Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

mariankossy

 

no dziwie ci się, tyle postów napisałeś, jesteś "elitą na forum", wypowiadasz się w tylu postach a nie przyjmujesz do wiadomości, ze możesz się mylić.

 

jak by było tak jak wysmiewczo piszesz mozna by bylo wogole nie wlanczac pompy a ciecz by krazyla.

 

A co do wysokości podnoszenia pompy w układach zamkniętych skoro nie dajesz się przekonać to skorzystaj z porady doradcy technicznego choćby przywołanej przez ciebie firmy wilo. kontakt możesz znaleźć na ich stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

W instalacjach ciśnieniowych przepływ wody pomiędzy kotłem a odbiornikami (grzejnikami) realizowany jest dzięki różnicy ciśnień wytworzonej przez pompę. Efektywność pompy obiegowej zależy przede wszystkim od wysokości podnoszenia i wydajności. Wydajność pompy obiegowej c.o. należy przyjmować równą obliczeniowemu przepływowi wody we wtórnym obiegu wymiennika c.o. Natomiast wysokość podnoszenia pompy obiegowej c.o. powinna uwzględniać opory hydrauliczne instalacji c.o. oraz opory obiegu wtórnego w kompaktowym węźle cieplnym i rurociągach łączących węzeł z rozdzielaczem, czyli straty ciśnienia wynikające z przepływu wody przez rury i armaturę.

dodam jeszcze w instalacji zamkniętej,

 

widzisz wachofcu,

może nie byłeś na tym samym chasioku co ja :roll:

mnie tam uczyli czytać ze zrozumieniem :roll: :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marian czemu się upierasz jak Ci 1950 , out , NJerzy i inni tłumaczą zagadnienie ...

Nie okłamują Cię - zapewniam - chcą Cię uświadomić - a Ty dalej w zaparte idziesz nie przyjmując nic do wiadomości .

 

Przyjmij chłopie na to klatę , zanotuj , podziękuj - i przede wszystkim zastanów sie cztery razy na przyszłość jak cokolwiek komuś bedziesz doradzał ...

Takich chłopskich filozofów było tu już wielu i zapewniam Cię więcej ich nie trzeba .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem na fi 20 - i działa.

o ile dobrze pamiętam to ty masz raptem 2m od bufora do rozdzielacza, czy tak samo będzie u Deamos

 

poniżej są opisane kłopoty kogoś kto ma fi-20 i spory kawałek od kotła do rozdzielacza

http://forum.muratordom.pl/post3105273.htm#3105273

http://forum.muratordom.pl/post3159548.htm#3159548

http://forum.muratordom.pl/post3394163.htm#3394163

 

No wlasnie, nie wspomnialem o odleglosci... u mnie w lini prostej jest z 6m a na dlugosci rury to moze z 10m...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiedziałem sie w kwestii Twojego sporu z kolegami 1950 , out , NJerzy - nie w kwestii problemu kolegi Teves ...

 

A dlaczego nie wypowiadam się w kwestii problemu kolegi Teves ? - zastanów się jak pisałem - może nie mam nic rozsądnego do powiedzenia a nie chcę kłapać jęzorem co mi na myśl przyjdzie bez zastanowienia i choćby elementarnej wiedzy w temacie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem na fi 20 - i działa.

o ile dobrze pamiętam to ty masz raptem 2m od bufora do rozdzielacza, czy tak samo będzie u Deamos

 

Od bufora do trójników mam kawałki po 1,5-2 metry. Od trójników do rozdzielaczy jest ze 4 metry na parterze i ok 7 na piętro. U mnie i tak największe opory stawia zawór mieszający.

Oczywiście można dać większe średnice, wejście rozdzielacza ma 1", to miedź 28 mm będzie OK. Ja robiłem wszystko alupexem, i największe dostępne od ręki było fi 20.

I tak wszystko zależy od styropianu na ścianie - jak zapotrzebowanie mocy dom ma małe, to ciepło i "sznurówkami" da się rozprowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezu ludzie co wy piszecie ??

Czy macie w ogóle pojęcie o termodynamice?? o hydraulice instalacji ??

Wiecie co to są opory liniowe instalacji ??

Normalnie żalowe jest to co wy tu wypisujecie....

Po pierwsze jak zmniejszysz przekroje rur to zwiększą się prędkości w instalacji i wzrosną opory - to jest zjawisko nieliniowe

Po drugie jak zwiększycie prędkości w instalacji od wyższych niż dopuszczalne to może się pojawić na kolanach, trójnikach, zaworach oraz wkładkach termostatycznych zjawisko zwane "kawitacją". Kawitacja występuje w miejscach gdzie jest zmiana kierunku przepływy (czyli kolana, trójniki). Objawia się to tym że woda zaczyna wrzeć w tych miejscach i odparowywać. Powoduje to lawinową korozję kształtek.

 

Po trzecie wiemy że woda którą dostarczamy do instalacji ma w sobie osad który się wytrąca po czasie w instalacji (nie wspomnę o tym że instalacje należy przepłukać przed uruchomieniem) więc powstaje w niej masa ścierna która przemieszcza się po waszej instalacji. Nawet jeżeli macie złączki i rurę z polietylenu to na pewno zawory itp są metalowe, więc wystąpi na nich zjawisko ścierania się materiału.

 

Wielokrotnie widziałem instalacje które po dwóch latach pracy w układzie z pompą która była przewymiarowana ( za duża wydajność) , rozpadały się szczególnie na kolanach ponieważ kształtki były wypłukane przez pędzący osad po zewnętrznej ściance kolana ( tu jest największa prędkość ponieważ mamy jeszcze tutaj prędkość kątową ).

 

Zostawcie dobory pomp ludziom którzy wiedzą jak to policzyć.

Z autopsji wiem że pompy które są w kotłach c.o. w większości układów hydraulicznych są wystarczające. No chyba że ktoś właśnie sam sobie robi dobory średnic rur i ilości rur w ogrzewaniu podłogowym na 1 m2.

 

Jak już bardzo chcecie sami położyć ogrzewanie podłogowe to proponuję porozmawiać z jakimś przedstawicielem producenta który ma takie systemy w swojej ofercie. U wszystkich zanczących producentów zazwyczaj jest kilka osób które nieodpłatnie robią dobory ogrzewania podłogowego wraz z rysunkiem rozmieszczenia pętli. A zamierzacie jak układać to ogrzewanie podłogowe?? meandrami czy jak ?? chyba nikt jeszcze tu nie mówił o tym że układanie podłogówki mendrami daje najlepszy rozkład temperatury w posadzce.

 

A wracając jeszcze do tych pomp - jak będziecie mieli za duże prędkości w instalacji to będą wam gwizdać wkładki zaworowe przy grzejnikach jak je będzie głowica termostatyczna przymykać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem pierwsze podejścia do uruchomienia mojego grzania i narazie sukces połowiczny. Mój układ wygląda tak: rura fi20 od bufora do, odejście w bok do kolektora na parterze 7 pętli, dalej rura na piętro i kolektor z 5 pętlami. Po odpowietrzeniu efekt jest taki ze jak zamknę parter ciepło idzie na piętro ale pietro nie grzeje gdy otwieram dól. Potrzebny jest jakiś zawór na odejściu dolnym czy muszę walczyć kryzując pętle?

Masz prawdopodobnie rozregulowanie hydrauliczne, woda płynie tam gdzie jej wygodnie. Masz duży opór górnych pętli więc płynie dołem. jak przytniesz dół to powinno się wyrównać. Zacznij od przykręcania zaworu na dolocie na rozdzielaczu na dole.

P.S. Masz schemat tej instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Jak już bardzo chcecie sami położyć ogrzewanie podłogowe to proponuję porozmawiać z jakimś przedstawicielem producenta który ma takie systemy w swojej ofercie. U wszystkich zanczących producentów zazwyczaj jest kilka osób które nieodpłatnie robią dobory ogrzewania podłogowego wraz z rysunkiem rozmieszczenia pętli. A zamierzacie jak układać to ogrzewanie podłogowe?? meandrami czy jak ?? chyba nikt jeszcze tu nie mówił o tym że układanie podłogówki mendrami daje najlepszy rozkład temperatury w posadzce.....

 

Prawda jest ze niewiele sie mowi o meandrowym ukladaniu rur podlogowki, w wiekszosci przypadkow widzialem ukladanie w slimak.

Mozesz rozwinac dlaczego wg Ciebie meandrowe jest lepsze?

Mnie wczesniej wydawalo sie ze meander nie jest zly, ale wiekszosc jest innego zdania a ja nie wiem jak w praktyce sie zachowa taki sposob ulozenia rurek. Nie mam jeszcze czynnego CO wiec nie wiem jak to bedzie w moim przypadku, na razie rurki wypelnione woda dla kontroli szczelnosci.

Wydawalo mi sie ze nalezy dobierac do konkretnego przypadku sposob ukladania, no ale ...

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodzi o to że w ślimaku chłodna woda leci koło ciepłej co może powodować dyskomfort w chodzeniu po zimnej lub ciepłej nawierzchni?

W meandrynie tego nie ma !?Temp. są wyśrodkowane !

Ja mam rozstaw średnio 25 cm i ślimaki wszędzie ,wiem z doświadczenia że nie ma możliwości wyczuć chłodnych i ciepłych miejsc na podłodze !

W dobrze zrobionej podłogówce temp. jest tak niewielka że tego problemu nie ma !

To moje zdanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opory to chyba w meandrze sa mniejsze bo mniej rur tak naprawde idzie. Mnie wydaje sie (i tak wczesniej myslalem przy robieniu instalacji),ze chodzi o rozklad temperatur tj. cieplejsza woda na z zasilania idzie najpierw pod sciany zewnetrzne i dopiero stamtad schodzi sie blizej srodka pomieszczen a w miedzyczasie woda wystudza sie i czym blizej srodk adomu tym chlodniejsza jest woda w instalacji -wiekszy komfort. Straty najwieksze sa przeciez przy przegrodach zewnetrznych i tam puszczana jest najcieplejsza woda, czym blizej srodka tym cieplej w pomieszczeniu i woda chlodniejsza -mniejsze zapotrzebowanie.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...