edde 26.02.2013 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 zgadzam się z DEZET, zbędny gadżet, rozstaw pomaga złapać jedynie w czterech miejscach zwoju pętli i to pośrodku (gdy wcześniej i tak na kratkach ten zwój wg kratek odpowiednim rozstawem kłaść zaczniemy), i w niczym to pomaganie nie różni sie od "pomagania" czerwonej siatki na folii tak samo z usztywnieniem: miejscowo i nie w tym miejscu gdzie najbardziej wymagane, pex podnosi się najszybciej po przekątnej pomieszczenia, od i na zakrętach, zagięciach a najlepiej płasko układa się akurat tam gdzie na fotkach są listwy a poza tym albo to jaka paralaksa albo też na fotce wyraźnie widać z lewej strony okna balkonowego podniesionego pexa... chciałeś dobrze, zrobiłeś jak zrobiłeś, jesteś happy to ok, ale nie wydaje mi się by było to godne polecenia rozwiązanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 27.02.2013 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Hmm to moja podłogówka i napisałem po co te listwy łatwo kłaść rurę, całość jest bardzo sztywna. Metoda łączy w sobie 2 w 1 koszt spinek i sztywność listwy, koszt zastosowania tych paru listew pomijalny. Specom od posadzek się podobało nic nie wyskakuje nie trzeba dociskać jakimić cegłami itp, gdyby nie zdało to u mnie egzaminu nie wspominałbym na forum. Jakbym był instalatorem, też by mi się podobało, że... inwestor zadbał o mnie, żebym się nie zmęczył Egzamin zdało- łatwiej fachowcowi. I tak na to idzie wylewka, która usztywni rurki na swoich miejscach. Napisz, jak mocowałeś te listwy, bo w sumie zaczęło się od "problemu" z dziurkami po spinkach, a ta "metoda" raczej tego nie rozwiązuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 27.02.2013 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Może poza tematem: dziura musi być, bo jakby dziur nie było to by Nas nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BeataSlawek 27.02.2013 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Widzę temat pełen teoretyków z tym, że w tych krytycznych opinich jedne przeczą drugim dezet najpier pisze, że to zbedne a potem, że ułatwiłem prace instalatorowi. Tyle, że temat ma tytuł podłogówka samemu więc doradzam jak sobie ułatwić. Ja nigdzie nie napisałem jak uniknąć dziurek bo dla mnie to jakaś bzdura bo podłoga nie fruwa po 10 cm w każdą stronę a styropian jest elastyczny więc się pod wpływem tych 2-3mm ruchów będą po prostu kulki styropianu uginały. Pętle trzymają poziom nic się nie unosi to jakieś złudzenie. Rurki to uponor pex-a a nie alupex, który po wygieciu trzyma kształt i ja wiem z praktyki a nie z głowy, że taka metoda zdaje egzamin i układanie trudniejszego w położeniu pex-a staje sie łatwiejsze. Ilośc listw które trzeba kupić jest minimalna i koszt pomijalny. Jeśli ktoś zdecydował się robić we własnym zakresie polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wypas 27.02.2013 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Witam i ...pytam, Wkrotce robie tynki i chcialem sie przygotowac do instalacji podlogowki. Tzn. spiac ze soba rozdzielacze i podprowadzic w okolice przyszlego pieca. By pozniej juz nie kuc.Poniewaz jestem zielony w temacie prosze o podpowiedz. Dom jest z poddaszem uzytkowym, wiec beda 2 rozdzielacze. Jak je teraz ze soba podlanczyc? Gdzies przeczytalem, ze mozna zrobic 3 rozdzielacz w kotlowni taki maly 2 - lub 3 obiegowy i do niego podlanczyc pozostale 2 rozdzielacze. Czy tak sie to robi? Jakich rur uzyc do podlanczenia tych rozdzielaczy? Czy robic z PEX czy miedz? Jakie srednice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 27.02.2013 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 U siebie ma tak:od zaworu mieszającego poprzez trójniki rozdzielające (parter,poddasze) miedź fi22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 27.02.2013 22:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 najlepiej gdy rozdzielacze umieścisz w miarę centralnie pośrodku domu, a jeszcze lepiej jeden pod drugimmożesz podłączyć rozdzielaczem pexem, miedzią a niektórzy szaleją z PP (co ja bym raczej odradzał)jeśli pex to najlepiej zaciskany, z kotłowni za mieszaczem 32 do pierwszego rozdzielacza i 25 za trójnikiem do drugiegoja akurat mam u siebie z miedzi i sobie chwalę: z kotłowni do pierwszego rozdzielacza fi28, za trójnikiem do drugiego rozdzielacza fi22, łatwo, szybko i przyjemnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rob30 28.02.2013 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 edde a czemu odradzasz z PP ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Oszolom 28.02.2013 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Witam.Mam takie pytanko odnośnie maty elektrycznej do łazienki.Mianowicie kiedy ją kłaść.Niektórzy piszą że normalnie na suchą wylewkę pod płytki podłogowe (przewody zatopione w kleju.Inni piszą, że własnie przy wylewaniu wylewki, czyli zatopić ją w samej wylewce...U mnie będzie tak, że developer oddaje mieszkanie w stanie developerskim, podłoga to płyty betonowe + styropian + jakaś wylewka. Ale już mówi, że dobrze by było samemu jeszcze dać wylewkę samopoziomująca (jakieś 3-5mm). Czy własnie przy wylewce samopoziomującej kłaść tą matę grzewczą? czy dopiero na nią jak wyschnie?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 28.02.2013 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 edde a czemu odradzasz z PP ?? Pewnie bo rurka niby gruba ale i ścianka gruba więc przelot mniejszy niż by się wydawało. Najlepiej jechać w miedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 28.02.2013 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Beata&Sławek- szkoda, że nie wyczułeś ironii w mojej wypowiedzi. Edde też potwierdził, że to niepotrzebne, tym bardziej, że jak sam piszesz Twoje rurki nie odkształcają się, więc listwa po to, żeby "było równo", przy ułożonej folii z naniesioną siatką nie jest potrzebna. Koszty są niewielkie, ale jak zsumujesz te drobiazgi to ładne sumki wychodzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 28.02.2013 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 edde a czemu odradzasz z PP ?? po pierwsze tak jak pisze cruz końskie średnice ze względu na grubość ścianek w danym przekroju rury po drugie tworzywo to ma duży współczynnik rozszerzalności temperaturowej, wypadałoby pobawić się w profesjonalne kompensacje zapobiegajace dużym wydłużeniom liniowym innych grzechów nie pamiętam i przypominać mi się nie chce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amciek80 28.02.2013 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 panowie, czy zawory mieszajace i pompe dawac w skrzynce z rozdzielaczem czy lepiej w kotlowni.czytalem, ze nie ma to zbytnio znaczenia ale to tylko anonimowa wypowiedz z internetu. nie spotkalem sie nigdzie w instrukcjach do podlogowki zalecen, ze ma byc tu lub tu. Rozdzielacze mam zwykle - bez ukladu mieszajacego i bypasu.Uklad u mnie bedzie zasilany z bufora - jesli ma to jakiejkolwiek znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 28.02.2013 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 panowie, czy zawory mieszajace i pompe dawac w skrzynce z rozdzielaczem czy lepiej w kotlowni. czytalem, ze nie ma to zbytnio znaczenia ale to tylko anonimowa wypowiedz z internetu. nie spotkalem sie nigdzie w instrukcjach do podlogowki zalecen, ze ma byc tu lub tu. Rozdzielacze mam zwykle - bez ukladu mieszajacego i bypasu. Uklad u mnie bedzie zasilany z bufora - jesli ma to jakiejkolwiek znaczenie. To 3D daj jak najbliżej bufora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amciek80 28.02.2013 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 (edytowane) cruz - dwa zdania, dlaczego najblizej bufora? ja tlumacze to tym, ze nie ma sensu pchac w rury np.90*C z bufora i mieszac dopiero w skrzynce rozdzielacza. Lepiej/oszczedniej bedzie podmieszac zaraz za buforem i pchac w rurach temp 30*C.a pompe gdzie dac? pompie to chyba wsio radno gdzie bedzie czy zaraz za buforem czy w skrzynce z rozdzielaczem. choc niby kazda pompa lepiej pcha niz ssie wiec bardziej optymalnie bedzie dla niej jak bedzie pchala - czyli umiescic ja w miare nisko.jak macie u siebie? Edytowane 1 Marca 2013 przez amciek80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wypas 28.02.2013 22:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 najlepiej gdy rozdzielacze umieścisz w miarę centralnie pośrodku domu, a jeszcze lepiej jeden pod drugim możesz podłączyć rozdzielaczem pexem, miedzią a niektórzy szaleją z PP (co ja bym raczej odradzał) jeśli pex to najlepiej zaciskany, z kotłowni za mieszaczem 32 do pierwszego rozdzielacza i 25 za trójnikiem do drugiego ja akurat mam u siebie z miedzi i sobie chwalę: z kotłowni do pierwszego rozdzielacza fi28, za trójnikiem do drugiego rozdzielacza fi22, łatwo, szybko i przyjemnie Dzieki MIchal i Edde, Mam wlasnie zamiar ustawic rozdzilacze w miare jeden pod drugim (parter-pietro) i zasilanie z kondensata do nich tak jak mowicie. Mam jednak watpliwosc czy ogrzewac garaz i pomieszczenie z piecem. Sa one najbardziej oddalone od rozdzilacza, wiec pomyslalem o tym 3 rozdzielaczu na poczatek co by dawal zasilanie na 2 pozostale oraz moglbym wyciagnac do niego zasilanie na dodatkowe grzejniki do garazu i pom z piecem w razie gdyby temp w zimie spadala ponizej zera. Od razu zaznaczam, ze nie potrzebuje utrzymywac wysokiej temp w tych pom. a jedynie by nie spadlo ponizej 0. Nie bede kladl ocieplenia podlogi w nich wiec powinno nie spasc ponizej 0 ale w razie co lepiej pociagnac obwody pod grzejniki. Czy lepiej ciagnac z 1 rozdzielacza parteru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 01.03.2013 06:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 wypas w tej kwestii Ci nie pomogę, ja mam garaż i kotłownię nieogrzewaną, część mieszkalną oddzieloną dodatkową warstwą styro 5cm, podłoga bez izolacji, w garażu kanało-piwniczka po całą powierzchnią (spora powierzchnia) i tej zimy temp na pewno nie spadła mi poniżej 0. Nie mam termometru także nie powiem jaka temp była w największe mrozy. U mnie jest zwykły kocioł węglowy + bufor tak więc coś tego ciepła dostanie się do garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 01.03.2013 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 cruz - dwa zdania, dlaczego najblizej bufora? ja tlumacze to tym, ze nie ma sensu pchac w rury np.90*C z bufora i mieszac dopiero w skrzynce rozdzielacza. Lepiej/oszczedniej bedzie podmieszac zaraz za buforem i pchac w rurach temp 30*C. a pompe gdzie dac? pompie to chyba wsio radno gdzie bedzie czy zaraz za buforem czy w skrzynce z rozdzielaczem. choc niby kazda pompa lepiej pcha niz ssie wiec bardziej optymalnie bedzie dla niej jak bedzie pchala - czyli umiescic ja w miare nisko. jak macie u siebie? 3D dajesz przy buforze właśnie dla tej temperatury i bo tam masz miejsce - nie pchasz na pokoje dziadostwa. Pompkę dajesz zaraz za 3D - ona pcha ciepłą wodę na rozdzielacze, a dajesz ja tam bo tam masz dla niej miejsce Z racji, że to ma pracować 24h to polecam pompkę leszno efekta. Pompka w CO tak samo pcha jak i ciągnie, bo co wciągnie to sobie od razu pcha w miejsce ciągnięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amciek80 01.03.2013 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 dzieki Cruz, to jeszcze pytanie odnosnie pompy i jej najblizszego otoczenia. zwyczajowo ludzie daja filterek przed pompka, ktory ma chronic ja przed zanieczyszczeniami, a za pompka zawor zwrotny. o ile ten filterek jest dla mnie zrozumialy czy w ukladzie jak ponizej stosowac zawor zwrotny. Do napedy bedzie alpha 2 lub jej odpowiednik z leszna. uklad mialby byc jak na rysunku ponizej. Sa dwa warianty: a) na bogato z zaworem sterowanym silownikiem esbe + pogodowka b) na ekonomicznie z zaworem 3D recznym esbe - czy wystarczy tutaj zawor 3/4" czy dac 1" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 01.03.2013 08:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Mam wlasnie zamiar ustawic rozdzilacze w miare jeden pod drugim (parter-pietro) i zasilanie z kondensata do nich tak jak mowicie. Mam jednak watpliwosc czy ogrzewac garaz i pomieszczenie z piecem. Sa one najbardziej oddalone od rozdzilacza, wiec pomyslalem o tym 3 rozdzielaczu na poczatek co by dawal zasilanie na 2 pozostale oraz moglbym wyciagnac do niego zasilanie na dodatkowe grzejniki do garazu i pom z piecem w razie gdyby temp w zimie spadala ponizej zera. Od razu zaznaczam, ze nie potrzebuje utrzymywac wysokiej temp w tych pom. a jedynie by nie spadlo ponizej 0. Nie bede kladl ocieplenia podlogi w nich wiec powinno nie spasc ponizej 0 ale w razie co lepiej pociagnac obwody pod grzejniki. Czy lepiej ciagnac z 1 rozdzielacza parteru? Garaż nieogrzewany (temp. min. +2*C, zazwyczaj +5*C), kotłownia nieogrzewana (temp. 10-13*C) - całość odizolowana od domu styropianem o grubości 5*C. Rozdzielacz parteru w kotłowni i nie widzę problemu. Rozdzielacz piętra na piętrze - ekonomia przemawia za takim rozwiązaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.