Mr_Mabram 17.10.2012 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2012 Wtrące swoje 3 grosze Jak ktoś ma więcej kasy to niech da sobie lepszy styropian. Dla mnie styro to styro, u mnie EPS 100 dwie warstwy po 10cm na przemian i też dobrze, do tego 7 cm wylewki. Ciężar betonu jest rozłożony równomiernie, i ja nie sądzę żeby miało się coś ugiąć. Jak już to na całości W każdym razie nie dopłacał bym do lepszego styro bo koszty wychodzą już czasem kosmiczne przy tej grubości. Oczywiście można by położyć cieńszy. Dziś odpaliłem moja podłogówka, pierwszy raz na dobre:) bo zimno się w domu zrobiło. Wzrost temp o 2 stopnie zajął kociołkowi 1,5 godz. Temp zasilania 26st. Temp powrotu 20st. Zobaczymy co będzie jak się zimniej zrobi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maysee 19.10.2012 06:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2012 Uwaga, pytanie tak naiwne jak nasze spoleczenstwo sluchajace Donka T. Instalator nie zalozyl mi termometru mierzacego na powrocie z podlogowki. Jaki termometr najlepszy kupic, jak i gdzie go zainstalowac (w szafce na belce, prawda?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 19.10.2012 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2012 A w kotle nie masz? Czy może ten pomiar w kotle odbiega od rzeczywistości...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maysee 19.10.2012 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2012 A w kotle nie masz? Czy może ten pomiar w kotle odbiega od rzeczywistości...? W kotle mam, tylko, ze kociol puszcza wode 55-60st C na grzejniki na pietro i na mieszacz na podlogowke z ktorej wychodzi 25-27. Nie powie mi ile wraca z podlogowki tylko a mieszacz mowi mi tylko jaka temp jest wysylana w rurki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 19.10.2012 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2012 ja mam tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maysee 20.10.2012 06:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2012 ja mam tak No tak to powinno byc zrobione. W takim razie ja musze kupic 2 termometry przylgowe i przyczepic w szafce do belek. Cos tam powinno wskazywac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 21.10.2012 13:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2012 w 3 pokojach będzie drewno salon polączony z kuchnią[51m2] ma 28m2 gresu czy jeśli ustawię na pompie np 30 stopnii zasilania a pętle pod drewnem skręce np na 50% przeplywu to na tych polach podlogówki uzyskam niższą temperaturę niż pod gresem ?zapotrzebowanie domu w stopceparkiet jeszcze nie założony [może da się jakieś czujniki dolożyć?] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wypas 24.10.2012 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2012 Witam, Mam pytanie jak odczytac tabele Rotha. Planuje zasilanie podlogowki pompa ciepla. Rozumiem, ze srednia temperatura w rurach przy pompie bedzie ponizej 30 stopni C. Tabela jest od 35 stopni C. Jezeli juz zakladam, 35 stopni to czy dopasowuje zapotrzebowanie pomieszczen φHL,A (W/m2) do maksymalnego strumienia cieplnego z tabeli + % zapasu? W takim przypadku wiekszosc pomieszczen wyszledlby mi rozstaw na 35cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 25.10.2012 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2012 Witam, Mam pytanie jak odczytac tabele Rotha. Planuje zasilanie podlogowki pompa ciepla. Rozumiem, ze srednia temperatura w rurach przy pompie bedzie ponizej 30 stopni C. Tabela jest od 35 stopni C. Jezeli juz zakladam, 35 stopni to czy dopasowuje zapotrzebowanie pomieszczen φHL,A (W/m2) do maksymalnego strumienia cieplnego z tabeli + % zapasu? W takim przypadku wiekszosc pomieszczen wyszledlby mi rozstaw na 35cm. Z innej beczki. Wstaw PC i zasobnik do pomieszczenia nr 6. Będziesz miał bardzo blisko do odbiorników wody. Ja rurki dałem co 15cm a w łazienkach co 10. Pamiętać należy o w miarę równych długościach pętli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wypas 25.10.2012 15:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2012 Z innej beczki. Wstaw PC i zasobnik do pomieszczenia nr 6. Będziesz miał bardzo blisko do odbiorników wody. Ja rurki dałem co 15cm a w łazienkach co 10. Pamiętać należy o w miarę równych długościach pętli. Czyli mowisz, ze wynikow OZC nie uwzgledniam gdy zrodlem jest PC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 25.10.2012 15:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2012 Czyli mowisz, ze wynikow OZC nie uwzgledniam gdy zrodlem jest PC? To nie apteka. Jeżeli zrobisz gęściej niż wynika to z obliczeń, to tylko będzie nieuzasadnione ekonomicznie, ale cały układ będzie działał jeszcze lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wypas 25.10.2012 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2012 To nie apteka. Jeżeli zrobisz gęściej niż wynika to z obliczeń, to tylko będzie nieuzasadnione ekonomicznie, ale cały układ będzie działał jeszcze lepiej. Wolalbym jednak wiedziec na czym stoje i dopasowac do zapotrezbowania. Bo przewymiarowac 50% a 200% to juz nie ma zadnego uzasadnienia. Moze wiec ktos wie czy sa tabele dla temperatury sredniej 30 stopni C? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wypas 26.10.2012 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2012 nie kombinuj, nie da się zrobić podłogówki bez 200% przewymiarowania, (największy możliwy rozstaw co 35cm daje z palcem w nosie 90W/m2 czyli równowartość przeciętnego kaloryfera) ten typ tak ma że ma olbrzymi zapas mocy a wynika to bezpośrednio z jego konstrukcji, czyli z olbrzymiej powierzchni wymiany, przejmować się nie ma czym bo podłogówka jest bardzo łatwo sterowalna, montujesz sobie sterownik pogodowy + siłownik termostatyczny i w rurkach będzie płynęła dokładnie taka woda jak akuratnie potrzebujesz, +25 gdy za oknem +10, a potem jak przyjdzie styczeń i za oknem -20 to puścisz sobie w rurki +35, a jak pojedziesz sobie na urlop na narty i domek się bardzo przechłodzi to puścisz sobie w rurki +55 i już po 2 godzinach zaczniesz czuć ciepełko czyli jak zapotrzebowanie mam na poziomie 20-33W/m2 w pomieszczeniach poza lazienkami to wystarczy dac tam rozstaw po 35cm i bedzie hulalo i tak z duzym zapasem? Wiec po co dawac po 15cm jak zrobil Liwko? a w lazience dam po 10cm rozstaw. Bedzie dobrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 26.10.2012 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2012 czyli jak zapotrzebowanie mam na poziomie 20-33W/m2 w pomieszczeniach poza lazienkami to wystarczy dac tam rozstaw po 35cm i bedzie hulalo i tak z duzym zapasem? Wiec po co dawac po 15cm jak zrobil Liwko? a w lazience dam po 10cm rozstaw. Bedzie dobrze? Jeżeli będziesz korzystał z taniej taryfy do grzania CO, to przy takim (35cm) rozstawie będziesz musiał operować wyższymi temperaturami, co się wiąże ze spadkiem COP. Jak masz tak małe zapotrzebowanie to możesz zrobić co 20-25cm, a w łazienkach co 15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 26.10.2012 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2012 ja mam zapotzebowanie jak u ciebie rozstaw 10cmw niektórych pomieszczeniach merbau 15mm zobaczymy jak to będzie chodzić przy mrozach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 26.10.2012 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2012 bo on robił w ciemno, nie znał się na tym i po prostu strzelał Tak doradzano na tym forum;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 26.10.2012 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2012 Tylko że jak zrobisz za gęsto to ewentualnie parę groszy dopłacisz do rurek ale masz duży zakres regulacji a jak za rzadko to potem co roku będziesz dopłacał bo trzeba wyższej temp. co odbije się na COP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 26.10.2012 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2012 podobnie myślęprzy pompie to chyba na plus że to zagęszczone[pewnie że są minusy]chyba nawet przy gazie im niższa temperatura tym lepiej znam podłogówki na zwykłym piecu na wszystko bez mieszacza tam to rozstaw nie ma znaczenia nawet przy metrowym da się ogrzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 26.10.2012 18:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2012 Jeżeli będziesz korzystał z taniej taryfy do grzania CO, to przy takim (35cm) rozstawie będziesz musiał operować wyższymi temperaturami, co się wiąże ze spadkiem COP. Jak masz tak małe zapotrzebowanie to możesz zrobić co 20-25cm, a w łazienkach co 15. Tylko czy te zapotrzebowanie jest z projektu gdzie projektant zaplanował że wszyscy wykonawcy zrobią dobrą robotę, czy też z wykonanego OZC z tego co wykonawcy zrobili jak im wygodnie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 26.10.2012 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2012 Oblicz sam. Przy temp zasilania 35 masz COP 4,3 a przy 45 już 3,6 . Czyli przy zapotrzebowaniu rocznym około 10000kw przy COP 4,3 zużyjesz 2325kw a przy COP 3,6 2777kw co da różnicę 452 kw. Czy to dużo czy mało niech każdy zdecyduje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.