Liwko 15.07.2014 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Bufor??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 15.07.2014 13:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 To chyba jest buforek a nie bufor. Racja buforek, przez wykonawce okreslony jako buforek stu litrowy. No ja tych litrow tu nie widze. Liwko, tez jestem zdziwiony. Najwazniejsze, ze zniknie z mojej kotlowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 15.07.2014 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Taka ładna skrzyneczka a ty chcesz się jej pozbyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 15.07.2014 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 (edytowane) czyli dobrze pisałem: "takie coś, z takim czymś, ale bez takiego czegoś"="buforek, z otulinką, kompletnie bez sensu" prędzej jakiś taki mały kompaktowy węzeł cieplny, ale gdzie on tam te 100ltr zmieścił? pewnie WinRar'em upakował Edytowane 15 Lipca 2014 przez gentoonx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 03.08.2014 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Witam wszystkich Mam położone miesiąc temu wylewki. Wykonawca w drzwiach ponacinał wylewkę, teraz te szczeliny się rozeszły do ok. 1-2 mm. Nagle mnie olśniło, że nie założyłem na rury PEX odcinków peszli (rur karbowanych) przy przejściach przez drzwi... Wykonawca wylewki mówi, żeby wcisnąć w szczeliny silikon. Czy to załatwi sprawę, czy też można zrobić coś jeszcze? No i czy na pewno będzie w tym miejscu ciekło? Pytam, bo widzę na forum że chyba część ludzi nie zakłada peszli na rury w przejściu przez drzwi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 04.08.2014 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 Witam wszystkich Mam położone miesiąc temu wylewki. Wykonawca w drzwiach ponacinał wylewkę, teraz te szczeliny się rozeszły do ok. 1-2 mm. Nagle mnie olśniło, że nie założyłem na rury PEX odcinków peszli (rur karbowanych) przy przejściach przez drzwi... Wykonawca wylewki mówi, żeby wcisnąć w szczeliny silikon. Czy to załatwi sprawę, czy też można zrobić coś jeszcze? No i czy na pewno będzie w tym miejscu ciekło? Pytam, bo widzę na forum że chyba część ludzi nie zakłada peszli na rury w przejściu przez drzwi... PEX ma jakąś elastyczność która może zrekompensować ten błąd. Więc może może być dobrze czas dłuższy lub dość szybko zacząć cieknąć. Naprawa tego to zrobienie podłogówki i wylewki od nowa silikon tu pomoże jak umarłemu kadzidło. Mona też z tym mieszkać ale potem wydatki będą większe tylko że nikt nie zagwarantuje daty przecieku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Foczki 04.08.2014 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 cruz - co Ty doradzasz? Wystarczy ostrożnie odkuć przejście plus 20 cm na każdą stronę, założyć peszle i zalać ponownie wydłubaną dziurę. Lepiej teraz niż później. Silikon absolutnie nic nie da. A czy pęknie czy nie zależy od elastyczności i równeiż od kierunku ruchów, wzdłużny plus poprzeczny, a czasem i w wyniku błędów dochodzi również pionowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 04.08.2014 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 cruz - co Ty doradzasz? Wystarczy ostrożnie odkuć przejście plus 20 cm na każdą stronę, założyć peszle i zalać ponownie wydłubaną dziu. Właśnie że tak doradzam bo tu nie ma dobrego rozwiązania tej sytuacji. Kucie może spowodować uszkodzenie PEXa, ale nie musi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 04.08.2014 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 (edytowane) PEX ma jakąś elastyczność która może zrekompensować ten błąd. Więc może może być dobrze czas dłuższy lub dość szybko zacząć cieknąć. Naprawa tego to zrobienie podłogówki i wylewki od nowa silikon tu pomoże jak umarłemu kadzidło. Mona też z tym mieszkać ale potem wydatki będą większe tylko że nikt nie zagwarantuje daty przecieku. Dzięki za odpowiedź. Przejścia przez ściany, od rozdzielaczy i między podziałem płyt w salonie mam w peszlach na szczęście. Na odcinku pokój+przedpokój wylewka rozszerzy się o 0,5mm przy najwyższej temperaturze (wg rozszerzalności termicznej betonu). Może rura wytrzyma takie naprężenia. Jak nie to będę kuł w drzwiach i zakładał złączki zaprasowane i odcinki w peszlach. Pocieszam się tym, że wykonawca naciął tylko wierzchnią warstwę wylewki, żeby powstała kontrolowana rysa skurczowa, gdyż wierzchnia warstwa szybciej wiąże i się kurczy. Myślę, że rysa nie jest na całą głębokość wylewki i efektywnie cała wylewka pracuje jako jedna płyta. Tak przynajmniej sądzę, nie wiem czy to się zgadza z rzeczywistością? Edytowane 4 Sierpnia 2014 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 15.08.2014 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 Drogie Panie i drodzy Panowie Mam pytanie dotyczące ogrzewania wodnego w płycie fundamentowej. Czy jest sens dzielić ogrzewanie na strefy o różnych temperaturach, i czy w ogóle jest to możliwe do uzyskania (różne temp w pomieszczeniach) przy płycie która jest praktycznie monolitem? W przypadku podłogówki na dodatkowej wylewce ma to większy sens, ale jak jest w przypadku rurek w płycie? Z wyliczeń OZC, przy 22 st wew. i -20 st zew, mam projektowe obciążenie cieplne wysokości 22W/m2. Wynika z tego, że nawet przy parkiecie i zasilaniu 35st wystarczy rozstaw 30cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 15.08.2014 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 a po co różnicować temp pomieszczeń przy takim obciążeniu? żeby rocznie spróbować zaoszczędzić 30zł? Nie ma sensu według mnie, ale zawsze możesz zdławić przepływ tam gzie chcesz mniej. Zawsze możesz założyć termostaty pomieszczeń z siłownikami na rozdzielaczu Wybór jest Twój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 15.08.2014 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 Nie nie, w żadne sterownie poszczególnymi pokojami ala TB nie chcę się bawić . Z resztą w przypadku rurek w płycie fundamentowej raczej i tak by się średnio udało. Jeszcze jedno pytanie. Na poddaszu z użytkowych pomieszczeń mam tylko antresolę. Czy pętlę do jej ogrzewania mogę zasilić z tego samego rozdzielacza co pętlę w płycie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 15.08.2014 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 a po co różnicować temp pomieszczeń przy takim obciążeniu? żeby rocznie spróbować zaoszczędzić 30zł? Nie ma sensu według mnie, ale zawsze możesz zdławić przepływ tam gzie chcesz mniej. Zawsze możesz założyć termostaty pomieszczeń z siłownikami na rozdzielaczu Wybór jest Twój Jezeli rurki bedą blisko powierzchni płyty to sterowac mozna, R&K ma tak zrobiono, co prawda kable, ale sterowanie pomieszczeniowe i musie to sprawdza, dalczego by nie miało i w tym przypadku. Jezeli rurki będą głebiej to takie sterowanie da mniejsze efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 15.08.2014 13:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 Rurki planuje dać w połowie grubości płyty.Na sterowaniu generalnie za bardzo mi nie zależy.W całym domu poza wiatrołapem, toaletą i łazienką planuje parkiet. W wiatrołapie, toalecie i łazience będzie wylewka przemysłowa, lub posadzka żywiczna, ewentualnie płytki, więc strumień cieplny oddawany do tych pomieszczeń będzie prawie 70% większy przy tym samym rozstawie. Ewentualnie zagęszczę w łazience o 5cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 15.08.2014 16:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 W katalogu ROTH'a jest napisane, że prędkość przepływu wody w rurach powinna się mieścić w zakresie od 0,1 do 0,5 m/s.Czy tej dolnej granicy się trzeba trzymać, bo z tego co widzę w wyliczeniach SDG czy CO nieraz mam 0.05m/s? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 16.08.2014 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2014 (edytowane) Zmagań z projektem podłogówki ciąg dalszy.Toaleta sąsiaduje tylko z pom. ogrzewanymi i ma pow. ok 3.5m2 przez co ma baaardzo małe zapotrzebowanie na ogrzewanie, niecałe 7W/m2.Pytanie czy w ogóle tam prowadzić tranzytowe rurki od pętli? Jeśli nie puszczę tam żadnych rurek boję się, że posadzka będzie nieprzyjemnie zimna. Edytowane 16 Sierpnia 2014 przez grzes124 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 16.08.2014 17:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2014 Jeszcze jedno pytanie. Na poddaszu z użytkowych pomieszczeń mam tylko antresolę. Czy pętlę do jej ogrzewania mogę zasilić z tego samego rozdzielacza co pętlę w płycie? Będzie trudno odpowietrzyć, ale jest wykonalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 16.08.2014 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2014 Będzie trudno odpowietrzyć, ale jest wykonalne Lepiej osobny rozdzielacz? Na dwie pętlę trochę szkoda kasy na dodatkowy rozdzielacz, ale jeśli tak będzie bezpieczniej, to tak pewnie zrobię.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
laskim 17.08.2014 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 Jak to jest z tymi długościami rur do podłogówki. Zleciłem wykonanie projektu podłogówki (w tym też ozc) wg którego długość rurki 16x2.0 w jednym z obiegów ma 153m długości i jest to najbardziej oddalona sypialnia od rozdzielacza. Wszędzie piszą żeby nie przekraczać 100m.. nie wiem co o tym myśleć?Drugie pytanie zupełnie laickie. Mam dwie sypialnie o podobnej powierzchni. W jednej rurki są gęsto w drugiej zdecydowanie rzadziej. Rozumiem że chodzi o przenikanie ciepła przez ścian i sąsiedztwo np. łazienki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 17.08.2014 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 Jak to jest z tymi długościami rur do podłogówki. Zleciłem wykonanie projektu podłogówki (w tym też ozc) wg którego długość rurki 16x2.0 w jednym z obiegów ma 153m długości i jest to najbardziej oddalona sypialnia od rozdzielacza. Wszędzie piszą żeby nie przekraczać 100m.. nie wiem co o tym myśleć? Drugie pytanie zupełnie laickie. Mam dwie sypialnie o podobnej powierzchni. W jednej rurki są gęsto w drugiej zdecydowanie rzadziej. Rozumiem że chodzi o przenikanie ciepła przez ścian i sąsiedztwo np. łazienki? Masz o czym myslec, 153 m to duzo za duzo, jezeli dobiegi sa za długe trzeba rozwazyc dodatkowy rozdzielacz blizej. Jezeli chodzi o rozstaw rur to jest on uzalezniony od strat w poszczegolnych pomieszczniach, jezeli te straty sie róznią znacznie na m2 to i rozstawy będą sie rózniły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.