. Swój rysunek podłogówki zrobiłem w Corelu, bo na codzień go używam i nie miałem większego problemu- wyskalowałem skan pomieszczeń i rozrysowałem pętle. Trzy pętle w salonie też na początku wydawało mi się przesadą, ale taki układ łatwiej regulować, a koszt to dodatkowe "oczko" w rozdzielaczu, więc nie ma co oszczędzić. Rury i tak pójdzie prawie tyle samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 09.09.2011 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Na pewno włókna,a siatkę to już można ekstra.Ja osobiście dawałem też siatkę . Ja też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 09.09.2011 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Ok a jak z rozdzielaczami? Jest tego sporo i rozstaw cen także. Może ktos coś poleci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 09.09.2011 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2011 http://forum.muratordom.pl/images/misc/quote_icon.png Napisał langerob25 http://forum.muratordom.pl/images/buttons/viewpost-right.png Na pewno włókna,a siatkę to już można ekstra.Ja osobiście dawałem też siatkę . Ja też a ja nie, i uważam że dobrze zrobiłem a rozdzielacze mam KAN-owskie, z przepływomierzami na dole i zaworem (z możliwością ew. zastosowania głowicy czy siłownika) na górze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zarowa2 12.09.2011 04:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2011 witam mam problem kupilem na Allegro kolektory i grupę mieszająca sprzedawca mial mi rozrysować jak to wszystko razem polonczyc ale zapomniał moze ktos mi rozrysować jak te kolektory razem podłączyć gdzie zasilanie i gdzie powrót z gory dziekuje za pomochttp://images40.fotosik.pl/1082/8c62d41452f0955bm.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 12.09.2011 05:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2011 A nie masz żadnego projektu? Bo ja na allegro znalazłem firmę która robi projekty i tam wtedy wszystko ma być pokazane. Przyznam się ze bez takiego projektu w sumie za małe pieniądze bo wychodziło ok 600zł nie odważyłbym się podejść sam do rurek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 12.09.2011 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2011 Ok a jak z rozdzielaczami? Jest tego sporo i rozstaw cen także. Może ktos coś poleci? Ja mogę z czystym sumieniem polecić Rozdzielacze Techniprot Kisan sprzedaje je jako swoje. Ja kupiłem z przepływomierzami i możliwością montażu siłowników na zasialaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 12.09.2011 22:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2011 witam mam problem kupilem na Allegro kolektory i grupę mieszająca sprzedawca mial mi rozrysować jak to wszystko razem polonczyc ale zapomniał moze ktos mi rozrysować jak te kolektory razem podłączyć gdzie zasilanie i gdzie powrót z gory dziekuje za pomoc http://images40.fotosik.pl/1082/8c62d41452f0955bm.jpg Zajrzyj do mojego dziennika tam jest na ostatnim wpisie zdjęcie z opisem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ferrit 13.09.2011 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2011 W innym wątku wypowiadał się Henok i pisał ze pętle powinny mieć po 60m Bo to optymalne dla niższych temperatur jak np 35st Ogólnie nie rozumiem jednego. Po co kombinować rozstawem rurek? Czy nie lepiej kierować się zasadą 10 łazienka, 15 kuchnia , reszta 20cm? Powiem o co mi chodzi. Mamy piec kondensacyjny, i wtedy dajemy wodę 45st , ale jak nam się zmieni i zażyczymy sobie PC, to damy już 35st. Czy uniwersalne ustawienie nie jest leprze? Autorus Popieram Henoka. Pętle jak najbardziej równe i najlepiej 60..66m (rolka 200mb : 3 tyle daje). Z rozstawem jest tak - im gęściej dasz, to będziesz ją zasilał niższą temperaturą a to przełoży się na niższe koszty za ogrzewanie. Szczególnie to jest preferowane dla posiadaczy PC, gdzie liczy się, aby woda CO obleciała podłogówke i różnica między zasilaniem i powrotem była jak najniższa (max 5'C). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 13.09.2011 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2011 O widzisz i ktoś mi to na reszcie wytłumaczył Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 13.09.2011 14:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2011 (edytowane) No i się wywiązała ciekawa dyskusją Kto jest bliższy prawdy? Faktycznie sterowanie spokojnie można zrobić temperaturą wejściową. To wielodziałowym od początku. Domek będzie więcej niż ciepły. Może się uda zmieścić w 15kw/m2. Więc jaka jest różnica między 60 a 120mb rury? No i dzięki mpoplaw za zasianie wątpliwości, tego włąśnie oczekuję Edytowane 13 Września 2011 przez autorus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.