maciejzi 19.04.2014 00:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Przykładowo; przy siedmiu mniej więcej równych obwodach, przepływ z 700m3 spadnie do ok 100 m3 i tę ilość należy przyjąć do obliczeń. Pozostaje jeszcze - pomijalny dla amatorskich obliczeń - opór samej belki rozdzielacza i jej "infrastrukturę". W takim razie belka prawie żadnego oporu nie stawia. Bardzo dziękuję za wyjaśnienie. Czy 15 pętli po 50 metrów ma sens? Dla równowagi hydraulicznej na parterze 8 pętli po 65mb, piętro 15 pętli po 50mb. Podział 700l/h piętro i 500l/h parter. Dobiegówki między rozdzielaczem a pokojem maks. 2mb. Tylko czy pętle 50mb nie będą zbyt krótkie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 19.04.2014 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Witam Większego sensu to nie ma, chyba że układ pomieszczeń wymaga 15 pętli. Można zrównoważyć przepływy prościej i efektywniej przy pomocy jednego zaworu regulacyjnego umieszczonego na odnodze układu - w twoim wypadku o przepływie 500l. Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 19.04.2014 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 (edytowane) Jak podzielę na 65mb to wyjdzie 12 pętli, niewiele mniej. Ponadto niestety parę zwojów rury przyszło w długości 100mb, a tego się bez odpadów na 65mb nie da podzielić Dlatego część chyba faktycznie zrobie po 65mb (8 obwodów parteru), zużywając krążki 200-metrowe, a resztę podzielę na 50mb (15 obwodów piętra). Dodatkowo dzięki temu spadną opory hydrauliczne, pompka będzie miała lżej, no i obędę się bez dławienia części obwodów. Tak się składa, że te 15 obwodów po 50mb idealnie równoważy (wraz z dobiegówką) 8 obwodów po 65mb, dzieląc odpowiednio przepływ na piętro (dokładnie 740l) i parter (460l). Trochę krótkie te odcinki, ale chyba zadziała, przynajmniej taką mam nadzieję bo nic lepszego raczej nie wymyślę Edytowane 19 Kwietnia 2014 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 19.04.2014 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Nie wypowiem się na temat fachowców. I bardo dobrze, bo poznałeś jednego. Myślę,że na wszelki wypadek rób wszystko sam. Fachowiec to przecież nie człowiek ,to coś gorszego od ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 19.04.2014 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Jak podzielę na 65mb to wyjdzie 12 pętli, niewiele mniej. Ponadto niestety parę zwojów rury przyszło w długości 100mb, a tego się bez odpadów na 65mb nie da podzielić Dlatego część chyba faktycznie zrobie po 65mb (8 obwodów parteru), zużywając krążki 200-metrowe, a resztę podzielę na 50mb (15 obwodów piętra). Dodatkowo dzięki temu spadną opory hydrauliczne, pompka będzie miała lżej, no i obędę się bez dławienia części obwodów. Tak się składa, że te 15 obwodów po 50mb idealnie równoważy (wraz z dobiegówką) 8 obwodów po 65mb, dzieląc odpowiednio przepływ na piętro (dokładnie 740l) i parter (460l). Trochę krótkie te odcinki, ale chyba zadziała, przynajmniej taką mam nadzieję bo nic lepszego raczej nie wymyślę Witam Idąc tym tokiem osiągniesz efekt odwrotny od zamierzonego. Woda popłynie tam gdzie ma mniejsze opory czyli na pętle 50 metrowe, choćbyś ich zrobił 30. Niepotrzebnie, a przy tym w oparciu o błędne założenia kombinujesz, jak przysłowiowy "koń pod górę". Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 20.04.2014 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 (edytowane) Witam Idąc tym tokiem osiągniesz efekt odwrotny od zamierzonego. Woda popłynie tam gdzie ma mniejsze opory czyli na pętle 50 metrowe, choćbyś ich zrobił 30. Niepotrzebnie, a przy tym w oparciu o błędne założenia kombinujesz, jak przysłowiowy "koń pod górę". Pozdrawiam Pratchawiec Akurat 15 pętli po 50mb, przy łącznym przepływie 750l/h ma taki sam opór co 8 pętli po 65mb przy łącznym przepływie 450l/h. Czyli innymi słowy: 15 krótszych pętli ma mniejszy opór i popłynie przez nie więcej wody niż przez 8 dłuższych pętli. Mam nadzieję, że na trójniku dzielącym strumień na piętro i parter nastąpi równowaga, że więcej popłynie na piętro (750l), a mniej na parter (450l), o to mniej więcej mi chodzi. Ale dla pewności zastosuję przepływomierze, żeby wyregulować w razie jakbym się pomylił Edytowane 20 Kwietnia 2014 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 20.04.2014 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 Uparty jesteś. Zatem inaczej; W miejsce trójnika wstaw zawór mieszający, np taki; http://allegro.pl/zawor-mieszajacy-trojdrogowy-3d-dn25-1-mieszacz-i4148616802.html Przy wyborze zwróć uwagę na firmę i możliwie wysoki Kvs.Przepływomierze służą do ustawiania przepływu w poszczególnych pętlach a nie hydraulicznej regulacji całego układu. Koszt takiego zaworu to mniej niż jedna dodatkowa pętla -choćby 50 metrowa. Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 20.04.2014 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 Uparty jesteś. Zatem inaczej; W miejsce trójnika wstaw zawór mieszający, np taki; http://allegro.pl/zawor-mieszajacy-trojdrogowy-3d-dn25-1-mieszacz-i4148616802.html Przy wyborze zwróć uwagę na firmę i możliwie wysoki Kvs. Przepływomierze służą do ustawiania przepływu w poszczególnych pętlach a nie hydraulicznej regulacji całego układu. Koszt takiego zaworu to mniej niż jedna dodatkowa pętla -choćby 50 metrowa. Pozdrawiam Pratchawiec Nie, nie jestem uparty Tylko nie wiem, w jakim celu miałbym wstawiać taki zawór? Co on miałby mieszać i po co, skoro układ powinien wg tabel być odpowiednio zrównoważony samą długością pętli. Możesz wyjaśnić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hanss 21.04.2014 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 Chcę mieć 100% podłogówki, grzać to prądem, a dokładniej buforem w taniej taryfie....mam płytę z 24cm XPS. Moje zapytanie jak to zrobić?10cm EPS - 2x5cm plus 6-7cm wylewki czy na odwrót tzn. 10cm wylewki i 5cm EPS.. Jaka wylewka cementowa czy anhydrytowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lockter 24.04.2014 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 (edytowane) Nie mogę znaleźć jakoś jasnej informacji - czy panele na ogrzewaniu podłogowym należy układać jako podłogę pływającą czy jakoś kleić do podłoża? Jeśli kleić to czym? Jeśli pływająco to co pod spód lepiej? Jak macie u siebie I jakiej grubości panele dawaliście? Edytowane 24 Kwietnia 2014 przez lockter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cyrylll 24.04.2014 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 panele układałem normalnie jak podłoga pływająca a pod spód tektura falista. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lockter 24.04.2014 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 a już użytkujesz? jak się to sprawdza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cyrylll 24.04.2014 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 panele mam na poddaszu uzytkowym lacznie 100 m2 i w porownaniu z dolem gdzie na podlodze jest plytka oraz parkiet nie ma roznicy temperaturowej. tzn jest, na poddaszu mam okolo 1 stopien nizsza temperature, ale mysle ze to wina okien polaciowych bo sa zwykle. utrzymuje w domu temperature ok 22 stopnie. panele mi nie stukaja i maja temperature obojetna. tzn mozna po nich chodzic boso i nie czuc zimna ani goraca. maksymalna temperatura wody w podlodze jaka grzalem tej zimy to chyba 35 stopie. przepraszam za interpunkcje ale pisze z telefonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 26.04.2014 11:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 A może to jest rozwiązanie, folia budowlana, potem siatka zbrojeniowa i na to rurki na klipsach? http://images33.fotosik.pl/452/71028be4e2e92665.jpg Jak na proszku PUR położyć podłogówkę? Ma ktoś doświadczenia albo może napisać coś więcej? Wystarczy położyć folię, na to siatkę np. 15x15cm, i do niej przypiąć rurki podłogówki? Dodam, że proszku musiałbym położyć 30cm grubości, na to 7cm wylewki. Zastanawiam się, czy pod wpływem pracy termicznej wylewki nie będzie się ten proszek z czasem coraz bardziej ubijał pod wylewką, że w końcu wylewka popęka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 26.04.2014 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 płyta zbrojona, więc nacisk na proszek powinien być rozłożony, popękać cała może nie ppęka, ale siadać może - i co wtedy? pęknie jak będzie miała puste pod spodem, lub na karbie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 27.04.2014 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 współczynników rozszerzalności liniowej dla betonu to 14 * 0,000001 K czyli zobaczysz ubijający się proszek dopiero jak rozgrzejesz swoją podłogę do +800K No tak, wiesz, tak podłoga jest jednak 'pływająca', jakoś tam pracuje przy zmianach temperatury. Zastanawiam się, czy coś może zaszkodzić posadzce położonej na proszku poliuretanowym. Właściwie ten proszek dość twardy jest, ma sporą gęstość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 27.04.2014 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Ty jednak nie masz większych kłopotów,doktorat napiszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 28.04.2014 02:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Nie mogę znaleźć jakoś jasnej informacji - czy panele na ogrzewaniu podłogowym należy układać jako podłogę pływającą czy jakoś kleić do podłoża? Jeśli kleić to czym? Jeśli pływająco to co pod spód lepiej? Jak macie u siebie I jakiej grubości panele dawaliście? Obszerny wątek na ten temat: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?118391-PODK%C5%81AD-POD-PANELE-folia-mata-pianka-korek-pod-ogrzewanie-pod%C5%82ogowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lockter 28.04.2014 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Obszerny wątek na ten temat: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?118391-PODK%C5%81AD-POD-PANELE-folia-mata-pianka-korek-pod-ogrzewanie-pod%C5%82ogowe dziękuje bardzo, nie znalazłem jakoś tego sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 28.04.2014 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 płyta zbrojona, więc nacisk na proszek powinien być rozłożony, popękać cała może nie ppęka, ale siadać może - i co wtedy? pęknie jak będzie miała puste pod spodem, lub na karbie jak to ma być zrobione tak jak na zdjęciu to jeszcze podłoga może pod wpływem ciężaru siąść. wcześniej ten proszek musiałby być dobrze zagęszczony... tylko czy to możliwe?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.