bajcik 07.05.2012 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 Co wy myślicie o takim pomyśle: W skrzynce zamiast stosować jeden rozdzielacz na wszystko, to stosujemy dwa rozdzielacze, mały i duży. Mamy po kolei:1. rury zasilające/powrotna2. mały rozdzielacz 2sekcyjny na łazienkę + grzejnik drabinkowy3. zawór (na zasilaniu), przedłużka (na powrotach)4. duży rozdzielacz, na resztę kondygnacji. Co zyskujemy? Latem jak chcemy podgrzać samą łazienkę możemy sobie zakręcić zawór pomiędzy rozdzielaczami, odpalić pompkę i grzana byłaby tylko łazienka. Wiem że można pozakręcać zaworki, ale te wolałbym użyć przy wstępnej regulacji a potem ich nie dotykać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 07.05.2012 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 A czym będziesz grzał? Jeżeli PC to w tym momencie przydał by się dodatkowy bufor bo inaczej cykle będą zbyt krótkie (zbyt dużo start-stopów). U siebie zastosowałem dodatkowe grzałki w drabinkach, jednak dość rzadko ich używam bo nie ma zbytnio potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 07.05.2012 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 kocioł -> bufor -> mieszacz -> podłogówka więc nie powinno być tego problemu. Pytanie do tych co mieszacze mieli w rękach: czy takie połączenie dwóch przez zaworek i przedłużkę to rutyna czy trzeba się nakombinować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 07.05.2012 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 kocioł -> bufor -> mieszacz -> podłogówka więc nie powinno być tego problemu. Ale jaki kocioł? Moim zdaniem przerost formy nad treścią. Straty na buforze będą większe niż grzanie okresowe zwykłymi grzałkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kubaman 07.05.2012 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 kolego, powiem tak, zamow sobie projekt, to na prawde kosztuje grosze. Bedziesz mial wszystko poobliczane i sam to sobie polozysz. Aleś kolego pomógł, że tak powiem. Policzone mam, projekt sam wykonalem, pytam o techniczne rozwiązanie rozdzielacza, np. w kwestii odpowietrzenia układu. Wątek zdaje się jest taki: podłogówka samemu..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 07.05.2012 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 to było do kolegi powyżej. Odnośnie odpowietrzenia było, trzeba szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 07.05.2012 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 Witam usiłowałem przebrnąć przez cały wątek, ale nie było to możliwe na raz. Może odpowiedź się w nim znajduje, ale proszę o wyrozumiałość, nie sposób tego przetrawić na raz. Pytanie jest takie. Robię samemu 100% podłogówki w domu o powierzchni podłogi 200m2 (poza łazienkami, tam daję maty el.). Nie mam ani jednego grzejnika - w łazienkach drabinki elektryczne, czyli nie mam układu mieszającego. Mam 12 obiegów na parter i piętro. Czy należy rozdzielić układy i zastosować dwa mniejsze rozdzielacze, czy można to ciągnąć na jednym 12 krotnym rozdzielaczu umiejscowionym na parterze? Ewentualna odpowiedź pociąga następujące kwestie: - jeśli jeden rozdzielacz na parterze, to chyba mogą być problemy z odpowietrzeniem układu ( wyłącznie pełne pętle, zero złączek po drodze) dla piętra - jeśli dwa to chyba mogą wystąpić problemy z przepływami - jak podłączyć rozdzielacze by chodziły "równo", czy jest wymagana osobna pompa dla każdego podukładu? z góry dziękuję za pomoc Może na własnym przykładzie. Mam dwa rozdzielacze i jedną pompkę 45W na 133m2. Śmiga aż miło. Wyobraź teraz sobie prowadzenie całej wiązki rurek do góry i z powrotem. Razem będzie pewnie około 10-12 sztuk! Bez sensu. No a o odpowietrzeniu tego sam się domyśliłeś. Co do drabinek, to możesz je zrobić jako osobne pętle i dodatkowo wpiąć w nie grzałki. Trzeba tylko pamiętać o zaworach odcinających na wejściu i wyjściu drabinki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 07.05.2012 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 Witam. Zastanawiam się nad wykorzystaniem rur plastikowych (takich zgrzewanych jak do wody) jako zasilanie i powrót do rozdzielaczy podłogówki. Dokładnie od zaworu mieszającego termostatycznego do rozdzielacza no i powrót. Zastosował ktoś taką technologię? Co na to eksperci z tej dziedziny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kubaman 07.05.2012 16:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 Witam. Zastanawiam się nad wykorzystaniem rur plastikowych (takich zgrzewanych jak do wody) jako zasilanie i powrót do rozdzielaczy podłogówki. Dokładnie od zaworu mieszającego termostatycznego do rozdzielacza no i powrót. Zastosował ktoś taką technologię? Co na to eksperci z tej dziedziny? dokładnie takie rozwiązanie widziałem u sąsiada, robione przez fachowców. Do mnie jednak nie przemawia, wolał bym już to połączyć jakimś dużym PEXem - bez połączeń, elastyczne, a i rurka trwalsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 07.05.2012 16:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 Witam. Zastanawiam się nad wykorzystaniem rur plastikowych (takich zgrzewanych jak do wody) jako zasilanie i powrót do rozdzielaczy podłogówki. Dokładnie od zaworu mieszającego termostatycznego do rozdzielacza no i powrót. Zastosował ktoś taką technologię? Co na to eksperci z tej dziedziny? Ja zamierzam połączyć piec z rozdzielaczem rurą Cu 28mm- raptem wyjdzie mi po ok. 5mb na zasilanie i powrót + kilka kolanek. Solidne i na wieki. Wolę jednak coś porządnego w tym miejscu instalacji. A powiedz, po co taki układ- dużo taniej to wyjdzie? Czy może inna przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 07.05.2012 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 Cenowo na pewno taniej. Miedź droga strasznie:) Mam trochę więcej tej rury niż 5m. Sprzęt posiadam do tych dwóch technologi także tu mnie nic nie ogranicza. Miedź mogę nawet na twardo łączyć Muszę to jeszcze przeliczyć jaka dokładnie różnica wyjdzie pomiędzy tymi materiałami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 07.05.2012 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 Poszukuję prostego programu do obliczenia zapotrzebowania poddasza na ciepło. Chodzi dokładnie o wyliczenie rozstawu rurek w podłogówce na poddaszu użytkowym - Ściana kolankowa 1W Porotherm (1m wysokości) - Ściany szczytowe 1W Porotherm - dach 15+10cm wełny (ocieplenie od murłaty po kalenicę) - sufit 30 cm wełny - podłoga na stropie monolit 15cm styro + 4 cm wylewki. - powierzchnia 125m2 - kubatura - 350m3. Nie rozważamy podziału pomieszczeń itd. Chodzi tylko o poglądowy rozstaw rurek, a tym samym o ich ilość. Ponawiam zapytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 08.05.2012 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 PliP- podejrzewam, że takowego prostego nie ma bo dawno by ktoś ujawnił na forum, a odkąd pamiętam to zawsze "żyło" purmo ozc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kubaman 08.05.2012 17:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 kurczę, wychodzi mi, że mi pompka z kotła (kospel) nie uciągnie takiej długości rur w układzie. Muszę dodać pompkę. Pytanie jest takie: gdzie najlepiej ją dodać, i czy ona nie będzie się 'żarła" z pompką z kotła? Czy taka pompa pracuje na okrągło czy jest jakoś sterowana (jeśli tak to jak to poskładać w systemie 100% podłogówki, bez niepotrzebnego układu mieszającego). Czy np. za mocna pompa może powodować niedogrzewanie wody w kotle, bo będzie za duży przepływ? Temat jest da mnie zupełnie nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 08.05.2012 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 PliP- podejrzewam, że takowego prostego nie ma bo dawno by ktoś ujawnił na forum, a odkąd pamiętam to zawsze "żyło" purmo ozc. A może ktoś policzy bo nigdy w niem nie działałem, a mam wersję 4,0 i 515 stron instrukcji. Fachowcy podają mi w wycenach rozbieżność w rurkach od 500-900 mb na tą samą powierzchnię. Dlatego tez chciałbym sam ustalić faktyczne zapotrzebowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 09.05.2012 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 Poszukaj forumowicza asolt- za "drobną" opłatą zrobi Ci ozc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadziejS 09.05.2012 07:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 (edytowane) kurczę, wychodzi mi, że mi pompka z kotła (kospel) nie uciągnie takiej długości rur w układzie. Muszę dodać pompkę. Pytanie jest takie: gdzie najlepiej ją dodać, i czy ona nie będzie się 'żarła" z pompką z kotła? Czy taka pompa pracuje na okrągło czy jest jakoś sterowana (jeśli tak to jak to poskładać w systemie 100% podłogówki, bez niepotrzebnego układu mieszającego). Czy np. za mocna pompa może powodować niedogrzewanie wody w kotle, bo będzie za duży przepływ? Temat jest da mnie zupełnie nowy. u mnie pompka w kotle Junkers Cerapur Smart "ciągnie" 2 poziomy po ok. 100m2 - łącznie mam z 1400 mb pexa, dwa oddzielne rozdzielacze po 8 lub 9 sekcji, żadnych mieszaczy, nic - tylko sterownik pogodowy. od kotła miedzią zasilenie do dwóch rozdzielaczy (parter, piętro), dajesz jedną rurkę, potem trójnik i odbicie do pierwszego rozdzielacza a dalej zasilenie do rozdzielacza na piętro. Jeśli będziesz miał mniej więcej zbilansowane opory to przepływy wyregulujesz sobie na rozdzielaczach przy poszczególnych pętlach. U mnie się sprawdziło w 100%. Jedyne co, to na rotametrach nic nie widać, może przepływ jest zbyt wolny, ale jest ciepło Edytowane 9 Maja 2012 przez RadziejS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 09.05.2012 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 A może ktoś policzy bo nigdy w niem nie działałem, a mam wersję 4,0 i 515 stron instrukcji. Fachowcy podają mi w wycenach rozbieżność w rurkach od 500-900 mb na tą samą powierzchnię. Dlatego tez chciałbym sam ustalić faktyczne zapotrzebowanie Aby prawidłowo dobrać rozstawy rur na początek nalezy zrobic dokladne i rzetelne ozc, nastepnie mając straty ciepła dla poszczegolnych pomieszczeń mozemy dobrac te rozstawy i inne parametry takie jak temp zasilania, przechłodzenie (dT), przepływy itd. Oprócz strat potrzebne jest okreslenie czy grzejnik podłogowy jest na podłodze na gruncie czy na stropie, jakie bedą temp w pomieszczeniu i pomieszczeniu pod lub nad, grubość izolacji i rodzaj wykonczenia podłogi. Dzięki tym wszystkim danym możemy okreslic najmniejszą mozliwą temp zasilania dla przyjętego rozstawu lub odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 09.05.2012 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 kurczę, wychodzi mi, że mi pompka z kotła (kospel) nie uciągnie takiej długości rur w układzie. Muszę dodać pompkę. Pytanie jest takie: gdzie najlepiej ją dodać, i czy ona nie będzie się 'żarła" z pompką z kotła? Czy taka pompa pracuje na okrągło czy jest jakoś sterowana (jeśli tak to jak to poskładać w systemie 100% podłogówki, bez niepotrzebnego układu mieszającego). Czy np. za mocna pompa może powodować niedogrzewanie wody w kotle, bo będzie za duży przepływ? Temat jest da mnie zupełnie nowy. to zależy od ilości pętli i ich długości, jeśli zachowasz odpowiednie reguły dla wykonania podłogówki to spokojnie ci ta pompka pociągnie u siebie mam Kospela, 11 pętli na 2 kondygnacje, 2 x rozdzielacz, z pieca idzie rurka chyba PEX fi 20 lub 26 i rozdziela sie na parter i piętro, przepływy na pętlach regulują rotametry i to wystarczy, nie ma potrzeby ekstra dławienia przepływu np na rozdzielaczu na parterze btw. większy przepływ powoduje tylko zmniejszenie dT (zasilanie - powrót), ilość dostarczanej energii będzie taka sama u siebie mam ustawiony bieg II i wtedy dT mam ok 8C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 09.05.2012 10:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 kurczę, wychodzi mi, że mi pompka z kotła (kospel) nie uciągnie takiej długości rur w układzie. Muszę dodać pompkę. Pytanie jest takie: gdzie najlepiej ją dodać, i czy ona nie będzie się 'żarła" z pompką z kotła? Czy taka pompa pracuje na okrągło czy jest jakoś sterowana (jeśli tak to jak to poskładać w systemie 100% podłogówki, bez niepotrzebnego układu mieszającego). Czy np. za mocna pompa może powodować niedogrzewanie wody w kotle, bo będzie za duży przepływ? Temat jest da mnie zupełnie nowy. Jezeli moc kotła będzie równa lub większa od projektowego obciązenia cieplnego to za mocna pompa moze jedynie zmiejszyć dT który ma wpływ na moc grzejników podłogowych tzn przy tej samej temp zasilania ta moc sie zwiekszy. Czyli zwiekszając przepływ musimy nieco zmniejszyć temp zasilania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.