fenix2 30.12.2015 17:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 Zwykły 3D to już bardziej skomplikowany układ, do regulacji wymaga chyba siłownika i sterownika ? Pompa NEWRS25/60EL diamond, wysokość podnoszenia 6m - da rade całość obsłużyć ? Skomplikowany? Banalnie prosty. 3D termostatyczny sterujesz ręcznie lub 4D ręcznie lub siłownikiem. Jeśli brak głowić na pętlach. Nie wiem czy pompa da radę. U mnie 25/60 daję rade ale mam około 1km rurek i 13 pętli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 31.12.2015 01:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 Termostatyczny tak, o takim właśnie myślałem, tyle że ten który miałem brać miał taki mały prześwit, że podobno na maks 600m rurki się nadawał, ogólnie wygląda na to, że termostatyczne mają małe przepływy, 3D pod siłownik już są ok, tyle że potrzebny siłownik i sterownik żeby się same regulowały w zależności od temp wody dopływającej i temp. powrotu, tak mi się przynajmniej wydaje, a to już trochę bardziej skomplikowany układ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 31.12.2015 03:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 Termostatyczny tak, o takim właśnie myślałem, tyle że ten który miałem brać miał taki mały prześwit, że podobno na maks 600m rurki się nadawał, ogólnie wygląda na to, że termostatyczne mają małe przepływy, 3D pod siłownik już są ok, tyle że potrzebny siłownik i sterownik żeby się same regulowały w zależności od temp wody dopływającej i temp. powrotu, tak mi się przynajmniej wydaje, a to już trochę bardziej skomplikowany układ. Ja mam z Afriso taki 1 1/4 cala i ma Kvs:4.2m3/h, mało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pecet0 31.12.2015 15:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 jak się prowadzi kable do sterowników od podłogówki. teoretyczne planowałem sterownik w jednym pomieszczeniu i z niego ogrzewać cały domek, a przepływy wyregulować sobie na rotametrach i temat też byłby załatwiony.ale dziś zaglądnąłem do jednego sklepu z instalacjami wod-kan i sprzedawca mocno namawiał aby sterowników dać sobie znacznie więcej, w większości pomieszczeń.warto coś takiego robić? czy gra nie warta świeczki? jeśli już ktoś tak robił to jeśli mam domek z poddaszem użytkowym, to te kable między pomieszczeniami trzeba byłoby ciągnąć do pieca? czy do tych rozdzielaczy (belek), która jedna byłaby na parterze a druga na piętrze.Jeśli tak to te pomieszczenia z piętra połączać kabelkiem 2x1,5 pomiędzy sterownikiem np w sypialnię na poddaszu i rozdzielaczu na poddaszu.a np salon na parterze połączyć z rozdzielaczem na parterze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 31.12.2015 16:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 Ja mam z Afriso taki 1 1/4 cala i ma Kvs:4.2m3/h, mało? Ano to może by już wystarczyło, ESBE ma w przewodniku doboru zaworów nomogram do doboru, i tak mi wychodzi dla mojego zapotrzebowania ciepła przy założeniu grzania tylko w nocnej taryfie czyli jak rozumiem muszę założyć większe zapotrzebowanie na ciepło bo musi być dostarczone w niecałą połowę doby - Kvs 6,3, ewentualnie 8. Ale może 4,3 było by już ok, ten który oglądałem1" miał tylko 1,6 i to była lipa w przepływach na pierwszy rzut oka na tle 3D pod siłownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 31.12.2015 16:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 ale dziś zaglądnąłem do jednego sklepu z instalacjami wod-kan i sprzedawca mocno namawiał aby sterowników dać sobie znacznie więcej, w większości pomieszczeń. warto coś takiego robić? czy gra nie warta świeczki? Dla małego domu nie warto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 02.01.2016 06:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 Ano to może by już wystarczyło, ESBE ma w przewodniku doboru zaworów nomogram do doboru, i tak mi wychodzi dla mojego zapotrzebowania ciepła przy założeniu grzania tylko w nocnej taryfie czyli jak rozumiem muszę założyć większe zapotrzebowanie na ciepło bo musi być dostarczone w niecałą połowę doby - Kvs 6,3, ewentualnie 8. Ale może 4,3 było by już ok, ten który oglądałem1" miał tylko 1,6 i to była lipa w przepływach na pierwszy rzut oka na tle 3D pod siłownik. Ilość dostarczonej energii zwiększysz podnosząc tem. zasilania. Samym przepływem nie da rady. Tu masz katalog: http://www.afriso.pl/pl/16,katalog-produktow/2677,2a1-obrotowe-zawory-mieszajace-arv.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 02.01.2016 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 Ilość dostarczonej energii zwiększysz podnosząc tem. zasilania. Samym przepływem nie da rady. Tu masz katalog: http://www.afriso.pl/pl/16,katalog-produktow/2677,2a1-obrotowe-zawory-mieszajace-arv.html Ale piszesz ogólnie czy w tym moim przypadku ? Bo ogólnie to większy przepływ to i większa ilość transportowanego ciepła przy założeniu, że większy przepływ nie odbije się na spadku temp. medium ? W moim przypadku tak już się może stać bo grzałka nie za mocna a do tego jeszcze pracowało by to jeszcze przez płaszcz a nie bezpośrednio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 02.01.2016 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 Ale piszesz ogólnie czy w tym moim przypadku ? Bo ogólnie to większy przepływ to i większa ilość transportowanego ciepła przy założeniu, że większy przepływ nie odbije się na spadku temp. medium ? W moim przypadku tak już się może stać bo grzałka nie za mocna a do tego jeszcze pracowało by to jeszcze przez płaszcz a nie bezpośrednio. Pisałem ogólnie. Tak zwiększyć ilość dostarczanej energii można przez zwiększenie przepływu i podniesienie temperatury. Chodziło mi o to, że przepływ można zwiększyć w niewielkim zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aktormgcin 02.01.2016 22:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 Cześć, Od miesiąca mieszkam w nowym domu, mam pewne problemy z działaniem podłogówki. Dom ocieplony jest styropianem 20-22 cm na ścianach, 19 cm podłoga na gruncie, 8 cm na piętrze, 38 cm wełny plus ocieplone poddasze nieużytkowe dodatkowo 18 cm wełny ze względu na rekuperator. Ogrzewam c.o. gazem, kocioł Vaillant Vc 206/5-5 Ecotec Plus (ograniczony przez serwisanta do 15kW), pompka Wilo Pico 25/1-6, sprzęgło hydrauliczne. Całość w domu to podłogówka, ułożona po 10 cm w pokojach, 8 cm w łazienkach i pralni, rurki 15 mm. Krzywą grzewczą miałem na 0,4 ale zmieniłem teraz na 0,45 żeby wypróbować innych ustawień. Z kotła schodziło mi dzisiaj ok 40 stC za pompką, powrót 30 stC, wydaje się być to duża różnica (-12 na zewnątrz). Wcześniej było 26 stC, na wylocie i ok 22 na powrocie, ale było cieplej. Powierzchnia całkowita to 200 m2 po podłodze i 40 m2 garażu, jeśli wierzyć instalatorowi poszło ok 2300 mb rurki. Posadzka z mixokreta, okna 3 szybowe ciepłe. Problemem jest nierówne grzanie, część pomieszczeń zwłaszcza tych na górze jest niedogrzana, generalnie różnica temperatur jest ok 1 stC chłodniej na poddaszu niż na dole. Chodząc po podłodze mogę ocenić że część pętli nie grzeje np. słabo grzeje podłoga w kuchni na parterze, łazienka na poddaszu, garderoba na poddaszu mam wrażenie że wcale nie jest ogrzewana. Na rozdzielaczach mam 13 i 11 pętli grzewczych. Układ był zapowietrzony i już raz odpowietrzany przez miglanca który robił mi instalację, pytanie czy skutecznie. Drugie pytanie czy i co mógł spartaczyć Podejrzewałem że pompa może być za mała ale sprawdzałem krzywe, przy tej ilości rurek mam pewnie ok 0,5 m3 wody, przy wysokości podnoszenia 4m pompka powinna dawać przepływ na poziomie 1,4m3/h. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki, zarówno odnośnie samej instalacji jak i ustawień na kotle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam626 03.01.2016 00:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 ilość pętli wygląda OK. jedna pompa powinna to obsłużyć ( u mnie obsługuje więcej m2 pompa z pieca). Poodkręcaj wszystkie pętle na max i zobacz co się bedize działo. Jeśli jest to możliwe zwieksz predkosc pompy na max i obserwuj. zasilanie 40 i powrót na 30 jest bardzo dziwne bo spadek powinien być około 5C i to przy zasilaniu 30C. Przy zasilaniu na podłogę 40C powinieneś mieć w domu z 26C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 03.01.2016 00:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 delta T jest zależna od mocy piecyka i wielkości przepływu. jak chcesz mieć mniejsze dT to trzeba dać wyższy bieg w pompce.u siebie mam dT = 8C. długo już grzejesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 03.01.2016 00:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Mi się jednak wydaje że jedna pompka sobie z tym nie poradzi, przy rozstawach 8cm/10cm pętle będą miały sporo ponad 100mb i przepływ będzie minimalny,a zarazem dłuższe pętle będą niedogrzewane i regulacja na rotametrach dużo nie pomorze bo nie będzie widać przepływów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aktormgcin 03.01.2016 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Dziękuję za Wasze sugestie.Adam626, no dokładnie bardzo dziwne, zwłaszcza że nastawa jest na 21,5 stC. Wszystko jest na maxa odkręcone tzn powroty na rozdzielaczach. Ciepłe pętle na powrotach rozdzielacza są tylko na ostatnich skrajnych pętlach od zasilania. Pompkę przestawiłem na maxa tzn na 6m podnoszenia, ale to jest najmniejsza wydajność przepływu. Miałem ustawione też na ok 4m podnoszenia ale wiele to nie zmieniłoJacekss, Dom budowałem prawie równo 2 lata, zacząłem grzać od początku października na początku na 16 stC przed wprowadzeniem, mieszkamy już 3 tygodnie i od tego czasu jest ustawione 21,5 stC. Gdzie sprawdzić i jak ustawić dT w Vaillancie, nie znalazłem tego. Maher, Pierwsze pętle od zasilania na rozdzielaczach są zimne, zarówno na dole jak i na górze. Letnie lub prawie zimne są wszystkie środkowe, dopiero skrajne są ciepłe i w tych pomieszczeniach jest cieplej. Pętle nie mają powyżej 100 mb, pilnowałem tego najdłuższe ok 100 są w salonie na dole ale tu grzeje, niewydajnie ale czuć że podłoga jest cieplejsza. Na krótszych pętlach np w kuchni gdzie są płytki część jest ledwo wyczuwalna że grzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aktormgcin 03.01.2016 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Cześć, Od miesiąca mieszkam w nowym domu, mam pewne problemy z działaniem podłogówki. Dom ocieplony jest styropianem 20-22 cm na ścianach, 19 cm podłoga na gruncie, 8 cm na piętrze, 38 cm wełny plus ocieplone poddasze nieużytkowe dodatkowo 18 cm wełny ze względu na rekuperator. Ogrzewam c.o. gazem, kocioł Vaillant Vc 206/5-5 Ecotec Plus (ograniczony przez serwisanta do 15kW), pompka Wilo Pico 25/1-6, sprzęgło hydrauliczne. Całość w domu to podłogówka, ułożona po 10 cm w pokojach, 8 cm w łazienkach i pralni, rurki 15 mm. Krzywą grzewczą miałem na 0,4 ale zmieniłem teraz na 0,45 żeby wypróbować innych ustawień. Z kotła schodziło mi dzisiaj ok 40 stC za pompką, powrót 30 stC, wydaje się być to duża różnica (-12 na zewnątrz). Wcześniej było 26 stC, na wylocie i ok 22 na powrocie, ale było cieplej. Powierzchnia całkowita to 200 m2 po podłodze i 40 m2 garażu, jeśli wierzyć instalatorowi poszło ok 2300 mb rurki. Posadzka z mixokreta, okna 3 szybowe ciepłe. Problemem jest nierówne grzanie, część pomieszczeń zwłaszcza tych na górze jest niedogrzana, generalnie różnica temperatur jest ok 1 stC chłodniej na poddaszu niż na dole. Chodząc po podłodze mogę ocenić że część pętli nie grzeje np. słabo grzeje podłoga w kuchni na parterze, łazienka na poddaszu, garderoba na poddaszu mam wrażenie że wcale nie jest ogrzewana. Na rozdzielaczach mam 13 i 11 pętli grzewczych. Układ był zapowietrzony i już raz odpowietrzany przez miglanca który robił mi instalację, pytanie czy skutecznie. Drugie pytanie czy i co mógł spartaczyć Podejrzewałem że pompa może być za mała ale sprawdzałem krzywe, przy tej ilości rurek mam pewnie ok 0,5 m3 wody, przy wysokości podnoszenia 4m pompka powinna dawać przepływ na poziomie 1,4m3/h. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki, zarówno odnośnie samej instalacji jak i ustawień na kotle. Poniżej zdjęcie z kotłowni, oraz rozdzielacze. Na rozdzielaczach nie ma pompek, wszystkie na maxa otwarte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 03.01.2016 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Po co sprzęgło?Zawsze wydawało mi się, że sprzęgło daje się jeśli przy rozdzielaczach sa dodatkowe pompy z mieszaczami a jesli nie ma to bezpośrednio ma iść.Na sprzęgle tracisz trochę stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aktormgcin 03.01.2016 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 szczerze mówiąc to każdy instalator od którego brałem wycenę chciał to instalować... ja jestem papiernikiem a wszystkiego przez te dwa lata się nie nauczyłem. Pomijając stratę na sprzęgle masz może pomysł co może być nie tak że nie chce to grzać jak powinno. A powinno z założenia iść na podłogówkę jakieś 26 stC i być ciepło bez problemu równo w całym domu 21,5-22,5 stC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam626 03.01.2016 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 ustaw pompkę na największy przepływ. Czyli pewnie woda krąży tylko w kilku pętlach. Przy tej ilości podłogi grzanej gdyby wszystko chodziło poprawnie kocioł nie byłby w stanie tak szybko zagrzać do 40C. Przykładowo u mnie przy 22 rozdzielaczach i około 220m2 podłogi kocioł pracujac przy 7kW grzeje do 33C chodząc non stop. U siebie masz sytuacje w stylu samochod z silnikiem 0,8 jedzie 220kmh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 03.01.2016 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 szczerze mówiąc to każdy instalator od którego brałem wycenę chciał to instalować... ja jestem papiernikiem a wszystkiego przez te dwa lata się nie nauczyłem. Pomijając stratę na sprzęgle masz może pomysł co może być nie tak że nie chce to grzać jak powinno. A powinno z założenia iść na podłogówkę jakieś 26 stC i być ciepło bez problemu równo w całym domu 21,5-22,5 stC. Może być tak, że te pętle które nie grzeją są zapowietrzone (rzadkie przypadki to zapchane rurki albo załamania które utrudniają przepływ). Na tych pętlach co grzeją jest na rotametrach jakiś przepływ? Ja by zakręcił na próbę te pętle które grzeją. Co wymusi przepływ wody na pozostałych niegrzejących pętlach i wypchnie powietrze. Na czas odpowietrzania ustaw pompkę na MAX'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aktormgcin 03.01.2016 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 zrobiłem test, zakręciłem na jakąś godzinę dolny rozdzielacz, na górze nic nie drgnęło. pewnie jest jak mówisz - grzeje 2-3 pętle na z pełnym przepływem reszta chodzi bardzo słabo albo wcale. Dlatego błyskawicznie podgrzewa wodę bo ma jej mało. Zmienię ustawienia na pompce na mniejsze podnoszenie większy przepływ. Podejrzewam jednak że ten mój magik nie odpowietrzył układu prawidłowo Adam626 jak ustawiłeś że kocioł chodzi cały czas na niskiej temperaturze? Miałem takie założenie aby zawsze grzał niską temperaturą. Podobnie mam przy zasobniku wody - kocioł szarpie gaz ma maksymalny przepływ chyba żeby zagrzać wodę w jak najkrótszym czasie. Ja wolałbym aby dogrzewał niższą temperaturą i wolniej. Da się to ustawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.