Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Nie chodzi o to kiedy trzeba podgrzewać do 45 tylko o to że jeśli rozłożysz rurki zbyt rzadko to musisz podnieś temp. zasilania aby uzyskać komfort a to wiąże się ze zmniejszeniem COP. Reasumując tak jak już pisałem wcześniej położenie rurek zbyt gęsto będzie skutkowało jednorazowym większym wydatkiem na rurki rzędu 200-300 zet. a zbyt rzadkie corocznym wydatkiem też mniej więcej tej samej wielkości. Czyli mniejszym złem jest przewymiarowanie niż niedowymiarowanie. Oczywiście najlepiej zrobić to jak bozia przykazała.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te dane dają do myślenia

czy można liczyć że przy rozstawie 10 cm i plus 35 dysponuję mocą 82 wm2 ?

ciekawę jaką temperaturę zasilania muszę mieć przy rozstawie 10 cm i zapotrzebowaniu przy minus 18 25wm2?

pytam się o to pod kątem drewna na podlodze

nie chciałbym żeby na wierzchu posadzki a pod parkietem bylo więcej niż 26 stop

 

 

 

 

 

 

 

/

Edytowane przez malux20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy zasilaniu podłogówki tem. +35 z rozstawem co 35cm dysponuję mocą 47W/m2

przy zasilaniu podłogówki tem. +35 z rozstawem co 30cm dysponuję mocą 54W/m2

przy zasilaniu podłogówki tem. +45 z rozstawem co 35cm dysponuję mocą 78W/m2

przy zasilaniu podłogówki tem. +45 z rozstawem co 30cm dysponuję mocą 89W/m2

 

i w związku z tym mam do ciebie pytanie, dzisiejsze domku budowane zgodnie z normą WT-2008 osiągają w najgorszym możliwym układzie 40W/m2 przy długotrwałych mrozach -20, kiedy więc i gdzie będę potrzebował 78W/m2 albo 89W/m2 mocy cieplnej ?? albo inaczej zadam pytanie ile razy w roku będę potrzebował użyć mocy 90W/m2 czyli puszczać w rurki +45 skoro mój domek w tej chwili potrzebuje tylko 15W/m2 ??

 

Aby te wartości były w pełni wiarygodne trzeba podać rodzaj posadzki (na gruncie, strop miedzy kondygnacjami) grubość i rodzaj ocieplenia w przypadku podłogi na gruncie, rodzaj wykonczenia posadzki, temperatury pomieszczenia ogrzewanego i pomieszczenia pod (w przpadku stropu miedzy kondygnacjami) oraz dT. Sam rozstaw

i temperatura zasilania to mało, przy zróznicowanych pozostałych parametrach te moce mogą się znacznie róznić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy zasilaniu podłogówki tem. +35 z rozstawem co 35cm dysponuję mocą 47W/m2

przy zasilaniu podłogówki tem. +35 z rozstawem co 30cm dysponuję mocą 54W/m2

przy zasilaniu podłogówki tem. +45 z rozstawem co 35cm dysponuję mocą 78W/m2

przy zasilaniu podłogówki tem. +45 z rozstawem co 30cm dysponuję mocą 89W/m2

 

i w związku z tym mam do ciebie pytanie, dzisiejsze domku budowane zgodnie z normą WT-2008 osiągają w najgorszym możliwym układzie 40W/m2

przy długotrwałych mrozach -20, kiedy więc i gdzie będę potrzebował 78W/m2 albo 89W/m2 mocy cieplnej ?? albo inaczej zadam pytanie ile razy w roku będę potrzebował użyć mocy 90W/m2 czyli puszczać w rurki +45 skoro mój domek w tej chwili potrzebuje tylko 15W/m2 ??

 

Czy twoje wyliczenia w jaki kolwiek sposób podważają moje stwierdzenie - a o to przecież chodzi - że nie dowymiarowanie jest gorsze od przewymiarowania? Uparłeś się tej temperatury 45 st i ciągniesz ją za uszy.:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

asolt czy ty zawsze musisz sprowadzać dyskusję do faktów a nie wiary ?

odbierasz czlowiekowi nadzieję:D

 

Akurat w tym przypadku wiara nie zagrzeje.

A podłogi z wykończeniem deską trójwarstwową lub parkietem wymagają starannego podejscia do obliczeń bo i deska ma spory opór i klej również, tu róznice mocy róznią sie do 30-40% w stosunku do gresu

Edytowane przez asolt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom dobrze i starannie docieplony z rekuperacją może mieć rozstaw rurek w podłodze średnio co 40 cm aby nie przekroczyć 30 C na zasilaniu podłogi w duze mrozy ..

Przewymiarowanie o 100 % daje nam zapas na 1 sezon grzewczy oraz gwarancję max. niskiej temp. zasilania w przyszłości .

Chodzi o temp. 24-28 C .

Co do tych 10 cm wszędzie to w moim przypadku było by to jakieś 1 tyś zł różnicy i tylko dlatego że zrobiłem wszystko sam .

Przeciętny inwestor na mały 100-metrowy dom musi wydać kilka tyś więcej wiec nie rozumiem skąd te kilka stówek się wzięło !?

 

Pamiętajcie że konfiguracji "wszędzie co 10 cm" mała łazienka nie będzie wcale przewymiarowana a 30-metrowy salon aż 5-krotnie pod względem mocy tej podłogówki przy bardzo niskim zasilaniu !

To jest sprawa warta uwagi bo właśnie różnice w przewymiarowaniu pomieszczeń wymusza dławienie przepływów i zabawę w regulację .

 

"Na oko" to chłop w szpitalu umarł ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bo każdy z nas sprawdza ceny

pytasz się ile kosztuje usługa z materialem przy 30 cm a ile co 10 cm

u mnie między 20 a 10 to niecałe 1000zł było

zaryzykowałbym że te kilka tysięcy to mity

co innego przy węglu i terakocie

a co innego przy ppw i częściowo drewnie

Edytowane przez malux20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha to może być mała demagogia że profesjonalne firmy naliczają ekstra kwoty za dodatkową usługę , materiał

 

co za problem skręcić pętle albo jeszcze lepiej mieć siłowniki[wiem dodatkowe koszty]

ja się sklaniam ku opinii pfoto lepiej mieć co skręcać niż podnosić temperaturę[szceg w mojej kombinacji ppw i drewno]

Edytowane przez malux20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

t

albo odesłać do źródeł, ta wiedza nie jest tajemna i każdy kto potrafi używać google za parę min będzie wiedział dokładnie to samo co ja jeśli tylko zechce

 

Ta jak inne dziedziny wiedzy tajemną nie jest ale czy każdy inwestor musi dokładnie poznac teorie obliczeń i doboru ogrzewania podłgogowego. Ja rozumiem ze Polacy to taki naród który zna się na wszystkim ale nie kazdy chce, potrafi byc bohaterem w swoim domu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta różnica powstanie tylko wtedy jak będziesz stale i bez przerwy cały okres ogrzewczy zasilał swoją podłogówkę temperaturą +45 zamiast +35

 

praktyka jest zgoła odmienna, przy rozstawie co 30cm większość podłogówek będzie chodzić na zasilaniu +26 całą jesień i wiosnę, i tylko w styczniu podkręci się na +35, natomiast +45 to może raz na całą zimę się zdarzy w jakimś szczególnym wypadku, np: powrót z ferii zimowych po długim urlopie i domek wychłodzony

 

albo odesłać do źródeł, ta wiedza nie jest tajemna i każdy kto potrafi używać google za parę min będzie wiedział dokładnie to samo co ja jeśli tylko zechce w każdym możliwym wariancie (rurki 17x2, gruby parkiet gruby dywan, system suchy itp)

No i dochodzimy nareszcie do celu co napisałem wcześniej - należy zrobić jak bozia przykazała - na podstawie pełnych obliczeń. Ale jeśli komuś się nie chce takowych robić to "na oko" lepiej niech przewymiaruje niż odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...