asolt 28.01.2015 09:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Przy takiej wielkości domu jak u Ciebie to te kilka tysięcy wynosi aż 2. 2 to juz kilka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadziejS 28.01.2015 09:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Przy takiej wielkości domu jak u Ciebie to te kilka tysięcy wynosi aż 2. Jeśli wszystkie elementy do instalacji OP (nie liczę kotłowni) kosztowały mnie (nie pamiętam dokładnie) ok. 6000 pln, to 2000 na sterowniki więcej to aż 33% więcej. Mało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadziejS 28.01.2015 09:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 zero jedynkowy - mam na myśli pracę ciągłą z ustawioną TZ, potem zero pracy. Przy braku pogodówki brak modulacji tak? (chyba w większości kotłów, choć tu się mogę mylić bo tematu nie śledzę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1173 28.01.2015 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Przy takiej wielkości domu jak u Ciebie to te kilka tysięcy wynosi aż 2. Te 2 tys to conajmniej 2 sezony CO. Asolt czy ty nie widzisz różnicy pomiędzy wodna podłogówką a kablami? Przy grzaniu dwutaryfowym prądem regulatory na pewno tylko przeszkadzają a wszędzie gdzie mamy dostępną energię 24/24 tylko pogodówka. Z tym przegrzewaniem to też nie ma tragedii, tego słońca aż tak dużo nie ma i szybko się rozchodzi. Zawsze można dołożyć czujnik powietrzny i ograniczać jeśli te zyski są naprawdę potężne. Wg mnie szkoda kasy i komplikacji prostego systemu. Opieranie się tylko na czujniku powietrznym przy podłogówce nie jest najbardziej komfortowym rozwiązaniem, bo to temp. podłogi ma przede wszystkim wpływ na odczucie komfortu i jej ciągłość w grzaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 28.01.2015 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 zero jedynkowy - mam na myśli pracę ciągłą z ustawioną TZ, potem zero pracy. Przy braku pogodówki brak modulacji tak? (chyba w większości kotłów, choć tu się mogę mylić bo tematu nie śledzę) Gdy moc pobierana przy przy pogodówce jest jest mniejsza od mocy minimalnej kotła to kocioł równiez pracuje w systemie zero jedynkowym, pogodówka nie ma nic do rzeczy, liczy sie tylko biezace/ aktualne obciązenie cieplne budynku. Modulacja mocy kotła jest niezalezna od rodzaju sterowania i regulacji temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadziejS 28.01.2015 10:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 pozostanę przy stanowisku, że wolę wydać 500 zł na sterownik pogodowy niż 2000 na regulatory pokojowe i głowiczki na belkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 28.01.2015 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Te 2 tys to conajmniej 2 sezony CO. Asolt czy ty nie widzisz różnicy pomiędzy wodna podłogówką a kablami? Przy grzaniu dwutaryfowym prądem regulatory na pewno tylko przeszkadzają a wszędzie gdzie mamy dostępną energię 24/24 tylko pogodówka. Z tym przegrzewaniem to też nie ma tragedii, tego słońca aż tak dużo nie ma i szybko się rozchodzi. Zawsze można dołożyć czujnik powietrzny i ograniczać jeśli te zyski są naprawdę potężne. Wg mnie szkoda kasy i komplikacji prostego systemu. Opieranie się tylko na czujniku powietrznym przy podłogówce nie jest najbardziej komfortowym rozwiązaniem, bo to temp. podłogi ma przede wszystkim wpływ na odczucie komfortu i jej ciągłość w grzaniu. Róznica jest ale nie az tak wielka, jezeli chodzi o II taryfę to stosując bufor z grzałkami własnie rozwiazanie z regulatorami jest jak najbardziej własciwe, przy kospelu faktycznie taka regulacja nie jest tak efektywna, ale jaki jest sens grzania tylko kospelem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 28.01.2015 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 pozostanę przy stanowisku, że wolę wydać 500 zł na sterownik pogodowy niż 2000 na regulatory pokojowe i głowiczki na belkę Kazdy ma tak jak chce, najwazniejsze aby był zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadziejS 28.01.2015 10:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Kazdy ma tak jak chce, najwazniejsze aby był zadowolony. Dokładnie - przedstawiamy innym różny punkt widzenia, niech ci, którzy jeszcze mogą mają najpełniejszy obraz. Ja i tak już nic nie zmienię (na szczęście nie mam takiej potrzeby) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadziejS 28.01.2015 10:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 czujka temperatur zewnętrznych na allego 2 zł kosztuje ale "komputerek" FW100 do mojego Junkersa coś koło 500 zł kosztował. To on jest nazywany sterownikiem pogodowym do mojego kotła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 28.01.2015 10:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 problem w tym że jeśli kocioł nie ma pogodówki i nie steruje się go KG to trzeba go tak ustawić żeby poradził sobie automatem z największymi mrozami oraz z wiosenną pogodą, w praktyce więc instalatorzy podkręcają maksymalną temperaturę CO dość wysoko, i tak już zostaje na zawsze, bo inwestor prawie nigdy nie jest zainteresowany przeczytaniem instrukcji obsługi, hydraulik ustawił to ustawił on nie wnika co tam ustawił i po co tak wiec znajdź mi na tym forum przykłady inwestora któy nie ma pogodówki i jest świadomy tego że maksymalna sprawność kondensacji 109% wymaga korygowania maksymalnych temperatur CO wraz z temperaturami zewnętrznymi czujka temperatur zewnętrznych na allego 2 zł kosztuje Jezeli mi z obliczen wychodzi przykladowo Tz=36 to tyle ustawiam a najczesciej mniej o ok 3-4 oC, To jest bardzo daleko do 60 oC. Hydraulicy nie liczą projektów podłogówki i nie wiedzą jaka jest obliczeniowa Tz dla danej instalacji, a ja wiem bo liczę. Jezeli są wsciekłe mrozy to uzytkownik przestawi o te 3-4 oC to jest cała filozofia, czy mozna na takiego trafic? oczywiscie bo ja swoim klientom tak doradzam, tym którzy nie mają zamontowanej pogodówki w standarcie a maja siłowniki i regulatory, czy oni są na tym forum to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 28.01.2015 11:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Może trochę nie w temacie ale takie pytanie - Jakiej pojemności naczynie wzbiorcze przy grupie bezpieczeństwa CWU dla Galmeta MAXI 200 lub 300? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 28.01.2015 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 u siebie do zbiornika 250l mam naczynie wzbiorcze 18L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 28.01.2015 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Już po zadaniu pytania trochę postudiowałem i wychodzi na to że powinno mieć około 4% pojemności zasobnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 28.01.2015 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Już po zadaniu pytania trochę postudiowałem i wychodzi na to że powinno mieć około 4% pojemności zasobnika Tak dokładnie to 3%, calkowita pojemnosc naczynia x 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 29.01.2015 07:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 do tego właśnie piję, na samym początku będzie ustawione na +40, w zimę stulecia podkręci sobie na +45 i tak już zostanie na zawsze, bo skoro grzeje to nikt tego z lenistwa nie ruszy a tymczasem pogodówka pcha sobie +28 bo to wystarcza bez problemu przy -1, jak będzie potrzeba to podskoczy na chwilę na +35 i znowu spadnie na +28 Zwykle ustawiam ok 32 oC bo to jest wystarczające dla 95% sezonu grzewczego, te 3-4 oC dla najwiekszych mrozów nie spowoduje zauwazalnego/mierzalnego spadku sprawnosci kotła kondensacyjnego, przestrzegam wszystkich zeby nie podnosili Tz wiecej niz temp obliczona w projekcie, skąd te 45 oC to nie rozumiem. Na samym początku nie ustawiam 40 oC a 32 oC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 29.01.2015 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 czyli jak mrozy się kończą to jeździsz po swoich klientach i przestawiasz im z powrotem na +32 ?? Nie, sami sobie przestawią, jezeli nie zapomną jezeli jednak zapomną to mają te 35-36 oC. Czy to wielki problem? Utrzymywanie stałej temp zasilania i powrotu na poziomie 36 oC/31 oC a zmiennej wynikajacej ze krzywej grzewczej nie powoduje mierzalnego spadku sprawnosci kotła. To nie pompa ciepła gdzie kazdy stopien jest wazny. Przy prawie stechiometrycznych warunkach spalania temperatura rosy dla pary wodnej ze spalin gazu ziemnego wynosi ok. 57°C, w tym przypadku mamy jeszcze spory zapas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 29.01.2015 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 ja widzę spory problem, przy +32 na zasilaniu samoregulacja podłogówki spowoduje że automatyczne głowice nie będą miały okazji się zamykać, no chyba że za oknem będzie wiosna, temperatura zewnętrzna podskoczy na +10 i wtedy kilka pokoi się wyłączy z przegrzania, przez co kocioł też się wyłączy bo nie będzie w stanie modulować z mocą 500W dla tych pozostałych pokoi Problem raczej czysto teoretyczny, gdyz w mojej praktyce nie spotkałem sie z nim, zeden z uzytkowników tego rozwiazania nie zgłaszał mi reklamacji. Dla +10 oC nie dogrzanie w domach dobrze ocieplonych nie grozi, co najwyzej czestosc taktowania kotła moze sie nieco zwiekszyć. Problem taktowania przy mocy pobieranej mniejszej niz minimalna do tyczy równiez sterowania wg krzywej grzewczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AndrzejH 29.01.2015 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 Tak tylko informacyjnie mam 100% podłogówki i sterowanie pogodowe oraz siłowniki na rozdzielaczach wraz z termostatami pokojowymi. Gdybym drugi raz robił to zrobiłbym tak samo. Jest to moja trzecia zima. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 29.01.2015 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 Tak tylko informacyjnie mam 100% podłogówki i sterowanie pogodowe oraz siłowniki na rozdzielaczach wraz z termostatami pokojowymi. Gdybym drugi raz robił to zrobiłbym tak samo. Jest to moja trzecia zima. Pozdrawiam. A niektórzy na forum twierdzą ze termostaty i siłowniki to tylko niepotrzebny wydatek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.