Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

U mnie (kusmet) na przepływomierzach nic nie widać, więc uznaję to jako bajer. Ja mam totalnie prostą instalację, pompka tylko z pieca (kotła) więc może przepływ jest tak niski, że nic nie wskazują.

mam dokładnie to samo z Kusmetem, identyczna instalacja, tylko pompa piecowa daje radę w sumie na 200mkw powierzchni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

pewnie chińszczyzna, jak wszystko na rynku... ALE - właściwie nie ma się tam co popsuć - chyba, że ciśnienie układu miałoby go rozerwać :-) :-) ;-)

U mnie (kusmet) na przepływomierzach nic nie widać, więc uznaję to jako bajer. Ja mam totalnie prostą instalację, pompka tylko z pieca (kotła) więc może przepływ jest tak niski, że nic nie wskazują. Jak Ci pasuje to bierz - na plus jest to - jeśli fotka nie kłamie - że, od razu są złączki do pętli - ja musiałem dokupić.

 

 

nie wygląda ze to tylko importer

 

http://pl.capricorn.pl/catalog/products/1152

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Napewno najwiekszymi błędami będą:

1. łączenie rur w posadzce

2.zbyt długie obwody

3.gotowe rozdzielacze z pompami (dotyczy kotłow kondensacyjnych)

4.rozstaw rur miedzy sobą

To są podstawowe błędy, które popełniają wykonawcy.

 

Pozdrawiam Tomasz Sulej

 

Witam,

 

wbrew opiniom, że samemu można sobie tylko zaszkodzić, chcę samodzielnie wykonać ogrzewanie podłogowe. Rzuty parteru oraz poddasza zamieszczam pod spodem. Założenie mam takie, żeby było 100% podłogówki.

 

W związku z tym liczę na Waszą pomoc, wszelkie cenne uwagi przyjmę z wdzięcznością.

 

Na parterze mam 13 cm styropianu, na stropie na poddaszu 4 cm. Na to chcę dać folię alu, siatkę pod rurki, oraz ok. 6-7 cm wylewki (myślę, żeby dodać włókna) - oczywiście wylewka z miksokreta.

 

1) Na razie wychodzi mi ok. 8-9 obwodów na każdym poziomie. Jak najlepiej zrobić? Kupić kręgi po 100 m i starać się takie długości rozplanować, czy kręgi po 200 m i robić pętle 120 m? Słyszałem, że można łączyć rurki złączkami zaciskanymi, tylko czy warto, czy tak się robi. No bo może być mi potem ciężko wykorzystać pozostałe 80, 70m.

2) Nie chcę mieć grzejników, więc mniemam, że nie potrzebuję rozdzielacza z pompą itp, tylko zwykły rozdzielacz z rotametrami, odpowietrznikami itp - myślę, że w takim przypadku sam kocioł (myślę o MCR De Dietrich) wyreguluje temperaturę.

3) Będę miał dwa rozdzielacze (parter, piętro) - czy pompa w kotle wyrobi? Jaką średnicą doprowadzić wodę do rozdzielaczy?

4) Boję się gięcia rur (planuje Wavin) gdy są ułożone co 10 cm? Mam sprężynę zewnętrzną ale taki łuk wydaje mi ostry. Może jakieś wskazówki?

5) Jak najłatwiej rozplanować przebieg rurek - na razie mam na myśli papier milimetrowy i kilka wieczorów dokładnego rysowania.. :-)

6) Planuję rozłożyć rurki co 15 cm, w brzegowych 10 cm, a sposób rozłożenia "ślimakowy"

7) Myślę o takich rozdzielaczach:

http://allegro.pl/item558799038_rozdzielacz_do_ogrz_podl_z_reg_przepl_cd_473_9_ob.html

8) Pewnie zapomniałem o masie rzeczy... :-)

 

A to moje rzuty:

http://img100.imageshack.us/img100/6845/p1giq4.jpg

Shot at 2009-02-19

http://img100.imageshack.us/img100/113/p2gft2.jpg

Shot at 2009-02-19

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obliczenia obciażenia cieplnego i zapotrzebowania na ciepło liczone wg starej normy, norma obowiązujaca to 13790, liczenie wg normy B-02025 powoduje zawyzanie

wyników o ok 5-10 %. Wyniki końcowe zalezą od dokładności i rzetelności wprowadzanych wyników a także od korzystania z najbardziej aktualnej wersji OZC. Ogrzewanie zaprojektowane w układzie meandrowym a nie slimakowym, co powoduje nierównomierne nagrzewanie posadzki. Z powodu sredniej izolacji termicznej

sciany zewnetrznej dośc duze straty w poszczegolnych pomieszczeniach, a tym samym wysoka tem. zasliająca ok 45 oC. Na pewno jest wskazane zwiększenie grubości izolacji termicznej oraz zastosowanie wm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie zaprojektowane w układzie meandrowym a nie slimakowym, co powoduje nierównomierne nagrzewanie posadzki.

napiszę tak: dupa maryna, wszyscy tak piszą, a ja mam meandry i nie zauważyłem nierównomiernego nagrzewania się posadzki

Z powodu sredniej izolacji termicznej sciany zewnetrznej dośc duze straty w poszczegolnych pomieszczeniach, a tym samym wysoka tem. zasliająca ok 45 oC. Na pewno jest wskazane zwiększenie grubości izolacji termicznej oraz zastosowanie wm.

tu racja, dobra izolacja to podstawa, później są mniejsze zapotrzebowania na ciepło, a co za tym idzie mniej energii zostanie zużyte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było tak, że najpierw audytor energetyczny zrobił mi zapotrzebowanie, które później w świadectwie wykorzystał, i na tej podstawie zrobiono mi projekt ogrzewania

 

Witam.

 

Audytor to jedno podobnie jak projekt. W praktyce bywa zazwyczaj inaczej jak ekipa budowlańców postawi mury na szt to wszystkie obliczenia idą do smieci. Wszystkie inwestycje, które realizowalismy zgodnie z projektem chodzi mi głownie o sam dobór grzejnikow (dla Szczecina to 3-cia strefa klimatyczna ) okazywały sie zdecydowanie za małe. Przy podłogówce i rozstawie rur co 15 cm (zakładając że na posadzce bedzie terakota, bądz panel ) i strefie brzegowej przy scianach zewnetrznych i czynniku grzewczym 36 stopni podlogówka zdecydowanie zapeni nam 100% zapotrzebowanie na cieplo danego pomieszczenia. To jest sprawdzone w praktyce. Nigdy jeszcze nie spotkalem sie z opinią na swoich budowach, aby ktoś sie skarżył na brak komfortu cieplego.......rocznie zas realizujemu ponad 30 budów w których jest wiekszość ogrzewania podłogowego.

 

Pozdrawiam Tomasz Sulej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Audytor to jedno podobnie jak projekt. W praktyce bywa zazwyczaj inaczej jak ekipa budowlańców postawi mury na szt to wszystkie obliczenia idą do smieci. Wszystkie inwestycje, które realizowalismy zgodnie z projektem chodzi mi głownie o sam dobór grzejnikow (dla Szczecina to 3-cia strefa klimatyczna ) okazywały sie zdecydowanie za małe. Przy podłogówce i rozstawie rur co 15 cm (zakładając że na posadzce bedzie terakota, bądz panel ) i strefie brzegowej przy scianach zewnetrznych i czynniku grzewczym 36 stopni podlogówka zdecydowanie zapeni nam 100% zapotrzebowanie na cieplo danego pomieszczenia. To jest sprawdzone w praktyce. Nigdy jeszcze nie spotkalem sie z opinią na swoich budowach, aby ktoś sie skarżył na brak komfortu cieplego.......rocznie zas realizujemu ponad 30 budów w których jest wiekszość ogrzewania podłogowego.

 

Pozdrawiam Tomasz Sulej

 

Szczecin to I strefa klimatyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...