Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Mój błąd - moc policzyłem dla przepływu 1000l/godzine

mpoplaw - nie wiem ile stopni będzie tracić podłogówka - to na razie nie ma znaczenia. Chodzi tylko o fakt, że znając przepływy i delte temp. mogę obliczyć chwilowe zapotrzebowanie na moc cieplną dla mojego budnynku

Edytowane przez czechu77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam.

Niedługo instalatorzy będą rozkładać mi podłogówkę. Dom ogrzewany w 100% podłogowo, ogrzewanie "ekogroszkiem".

Instalator mnie trochę zdziwił, mianowicie chce ogrzewać także kotłownię i spiżarnię. Czy faktycznie jest taka potrzeba?

http://images35.fotosik.pl/712/5a99a021384dd398med.jpg

sorry za słabą jakość rzutu, lepszego linka w tej chwili nie mam. Kotłownia to pomieszczenie w lewym górnym rogu, do niego przylega spiżarnia.

I jeszcze garderoba (takie malutkie coś w środku budynku), instalator nie widzi potrzeby ogrzewania tegoż. Czy on dobrze widzi? :)

I jeszcze jedno, czy ma sens osobna pętla dla wiatrołapu?

Thanks from the mountains!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak kotły na ekogroszek (w sumie też mają jakąś elektronikę) ale gazowe maja w instrukcji/gwarancji zapis, że można je montować w pomieszczeniach o temp. nie mniejszej niż ileśtam stopni - chyba koło 15 mam w moim. Więc dla spokoju ogrzewanie kotłowni zrobić, żeby w razie czego serwis nie powiedział: "zepsuło się, bo było w kotłowni za zimno". A zawsze można zakręcić.

 

Spiżarka z zasady ma być chłodniejsza, więc bym odpuściła. Garderoba - w tym wypadku nie ma dużego znaczenia, ja bym dała - ubranka będą cieplejsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kotłownię na pewno bym zrobił, co do spiżarki to niekoniecznie .

Mam piec na ekogroszek i nie ma potrzeby dogrzewania kotłowni. Sam piec nigdy nie będzie 100% zaizolowany, podobnie jak rurki do instalacji, przyłącze kominowe, komin. U mnie w największe mrozy w "nieogrzewanej kotłowni" z otwartą zetką powietrza do spalania było ponad 10st. C. Obok był nieogrzewany garaż gdzie temeratura spadła do 4-5st C. Moim zdaniem nie ma sensu robić dodatkowego ogrzewania dla kotłowni a ewentualne braki (jeżeli nawet będą) uzupełnisz sobie ściągajac otuline z izolacji rurek zaislania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje kemot_73 za wypowiedź.

Napisałeś aby pominąć garaż i zostawić go nieogrzewany? ale czy przez to nie będę wychładzał pomieszczenia powyżej i obok?

 

Możecie powiedzieć czym sugerować się w umiejscowieniu rozdzielaczy i ich ilości?

 

Ja garaż mam odciety od reszty budynku 15cm styro na suficie i 10n ścianie wspólnej - na razie jest OK

Rozdzielacz najlepej jakoś centralnie na kondygnacji, pamiętaj żeby w przypadku jak masz róznice poziomów podłóg na kondygnacji (jakies półpięnterka itp) żeby pętle sie odpowietrzały, czyli zeby nie był za nisko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 5 lat zmienisz źródło ciepła na takie które nie generuje strat do pomieszczenia to pożałujesz tych paru stówek więcej które mogłeś wydać w bardzo pożyteczny sposób :D

Jeżeli "za parę lat" będę coś zmieniał to tak czy inaczej nie obędzie się bez przeróbek instalacji. I wtedy właśnie będe się martwił, jeżeli wogóle będe sie o to martwił ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzejnik dołożysz, podłogówki nie .

Ile Cię to będzie kosztowało ? 100 , 200 zł ?

 

Jeżeli przyjdzie na to odpowiedni czas/potrzeba (jeżeli przyjdzie) i będzie to uzasadnione potrzebami lub ekonomią to tak. Na razie moim zdaniem takiego uzasadnienia nie ma. Ciepło w kotłowni z piecem na paliwa stałe dostarcza sam piec lub inbstalacja.

 

I nie mów hop , do 5 lat to będziemy ze 2 tyś za tonę węgla płacić ,,,

Ok, tak naprawdę nie wiem co będzie za 5 lat i w jakiej cenie będą wtedy pozostałe nośniki (prąd, gaz, olej opałowy i inne), tak żeby zwróciły się nakłady inwestycyjne związane ze zmianą rodzaju ogrzewania. Byc może ekonomiczniej będzie ograniczyć powierzchnie ogrzewanych pomieszczeń.

Moim zdaniem każda zmiana systemu ogrzewania determinuje koszty i przeróbki przy których wstawienie grzejniczka lub odizolowanie kawałka rurki to pikuś. Jeżeli oczywiście kiedyś zaistnieje taka potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy termometry zamontowane na belkach rodzielacza przydają się do czegoś?

A propo ma ktoś do wypożyczenia albo w dobrej cenie aparaturę do próby ciśnieniowej?

I na koniec czy warto brać droższą rurę PEX/AL/PEX czy może lepiej tańszą PEX/AL/PE-RT?

Edytowane przez Brass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termometry wg mnie to niepotrzebny bzdet, raz że są przylgowe więc różnica rzeczywistej temperatury znaczna, dwa że i tak szafka jest zamknięta więc ich normalnie nie widać.

 

też tak sądzę, już lepiej zamiast tych termometrów przylgowych kupić sobie pirometr i jak trzeba to sprawdzać jakie są temp na zasilaniu i powrocie; btw. lepiej (bardziej miarodajne) to sprawdzać na PEXach nie złączkach. co do rurek - jaka jest różnica ceny jak nieduża to już lepiej dołożyć i dać PEX-Al-PEX - robisz to na dłuuugie lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Niedługo będę budował własny dom,

http://www.domplan.pl/Karmelita%202M_Mirror/Karmelita%202M.html

zastanawiam się nad ogrzewaniem podłogowym. Nie wiem jeszcze czy parter i piętro czy tylko parter a na górze grzejniki.

Ostatnio dostałem taką ofertę:

Czy to rozsądne cenowo? Będę wdzięczny za jakies podpowiedzi moze coś zmodyfikować? Z góry dziękuję za uwagi.

 

pod%25C5%2582og%25C3%25B3wka.JPG

pod%25C5%2582og%25C3%25B3wka2.JPG

Sterowanie nie jest wliczone w zestawienie

 

Koszt ogrzewania podłogowego 15 857,60 zł netto + 2 x układ mieszajacy – 1600 zł netto

Razem 17 457,60 zł netto +8%VAT

 

Cena zawiera:

Szafki podtynkowe lub natynkowe

Izolacje systemową 30 mm

Rurę PERT AL. PE HD – 16 x 2 mm

Spinki do ogrzewania podłogowego

Folię budowlaną – izolacja przeciwwilgociowa

Taśmy klejące

Dyble

Taśmę brzegową

Łuki

Peszle,

Rozdzielacz z przepływomierzami, zaworami termostatycznymi i sekcją spustowo odpowietrzającą.

 

Ułożenie izolacji, ułożenie obiegów grzewczych , montaż szafek, montaż rozdzielaczy, próba ciśnieniowa.

Edytowane przez ElwoodWroclaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że 4obiegi na jeden salon to za dużo. Rozstaw taki jak proponują większość tutaj daje tylko na łazienki.

Regulatorów masz też więcej niż pomieszczeń w których faktycznie mogły by się przydać. Nie lepije podzielić chatę na strefę np. dzienną z jednym regulatorem z tygodniowym programem, nocną z jednym i łazienki osobnym bo wyższe temperatury muszę być tam cały czas.

Generalnie przegięcie cenowe, ale może robota tyle kosztuje. U mnie podłogówka na 120m2 wyjdzie jakieś 4,5 - 5tyś (robocizna 0pln). Gdzieś wcześniej podawałem ceny.

Kuźwa, jeszcze w dodatku 8% czyli nie odzyskasz zwrotu bo firma usługowa go zabierze. pomyśl po co ci regulator w spiżarni/garażu/wiatrołapie?? W spiżarni to logiczne raczej aby było chłodniej:). Pamiętaj że pod jeden regulator można podłączyć kilka siłowników (jak dobrze pamiętam w salusie 4szt) czyli np. 1 regulator na salon i 4siłowniki (jak Oni sobie wyobrażają te regulatory 4szt koło siebie w salonie czy co??? bo widzę że regulatorów wcisneli ci tyle co masz pomieszczeń)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...