Liwko 22.08.2014 05:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Nie przemawia do mnie stwierdzenie, że ogrzewanie pod szafkami to strata. Bo jak strata to gdzie te ciepło poleci? Przy wodnej odda gdzie indziej, przy kablach będzie gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 22.08.2014 06:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Czy rozdzielacz podłogówki można umieścić w pokoju? Będzie on bez pompy? Czy nie będzie słychać szumu? Rozdzielacz natynkowy będzie znajdował się docelowo w zabudowanej szafie... więc nie będzie widoczny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 22.08.2014 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Czy rozdzielacz podłogówki można umieścić w pokoju? Będzie on bez pompy? Czy nie będzie słychać szumu? Rozdzielacz natynkowy będzie znajdował się docelowo w zabudowanej szafie... więc nie będzie widoczny... Mozna. Nie bedzie szumiało, szafa zabudowana to wygłuszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 23.08.2014 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 mam dwa pytanie. po pierwsze - czy i jaki preparat dodać do wody w instalacji ogrzewania podłogowego? drugie - wygrzewanie podłogówki. wylewki i tynki zrobione w marcu, pierwsze podłogi planuję pod koniec grudnia. ma sens jakieś wygrzewanie? ściany zostały ocieplone w maju, strop właśnie jest izolowany. do grudnia w domu będzie utrzymywana temperatura około 15*C i działać wentylacja mechaniczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 23.08.2014 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 mam dwa pytanie. po pierwsze - czy i jaki preparat dodać do wody w instalacji ogrzewania podłogowego? drugie - wygrzewanie podłogówki. wylewki i tynki zrobione w marcu, pierwsze podłogi planuję pod koniec grudnia. ma sens jakieś wygrzewanie? ściany zostały ocieplone w maju, strop właśnie jest izolowany. do grudnia w domu będzie utrzymywana temperatura około 15*C i działać wentylacja mechaniczna. ad1 nie ma takiej potrzeby ad2 nie ma sensu, wystarczy utrzymywac niską temp. zasilania ok 23-25 oC przy przy układaniu płytek i paneli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 23.08.2014 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 ad1 nie ma takiej potrzeby ad2 nie ma sensu, wystarczy utrzymywac niską temp. zasilania ok 23-25 oC przy przy układaniu płytek i paneli dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 23.08.2014 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 wygrzewanie podłogówki stosuje się przede wszystkim po to żeby zlikwidować naprężenia jakie są w płycie,a nie po to żeby ją wysuszyć,ale zrobisz jak zechcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrszym80 29.08.2014 04:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Witam,ponownie wracam do tematu (przeczytałem pierwsze 15 stron oraz od 200strony) ogrzewania ściennego na piętrze oraz ogrzewania podłogowego na parterze.Całość ma być sterowana za pomocą pogodówki która to reguluje temperaturę na mieszaczu zarówno dla podłogówki jak i na ściennego ogrzewania.Obecnie przymierzam się do policzenia OZC i projektu.Rozpatruję dwa rozwiązania.1. rozdzielacz na piętrze i na parterze2. rozdzielacz lub rozdzielacze na parterze. Wolę drugie bo mam na parterze miejsce na to. W jaki sposób będzie odpowietrzone ogrzewanie ścienne? W jaki sposób poradziliście sobie z tym problemem jeśli w ogóle on jest. Widziałem wmontowane odpowietrzniki w ścianach w najwyższym miejscu ale to ostateczność.Jaki system użyliście do ściennego? Ja planuje to samo co na podłogę. Tynk cementowo- wapienny. Najpierw zarzutka, warstwa tynku aż do przykrycia rur siatka stalowa rapica i na to jeszcze warstwa 1,5 cm. Zarzutka wcześniej a dwie warstwy tynku mokre na mokre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrszym80 29.08.2014 04:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Witam,ponownie wracam do tematu (przeczytałem pierwsze 15 stron oraz od 200strony) ogrzewania ściennego na piętrze oraz ogrzewania podłogowego na parterze.Całość ma być sterowana za pomocą pogodówki która to reguluje temperaturę na mieszaczu zarówno dla podłogówki jak i na ściennego ogrzewania.Obecnie przymierzam się do policzenia OZC i projektu.Rozpatruję dwa rozwiązania.1. rozdzielacz na piętrze i na parterze2. rozdzielacz lub rozdzielacze na parterze. Wolę drugie bo mam na parterze miejsce na to. W jaki sposób będzie odpowietrzone ogrzewanie ścienne? W jaki sposób poradziliście sobie z tym problemem jeśli w ogóle on jest. Widziałem wmontowane odpowietrzniki w ścianach w najwyższym miejscu ale to ostateczność.Jaki system użyliście do ściennego? Ja planuje to samo co na podłogę. Tynk cementowo- wapienny. Najpierw zarzutka, warstwa tynku aż do przykrycia rur siatka stalowa rapica i na to jeszcze warstwa 1,5 cm. Zarzutka wcześniej a dwie warstwy tynku mokre na mokre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 05.09.2014 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2014 Pytanie o siatkę p-skurczową. Czy bezwzględnie należy ją przerwać w miejscu nacinania dylatacji? Na parterze największym pomieszczeniem będzie salon o wymiarach 8,5 m x 5,5 m. Na tej powierzchni będzie 5 pętli grzejnych. Czy wystarczy dylatacja tak jak na rysunku - czerwona, czy wskazana byłaby też z np. kuchnią - zielona ? No i czy siatkę bezwzględnie przerwać pod tą długą dylatacją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 09.09.2014 16:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2014 Lepiej zastosować 2 pętle po ok 60m/pokój 15-16m2 z cieńszej rurki czy jedną ok 120m z grubszej - które rozwiązanie lepsze pod względem wydajności ogrzewania i minimalizacji mocy pompki (najlepiej, żeby jedna zapewniła poprawną pracę) przy założeniu, że będzie podgrzewane i tłoczone wody do ok 140-150m2 grzanych podłóg. Rozstaw myślę 10-15 cm wszędzie, to jeszcze muszę przeliczyć bo już zapomniałem dla jakich rozstawów wyszło mi to 120mb/16m2. W pierwszym wariancie (pętle 60m) pętle wszystkie w przybliżeniu powinny wyjść podobnej długości - na sypialnie po 2, salon 4, małe pomieszczenia - kuchnia, łazienki po jednej, małe przedsionki są na tyle małe, że powrotów będzie tyle że się już pętle nie zmieszczą, w rozwiązaniu drugim - pętle w pokojach były by 2x dłuższe od tych w małych pomieszczeniach - czy są jakieś komplikacje z wyregulowaniem temp w takim układzie ? Izolacja stropu żelbetowego - dawać czy nie ? O ile spadnie skuteczność grzania przy zastosowaniu rurek na folii bez styropianu ? O ile wzrośnie skuteczność chłodzenia pomieszczenia pod spodem w takich warunkach ? O ile wzrośnie akumulacyjność takiego rozwiązania do ogrzania/ochłodzenia - płyta 14+9 wylewki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 09.09.2014 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2014 Lepiej zastosować 2 pętle po ok 60m/pokój 15-16m2 z cieńszej rurki czy jedną ok 120m z grubszej - które rozwiązanie lepsze pod względem wydajności ogrzewania i minimalizacji mocy pompki (najlepiej, żeby jedna zapewniła poprawną pracę) przy założeniu, że będzie podgrzewane i tłoczone wody do ok 140-150m2 grzanych podłóg. Rozstaw myślę 10-15 cm wszędzie, to jeszcze muszę przeliczyć bo już zapomniałem dla jakich rozstawów wyszło mi to 120mb/16m2. W pierwszym wariancie (pętle 60m) pętle wszystkie w przybliżeniu powinny wyjść podobnej długości - na sypialnie po 2, salon 4, małe pomieszczenia - kuchnia, łazienki po jednej, małe przedsionki są na tyle małe, że powrotów będzie tyle że się już pętle nie zmieszczą, w rozwiązaniu drugim - pętle w pokojach były by 2x dłuższe od tych w małych pomieszczeniach - czy są jakieś komplikacje z wyregulowaniem temp w takim układzie ? Izolacja stropu żelbetowego - dawać czy nie ? O ile spadnie skuteczność grzania przy zastosowaniu rurek na folii bez styropianu ? O ile wzrośnie skuteczność chłodzenia pomieszczenia pod spodem w takich warunkach ? O ile wzrośnie akumulacyjność takiego rozwiązania do ogrzania/ochłodzenia - płyta 14+9 wylewki ? Z tego co wiem petle nie moga przekraczac 100 mb dlugosci. Przy ogrzewaniu podlogowym petle powinny lezec na styro I foli alu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 09.09.2014 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2014 oj tam od razu powinny. U mnie będzie na beton. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 09.09.2014 17:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2014 ...ale pod betonem powinna byc izolacja na gruncie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 09.09.2014 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2014 Z tego co wiem petle nie moga przekraczac 100 mb dlugosci. Przy ogrzewaniu podlogowym petle powinny lezec na styro I foli alu. a co daje ta folia alu? Bez szczeliny powietrznej bedzie tylko rewelacyjna paroizolacja jesli jej nie podziurawisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 09.09.2014 17:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2014 ...ale pod betonem powinna byc izolacja na gruncie oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 09.09.2014 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2014 Lepiej zastosować 2 pętle po ok 60m/pokój 15-16m2 z cieńszej rurki czy jedną ok 120m z grubszej - które rozwiązanie lepsze pod względem wydajności ogrzewania i minimalizacji mocy pompki ... to pierwsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kdens 14.09.2014 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Witam, czy podłączał ktoś może obiegi do rozdzielaczy po wylaniu wylewek? bo chyba nie zdążę tego zrobić przed wylaniem. czy dużo więcej z tym zabawy? Osobiście wydaje mi się, że nie będzie dużo ciężej. Oczywiście zapas rury zostawiony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 14.09.2014 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Dać się da, ale próby szczelności nie robisz ?Warto też na czas wykonywania posadzki mieć instalację pod ciśnieniem, żeby ewentualne uszkodzenie wykryć od razu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 14.09.2014 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Kolektory słoneczne, to raczej domu nie ogrzeją. Każde żródło bedzie dobre, pod warunkiem odpowiedniego wykonania instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.