Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

zaraz w szoku to jest moja pierwsza instalacja co nie mialem nawet okazji zeby zobaczyc jak to robia fachowcy na codzien zajmuje sie remontami i wykonczeniami

 

Działać to będzie , ale czy będzie dobrze działać. Sorki, ale wydaje mi się ten montaż nieprzemyślany.

Moje uwagi do fotek:

1. niepotrzebne kryzowanie rur do grzejnika, spokojnie przy tej odległości od pompki można było puścić od razu cienką rurką. Jedno zbędne kolano przy

górnym podejściu do grzejnika- trzeba było od grzejnika od razu puścić z jednym kolanem poziomo i potem do góry.

2, 3. Bezsensowna plątanina rur, kolanek i trójników między rozdzielaczami- chyba coś Ci tam nie wychodziło i się trochę... poplątały;)

A te rurki w peszlu to nie wiem.. wiszące takie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działać to będzie , ale czy będzie dobrze działać. Sorki, ale wydaje mi się ten montaż nieprzemyślany.

Moje uwagi do fotek:

1. niepotrzebne kryzowanie rur do grzejnika, spokojnie przy tej odległości od pompki można było puścić od razu cienką rurką. Jedno zbędne kolano przy

górnym podejściu do grzejnika- trzeba było od grzejnika od razu puścić z jednym kolanem poziomo i potem do góry.

2, 3. Bezsensowna plątanina rur, kolanek i trójników między rozdzielaczami- chyba coś Ci tam nie wychodziło i się trochę... poplątały;)

A te rurki w peszlu to nie wiem.. wiszące takie.

w sumie masz racje jak teraz patrze na fotki to troche inaczej bym zrobil zreszta itak wszystko bedzie zabudowane nikt nie bedzie widzial tej plataniny wazne zeby wszystko dzialalo a rurki beda zamocowane jak skonicze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie masz racje jak teraz patrze na fotki to troche inaczej bym zrobil zreszta itak wszystko bedzie zabudowane nikt nie bedzie widzial tej plataniny wazne zeby wszystko dzialalo a rurki beda zamocowane jak skonicze

 

Mnie nie chodzi o wygląd , bo domyśliłem się, że to będzie zabudowane, ale chodziło mi o upraszczanie instalacji- mniej kolan, redukcji- mniejsze opory instalacji, czyli np. pompka może działać na 1 biegu zamiast na 2-im.

I tym się kierowałem pisząc swoje uwagi. Powodzenia w "odpalaniu" instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ktoś mnie znów nazwie teoretykiem, ale zastanawiam się, co się dzieje w układzie, kiedy pompa w kotle się wyłączy, a pompa od podłogówki będzie pracowała przez cały czas?

Czy woda w odnodze z grzejnikami tradycyjnymi nie zacznie płynąć w drugą stronę? Czym by to mogło skutkować?

 

http://i52.tinypic.com/9ve4o4.jpg

 

Najbardziej interesują mnie opinie praktyków. Jak, w rzeczywistości, podłącza się (elektrycznie) taką pompę i czym takie podłączenie skutkuje?

 

Popłynie w kaloryfery tyłem, dlatego montuje się zawory zwrotne. A czym skutkuje? No nagrzaniem się kaloryferów ale nieznacznie. W niektórych sytuacjach może to być strata ciepła np na najbliższym grzejniku w kotłowni której wcale nie planowaliśmy grzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pięknie :) i gratuluje samodzielności

zaraz mi się przypomniało moje pierwsze lutowanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popłynie w kaloryfery tyłem, dlatego montuje się zawory zwrotne. A czym skutkuje? No nagrzaniem się kaloryferów ale nieznacznie. W niektórych sytuacjach może to być strata ciepła np na najbliższym grzejniku w kotłowni której wcale nie planowaliśmy grzać.
Przeglądnąłem instrukcję obsługi kotła i znalazłem coś takiego:

 

http://i55.tinypic.com/inv42r.jpg

 

Myślę, że podłączenie pompy podłogówki do przekaźnika nr 1, ustawionego w tryb 1 lub 3, rozwiąże sprawę.

Nie będzie woda krążyć w podłodze po próżnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądnąłem instrukcję obsługi kotła i znalazłem coś takiego:

 

http://i55.tinypic.com/inv42r.jpg

 

Myślę, że podłączenie pompy podłogówki do przekaźnika nr 1, ustawionego w tryb 1 lub 3, rozwiąże sprawę.

Nie będzie woda krążyć w podłodze po próżnicy.

 

Jedynie trzeba tą płytkę dokupić i zamontować, ale to już drobiazg ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem wątek o podłogówce

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?129585-POD%C5%81OG%C3%93WKA-samemu-jak-unikn%C4%85%C4%87-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w

 

Oto moje wnioski dla tych, którym się nie chce czytać.

 

1. Najlepszy i najmniej problematyczny układ to podłogówka w całym domu (czytaj bez grzejników).

2. Chcąc zrobić dobrze trzeba wiedzieć co chce się zrobić czyli najpierw obliczenia w OZC zapotrzebowania na ciepło, a potem projekt.

3. Na podłogówkę można położyć prawie wszystko łącznie z dywanem i parkietem, trzeba tylko uwzględnić to w obliczeniach.

4. Temperatura podłogi w dobrze zrobionej instalacji jest 2-3 oC wyższa od temperatury pomieszczeń, nie trzeba dopłacać do paneli podłogowych przystosowanych do ogrzewania podłogowego, bo każdy panel zniesie te temperatury (latem słońce częstuje nasze panele dużo mocniej) .

5. Z m2 podłogówki możemy uzyskać od 50 do 120 W w zależności od rozstawu rurek i temperatury zasilania.

6. W dobrze ocieplonym domu obliczeniowy rozstaw rurek może przekraczać nawet 50 cm, ale nie ma co przeginać. Optymalny rozstaw to 20 - 30 cm w zależności od wykończenia podłogi. Większy rozstaw spowoduje, że możemy wyczuwać strefy ciepłe i zimne( ... ale jak komuś nie przeszkadza:cool:)

7. Pętle powinny być podobnej długości, optimum to 60 - 70 m ( z krążka 200 m 3 pętle i mało odpadów).

8. Pompka zasilająca podłogówkę powinna pracować cały czas, a regulacja grzania powinna być realizowana przez mieszacz (wersja full wypas to mieszacz z termostatem + regulator pogodowy).

9. Dla żywotności kotła gazowego lepiej zastosować dodatkowy zbiornik wody i z niego zasilać podłogówkę, pozwoli to zmniejszyć częstotliwość załączania się kotła i pozwoli pracować ze znamionową sprawnością.

10. Optymalna temperatura obliczeniowa to 35/25 oC przy temperaturze zewnętrznej -20 oC(zależy od strefy) pozwoli na zasilanie podłogówki przez większość czasu temperaturą w granicach 25 - 30 oC.

11. Przyjęcie niższej temperatury obliczeniowej niż 35/25 oC spowoduje, ze będziemy mieli problemy z dogrzaniem łazienki, jeśli ktoś lubi kilka stopni cieplej niż w reszcie domu.

12. Drabinki grzejnikowe w łazienkach zasilamy z osobnej pętli z rozdzielacza, jak jeszcze za mało mocy to można zastosować grzałki elektrycznej lub dodatkowo zastosować ogrzewanie ścienne.

 

Zatrzymam się na chwilę przy ogrzewaniu ściennym. Jeśli się dobrze orientuję to przy ogrzewaniu ściennym rurki umieszczone są w 6-cio centymetrowej warstwie tynku. Gdyby tak w ścianie z silikatu wyciąć bruzdy i w te bruzdy wkleić pętle ogrzewania i na to płytki ??? Tynk jest chyba potrzebny do akumulacji ciepła w ścianach z BK lub innego ytonga ale silikat tego już nie potrzebuje. Co wy na to???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanko.

Ogrzewanie z Pieca kondensacyjnego Viessmann 200. Grzejniki ( obieg 1) i podłogówka (obieg 2). Obydwa obiegi przez okres letni wyłączone.

Chciałem załączyć podłogówkę żeby zmienić temperaturę w domu i po załączeniu grzania tylko w obiegu 2 zaczęły też grzać grzejniki. Co z tym fantem zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za prosto kombinujesz. Ja bym jednak zrobił w podłodze.

Podłogówka w łazience to podstawa, ale przy małej łazience sama podłogówka może nie wystarczyć. Ogrzewanie ścienne miałoby dodatkowo wspomóc ogrzewanie podłogowe (chyba Henok też tak ma). Kombinuję tylko, jak te rurki umieścić w ścianie, żeby nie pakować na to jeszcze tynku tylko przykleić kafelki. Teoretyczne nie powinno być problemów, ciekawe co na mój pomysł powiedziałaby praktyka? Może :jawdrop:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszne podejście do tematu. Ja mam jeszcze trochę czasu, żeby poteoretyzować, jak geodeta się spisze to w grudniu będę miał działkę, projekt upatrzony, ale czeka na adaptację. Ogrzewanie ścienne to praktyczne dobrze zrobiona podłogówka, użytkownicy sobie chwalą.

 

http://www.youtube.com/watch?v=sRsj2N6AfLM

Jestem zwolennikiem prostych rozwiązań, chociaż czasem mogłoby się wydawać inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Do podłogówki chcę zastosować na parterze i na poddaszu rozdzielacze 7 sekcyjne - po 1 kpl. na kondygnację. Oba będą połączone główną rurą zasilającą i powrotną fi-28. Zasilać je będzie 1 pompa obiegowa. Podpowiedzcie w co powinny być wyposażone te rozdzielacze ? (rotametry, zawory, końcówki spustowe, odpowieczniki itp). Jeszcze jedno: pompa ciepła będzie w piwnicy. Czy przed rozdzielaczem na parterze, czyli w piwnicy na głównych rurach zasilającej i powrotnej mogę zamontować trójnik i puścić rurę 1/2' do pomieszczenia w piwnicy - suszarni do grzejnika. Oczywiście za tym trójnikiem zawór otwierany tylko wtedy jak suszarnia będzie używana. Nie zależy mi na wysokiej temp w suszarni chodzi mi o to, czy sam obieg wody CO będzie ok, czy może lepiej ten grzejnik dołączyć do rozdzielacza na parterze i przy grzejniku dać zawór.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...