Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam serdecznie na forum.

Zmęczyłem cały wątek o ogrzewaniu podłogowym, przyswoiłem dużo wiadomości ale również mam coraz więcej wątpliwości.

Jestem właśnie na etapie planowania ogrzewania podłogowego. Całość wykona instalator ale chciałbym wiedzieć jak z nim rozmawiać.

 

Planuję podłogówkę w całym domu (na rysunkach zaznaczona jest na czerwono). Chciałbym również dodać kilka grzejników (niebieskie prostokąty). Zielony prostokąt to planowany rozdzielacz na parterze.

 

Chciałbym aby znawcy wypowiedzieli się co do całej instalacji.

- Jak to roziwązać pętle (ile, gdzie, co ile cm), gdzie rozdzielacz na piętrze?

- Dylatacja w salonie przez środek przy takiej powierzchni?

- Co ze sterowaniem (pogodówka oraz czy dawać termostaty w pokojach i łączyć z rozdzielaczem)?

- Czy na grzejniki osobny obwód? Czy zasilanie tą samą temp. co podłogówka sprawdzi się? Czy taka ilość grzejników wystarczy?

- Czy warto dawac czujnik temperatury w wylewce? Jak to połączyć z piecem? I jak to tak naprawdę działa?

 

Planuję piec kondensat Buderus Logamax GB162 25KW + pompa powietrze woda od CWU (wymiennik 280L)

 

- Piwnica podłoga styropian 12cm (później planuję w piwnicy dać dodatkowe 15 cm styropianu pod sufitem, muszę obiżyć sufit więc od razu styropianem myślę, podłoga na parterze będzie dodatkowo izolowana)

- Parter podłoga styropian 10cm (wylewka z miksokreta 6cm)

- Piętro podłoga 5cm (wylewka z miksokreta 5cm)

- Elewacja 20cm grafit 0,31

- Wełna na poddaszu 30-35cm

- Okna 3 szybowe 0,5u, całe okno 0,9u

 

- Parter 125m2

- Piętro (odejmując antresolę) 95m2

- Piwnica 95m2

 

Prosze o opinię i pomoc

 

Nasz domek:

1.jpg2.jpg3.jpg

2.jpg

Edytowane przez damian.drz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie na forum.

Zmęczyłem cały wątek o ogrzewaniu podłogowym, przyswoiłem dużo wiadomości ale również mam coraz więcej wątpliwości.

Jestem właśnie na etapie planowania ogrzewania podłogowego. Całość wykona instalator ale chciałbym wiedzieć jak z nim rozmawiać.

 

Planuję podłogówkę w całym domu (na rysunkach zaznaczona jest na czerwono). Chciałbym również dodać kilka grzejników (niebieskie prostokąty). Zielony prostokąt to planowany rozdzielacz na parterze.

 

Moim zdaniem mija się z celem mieszanie układów grzejnikowego i podłogowego to jest bez sensu.

Zrób sobie najpierw OZC bo może okazać się że kocioł będzie za duży a i poznasz zapotrzebowanie na ciepło kazżdego pomieszczenia z osobna.

Styropian ma chyba 0,031

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie patrzyłam nigdy na piec, ale chyba 30 albo 40.

 

Ja wiem, że podłoga gorąca nie będzie, ale jest za zimna według mnie, no i w niektórych miejscach jest całkiem zimna, ale to rurki są za rzadko położone. My mamy ustawioną pompę na III, piec ustawiony na 3, bar jest 2.

 

A zmienialiście te ustawienia? Może zmniejszyć prędkość pompki? Poza tym mnie np. nic nie mówi- "piec ustawiony na 3". Może jakaś temperatura?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Planuję piec kondensat Buderus Logamax GB162 25KW + pompa powietrze woda od CWU (wymiennik 280L)...

Po co Ci taka lokomotywa? Najmniejszy 15kW wystarczy i to z podwójnym zapasem.

Ja bym nie łączył podłogówki z grzejnikami, chyba, że będą to łazienkowe (ja tak mam) służące jako suszarka do ręczników. Grzejniki podpięte pod rozdzielacze jako odrębny obieg. Nie licz, że przy Twoim domu grzejniki będą gorące :).

Rozsat rurek policz z nomogramów zgodnie z zapotrzebowaniem na ciepło konkretnych pomieszczeń. Tu nie ma zgadywania lub zakładania, że wszędzie co 15cm będzie OK. Obliczenia rozstawu załatwią Ci wstępną regulację układu - wygoda i oszczędność materiału.

Pobierz z netu poradniki wiodących producentów ogrzewania podłogowego - tam znajdziesz interesujące informację, co, gdzie, ile, jak daleko od drzwi balkonowych itp.

Dylatacje? Jeżeli uda Ci się jedną pętlą "objąć" cały salon, to wystarczy dylatacja salon/jadalnia.

Co do czujników temp. w wylewce - nie mam doświadczenia. Mam czujniki pokojowe i moim zdaniem późno reagują na zmianę temperatur, a w zasadzie bezwładność podłogówki robi swoje. Może czujnik w wylewce szybciej włączy ogrzewanie będziesz miał mniejsze amplitudy temperatur. U mnie przy histerezie sterownika 0,4*C nam różnicę nawet do 0,8*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam układ podłogówki który pracuje 24h i steruje tym tylko pogodówka i zastanawiam się czy jak by ustawić tak ze pompa od podłogówki by się wyłączała o godz 22 i o 6 rano by ruszała i tu pytanie czy jak pompka bedzie stać i do pompki bedzie dochodzić temp 30 C stopni lub wiecej kwestia jak zawór 3d bedzie otwarty o godzin 21 59 tak zostanie do 6 rano i czy czasem temp przed pompą nie bedzie wzrastać temp do 50 jak by w buforze bedzie wysoka temp i grawitacyjnie bedzie temp rosnąć i czy pompka nie dostanie dupe ?? w domu chyba sie zaraz nie bedzie sie wychładzać ?? chodzi o to zeby bufor mi dłużej trzymał bo teraz mało wytrzymuje (24 h jak jest na dworze 0C)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa na zasilaniu podłogówki to żaden problem, za to wyłączanie raczej nie doprowadzi do oszczędności, tak jak mpoplaw prawi, dom aby się ogrzać do danej temperatury potrzebuje danej ilości energii, kiedy ją dostarczysz to Twoja sprawa, ale dostarczyć ją musisz jeśli chcesz mieć zadaną temp w domu, dasz mniej w nocy wzrośnie zapotrzebowanie w dzień, i nic nie da pogodówka, po kilku dniach wyłączania zauważysz że praca tylko w dzień nie wystarcza na utrzymania tak jak przy pracy ciągłej np. 23st a powoli spada na 22, 21 st i wtedy będziesz musiał podnieść parametry zasilania na pogodówce, czyli na to samo wyjdzie,

ciepłym domem (ocieplenie, ciepła stolarka, termowizja, eliminacja mostków, uszczelnienie okien i drzwi, WM z reku itp) możesz zaoszczędzić a nie kombinacją z pompką

ja u siebie zastosowałem jeden myk pozwalający na przedłuzenie rozładowywanai bufora polegający na umieszczeniu czujnika temperatury zewnętrznej do pogodówki nie ja sie zaleca na płn czy płn-wsch scianie a na słonecznej płd-zach, a to dlatego, ze mam niezbyt rewelacyjne pakiety szybowe w oknach, i gdy jest słoneczny dzień, nawet mroźny, temperatura w domu wzrasta, więc oszukany czujnik pokazuje zawyżoną temp pogodówce i powoduje zamknięcie siłownika i brak rozładowywania bufora w czasie kilku słonecznych godzin, a temperatura w domu w miarę stabilna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i poradę pytam :). Czy istnieje coś takiego jak priorytet podłączania poszczególnych pętli w odpowiedniej kolejności do rozdzielacza. Czy trzeba się kierować jakąś zasadą np. dłuższe pętle jako pierwsze od strony głównego zasilania rozdzielacza lub może pętla łazienki w której zawsze chcemy mieć cieplej, czy chcąc dogrzewać łazienkę w okresach przejściowych wiosna, jesień, kiedy reszta pętli jest zamknięta na rozdzielaczu a tylko łazienka otwarta, należało by ja wpinać jako pierwszą. Czy może nie ma takowych problemów i nie ważna jest kolejność, a rozdzielacz i pompa obiegowa załatwiają sprawę. Tak patrząc z Waszych doświadczeń czy w przypadku całości podłogówki około 900mb pexa fi 16, podzielonej na dwa rozdzielacze góra na 9 pętli gdzie 8 z nich ma długość w granicach 60-80m do tego krótsza pętla do drabinki oraz dól 6 pętli długość 40-60m + znów krótsza pętla do drabinki główne zasilanie z bufora do zaworu i dalej do trójnika fi28 a z trójnika do rozdzielaczy fi 22 będzie wystarczające czy może jednak przejść na większe średnice. Z tego co zdążyłem się zorientować powinno być ok, ale licho nie śpi. A na koniec czy pompa 25/40 poradzi sobie z tym wszystkim czy jednak trzeba by policzyć spadki ciśnień oraz opory. Za pomoc z góry dzięki. Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pomóżcie, bo zgłupłem od nadmiaru informacji. Dom duży, akumulacyjny, płyta grzewcza, obliczeniowe na nie więcej niż 20 W/m2, niesterowalna, niska temperatura zasilania 28-29*, niski opór cieplny. Czy wybór pomiędzy 1. podłogówka ładowana w taniej taryfie vs. 2. podłogówka zasilana non-stop wpłynie na rozstaw tejże i jak mniej więcej to policzyć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wybór pomiędzy 1. podłogówka ładowana w taniej taryfie vs. 2. podłogówka zasilana non-stop wpłynie na rozstaw tejże i jak mniej więcej to policzyć?

 

Ja bym nie zmieniał .

Temp. zasilania w górę i zapas mocy powinien wystarczyć .

Nawet jeśli zachowując bezpieczną dla wylewki i zdrowia temp. podłogi, zapas mocy nie wystarczy na duże mrozy to można się te kilka godzin dodatkowo dogrzać .

Pamiętaj że jeśli robisz przewymiarowanie to proporcjonalnie, myśląc o wszystkich pomieszczeniach jak o całości która musi się zgrać a każde z pomieszczeń wpływa na drugie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie zmieniał .

 

Ale czad że akurat Ty odpowiedziałeś, myślałem że się pożegnałeś z forum, a Twoje doświadczenia właśnie miałem na myśli. Super, że nie.

 

Ja nie mam czego jeszcze zmieniać. Jak policzyć rozstaw to oczywiste. Chcę zrozumieć, czy to, że woda będzie płynęła 24 h zamiast 10 h jakoś na ten rozstaw wpływa. Temperatura zasilania będzie stała, sterować mogę jedynie przepływem. U Ciebie jak rozumiem obieg z bufora jest non-stop w przeciwieństwie do pompiarzy - jaką to robi praktyczną różnicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...