DEZET 28.05.2012 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 jakieś 10zł na mb taniej:) Chyba zrobię na tej miedzi tylko nie mam sprzętu do lutu miękkiego, może to na twardo zrobię lub zlecę znajomemu hydraulikowi:) W czym problem? Lutujesz twardym lutem, to zmieniasz tylko na miękki i do tego pasta oraz czyścik i śmigasz, aż huczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 28.05.2012 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 Jak to jest z tymi zaworkami na rozdzielaczach? Bo widziałem: * termostatyczne np http://allegro.pl/show_item.php?item=2266669592* i jakieś chyba zwykłe np http://allegro.pl/kan-therm-rozdzielacz-o-p-75a-8-ob-i2381077619.html* tutaj nie wiem, bo opisane jako termostatyczne a wyglądają jak te drugie http://allegro.pl/rozdzielacz-do-podlogowki-7-przeplywomierze-termos-i2314437785.html Planuję u siebie mieć sterownik pogodowy z mieszaczem, więc czy nie powinienem unikać zaworów termostatycznych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 29.05.2012 04:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 Z tego co się orientuję to zawór termostatyczny o których piszesz bez siłownika czy takiej głowicy jak do grzejników działa tylko na zasadzie zamknięte/otwarte. Zwróć uwagę na rotametry. Mnie interesowały tylko takie co można nimi kręcić i regulować przepływ. Niektóre tylko pokazują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadziejS 29.05.2012 06:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 bajcik, na 95% wszystkie te rozdzielacze mają takie same zawory. Niektórzy mogą je bowiem nazywać zaworami, niektórzy wkładkami termostatycznymi. Ten plastikowy element to tylko taka nakładka na tę wkładkę/zaworek. Z wkladki/zaworka wystaje igliczka, którą ten plastik dociska/luzuje i w ten sposób można sobie wyregulować przepływ. Te plastikowe nakładki można zdjąć i zastąpić głowicami/siłownikami termostatycznymi i dzięki temu możesz mieć sterowanie poszczególnymi pętlami (np. podłączając głowice do termostatów w poszczególnych pomieszczeniach). Z tego co się orientuję taki siłownik pracuje w systemie 0-1. Każdy z wymienionych rozdzielaczy będzie dla Ciebie dobry. Takich jak tam są zaworów termostatycznych unikać nie musisz Z w/w powodów nie trzeba koniecznie używać rotametrów do regulacji przepływu. Poza tym, nie wiem jak jest u innych, ale u mnie rotametry nic nie pokazują. Albo mam za wolny przepływ, albo za mocne rotametry, więc nie obiecujcie sobie po nich zbyt wiele i nie uzależniajcie tylko od nich wyboru danego rozdzielacza. Nic mi to nie przeszkadza, żeby była jasność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbynek001 29.05.2012 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 używa ktoś takiej (lub podobnej chodzi o zasadę) grzałki do grzejnika drabinkowego i steruje nim jakimś programatorem http://megalazienki.pl/grzalki-do-grzejnikow-meg-1-0,92k,4773c Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 29.05.2012 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 używa ktoś takiej (lub podobnej chodzi o zasadę) grzałki do grzejnika drabinkowego i steruje nim jakimś programatorem http://megalazienki.pl/grzalki-do-grzejnikow-meg-1-0,92k,4773c Używam podobnej do tej http://allegro.pl/grzalka-biala-600-w-h3-grzejnik-lazienkowy-i2345950567.html Nie mam programatora ale wystarczy zwykły, najtańszy wtykowy. Ja włączam kiedy potrzebuję na godzinę przed kąpielą. Po kąpieli wyłączam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kubaman 30.05.2012 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2012 ja połączenie rozdzielaczy i kotła zrobiłem na PEX 25. Banalna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kubaman 31.05.2012 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2012 no to muszę prosić o pomoc i radę ! Układam podłogówkę samemu odcinając z dużego zwoju (600m) odcinki na poszczególne pętle. W zamyśle tylko pełne pętle, bez połączeń, bo robię sam i nie mam zaciskarki. Ale, pomimo dodania 15m do obwodu, trafiło mi się właśnie, że brakło 2m do rozdzielacza.. Wqrv się nie lada. A teraz mam myślenice, czy to rozebrać - 2 godziny pracy w plecy, czy może ratować się pożyczaniem zaciskarki i zrobieniem tam połączenia. Czy to bezpieczne? Czy lepiej to rozebrać i zrobić od nowa? Przy okazji - jeśli jakaś dobra dusza z okolic Krakowa mogła by pożyczyć zaciskarkę na godzinę, to będę dozgonnie wdzięczny. Rura Pert Kan Blue 18x2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 31.05.2012 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2012 Też mam zwój 600m i zastanawiam się jak to ogarnąć. Odcinać kawałki na poszczególne pętle czy kłaść bezpośrednio z tego wielkiego kłęba:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kubaman 31.05.2012 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2012 z wielkiego nie dasz rady, nie a takiej opcji. Za duże za ciężkie, klamot nie do opanowania. Ja odcinam dając sobie zapas - ale jak widać raz mi nie wyszło. Ogólnie sprawa nietrudna ale bardzo wyczerpująca i żmudna. Jak masz pętle 600m to masz tę samą rurę co ja, zgadza się? Jeśli tak, to kup o 50% więcej spinek - unikniesz nerwów i przeklinania Ponawiam prośbę o poradę i ratunek ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 31.05.2012 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2012 JA mam rury rotha x-pert 17mm, podobne jak twoje sam plastik:) Co do łączeń to generalnie chyba nie stosuje się ale: mam dwóch znajomych co mają po jednym łączeniu (uszkodzone po zrobionej wylewce) i działa już ładnych parę lat, sam nie wiem co bym zrobił Może jakiś ekspert się wypowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Staszk 01.06.2012 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Co do łączeń to generalnie chyba nie stosuje się ale: Jeżeli to możliwe to lepiej nie łączyć...,ale jeżeli to konieczne jak w przypadku Kubamana brak ok 2m to można pod warunkiem użycia dedykowanych do systemu kształtek http://www.kanshop.pl/pl/p/Lacznik-Push-18x2-18x2/425. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kubaman 01.06.2012 17:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 chyba jednak rozbiorę. Poza licznymi poradami bym jednak nie łączył, to pozostaje jeszcze problem zaciśnięcia. 18mm nie jest standardem i jak na razie nikt tego nie ma. Czy muszę kłaść folię od nowa czy taka podziurawiona ujdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 01.06.2012 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 chyba jednak rozbiorę. Poza licznymi poradami bym jednak nie łączył, to pozostaje jeszcze problem zaciśnięcia. 18mm nie jest standardem i jak na razie nikt tego nie ma. Czy muszę kłaść folię od nowa czy taka podziurawiona ujdzie? Folia jest tylko ekranem więc zaklej dziury po spinkach taśmą( ja zaklejałem aluminiową została mi z rur rekuperatora/kominka), A ja ci doradzę jeśli można trochę inaczej - wycofaj na tyle aby skrócić obwód np o jedną niepełną pętlę lub całą pętlę, a pozostałym zwiększ w tym miejscu rozstaw - nie wierzę, że się tak nie da? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 02.06.2012 07:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 Folia jest tylko ekranem więc zaklej dziury po spinkach taśmą( ja zaklejałem aluminiową została mi z rur rekuperatora/kominka), A ja ci doradzę jeśli można trochę inaczej - wycofaj na tyle aby skrócić obwód np o jedną niepełną pętlę lub całą pętlę, a pozostałym zwiększ w tym miejscu rozstaw - nie wierzę, że się tak nie da? I to jest najprostsze i najlepsze rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BeataSlawek 02.06.2012 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 JA mam rury rotha x-pert 17mm, podobne jak twoje sam plastik:) Co do łączeń to generalnie chyba nie stosuje się ale: mam dwóch znajomych co mają po jednym łączeniu (uszkodzone po zrobionej wylewce) i działa już ładnych parę lat, sam nie wiem co bym zrobił Może jakiś ekspert się wypowie. Podobnie jak ty mam rure 17 mm ale uponora. Projektant powiedział, żeby w żadnym wypadku nie dawać łącznika. Tyle tylko,że ten sam projektant poprojektował mi pętle i do zestawienia materiałów podał z katalogu uponora odcinki 120 metrowe jak sie łatwo domyśleć z każdego potem zostało mi po około 40 metrów rury, Dało się to wykorzystać tylko do dwóch krótkich pętli potem wypadało albo kupić następne 120 metrów albo zastosować łącznik jak się domyślacie dałem łącznik. Kiedy zadzwoniłem do projektanta żeby go opier..c to mi powiedział,że na budowie są zawsze odpadki tylko,że mi wyszłoby ponad 120 metrów odpadków na 480m podłogówki koszt około 600 zł na śmietnik. Więc mu powiedziałem co myślę o takich "indywidualnych" projektach, wystarczyło pochylić się nad projektem i wpisać w zestawienie odcinki 240 m. Piszę to aby przestrzec innych, żeby dwa razy policzyć pętle i dobrać najlepsze do tego odcinki rury, myślę że temat do tego jak najbardziej odpowiedni. Moja rura to PE-XA a łączznik zakładany za pomocą rozpieraka rury i tutaj ukłon w stronę uponora. Zadzwoniłem do przedstawiciela uponora na mój region (Pan Jakub Andrzejak) opowiedziałem o problemie, bo znaleźć rozpierak do tej rury graniczy z cudem. Za dwa dni przyjechał specjalnie z Poznania do Gorzowa (150 km) po to aby założyć łącznik i zdążyć przed wylaniem posadzki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zygio 11.06.2012 06:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2012 Podobnie jak ty mam rure 17 mm ale uponora. Projektant powiedział, żeby w żadnym wypadku nie dawać łącznika. Tyle tylko,że ten sam projektant poprojektował mi pętle i do zestawienia materiałów podał z katalogu uponora odcinki 120 metrowe jak sie łatwo domyśleć z każdego potem zostało mi po około 40 metrów rury, Dało się to wykorzystać tylko do dwóch krótkich pętli potem wypadało albo kupić następne 120 metrów albo zastosować łącznik jak się domyślacie dałem łącznik. Kiedy zadzwoniłem do projektanta żeby go opier..c to mi powiedział,że na budowie są zawsze odpadki tylko,że mi wyszłoby ponad 120 metrów odpadków na 480m podłogówki koszt około 600 zł na śmietnik. Więc mu powiedziałem co myślę o takich "indywidualnych" projektach, wystarczyło pochylić się nad projektem i wpisać w zestawienie odcinki 240 m. Piszę to aby przestrzec innych, żeby dwa razy policzyć pętle i dobrać najlepsze do tego odcinki rury, myślę że temat do tego jak najbardziej odpowiedni. Moja rura to PE-XA a łączznik zakładany za pomocą rozpieraka rury i tutaj ukłon w stronę uponora. Zadzwoniłem do przedstawiciela uponora na mój region (Pan Jakub Andrzejak) opowiedziałem o problemie, bo znaleźć rozpierak do tej rury graniczy z cudem. Za dwa dni przyjechał specjalnie z Poznania do Gorzowa (150 km) po to aby założyć łącznik i zdążyć przed wylaniem posadzki. To co zauważyłem u mnie używane były odcinki 600m. Troszkę kręciłem nosem na takie wielkości ale rzeczywiście jest coś na rzeczy bo w zasadzie odpadów minimalne ilości i resztę zabrała hurtownia. Jedyny minus to kwestia układania jak się nie ma stojaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 11.06.2012 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2012 Z tym stojakiem to dobry pomysł. Widziałem niedawno u znajomego zrobiony z koła od rowera. Układa sam z kręgów 600m:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Artur201 14.06.2012 23:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 (edytowane) Załóżmy że przeczytałem ten temat bo od 150 strony to jakieś kłótnie i i bicie piany. Mam takie dwa pytanka dotyczące mojej nietypowej sprawy.Może najpierw trochę opiszę budynek.Budynek trzy kondygnacje 320 m2 pow użytkowej plus trochę garaży.Z zewnątrz szczelinówka 22cm zarapowana od wew przerwa 3 cm następna szczelinówka 22 cm stropy max ceramiczny. Marzy mi się dom energooszczędny w miarę możliwości.Takie tam REKU podłogówka izolacja zew. Pytanko pierwsze.Na piętrze i poddaszu mam do dyspozycji 7 cm na stropie .Podobno jest on dobrą izolacją.Jeden cm styropianu z folią i siatka pod rurki wychodzi 5.5 - 6 cm jastrychuczy to nie będzie pękać i czy nie za cienkie. Przy okazji jaka różnica pomiędzy alu-pex WAV i Diamond czy tylko w cenie. Pytanko drugie.Będzie bufor pomysłu Adama Mk .Na każdym piętrze wychodzi mi 8-9 pętli 60-80 mb każda.Czy jedna pompa z układem mieszającym wystarczy na trzy szafki z listwami zasilanie bym stopniował np do pierwszej fi 32 potem 28 i do trzeciej 22. Edytowane 15 Czerwca 2012 przez Artur201 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Artur201 18.06.2012 22:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 Dziękuję... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.