Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Garaż nieogrzewany (temp. min. +2*C, zazwyczaj +5*C), kotłownia nieogrzewana (temp. 10-13*C) - całość odizolowana od domu styropianem o grubości 5*C. Rozdzielacz parteru w kotłowni i nie widzę problemu. Rozdzielacz piętra na piętrze - ekonomia przemawia za takim rozwiązaniem.

 

parter.jpg

 

wydaje mi sie ze jak dam rozdzielacz parteru w kotlowni (pomieszczenie 1 / 8 ) za garazem to bedzie od niego wszedzie daleko do pozostalych pomieszczen. Wg projektu ma byc w hallu pom. 1/2

 

Co sadzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

po pierwsze tak jak pisze cruz końskie średnice ze względu na grubość ścianek w danym przekroju rury

po drugie tworzywo to ma duży współczynnik rozszerzalności temperaturowej, wypadałoby pobawić się w profesjonalne kompensacje zapobiegajace dużym wydłużeniom liniowym

innych grzechów nie pamiętam i przypominać mi się nie chce ;)

 

Dzięki - to w takim razie robię w PP :)

średnice nie są dla mnie wadą a kompensacją chyba też nie muszę się przejmować przy max temperaturze do 40 stopni - czy się mylę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki - to w takim razie robię w PP :)

średnice nie są dla mnie wadą a kompensacją chyba też nie muszę się przejmować przy max temperaturze do 40 stopni - czy się mylę ?

 

rób jak chcesz, ja bym się w pp dla rozdzielaczy nie pchał gdy są lepsze opcje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam na razie luzem puszczony alupex do drabinki w łazience, chciałbym z niego zrobić mini ogrzewanie podłogowe przy wyjściu z kabiny prysznicowe. Piec mam na paliwa stałe, średnia temperatura to około 65c. Myślałem aby zrobić pętle z zasilania drabinki ale słyszałem że woda może być za gorąca i może "spalić" posadzkę. Wiec może zrobić pętle z powrotu z drabinki, woda powinna już mieć niższą temperaturę. czy jest może jakiś zawór z termostatem który by zabezpieczał przed przegrzaniem posadzki i który można było by podłączyć do drabinki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam na razie luzem puszczony alupex do drabinki w łazience, chciałbym z niego zrobić mini ogrzewanie podłogowe przy wyjściu z kabiny prysznicowe. Piec mam na paliwa stałe, średnia temperatura to około 65c. Myślałem aby zrobić pętle z zasilania drabinki ale słyszałem że woda może być za gorąca i może "spalić" posadzkę. Wiec może zrobić pętle z powrotu z drabinki, woda powinna już mieć niższą temperaturę. czy jest może jakiś zawór z termostatem który by zabezpieczał przed przegrzaniem posadzki i który można było by podłączyć do drabinki?

 

 

Podłogówkę musisz zasilić z powrotu drabinki. A na końcu pętli dać zawór RTL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie HELP PLESASE PLEASE!!! Tylko nie bijcie od razu. Jestem właśnie na etapie wod. kan. c.o. . Chcę kupić rozdzielacze i tu pytanko. Czy rozdzielacz uzbrojony w rotametry i zawory to już komplet czy jeszcze coś trzeba zapodać. Dodam że nie potrzebuję pompy wbudowanej przy rozdzielaczu, bo umieszczona zostanie na zasilaniu lub powrocie z podłogówki, podłogówka na całości,czy potrzeba może jakiś zawór dławiący przed samym rozdzielaczem lub jakiś inny, czy jest jakaś różnica w położeniu rotametrów tzn. czy dolna czy górna belka. Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rotametry (ja mam w swoich z altechu/tadmaru i z kanthermu na dolnych powrotnych belkach) i zawory przy 100% podłogówki są ok, do podłączenia pexa będziesz potrzebował jeszcze półśrubunki rozdzielaczowe tzw eurokonusy, rozdzielacz z jednej strony wyposażasz w odpowietrzniki (polecam automatyczne afriso) z drugiej w zawór kulowy odcinajacy

jeśli zaś chodzi o same rotametry to nie bierz takich z dużym zakresem, bo nie będą nic na skali przepływu pokazywały i nic nie pomogą w regulacji, takie z zakresem 0,5-2l/min będą ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki za pomoc, zawór 3D będzie więc tu sprawa rozwiązana tylko czy jest konieczność dawać np. jakiś zawór zwrotny lub odcinający za buforem a zaworem 3D czy nie ma takiej konieczności. O tym odcinającym myślę w kontekście ewentualnej awarii zaworu 3D i puszczenia na instalacje gorącej wody z bufora czy odpuścić sobie bo więcej problemów może to generować niż pożytku. Instalacja w obiegu otwartym oczywiście zabezpieczona naczyniem wzbiorczym przelewowym podłączonym do kotła. Dzięki za zwrócenie uwagi na temat rotametrów i zakresu przepływów, tylko małe pytanko w stosunku do tego, czy nie ma zależności samego zakresu czyt. 0,5-2l/min do długości pętli, oporów itp. itd. Nadmienię że u mnie będą trzy rozdzielacze z czego 6 obwodów na parterze oraz 7 i 3 obwody na piętrze. Długość pętli w granicach 50-80m, staram się zachować jak najbardziej zbliżone do siebie i nie za długie. Całość podłogówki to około 900m. Aha czy filtr tylko za buforem wystarczy czy trzeba dawać przed każdym z urządzeń. Jak macie namiary na jakiś sprawdzony i nie przesadnie drogi sklep internetowy z wszystkimi materiałami do podłogówki piszcie na priv. Pozdrawiam niedzielnie Edytowane przez szwedii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr dajesz tylko przed pompką,

zawór zwrotny nie uchroni Cię przed gorąca woda z bufora, przecież to wciąż ten sam kierunek przepływu, czy z pracą zaworu 3D czy bez niego, odcinajacy kulowy mozesz dać na wyjściu z bufora, nie zaszkodzi a moze pomóc przy jakiejś awarii, modernizacji itp, zładu z bufora nie trzeba będzie spuszczać całego

przepływy zależą od kilku rzeczy (długość, ilość pętli, przekrój rury, wymagane temperatury, temp. zasilania itp), najlepiej zrobić projekt (ja robiłem bezpłatnym programem OV-plan czy jakoś tak), który podaje jakie powinny być przepływy (a te przy prawidłowej podłogówce zmieszczą Ci się w zakresie 0,5-2l/min), pierwszy sezon ustawiłem rotametry po odpaleniu i niezbyt dokładnie i grzać grzało dobrze, ale coś mnie tknęło w kolejny żeby podregulować, wziąłem kartkę z wydrukiem z programu, ustawiłem wg wytycznych i grzeje tak samo za to pompa wyświetla mi zużycie teraz 9-11W a nie jak przedtem 17-23W, rotametry z tego zakresu pozwoliły mi na regulację różnych pętli: od 12-16mb do 90mb w tym samym rozdzielaczu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłogówki jest 156m2, jak dobrze pamiętam to ok. 800mb alupexa wavina, 15 pętli, 2 rozdzielacze, po jednym na parterze i poddaszu, za to kotłownia wraz z sterowaniem i pompą podłogówki w piwnicy i z tego tytułu trzech kondygacji pompa grundfos alpha2 25-60 (może i asekuracyjnie, ponoć i 25-40 dałaby radę), pompa chodzi na najniższym biegu i wyświetla 9-11W, różnica zasilanie/powrót to 4-6stC, sterowanie zawór 3D z siłownikiem ESBE, podłączony pod regulator pogodowo-pokojowy frisko mr65 mct, tak w skrócie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie odnośnie styropianu na posadzkę pod ogrzewanie podłogowe.

zakupiłem styropian 7cm i 6 cm. Styropian systemowy to min 3 cm. Łącznię będę miał wtedy 16 cm. Na gotowa mam 24 cm wolnego miejsca. Odliczając 2 cm na panele i płytki zostaje mi 5 - 6 cm na wylewkę. Czy to wystarczy czy może zrezygnować ze styropianu systemowego na rzecz grubszej wylewki? Właśnie o te 3 cm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Czy to wystarczy czy może zrezygnować ze styropianu systemowego na rzecz grubszej wylewki? Właśnie o te 3 cm?

Tak się zastanawiam w stopce kolega ma:

" 20 styropian grafitowy 0,031. Strop wełna 40 cm 0,038, okna trzy szybowe od 0.7-1 (razem około 40 m2),....wentylacja mechaniczna z reku i GWC. ...."

niby wszystko, aby było ciepło w domku, a taki "kwas" w posadzkę. To tak jakby zimą ubrać się w futro,założyć ciepłą czapkę i kalesony ubrać okulary gogle, a twarz owinąć szalikiem łyknąć jeszcze coś na rozgrzewkę (chyba raczej na znieczulenie) i wyjść na mróz boso będzie bardzo "ciepło".

 

I naprawdę nie ma tu złośliwości, bo jak czytam posty na forum bardzo wiele osób popełnia ten sam błąd w ogóle nie dba o ocieplenie od gruntu pomimo tego, że jeszcze stosuje ogrzewanie niskotemperaturowe?

 

Pozdrawiam

 

ps:będzie coś takiego?czy jeszcze lepiej? foto.

termowizja_domek.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam w stopce kolega ma:

" 20 styropian grafitowy 0,031. Strop wełna 40 cm 0,038, okna trzy szybowe od 0.7-1 (razem około 40 m2),....wentylacja mechaniczna z reku i GWC. ...."

niby wszystko, aby było ciepło w domku, a taki "kwas" w posadzkę. To tak jakby zimą ubrać się w futro,założyć ciepłą czapkę i kalesony ubrać okulary gogle, a twarz owinąć szalikiem łyknąć jeszcze coś na rozgrzewkę (chyba raczej na znieczulenie) i wyjść na mróz boso będzie bardzo "ciepło".

 

I naprawdę nie ma tu złośliwości, bo jak czytam posty na forum bardzo wiele osób popełnia ten sam błąd w ogóle nie dba o ocieplenie od gruntu pomimo tego, że jeszcze stosuje ogrzewanie niskotemperaturowe?

 

Pozdrawiam

 

ps:będzie coś takiego?czy jeszcze lepiej? foto.

 

---------------------------------

Niestety tego do końca nie przypilnowałem. I jestem ograniczony jeżeli chodzi o gr. izolacji. Dlatego zastanawiam się czy 16 cm czy 13cm.

16 to czyba nie tak mało. wtedy zostaje na wylewkę około 6-6,5 cm. Ten dom na zdjęciu, który prezentujesz ma jaką izolację na gruncie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...