Gość Arturo72 01.02.2013 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 Tutaj koledzy czerpiący "korzyści" spod własnych domów by się pogniewali. Są tacy, co +16*C potrafią wydobyć. Ale to nie jedynie przez GWC Chociaż ciągle jestem bardzo sceptyczny co do takich temperatur... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 01.02.2013 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 No właśnie mi do niczego nie są potrzebne. ten spec od instalacji chyba z choinki się urwał, pewnie nic nie liczył i z czapy daje co 10cm przy swoim ociepleniu spokojnie możesz dać co 20-30cm, za to w łazienkach lepiej gęściej - pewnie i tak wyjdzie koło 10cm najlepiej wcześniej policzyć sobie zapotrzebowanie na energię na każde pomieszczenie potem przyjąć jeszcze pewien poziom przewymiarowania zależnie od źródła ciepła i zrobić kalkulacje dla podłogówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 01.02.2013 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 Do Drogb-yNa pierwszy rzut oka widać że domek tej wielkości i z izolacją którą opisujesz, POWINIEN mieć niewielkie zapotrzebowanie na energię. Czy tak będzie?Jak wiadomo zależy to od wykonania ( na ile przypilnujesz -przypilnowałeś- wykonawców lub siebie samego).Dobrego styropianu 15 cm na podłodze to raczej nie powinno być za mało,Nie podajesz co masz na stropie,Ogrzewanie prądem może być dobrym, choć najdroższym w eksploatacji sposobem(mała inwestycja) .Równie dobrym wyjściem może okazać się kocioł gazowy(sam tak mam i ok,)Kocioł na paliwo stałe z buforem to raczej porażka w Twojej sytuacji.Weź poprawkę na większe zagęszczenie rurek na panelach ok. 5 cmRurki mogą wyjść od 10 cm w łazience do 25-30cm, trzeba to policzyć.Na pewno nie będzie to 1200m na dom, raczej połowę tego.I zmień opis domu, chyba nie masz ,,grawitacji mechanicznej"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Drogba 02.02.2013 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 Do Drogb-y Na pierwszy rzut oka widać że domek tej wielkości i z izolacją którą opisujesz, POWINIEN mieć niewielkie zapotrzebowanie na energię. Czy tak będzie? Jak wiadomo zależy to od wykonania ( na ile przypilnujesz -przypilnowałeś- wykonawców lub siebie samego). Dobrego styropianu 15 cm na podłodze to raczej nie powinno być za mało, Nie podajesz co masz na stropie, Ogrzewanie prądem może być dobrym, choć najdroższym w eksploatacji sposobem(mała inwestycja) . Równie dobrym wyjściem może okazać się kocioł gazowy(sam tak mam i ok,) Kocioł na paliwo stałe z buforem to raczej porażka w Twojej sytuacji. Weź poprawkę na większe zagęszczenie rurek na panelach ok. 5 cm Rurki mogą wyjść od 10 cm w łazience do 25-30cm, trzeba to policzyć. Na pewno nie będzie to 1200m na dom, raczej połowę tego. I zmień opis domu, chyba nie masz ,,grawitacji mechanicznej"? Opis zmieniony:D. Gdybym miał gaz z sieci to bym w ogóle się nie zastanawiał. Do tego mam bardzo małą kotłownię dlatego i stąd mam takie mega dylematy. OZC tak jak wspominałem "robi sie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 02.02.2013 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 Drogba- pozostaje "współczuć" fachowca typu "będzie pan zadowolony". Ciekaw jestem różnicy jak wyjdzie po policzeniu ozc z tymi "wyliczeniami" pana fachowca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 02.02.2013 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 to mam jeszcze pytanie - jak mam wyliczone zapotrzebowanie na moc grzewczą jak na przykładzie który pokazywałem wcześniej z projektu to wychodzi mi że kable 10w będą akurat.. ale o ile przewymiarować mniej więcej żeby grzać w drugiej taryfie? wylewka będzie 8cm i jak zdecyduję się na kable to będą na płycie prawie leżeć.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 02.02.2013 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 ale o ile przewymiarować mniej więcej żeby grzać w drugiej taryfie? wylewka będzie 8cm i jak zdecyduję się na kable to będą na płycie prawie leżeć.. Masz wyliczone zapotrzebowanie na moc grzewczą,wg Elektry mnożysz to przez 24h,jako,że taniej taryfy masz tylko 10h to wynik dzielisz przez 10 i otrzymujesz potrzebną moc kabli,która wystarczy do akumulowania ciepła przez 10h w taniej taryfie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 02.02.2013 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 no to akurat sobie potrafie policzyć.. ale czy wtedy nie będzie np. w nocy za ciepła podłoga? w sumie chyba te 8cm to akutat będzie nie najgorzej żeby akumulować bo pod samymi kaflami byłoby gorzej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 04.02.2013 00:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 nie wiem czy wszyscy czytają o grzaniu prądem, jest taki post:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?10576-Ogrzewaj%C4%85cy-elektryczno%C5%9Bci%C4%85-WYST%C4%84P!!!&p=5796078&viewfull=1#post5796078 Kolega grzeje 6 godzin na dobę a z prostego wyliczenia wynika że ma niecałe 100W/m2 w kablach.. wynik całkiem niezły.. więc jakbym u siebie tak przeliczył jak powyżej podano (czyli moc razy 2.4) to chyba będzie to trochę za dużo..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 04.02.2013 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Sory ze ta wpadam i sie wycinam może ktoś mi napisać jakie ma zasilanie przy 0C ile ma -10 C tak dla chaty około 100mw po podłodze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 05.02.2013 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Ja dla trochę większej powierzchni - przy 0st mam 29st (pompka na najniższym biegu).Przy -10st mam 33st.W zeszłym sezonie przy próbach na najwyższym biegu było 25-26st dla 0st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 05.02.2013 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Ja dla trochę większej powierzchni - przy 0st mam 29st (pompka na najniższym biegu). Przy -10st mam 33st. W zeszłym sezonie przy próbach na najwyższym biegu było 25-26st dla 0st. Czyli ekonomiczniej ogrzewać wyższą temperaturą i niższym biegiem pompy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 05.02.2013 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Ta różnica w temperaturach jest wynikiem, nie ustawieniem.Ustawieniem jest minimalna moc kotła (1,9kW) i ta moc powoduje ogrzanie czynnika do 29st (I bieg) lub 26st (III bieg). Ale ekonomiczniej jest. Bo I bieg=50W, III bieg=100W.Miesięcznie jest 36kWh różnicy, czyli 22zł, czyli idąc dalej - 10m3 gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 05.02.2013 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 (edytowane) Mam podobnie, z tym, że mój kociołek ma min. 3kW, co jest stanowczo za dużo na moje warunki i temperaturę zewn. 0*C. Z krzywej temperatura zasilania wynosi 24*C, a kociołek daje 28*C przy I biegu pompy. Dodam, że pompa kotła pracuje proporcjonalnie do mocy kotła, czy przez 95% czasu na 30%. ...Ale ekonomiczniej jest. Bo I bieg=50W, III bieg=100W. Miesięcznie jest 36kWh różnicy, czyli 22zł, czyli idąc dalej - 10m3 gazu. U Ciebie pompy działają 24h/dobę? Edytowane 5 Lutego 2013 przez Karlsen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 05.02.2013 14:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Tak u mnie pracuje non stop do 0st. Powyżej już kocioł taktuje. Więc jak nie grzeje, to pompka się wyłączy.Ale poniżej 0st - non stop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Drogba 05.02.2013 15:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 WitamI jak ma któryś z kolegów podłogówkę wodną zasilaną kotłem elektrycznym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 05.02.2013 15:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Ja mam przy 0 na dworze 31 c w domu w salonie 23 C pierwszy sezon grzania a mieszkam 4 tydzień jaką masz różnice między drugim a pierwszym sezonem na pierwszym biegu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 06.02.2013 07:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 Byry007,Nie podam ci temperatur czynnika bo nie obserwowałem tego aż tak dokładnie w pierwszym sezonie.Ale powiem ci, że różnica w spalaniu to 20% mniej (pomimo tego, że adekwatny okres tamtej zimy był cieplejszy).Więc nawet 25% różnicy mogę przyjąć...5 lutego 2012 roku miałem spalone 692m3 (ale już wówczas 8 dni trwały mrozy po -20st).5 lutego 2013 roku mam 556m3 różnica 136m3 daje 19,5%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 06.02.2013 15:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 Sory ze ta wpadam i sie wycinam może ktoś mi napisać jakie ma zasilanie przy 0C ile ma -10 C tak dla chaty około 100mw po podłodze . trochę bez sensu pytanie bo każdy dom jest inny i na m2 powierzchni potrzebuje różnej porcji energii do ogrzania ale jeśli Ci to potrzebne to powiem, ze ja przy 156m2 podłogówki dla 0stC mam 27st na zasilaniu, dla -15 to 33stC zasilania (czyli dla -10 -> 30-31st), pompa grunfos alpha2 chodzi 24h na najniższym biegu na 9-11W, delta zasilanie/powrót 4-6stC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 06.02.2013 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 edde a jak masz domek ocieplony? który sezon już mieszkasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.