Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

PliP nie ma czystego styropianu, ma 5cm posadzki z suchego betonu, czyli prawdopodobnie nie ma też dylatacji przy ścianach, w takich warunkach wykonać podłogę pływającą będzie trochę trudno

 

do izolacji p-wodnej, w piwnicy albo gdy podłoga na gruncie potrzebna na i pod styropianem, na strychu nie potrzebna nigdzie

 

Potrafisz odwrócić "kota ogonem". Nie pytałem po co folia w piwnicy ( raczej do izolacji p.wilgotnościowej niż p.wodnej).

 

Teraz znowu proponujesz dawać folię między jastrych lub ... nie dawać jej w ogóle. Czyli, nie daj- jest dobrze, dasz folię też jest dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

madric

 

Idea sterowania podlogowka przez elektrozawory na rozdzielaczu opiera sie na sterowaniu PID. Kontroler PID + czujnik zewnetrzny i mozna sie bawic w Fuzzy Logic ( logika rozmyta) Kontroler PID musi byc odpowiednio sparametryzowany do obiektu ktory steruje. Mozna uzyc funcji 'Auto-tune' , 'Auto-teach' lub podobnej, ale czas reakcji podlogowki na wymuszenie skokowe ( otwarcie zaworu) jest dosc dlugi, wiec lepiej wprowadzic parametry PID recznie. Ponadto takie funkcje sa dostepne w profesjonalnych kontrolerach temperatury

 

Jak to wyglada w praktyce ? np. Purmo oferuje swoj system Tempco i tam wybiera sie grubosc plyty podlogowej ( wieksza albo mniejsza niz 5cm), na tej podstawie sterownik sam ustawia sobie przypisane juz wczesniej parametry. Nie jest to idealne rozwiazanie, ale moze wystarczajace.

 

Przedstawiciele handlowi czesto poza marketingowa gadanina nie maja glebszej wiedzy technicznej ani doswiadczen odnosnie tego co sprzedaja. Nie ublizajac nikomu, ten kto zna od podszewki produkty firmy, mechanizm dzialania, podstawy teoretyczne itd, dlugo nie zagrzeje na stanowisku przedstawiciela handlowego ( jesli wogole).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcąc obliczyć dobrze podłogówkę walczę od kliku dni z OZC - no i mam mały dylemat. Jak wpisywaliście przy poszczególnych pomieszczeniach wentylację mechaniczną nawiewno-wywieną z odzyskiem ciepła, a konkretnie liczbę wymian/h? Zostawialiście to co proponował program (piwnica 0,3 pokoje i łazienki 0,5) czy wpisywaliście indywidualnie dla każdego pomieszczenia (np. 1pokój 0,8; 2pokój 1,1; salon 1,3 itd.)? Jak dam indywidualnie to obciążenie cieplne wzrasta mi o 1300W?!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie dawałem ogrzewania pod kominkiem. Po co ?
Ja pytam o ocieplenie a nie ogrzewanie. Można dać 5cm styropianu i 10cm wylewki a na reszcie podłogi 10cm styropianu, podłogówkę i 5cm wylewki. Będzie mniej ocieplenia, ale za to mocniejsze co by utrzymało kominek z obudową. Pod salonem mam garaż nieogrzewany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pytam o ocieplenie a nie ogrzewanie. Można dać 5cm styropianu i 10cm wylewki a na reszcie podłogi 10cm styropianu, podłogówkę i 5cm wylewki. Będzie mniej ocieplenia, ale za to mocniejsze co by utrzymało kominek z obudową. Pod salonem mam garaż nieogrzewany.

 

 

W nawiasie było (bez rurek i podłogówki) ale nevermind.

 

Styropianu mam 15 cm tyle co wszędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pytam o ocieplenie a nie ogrzewanie. Można dać 5cm styropianu i 10cm wylewki a na reszcie podłogi 10cm styropianu, podłogówkę i 5cm wylewki. Będzie mniej ocieplenia, ale za to mocniejsze co by utrzymało kominek z obudową. Pod salonem mam garaż nieogrzewany.

 

Rzuć siatkę z zapasem na boki, tylko niech ta siatka będzie w dolnej części i nich ma otulinę z wylewki.

Dodatkowo możesz dać styropian który jest na parking wykorzystywany zamiast zwykłego na podłogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też pod kominkiem dałem parkingowy eps200 a w pozostałej części salonu podłogowy eps100, w jednakowej grubości w 2 warstwach, wylewka wszędzie też jednakowej grubości (rurkami podłogówki tez ominąłem miejsce kominkowe, i dopiero sobie teraz przypomniałem, czytajac powyższe posty, ze tam nie mam podłogówki, kominka jeszcze nie ma, a zimnieszej podłogi tam nie czuć, a już w przejściach pomiędzy np. salonem czy kuchnia gdzie nei ma też rurek na powierzchni 25x150cm już stopa odczuwa dyskomfort, dziwne...)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwile wystarczy nie być we wątku i od razu tyle się dzieje :)

 

Spokojnie dawaj 20cm styro, jak ktoś mówi że to dużo i brzydko wygląda, duże wnęki - to albo ma taki gust albo ma coś z oczami ;)

niektórzy też tłumaczą że światła przez to mniej wpada. Mam 20cm styro, okna zlicowane z murem i jak dla mnie jest git

 

W kwestii techicznej: boczki styropianu robi się prostopadle czy pod lekkimi kątami?

 

mój dom jest dobrze przemyślany, waży 178Mg, masy akumulacyjnej mam pod dostatkiem, 3 dni czekam aż się nagrzeje, i kolejne 3 zanim schłodzi

 

czy nie powinien się nagrzewać szybciej niż się wychładza?

 

Moze ktos zna cieplo wlasciwe betonu, ceramiki, drewna, w jednej tabeli co by mozna na oko okreslic o czym rozmawiamy.

 

Kiedyś liczyłem biorąc pod uwagę ciepło właściwe i gęstość. Wyniki są w [kWh/(K*m^3)]

 

woda: 1.166

beton: 0.538

dąb: 0.533 (2 razy sprawdzałem!)

silikat: 0.464

cegła pełna: 0.440

pustak ceramiczny: 0.170

beton komórkowy: 0.140

styropian: 0.00487

powietrze: 0.00036

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwile wystarczy nie być we wątku i od razu tyle się dzieje :)

 

W kwestii techicznej: boczki styropianu robi się prostopadle czy pod lekkimi kątami?

 

Myślę, że to ma znaczenie ...dla ocieplających, bo łatwiej styropian ustawić bez cięcia prostopadle niż ciąć ze skosem.

Mam teraz dosyć małe okienko i od środka obłożone jest białymi panelami ściennymi pod kątem:

http://i44.tinypic.com/9ghawo.jpg

Drugie okno ma boki prostopadle obrobione- wpada mniej światła.

Podobnie może być z obróbką okna z drugiej strony, a na pewno będzie szerszy widok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My niestety sami ogrzewania nie będziemy robić, bo nie mamy o tym pojęcia :confused:

Ale mam pytanie do tych co się znają. W całym domu będzie podłogówka. Mają zostać zamontowane dwa rozdzielacze, jeden na parterze, drugi na poddaszu. I teraz mamy wybrać jakie to będą rozdzielacze za 300 zł jeden czy za 1050 zł. Instalator poleca te droższe bo podobno jakieś zajebi... są. Tylko czy ja potrzebuje zajebi... rozdzielaczy? Podobno te droższe są lepsze pod każdym względem i mają więcej możliwości. Czy warto zapłacić 1500 zł więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...