szwedii 10.02.2013 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 A bufor podepnie jako kolejną pętle z rozdzielacza? No tu to ja byka walnąłem we wcześniejszym poście, powinno być z bufora do trójnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 11.02.2013 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 A bufor podepnie jako kolejną pętle z rozdzielacza? Pytanie było o kotle nie o buforze, nie zgaduje co autor miał na mysli, a z wyjasnienia wynika ze się pomylił. Rewolucyjna czujność wskazana, ale czasami trzeba pomysleć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
damian.drz 11.02.2013 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 (edytowane) Witam serdecznie na forum. Zmęczyłem cały wątek o ogrzewaniu podłogowym, przyswoiłem dużo wiadomości ale również mam coraz więcej wątpliwości. Jestem właśnie na etapie planowania ogrzewania podłogowego. Całość wykona instalator ale chciałbym wiedzieć jak z nim rozmawiać. Planuję podłogówkę w całym domu (na rysunkach zaznaczona jest na czerwono). Chciałbym również dodać kilka grzejników (niebieskie prostokąty). Zielony prostokąt to planowany rozdzielacz na parterze. Chciałbym aby znawcy wypowiedzieli się co do całej instalacji. - Jak to roziwązać pętle (ile, gdzie, co ile cm), gdzie rozdzielacz na piętrze? - Dylatacja w salonie przez środek przy takiej powierzchni? - Co ze sterowaniem (pogodówka oraz czy dawać termostaty w pokojach i łączyć z rozdzielaczem)? - Czy na grzejniki osobny obwód? Czy zasilanie tą samą temp. co podłogówka sprawdzi się? Czy taka ilość grzejników wystarczy? - Czy warto dawac czujnik temperatury w wylewce? Jak to połączyć z piecem? I jak to tak naprawdę działa? Planuję piec kondensat Buderus Logamax GB162 25KW + pompa powietrze woda od CWU (wymiennik 280L) - Piwnica podłoga styropian 12cm (później planuję w piwnicy dać dodatkowe 15 cm styropianu pod sufitem, muszę obiżyć sufit więc od razu styropianem myślę, podłoga na parterze będzie dodatkowo izolowana) - Parter podłoga styropian 10cm (wylewka z miksokreta 6cm) - Piętro podłoga 5cm (wylewka z miksokreta 5cm) - Elewacja 20cm grafit 0,31 - Wełna na poddaszu 30-35cm - Okna 3 szybowe 0,5u, całe okno 0,9u - Parter 125m2 - Piętro (odejmując antresolę) 95m2 - Piwnica 95m2 Prosze o opinię i pomoc Nasz domek: Edytowane 11 Lutego 2013 przez damian.drz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Drogba 12.02.2013 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Witam serdecznie na forum. Zmęczyłem cały wątek o ogrzewaniu podłogowym, przyswoiłem dużo wiadomości ale również mam coraz więcej wątpliwości. Jestem właśnie na etapie planowania ogrzewania podłogowego. Całość wykona instalator ale chciałbym wiedzieć jak z nim rozmawiać. Planuję podłogówkę w całym domu (na rysunkach zaznaczona jest na czerwono). Chciałbym również dodać kilka grzejników (niebieskie prostokąty). Zielony prostokąt to planowany rozdzielacz na parterze. Moim zdaniem mija się z celem mieszanie układów grzejnikowego i podłogowego to jest bez sensu. Zrób sobie najpierw OZC bo może okazać się że kocioł będzie za duży a i poznasz zapotrzebowanie na ciepło kazżdego pomieszczenia z osobna. Styropian ma chyba 0,031 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 12.02.2013 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 wg mnie też nie ma sensu mieszać układów, jak zapotrzebowanie jest do 50-60 W/m2 to spokojnie wystarczy podłogówkagrzejniki to zbędny mebel w domu, zajmuje tylko miejsce. z tego co widzę po założeniach do ocieplenia to powinien wyjść dom ok 5-litrowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 12.02.2013 12:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 nie patrzyłam nigdy na piec, ale chyba 30 albo 40. Ja wiem, że podłoga gorąca nie będzie, ale jest za zimna według mnie, no i w niektórych miejscach jest całkiem zimna, ale to rurki są za rzadko położone. My mamy ustawioną pompę na III, piec ustawiony na 3, bar jest 2. A zmienialiście te ustawienia? Może zmniejszyć prędkość pompki? Poza tym mnie np. nic nie mówi- "piec ustawiony na 3". Może jakaś temperatura? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 12.02.2013 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 ... Planuję piec kondensat Buderus Logamax GB162 25KW + pompa powietrze woda od CWU (wymiennik 280L)... Po co Ci taka lokomotywa? Najmniejszy 15kW wystarczy i to z podwójnym zapasem. Ja bym nie łączył podłogówki z grzejnikami, chyba, że będą to łazienkowe (ja tak mam) służące jako suszarka do ręczników. Grzejniki podpięte pod rozdzielacze jako odrębny obieg. Nie licz, że przy Twoim domu grzejniki będą gorące . Rozsat rurek policz z nomogramów zgodnie z zapotrzebowaniem na ciepło konkretnych pomieszczeń. Tu nie ma zgadywania lub zakładania, że wszędzie co 15cm będzie OK. Obliczenia rozstawu załatwią Ci wstępną regulację układu - wygoda i oszczędność materiału. Pobierz z netu poradniki wiodących producentów ogrzewania podłogowego - tam znajdziesz interesujące informację, co, gdzie, ile, jak daleko od drzwi balkonowych itp. Dylatacje? Jeżeli uda Ci się jedną pętlą "objąć" cały salon, to wystarczy dylatacja salon/jadalnia. Co do czujników temp. w wylewce - nie mam doświadczenia. Mam czujniki pokojowe i moim zdaniem późno reagują na zmianę temperatur, a w zasadzie bezwładność podłogówki robi swoje. Może czujnik w wylewce szybciej włączy ogrzewanie będziesz miał mniejsze amplitudy temperatur. U mnie przy histerezie sterownika 0,4*C nam różnicę nawet do 0,8*C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 15.02.2013 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 Witam mam układ podłogówki który pracuje 24h i steruje tym tylko pogodówka i zastanawiam się czy jak by ustawić tak ze pompa od podłogówki by się wyłączała o godz 22 i o 6 rano by ruszała i tu pytanie czy jak pompka bedzie stać i do pompki bedzie dochodzić temp 30 C stopni lub wiecej kwestia jak zawór 3d bedzie otwarty o godzin 21 59 tak zostanie do 6 rano i czy czasem temp przed pompą nie bedzie wzrastać temp do 50 jak by w buforze bedzie wysoka temp i grawitacyjnie bedzie temp rosnąć i czy pompka nie dostanie dupe ?? w domu chyba sie zaraz nie bedzie sie wychładzać ?? chodzi o to zeby bufor mi dłużej trzymał bo teraz mało wytrzymuje (24 h jak jest na dworze 0C) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 16.02.2013 05:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 U mnie temperatura rośnie za zaworem 3d jak podlogowka wyłączona. Ale jak pompa się uruchomi to szybko spada do ustalonej przez sterownik. Czasami wyłączania podlogowke jak mało w buforze jest i żeby starczyło na dwu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 16.02.2013 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 Rano by nie było większ zasilanie bo pogodowka by nie wiedziała że trzeba dac więcej stopni tylko by dała tyle co by było na dworze stopin tylko o ile by spadła temp w domu ? i ile by trwało ustatkowanie temp w pokojach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 16.02.2013 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 od podłogowki zasilanie jest max w pierwszą zimę 37 C to chyba pompka jest przystosowana do takich temp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 16.02.2013 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 pompa ma dopuszczalną temperaturę pracy do 110 C, o czym mówicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 16.02.2013 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 pompa na zasilaniu podłogówki to żaden problem, za to wyłączanie raczej nie doprowadzi do oszczędności, tak jak mpoplaw prawi, dom aby się ogrzać do danej temperatury potrzebuje danej ilości energii, kiedy ją dostarczysz to Twoja sprawa, ale dostarczyć ją musisz jeśli chcesz mieć zadaną temp w domu, dasz mniej w nocy wzrośnie zapotrzebowanie w dzień, i nic nie da pogodówka, po kilku dniach wyłączania zauważysz że praca tylko w dzień nie wystarcza na utrzymania tak jak przy pracy ciągłej np. 23st a powoli spada na 22, 21 st i wtedy będziesz musiał podnieść parametry zasilania na pogodówce, czyli na to samo wyjdzie,ciepłym domem (ocieplenie, ciepła stolarka, termowizja, eliminacja mostków, uszczelnienie okien i drzwi, WM z reku itp) możesz zaoszczędzić a nie kombinacją z pompkąja u siebie zastosowałem jeden myk pozwalający na przedłuzenie rozładowywanai bufora polegający na umieszczeniu czujnika temperatury zewnętrznej do pogodówki nie ja sie zaleca na płn czy płn-wsch scianie a na słonecznej płd-zach, a to dlatego, ze mam niezbyt rewelacyjne pakiety szybowe w oknach, i gdy jest słoneczny dzień, nawet mroźny, temperatura w domu wzrasta, więc oszukany czujnik pokazuje zawyżoną temp pogodówce i powoduje zamknięcie siłownika i brak rozładowywania bufora w czasie kilku słonecznych godzin, a temperatura w domu w miarę stabilna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 16.02.2013 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 pompa ma dopuszczalną temperaturę pracy do 110 C, o czym mówicie? Człowiek ma dopuszczalny czas pracy 12 godz. co nie znaczy, że mu lepiej jak pracuje 4 godz. O tym mówimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 16.02.2013 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 żebyś pisał o temperaturach rzędu 80-90 C, a nie 30-30 C to bym jeszcze zrozumiał,a tak, jest to dyskurs o tym, ile diabłów zmieści się na czubku szpilki, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szwedii 19.02.2013 16:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Witam i poradę pytam . Czy istnieje coś takiego jak priorytet podłączania poszczególnych pętli w odpowiedniej kolejności do rozdzielacza. Czy trzeba się kierować jakąś zasadą np. dłuższe pętle jako pierwsze od strony głównego zasilania rozdzielacza lub może pętla łazienki w której zawsze chcemy mieć cieplej, czy chcąc dogrzewać łazienkę w okresach przejściowych wiosna, jesień, kiedy reszta pętli jest zamknięta na rozdzielaczu a tylko łazienka otwarta, należało by ja wpinać jako pierwszą. Czy może nie ma takowych problemów i nie ważna jest kolejność, a rozdzielacz i pompa obiegowa załatwiają sprawę. Tak patrząc z Waszych doświadczeń czy w przypadku całości podłogówki około 900mb pexa fi 16, podzielonej na dwa rozdzielacze góra na 9 pętli gdzie 8 z nich ma długość w granicach 60-80m do tego krótsza pętla do drabinki oraz dól 6 pętli długość 40-60m + znów krótsza pętla do drabinki główne zasilanie z bufora do zaworu i dalej do trójnika fi28 a z trójnika do rozdzielaczy fi 22 będzie wystarczające czy może jednak przejść na większe średnice. Z tego co zdążyłem się zorientować powinno być ok, ale licho nie śpi. A na koniec czy pompa 25/40 poradzi sobie z tym wszystkim czy jednak trzeba by policzyć spadki ciśnień oraz opory. Za pomoc z góry dzięki. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 21.02.2013 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 Panowie, pomóżcie, bo zgłupłem od nadmiaru informacji. Dom duży, akumulacyjny, płyta grzewcza, obliczeniowe na nie więcej niż 20 W/m2, niesterowalna, niska temperatura zasilania 28-29*, niski opór cieplny. Czy wybór pomiędzy 1. podłogówka ładowana w taniej taryfie vs. 2. podłogówka zasilana non-stop wpłynie na rozstaw tejże i jak mniej więcej to policzyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 21.02.2013 15:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 Czy wybór pomiędzy 1. podłogówka ładowana w taniej taryfie vs. 2. podłogówka zasilana non-stop wpłynie na rozstaw tejże i jak mniej więcej to policzyć? Ja bym nie zmieniał . Temp. zasilania w górę i zapas mocy powinien wystarczyć . Nawet jeśli zachowując bezpieczną dla wylewki i zdrowia temp. podłogi, zapas mocy nie wystarczy na duże mrozy to można się te kilka godzin dodatkowo dogrzać . Pamiętaj że jeśli robisz przewymiarowanie to proporcjonalnie, myśląc o wszystkich pomieszczeniach jak o całości która musi się zgrać a każde z pomieszczeń wpływa na drugie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 21.02.2013 15:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 Ja bym nie zmieniał . Ale czad że akurat Ty odpowiedziałeś, myślałem że się pożegnałeś z forum, a Twoje doświadczenia właśnie miałem na myśli. Super, że nie. Ja nie mam czego jeszcze zmieniać. Jak policzyć rozstaw to oczywiste. Chcę zrozumieć, czy to, że woda będzie płynęła 24 h zamiast 10 h jakoś na ten rozstaw wpływa. Temperatura zasilania będzie stała, sterować mogę jedynie przepływem. U Ciebie jak rozumiem obieg z bufora jest non-stop w przeciwieństwie do pompiarzy - jaką to robi praktyczną różnicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
memekt 21.02.2013 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 Chciałbym również dodać kilka grzejników ... Ja u siebie zrobiłem też grzejniki w wiatrołapie, łazienkach i garażu, będą zasilane pompką od CWU, a może CWU będzie zasilane pompką od grzejników... hmmm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.