Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Zamówiłem rozdzielacze, które mają podejście z prawej strony:

 

DSC00483%2520%25282%2529.jpg

 

A w skrzynkach mam podejścia z lewej strony:

 

DSC09282.JPG

 

Mogę oczywiście odwócić rozdzielacz:

 

DSC00484%2520%25282%2529.jpg

 

Tyle tylko, że zawory spustowe wychodzą wtedy z tyłu. Jeśli obróce je o 180 stopni, czy to rozszczelni rozdzielacz? A może zamieniać zawór miejscami z pierwszym termozaworem i rotomierzem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle tylko, że zawory spustowe wychodzą wtedy z tyłu. Jeśli obróce je o 180 stopni, czy to rozszczelni rozdzielacz? A może zamieniać zawór miejscami z pierwszym termozaworem i rotomierzem?

Ja to zawsze takie "coś" rozkręcam, niekiedy są braki uszczelek, niekiedy zbyt małe oringi albo brak

jakichkolwiek uszczelek przy okazji dostosowuje do własnych potrzeb.

Później po skręceniu uszczelnienie jest bardziej pracochłonne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy będzie chłodno to zależy od innych rzeczy .

 

Prawidłowo zrobione powinno to być na oddzielnym rozdzielaczu i pompie oraz mieszaczu ale to koszty .

Dla paru metrów nie bardzo się kalkuluje .

Dlatego jestem zdania że albo grzejniki albo podłogówka, niestety jednak 90 % inwestorów kombinuje i utrudnia sobie Życie .

 

Teraz Ty kombinuj, jeśli chcesz optymalnie to 1 tyś ekstra i osobny układ na podłogi :)

 

no to kombinuje i aby zminimalizować koszty chcę to zrobić samemu tylko potrzebuję waszej pomocy:)

oto rozkłąd pomieszczeń:podłoga.jpg

czy dobrym pomysłem jest to zrobienie tego na dwóch sekcjach(wiatrołap/kuchnia i korytarz/łazienka)?

czy mogę zastosować pomkę cyrkulacyjną LESZNO 15PWr14C?

jakie zastosować odstępy między rurkami?

jakby ktoś narysował mi jak ułożyć rurki było by fajnie.

Pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup zwykłą pompę CO i rozdzielacz 4-obwodowy i nie kombinuj .

Zrób każde pomieszczenie na osobnym obwodzie, wiatrołap i łazienka rurki co 10 cm, korytarz i kuchnia co 15 cm .

To tak w ciemno nie znając zapotrzebowania .

Układ ślimakowy , pex fi 16 np. purmo lub Vavin .

 

Ewentualnie to podmieszanie możesz na termostatycznym zaworze 3-drogowym wykonać i regulować ręcznie .

Jeśli stała temp. z kotła to może być nawet ręczny zwykły mieszacz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

och nilsan ,

weź mu pomóż, przecież producenci nie wiedzą co produkują,

w podręcznikach i u Recknagla, też nie wiedzą, jak wygląda układ mieszający,

pomóż mu,

 

please,

 

ale nie uciekaj później, jak się okaże że mijasz się z prawdą,

jak chociażby w wątku o oddychaniu ścian pod styropianem i o tych strugach wody które spod niego płyną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie uciekam, tylko chwilami mam dosyć dyskusji z ludźmi odpornymi na wiedzę i argumenty, a bicie piany mnie nie interesuje.

W tym schemacie trzeba zasilanie OP wpiąć bezpośrednio na króciec zasilający kotła, albo pompę CO przełożyć za miejsce włączenia zasilania OP w obiegu kotłowym.

A koledze Słodowemu polecam przeczytanie tekstu z mojej stopki.

 

nilsan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym schemacie trzeba zasilanie OP wpiąć bezpośrednio na króciec zasilający kotła, albo pompę CO przełożyć za miejsce włączenia zasilania OP w obiegu kotłowym.
Qrcze, nie rozumiem. A dokładnie tak samo chcę zrobić u siebie. Na mój gust, na schemacie brakuje tylko zaworów zwrotnych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wpiął tak1.JPG

 

Paweł a po co Ci te zawory. IMHO Jeden na pewno potrzebny jest do zasilania cwu. Do grzejników i podłogówki nie potrzebne bo po co. W każdym obiegu jest pompka która powoduje że ruch odbywa się tylko w jednym kierunku a kiedy jest wyłączona to pewnie już śpisz i piec wygaszony:) a wąskie średnice rur + wyłączona pompka, powoduje nie zbyt dobre warunki do grawitacji. Jak się nie mylę, był tutaj kiedyś problem z takim schematem w praktyce, ktoś ładnie miał zrobioną kotłownie ale nie działało i okazało się że pompki miały ("chyba" - nie pamiętam dokładnie) różne wydajności i powodowały różne ciśnienia. ps. Nilsan powinien pamiętać, bo radził tamtemu gościowi:).

Edytowane przez madric
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli tak

[ATTACH=CONFIG]108469[/ATTACH]

lub tak?

[ATTACH=CONFIG]108470[/ATTACH]

 

Powiedzcie mi jeszcze jak wpiąć bojler?

 

madric narysował poprawnie, tylko w miejsce zbędnego zaworu zwrotnego w tej konfiguracji wstawiłbym zawór termostatyczny z głowicą termostatyczną z kapilarą zakończoną sondą, którą należy włożyć do tulei zanurzeniowej w zasobniku CWU.

 

nilsan

Edytowane przez nilsan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...