Jacekss 22.08.2013 06:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 Mam podłogę! [ATTACH=CONFIG]203008[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]203011[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]203012[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]203014[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]203013[/ATTACH] Szczegóły w dzienniku. Te "zegarki" przy rozdzielaczach to termometry ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PeZet 22.08.2013 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 Te "zegarki" przy rozdzielaczach to termometry ? Tak jest. Dołożę jeszcze po jednym manometrze na każdy rozdzielacz. Piękne są, czyż nie? "D Manometr to potęga, termometr też, ale przy manometrze wymięka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PeZet 22.08.2013 13:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 (edytowane) (...)odległości poniżej 10cm pomiędzy rurkami to jakby gęsto trochę jak na pokój.. Zgadzam się, choć zależy czym masz zamiar grzać, Odi69. Chociaż, i tak sądzę że to baaaardzo gęsto. Uważaj na odległość od ściany - minimum 10cm. Dylatacja w progu - przygotowałem podobnie jak Ty, nakleiłem się jak głupi, a potem, po dyskusji z ekipą, wszystko wywalili i zrobili dylatacje w progu po swojemu. Szczerze mówiąc takie sterczące gówna tylko im niepotrzebnie utrudniają robotę. W moim przekonaniu - niepotrzebnie utrudniają, a my niepotrzebnie to robimy. Ale to tylko moje zdanie, bo opinie w wątku są podzielone: niektórzy twierdzą, żeby zrobić osobiście i później egzekwować, że tak ma być. Widziałem pracę ekipy i nie wyobrażam sobie, żeby mieli paprać się ze sterczącymi na środku gąbkami. Tym bardziej że rurę miksokreta czasem trzeba we dwóch trzymać żeby nie fruwała. Nie wiem jak mieliby przypilnować, żeby nie zgniatała tych gąbek. PS. rura potrafi wyrywać spinki, ale to jest bez znaczenia, bo od razu zasypują rurki pex. Edytowane 22 Sierpnia 2013 przez PeZet poprawiłem, że zasypują pexa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 22.08.2013 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 mnie też wychodziły rozstawy 25-30 cm i tak zrobiłem. dla świętego spokoju można zrobić co 20cm. nie jest za gęsto a i zapas jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oliwkawawa 22.08.2013 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 Zgadzam się, choć zależy czym masz zamiar grzać, Odi69. Chociaż, i tak sądzę że to baaaardzo gęsto. Uważaj na odległość od ściany - minimum 10cm. Dylatacja w progu - przygotowałem podobnie jak Ty, nakleiłem się jak głupi, a potem, po dyskusji z ekipą, wszystko wywalili i zrobili dylatacje w progu po swojemu. Szczerze mówiąc takie sterczące gówna tylko im niepotrzebnie utrudniają robotę. W moim przekonaniu - niepotrzebnie utrudniają, a my niepotrzebnie to robimy. Ale to tylko moje zdanie, bo opinie w wątku są podzielone: niektórzy twierdzą, żeby zrobić osobiście i później egzekwować, że tak ma być. Widziałem pracę ekipy i nie wyobrażam sobie, żeby mieli paprać się ze sterczącymi na środku gąbkami. Tym bardziej że rurę miksokreta czasem trzeba we dwóch trzymać żeby nie fruwała. Nie wiem jak mieliby przypilnować, żeby nie zgniatała tych gąbek. PS. rura potrafi wyrywać spinki, ale to jest bez znaczenia, bo od razu zasypują rurki pex. U mnie wylewkarze nie chcieli dylatacji w progach. Robili dylatacje sami kątownikiem czy czymś takim, już po zatarciu wylewki, na bieżąco. Teraz jedynie wypełniłam szczeliny silikonem sanitarnym, co by się tam nie nasypało syfu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 22.08.2013 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 Jesli temp zasilania podłogówki to nie więcej jak 38-40stC to można sobie tak dylatacje kątownikiem czy gwoździem robić - nie ma strachu. Są ludzie co mają podłogówki sprzed kilkunastu lat liczone na 48-53stC - tam ten numer bez wyklejenia "prawdziwych" dylatacji nie przechodzi, bo rozszerzalnośc płyt przy takim zasilaniu jest taka, że resztki wylewki pozostające przy rurach tak prą, że płyty nie maja jak pracować. kto nie widział - ten nie wie. Ja widziałem u jednego klienta, mam zdjęcia z położenia i wiem co się z płytami dzieje jak sobie klient przypadkiem podniesie temperaturę na zasilaniu powyżej 39stC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawko_ 22.08.2013 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 Pokaż te zdjęcia jeśli możesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PeZet 23.08.2013 05:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 Gentoonx, wrzuć te zdjęcia, coby unaocznić dlaczego ogrzewanie podłogowe jest - niskotemperaturowe.A z progami, sądzę, że dramatyzujesz. Nie rozszerzy się z jednej, to rozszerzy się z drugiej. Gorzej jak ze wszystkich stron nie ma się gdzie rozszerzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odi69 23.08.2013 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 (edytowane) Cóż tak wyszło z OZC i tabel Rotha, za to w salonie będą co 20cm, od ścian w niektórych miejscach jest 7cm. Co do dylatacji zobaczymy, mi majster powiedział żebym wstawił cienkie deski równo poziomem wylewki w miejscach gdzie płyty się łączą, bo i tak wylewamy w miarę możliwości i czasu poszczególne pomieszczenia, tzn. narazie mam tylko spiżarnie. I beton robiony oczywiście samemu w betoniarce Edytowane 23 Sierpnia 2013 przez odi69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odi69 23.08.2013 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 A mam jeszcze takie pytanie. Czy rozdzielacz od grzejników może być do góry nogami tzn. wyprowadzenia z belek od góry. Pozwoliło by mi to lepiej wykorzystać miejsce w kotłowni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 23.08.2013 09:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 A co chociaż by z odpowietrzeniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odi69 23.08.2013 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 (edytowane) Mogę zamiast korka na końcu belki zamontować, a przy grzejnikach i tak będą odpowietrzniki Edytowane 23 Sierpnia 2013 przez odi69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 23.08.2013 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 możesz go zamontować do góry nogami, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 23.08.2013 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 postaram sie w weekend powklejać, muszę odnaleźć na NAS-ie. Ale poszukam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odi69 23.08.2013 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 Jak zarazie dylatacje mam jaj na rysunku, kawałek posadzki opisany jako 1.03 jest grzany przyłączami które idą do pomieszczenia 1.05. Czy miedzy 1.05 a 1.03 robić dylatacje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 24.08.2013 01:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2013 Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 24.08.2013 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2013 Miałem gdzieś zdjęcia z wycinania podłogówki, która działała jak pisałem, ale ... znaleźc cięzko - za dużo tego, będę jeszcze grzebał. W międzyczasie wklejam coś podobnego z tematu "Jak nie nalezy wykonywać ogrzewań podłogowych na płycie systemowej" Pomijając te za krótkie peszle, jedna rura w połączeniu dylatacji itd., pomyślcie co się dzieje z masą zarobową przy wylewaniu na dylatacji - już lepiej w takim miejscu gwoździem przecinać, jeśli kątownikiem z góry na dól jak gilotyną to i tak miedzy rurami płyty są połączone bez dylatacji (na rastrowej płycie też). Robiła firma - 12 lat doświadczeń w ogrzewaniu podłogowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odi69 24.08.2013 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2013 Jaką długość powinny mieć peszle ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1973 24.08.2013 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2013 Jaką długość powinny mieć peszle ? wiatm najlepiej po 50 cm z kazdej strony napewno nie mniej niz po 40 cm pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 24.08.2013 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2013 40cm -OK, 30cm - nie ma błędu, ale tyle jak rura prostopadle do dylatacji przechodzi, 50cm - to już lekka przesada Przy rozdzielaczu, zależy jak duży, to i po 1,2m czasem wychodzą - ale to inna bajka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.