DEZET 22.10.2011 17:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2011 Aluminiowa ściana lub podłoga - fajnie puka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rpilski 26.10.2011 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2011 Czy są jakieś przeciwwskazania aby w dylatacji zamiast peszla dać na rurkę otulinę z pianki polietylenowej? Hydraulikowi skończył się peszel i nie raczył mnie o tym wcześniej poinformować. Zostały otuliny i ich wykorzystanie oszczędziłoby mi konieczności jechania do sklepu specjalnie po peszle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 26.10.2011 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2011 Czy są jakieś przeciwwskazania aby w dylatacji zamiast peszla dać na rurkę otulinę z pianki polietylenowej? Hydraulikowi skończył się peszel i nie raczył mnie o tym wcześniej poinformować. Zostały otuliny i ich wykorzystanie oszczędziłoby mi konieczności jechania do sklepu specjalnie po peszle. Zazwyczaj daję się otulinę a nie peszel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rpilski 26.10.2011 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2011 Zazwyczaj daję się otulinę a nie peszel. Aha - nie wiedziałem. W zaleceniach producentów rur to znalazłem raczej wzmianki o peszlach. http://instalacjebudowlane.pl/pdf/110405kisan1.pdf aczkolwiek purmo jest trochę niejednoznaczne http://www.purmo.com/docs/Purmo-Poradnik-techniczny-ogrzewanie-podlogowe-12_2009_PL.pdf "rurki ochronne PESZEL z pianki polietylenowej" (?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 27.10.2011 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2011 ja mam wszędzie otulinę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 28.10.2011 06:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2011 Nawet bym nie wpadł żeby dawać peszle, ja daje wszędzie otulinę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rpilski 28.10.2011 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2011 Nawet bym nie wpadł żeby dawać peszle, ja daje wszędzie otulinę. A po co dodatkowo izolować rurkę, jeśli nie jest to w zasadzie pożądane ? No i rurki w peszlach dużo łatwiej dopasować do wycięć w profilach dylatacyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 28.10.2011 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2011 A po co dodatkowo izolować rurkę, jeśli nie jest to w zasadzie pożądane ? No i rurki w peszlach dużo łatwiej dopasować do wycięć w profilach dylatacyjnych. No to sam sobie odpowiadasz na swoje pytanie. Jak duża będzie to izolacja? nie popadajmy w skrajności. Otulinę możesz przyciąć i nie będzie problemu z mocowaniem w profilach dylatacyjnych...i mniejsza izolacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 29.10.2011 06:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Nie wiem czy nie chodzi bardziej o to, że jeśli na dylatacji będą ruchu ścinające to otulina zgnieciona przez wylewkę nie pozostawia wokół rurki tych przysłowiowych 2 mm luzu, zaś peszel z uwagi na użebrowania chyba nie ulega zgnieceniu (nie sprawdzałem) i tym samym bardziej kompensuje ewentualne klawiszowanie sąsiadujących płyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 29.10.2011 06:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 otuliny aż tak nie zgnieciesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 30.10.2011 10:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 Nie wiem czy nie chodzi bardziej o to, że jeśli na dylatacji będą ruchu ścinające to otulina zgnieciona przez wylewkę nie pozostawia wokół rurki tych przysłowiowych 2 mm luzu, zaś peszel z uwagi na użebrowania chyba nie ulega zgnieceniu (nie sprawdzałem) i tym samym bardziej kompensuje ewentualne klawiszowanie sąsiadujących płyt. Wyobrażasz sobie takie ruchy w dylatacji, żeby ścięły otulinę, peszel, czy samą rurkę? Nieźle musiałoby się wszystko ruszać Sprawdziłem: otulina ma grubość ścianki 6mm, można ją ścisnąć do 1mm. 5mm luzu (w jedną stronę) starczy na wszelkie ruchy!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 30.10.2011 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 Zamierzam własnoręcznie wykonać ogrzewanie podłogowe w całym nowo budowanym domu. Mam nieco doświadczenia w tym temacie, jednak tylko z tradycyjnymi grzejnikami. Nie to żebym się bał, jednak jedna rzecz nie daje mi spokoju. W salonie mam zaprojektowane i wyliczone dwie pętle podłogówki. Chciałbym uniknąć dylatacji, nawet kosztem jakiegoś ryzyka związanego z pękaniem wylewki. Posadzkę można pomierzyć lub sfotografować i ewentualnie później wykonać mały remont podłogi w razie awarii (wykonać dylatację między pętlami, prawdopodobnie w miejscu pęknięcia). Jeśli ryzyko jest niewielkie to czym lepiej wyłożyć podłogę, płytką czy panelem? Dzięki za ewentualne wskazówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 30.10.2011 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 Jeśli salon do 30m2 i zbliżony do kwadratu możesz próbować ale rozważyłbym siatkę żeby w razie pęknięcia nie klawiszowało bo może przejść na płytki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 30.10.2011 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 Zamierzam własnoręcznie wykonać ogrzewanie podłogowe w całym nowo budowanym domu. W salonie mam zaprojektowane i wyliczone dwie pętle podłogówki. Chciałbym uniknąć dylatacji, nawet kosztem jakiegoś ryzyka związanego z pękaniem wylewki. Jeśli ryzyko jest niewielkie to czym lepiej wyłożyć podłogę, płytką czy panelem? 1.Jaki jest metraż tej podłogi? 2.Można wykładać czym tylko chcesz i co Ci odpowiada tylko bezwładność takiej podłogi będzie różna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 30.10.2011 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 Dom w Melisie z Archonu. Salon ok. 25m2, boki o długości 5,3mx4,7m czyli dość zbliżony do kwadratu. Rozumiem że nikt nie zagwarantuje braku pęknięć, wpływa na to wiele czynników, może jednak (metalowa?) siatka ułożona na rurkach zminimalizuje ryzyko. Czy wtedy dokładać jeszcze włókienka oprócz plastyfikatorów? Domyślam się również że temperatura (przepływ)ustawiona na obydwu pętlach, powinna być w miarę możliwości podobna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 30.10.2011 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 no ja nie bardzo rozumiem: chcesz uniknąć dylatacji w salonie, pomiędzy dwoma pętlami salonu? czy też dylatacji w wejsciu do salonu, pomiędzy płytą salonu a jakiegoś przedpokoju czy kuchni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 30.10.2011 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 Dom w Melisie z Archonu. Salon ok. 25m2, boki o długości 5,3mx4,7m czyli dość zbliżony do kwadratu. Rozumiem że nikt nie zagwarantuje braku pęknięć, wpływa na to wiele czynników, może jednak (metalowa?) siatka ułożona na rurkach zminimalizuje ryzyko. Czy wtedy dokładać jeszcze włókienka oprócz plastyfikatorów? Domyślam się również że temperatura (przepływ)ustawiona na obydwu pętlach, powinna być w miarę możliwości podobna. Taki salon to bardzo mała powierzchnia, nie trzeba dylatacji pomiędzy obwodami grzewczymi (dwa obwody Twojego salonu tworzą jedną płytę grzewczą więc od ich różnicy temperatur nic nie popęka (chyba że jedną pętle zagrzejesz +50 *C a drugą ochłodzisz do 5*C) Co do zbrojenia to zależy tylko od ciebie. Plastyfikator dodaje się zawsze on usuwa z zaprawy pęcherzyki powietrza i uplastycznia zaprawę - to likwiduje miejsca "izolacji" rurek ogrzewania podłogowego. Co do zbrojenia - ja zastosowałem siatkę drucianą i również włókna czemu? bo koszt włókien to 7 zł na Twój salon, a jednak wzmacniają wylewkę. Salon w którym powinny być dylatacje to coś takiego jak na foto - Twój pozostaw bez dylatacji i będzie dobrze - oczywiście dylatacja ma być od ścian, ścianek działowych i innych pomieszczeń(holu, kuchni, przedpokoju). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 30.10.2011 22:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 Chodzi oczywiście wyłącznie o salon. Dylatacje pomiędzy pomieszczeniami to oczywistość. Zastanowię się jeszcze nad siatką. Dziękuję Wam za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 31.10.2011 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2011 A czy przy salonie o powierzchni ~ 29m2 należy robić dylatację między obwodami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 31.10.2011 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2011 Ja swojego nie dylatowałem.Jakie wymiary ma twój salon ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.