Savik 16.04.2009 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2009 Zastanawiam się skąd takie zróżnicowanie... ten pierwszy liczył średnio 50W/m2 a ten drugi z starego już mocno nieaktualnego powiedzenia 100W/m2 pewnie chłop pochodzi z dawnych czasów albo twój domek jest koszmarnie kiepsko ocieplony na granicy normy PS ja w swoim domku mam wyliczone przez siebie 505mb rurki fi 16 na 7 obwodach o łącznej powierzchni netto 108,2m2 a brutto 136m2 Wydaje mi się, że kwestia ocieplenia to raczej standard: - ściany Porotherm 30 +12 cm styro; - podłoga parter 12 cm (6+6) styro, na piętrze 6 cm (3+3) styro; - dach wełna 25 cm (15 cm + 10cm) Zaczyna mnie to stresować, bo budżet nie z gumy, a oferty (na samą podłogówkę) wachają się od 8 do 40 kPLN, w tym robocizna od 2500 do 8500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 16.04.2009 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2009 U mnie poszło 445 mb rurki fi 16 w 8 obwodach , powierzchnia 100 m2 ! Lekko przewymiarowałem, według obliczeń poszło by ok. 400 mb ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariankossy 16.04.2009 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2009 Srednio 6 mb rury na 1 m2 podłogi, i nie ma co przesadzać ( dasz za mało to musisz grzać wode zasilającą rurki do wyższej temperatury) Pętle do 100mb , przy fi 16 mm. Na 15 pętli w domu 134m2 poszło prawie 800 mb wavina, i uważam że się to sprawdziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 16.04.2009 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2009 ten rozdzielacz jest z nyplami, czy przed wkręceniem złączek odkręcałeś nyple, czy może kupiłeś te droższe złączki z gwintem wewnętrznym Jest z nyplami na 3/4 , kupiłem złączki z gwintem wewnętrznym , coś koło 12 zł/szt. Wavina ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariankossy 17.04.2009 06:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2009 Jest z nyplami na 3/4 , kupiłem złączki z gwintem wewnętrznym , coś koło 12 zł/szt. Wavina ! gdzie to kupiłeś ?? w katalogu wavina są tylko zagniatane złaczki pex i nie mogę tam znaleźć skręcanych ?? http://content.wavin.com/WAXPL.NSF/pages/underfloorheating-pptPL/$FILE/Ogrzewanie_podlogowe_Wavin.pdf Wystarczy podjechać do najbliższej hurtowni i poprosic o złączki skręcane do rozdzielaczy pod rury wavina fi 16 , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 17.04.2009 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2009 Dokładnie tak! Kupiłem w przeciętnym małym sklepie hydraulicznym ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 17.04.2009 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2009 Ja na kod dostepu do Kan Quick Extended czekalem ok miesiac. Cierpliwosci... o w mordę a mozesz powiedzieć na ile użyteczny jest ten program, np. w porównaniu z Basic, jest to aplikacja zewnętrzna czy dostępna przez www? bo jeśłi warto to bym ich trochę przycisnął telefonicznie albo osobiście nawet, niedaleko mam no i nie było tak strasznie, jest już mail z kodem, teraz tylko wolną chwilę znaleźć i jazda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sure 05.05.2009 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 Witajcie, poradźcie proszę, czy jest sensowne połozenie rurek podlogówki bez uwzględnienia stref brzegowych (dwoje drzwi balkonowych o szerokości 270cm - nie sa jakies super cieple, k = 1.1 chyba). czy nie będzie zimno? Projektant mi zaplanował rozstaw równo po 15cm pod drewnem. Niby wzięli do projektu dane dotyczące konstrukcji, ale coś mi to zbyt prosto wygląda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Foczki 06.05.2009 00:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Na koniec gwóźdź do trumny. Co robi cieniutka warstwa folii w rurkach pex/al/pex? Zmniejsza dyfuzję tlenu, stabilizuje rurę, nadaje możliwość trwałych odkształceń bez odkształceń sprężystych oraz zwiększa koszt o około 50% w odniesieniu do rur z barierą EVOH sure, przy tak szerokim oknie wskazane strefy brzegowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sure 06.05.2009 05:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 sure, przy tak szerokim oknie wskazane strefy brzegowe. Czy można je zrobić w taki sposób, że zagęści się rurki poszczególnych petli pod oknami np. z 20cm na 15? Projekt był wykonywany z uwzględnieniem pokrycia terakotą (chyba przez pomyłkę ), przy drewnie podali, żeby zmienić odległość na 15cm. Zapotrzebowanie pomieszczenia 50m2 określili na 3020 W... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
channel8 06.05.2009 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Potrzebuję rady! Dopiero zaczynamy budowę, a już pojawił się problem. Chcemy w całym domku zrobić ogrzewanie podłogowe. Projekt uwzględnia "tradycyjne". Chodzi mi o fundament. Majster powiedzial, ze przy takim fundamencie i grzaniu podlogowym "jakis tam punkt zero" nie będzie zerem. Plyta fundamentowa kończy sie na czymś takim -0,07. Majster powiedział, ze do podlogówki to za wysoko. W fundamencie mam 20 cm styropianu. I jak to rozwiązać? Dać mniej styro w fundament? Wkopać sie kilka cm glębiej? czy dolozyć styropian i tym czymś ułożyc rurki od grzania podłogowego? Poradźcie, bardzo proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 06.05.2009 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 wyliczyć grubość warstw podłogi i na odpowiednim poziomie wylać chudziak (czyli pewni klika cm niżej niż zamierzano, ale to gdybanie, to zmierzyć i policzyć trzeba) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sure 11.05.2009 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2009 Podłogówka "pod górkę" i co z tego wynika?? Właśnie okazało się, że jedna z pętli będzie 75 cm wyżej (co jest związane z konstrukcjią budynku, różnica poziomu w 2 częściach parteru). Ale z tego powodu woda do 1 pętli, łazienkowej, będzie miała od rozdzielacza drogę "pod górkę". Czy z tego może wyniknąć jakiś problem z regulacją, czy funkcjonowaniem tej instalacji? Czy wymaga to jakichś dodatkowych urządzeń? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Foczki 11.05.2009 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2009 sure, co do 3000 W to sporo, jak masz dobrze wykonaną izolację i budynek w nowej technologii to powinno 2000 wystarczyć. Oczywiście wymaga to dokładnych obliczeń. Strefy brzegowe robi się dokładnie tak jak powiedziałeś, zagęszcza się rurki pod ścianami gdzie są okna. np. o 5 cm ale to również powinno wyjść z obliczeń. Pod górkę możesz pchać na ta wysokość. Woda która będzie "spływać" będzie wytwarzać podciśnienie i "ciągnąć" wodę która ma popłynąć pod górkę Przy różnicy 3 metrów (cała kondygnacja) robi się rozdzielacz na każde piętro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sure 11.05.2009 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2009 sure, co do 3000 W to sporo, jak masz dobrze wykonaną izolację i budynek w nowej technologii to powinno 2000 wystarczyć. Oczywiście wymaga to dokładnych obliczeń. Strefy brzegowe robi się dokładnie tak jak powiedziałeś, zagęszcza się rurki pod ścianami gdzie są okna. np. o 5 cm ale to również powinno wyjść z obliczeń. Pod górkę możesz pchać na ta wysokość. Woda która będzie "spływać" będzie wytwarzać podciśnienie i "ciągnąć" wodę która ma popłynąć pod górkę Przy różnicy 3 metrów (cała kondygnacja) robi się rozdzielacz na każde piętro. Dzięki serdeczne, trochę rozwiałeś moje wątpliwości. Tez mi się te 3000 wydaje sporo, z drugiej strony po lekturze forum moja izolacja wydaje się dość przeciętna. Ściany z gazobetonu 24cm, styropian 14cm, strop - wełna mineralna 30cm, pod podłogą (na gruncie) 12cm styro. Czyli chyba dość przeciętnie Do tego jeszcze 2 drzwi balkonowych i okna... może rzeczywiście wyjdzie takie zapotrzebowaanie? Czy gdzieś to mogę sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anetabo 11.05.2009 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2009 Tez mi się te 3000 wydaje sporo, z drugiej strony po lekturze forum moja izolacja wydaje się dość przeciętna. Ściany z gazobetonu 24cm, styropian 14cm, strop - wełna mineralna 30cm, pod podłogą (na gruncie) 12cm styro. Czyli chyba dość przeciętnie Do tego jeszcze 2 drzwi balkonowych i okna... może rzeczywiście wyjdzie takie zapotrzebowaanie? Czy gdzieś to mogę sprawdzić? Hahaha, żarty sobie robisz? Toż to rewelacyjna izolacja. Na tym forum jest cała masa bajkopisarzy których jedynym celem jest przelewanie na forum swoich wyobrażeń i fantazji, także zapomnij o tych bajkac. Ja mam 10 na gruncie, 12 na ścianach i 25 wełny i jest ciepło.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sure 12.05.2009 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 Czy gdzieś to mogę sprawdzić? audytor OZC liczy takie rzeczy, powinieneś zacząć od tego, bo on potrafi też policzyć w biegu czy opłaca się dodać 5cm izolacji zgodnie z trendem coraz droższego ciepła Nie bawiłam sie w audytora na początku, mając zaufanie, że profesjonalna firma to profesjonalnie policzy. Teraz przyznam, że żałuję. Kiedy na stronie kan liczyłam sobie zapotrzebowanie tym programem uproszczonym, przyjmując jako typ ocieplenia "przeciętny", wyszło mi podobnie - a to malo dokladny program... mnie dla przykładu wyszło że przy 20cm styropianu na ścianach 10 na podłodze i 45cm na suficie moje zapotrzebowanie na ciepło to średnio 23W/m3 rozkład rurek podłogówki wyszedł co 35cm a strefy brzegowe są zbędne PS u ciebie za bardzo nie ma co gdybać według tabel rotha różnica między 3KW a 2KW dla 50m2 to będzie rozstaw rurek miedzy 35 a 25cm albo podnosisz temperaturę zasilania na +55 i przy grubym dywanie na grubym parkiecie z R=0,15 masz w pokoju +22 mimo że rozstaw co 30cm Ha, czyli to, że zmieniłam sobie rozstaw rurek z założenia "pod drewnem zagęścić wszędzie do 15 cm" (to niby miało skorygować błąd że policzyli to dla terakoty, ale wtedy pętle miały po 140m!) - ostatecznie będzie strefa brzegowa co 15cm, reszta 20 - 25. Jeśli za gęsto, rozumiem, że temp. zasilania można wziąć niższą, ew. regulować przepływy? Dla drewna to chyba nawet korzystniej? Czy jest dostępny jakiś program OZC nie wymagający bardzo fachowej wiedzy, którym mogłabym sama sobie wyliczyć zapotrzebowanie na ciepło budynku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 12.05.2009 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 Czy jest dostępny jakiś program OZC nie wymagający bardzo fachowej wiedzy, którym mogłabym sama sobie wyliczyć zapotrzebowanie na ciepło budynku? Skoro ja sobie poradziłem to i Ty dasz radę, trzeba tylko cierpliwości i matematykę w palcu Całą resztę masz tam podane na tacy, wszystkie wartości,materiały itp. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sure 12.05.2009 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 Czy jest dostępny jakiś program OZC nie wymagający bardzo fachowej wiedzy, którym mogłabym sama sobie wyliczyć zapotrzebowanie na ciepło budynku? Skoro ja sobie poradziłem to i Ty dasz radę, trzeba tylko cierpliwości i matematykę w palcu Całą resztę masz tam podane na tacy, wszystkie wartości,materiały itp. Powodzenia "Tam", czyli gdzie? Może polecisz jakąś sensowną stronę z programem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 12.05.2009 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 TUTAJ Ściągnij OZC 4.0 , są w nim błędy z tego co wiem i są dodatkowe aktualizacje ale na początek sprawdź swoje siły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.