hektor80 04.01.2016 14:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Potrzebuje porady. Pytam o to również w wątku o wentylacji mechanicznej ale zapytam również i tutaj bo to tyczy się obu tematów. Na poddaszu zamierzam wykonać 100 % podłogówki. Mam do dyspozycji 14cm na podłogę. Rozumiem że na wylewkę muszę przeznaczyć min 6cm. Zatem na styropian zostaje mi max 7cm. Kanał wentylacyjny ma 75mm co oznacza że 5mm będzie on wystawał ponad styro i pex będzie na nim bezpośrednio leżał tworząc lekkie wzniesienie. Takich punktów przecięcia będzie co najmniej kilka. Czy to nie będzie przeszkadzało podłogówce? Nie zwiększy się przez to ryzyko zapowietrzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 04.01.2016 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Potrzebuje porady. Pytam o to również w wątku o wentylacji mechanicznej ale zapytam również i tutaj bo to tyczy się obu tematów. Na poddaszu zamierzam wykonać 100 % podłogówki. Mam do dyspozycji 14cm na podłogę. Rozumiem że na wylewkę muszę przeznaczyć min 6cm. Zatem na styropian zostaje mi max 7cm. Kanał wentylacyjny ma 75mm co oznacza że 5mm będzie on wystawał ponad styro i pex będzie na nim bezpośrednio leżał tworząc lekkie wzniesienie. Takich punktów przecięcia będzie co najmniej kilka. Czy to nie będzie przeszkadzało podłogówce? Nie zwiększy się przez to ryzyko zapowietrzenia? Zastosuj kanały fi50 i po problemie. Nie jeszcze obowiązku stosowania wyłacznie kanałow 75 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 04.01.2016 15:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Dziwne jest to że powroty rurek są chłodne, jest duża różnica temperatur na wysyłce i powrocie - do 10 stC (38-28 ). jak zwiększysz przepływ to dT ci spadnie, jeśli masz taką możliwość. inna to zmniejszyć moc kotła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aktormgcin 04.01.2016 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 jak zwiększysz przepływ to dT ci spadnie, jeśli masz taką możliwość. inna to zmniejszyć moc kotła a jak zwiększyć przepływ? zmniejszając wysokość podnoszenia? Kocioł mam ograniczony przez serwisanta na 15 kW. Przepływy na rozdzielaczach mam równo ustawione na ok 1 l/min (nie wiem czy taka jest skala, tak przypuszczam). Czy taki przepływ jest wystarczający? Dzisiaj był majsterek i wreszcie poprawnie odpowietrzył mi podłogówkę Zrobiłem termowizję i wydaje mi się że ożyła i będę musiał teraz poobserwować czy to wszystko równo grzeje. Czy są jeszcze jakieś inne problemy zobaczymy dam Wam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uris 04.01.2016 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 a jak zwiększyć przepływ? zmniejszając wysokość podnoszenia? Kocioł mam ograniczony przez serwisanta na 15 kW. Przepływy na rozdzielaczach mam równo ustawione na ok 1 l/min (nie wiem czy taka jest skala, tak przypuszczam). Czy taki przepływ jest wystarczający? Dzisiaj był majsterek i wreszcie poprawnie odpowietrzył mi podłogówkę Zrobiłem termowizję i wydaje mi się że ożyła i będę musiał teraz poobserwować czy to wszystko równo grzeje. Czy są jeszcze jakieś inne problemy zobaczymy dam Wam znać. No i w końcu sukces Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 05.01.2016 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Zastosuj kanały fi50 i po problemie. Nie jeszcze obowiązku stosowania wyłacznie kanałow 75 mm Tak, ale wtedy mocno wzrośnie mi liczba przewodów i np do łazienki gdzie mam przewidziane wstępnie 3x75mm, będę zmuszony dać 2 anemostaty 4x50mm. Czy mogę trochę pomieszać instalację tzn na strychu gdzie mam miejsce, dać kanały 75mm a na poddaszu do wentylowania parteru dać kanały 50mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 05.01.2016 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 a jak zwiększyć przepływ? zmniejszając wysokość podnoszenia? Kocioł mam ograniczony przez serwisanta na 15 kW. Przepływy na rozdzielaczach mam równo ustawione na ok 1 l/min (nie wiem czy taka jest skala, tak przypuszczam). Czy taki przepływ jest wystarczający? to gites ze ruszyło. przepływ zmieniasz globalnie np na pompce przełączając ją na wyższy bieg (jeśli się da), jak juz teraz pompka pracuje na maksa to jedynie zmniejszając moc kotła można obniżyć dT czynnika grzewczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
b2211 05.01.2016 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Tak, ale wtedy mocno wzrośnie mi liczba przewodów i np do łazienki gdzie mam przewidziane wstępnie 3x75mm, będę zmuszony dać 2 anemostaty 4x50mm. Czy mogę trochę pomieszać instalację tzn na strychu gdzie mam miejsce, dać kanały 75mm a na poddaszu do wentylowania parteru dać kanały 50mm? Pewnie że tak w niczym to nie przeszkadza. Jeszcze co do automatycznych odpowietrzaczy, w podłogówce raczej nie powinny być stosowane tylko zwykłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uris 06.01.2016 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 Pewnie że tak w niczym to nie przeszkadza. Jeszcze co do automatycznych odpowietrzaczy, w podłogówce raczej nie powinny być stosowane tylko zwykłe. Dlaczego zwykłe odpowietrzniki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 06.01.2016 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 bo automatyczny odpowietrznik, jest nim tylko z nazwy,służy do odpowietrzenia instalacji tu i teraz, otwarty nie odpowietrza instalacji, tylko ją napowietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aktormgcin 06.01.2016 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 No i w końcu sukces Hej Nie do końca co prawda przepływy się pojawiły ale jakoś specjalnie cieplej się nie zrobiło. I tu mam kolejnych 2 podejrzanych - sposób regulacji temperatury i zbyt mały przepływ. Przy powodzie nr 1 - regulacja Termostat czyli wyłączenie przy osiągnięciu zadanej temperatury - zbyt mocno wychładza się podłoga (potrafi nie grzać cały dzień, zwłaszcza jak jest słońce, nawet przy -10stC). Wtedy obawiam się że po prostu podłoga za mocno się wychładza. Przy powodzie nr 2 - Maksymalne przepływy na górze przy zamkniętych wszystkich i otwartych 2-3 obiegach to trochę więcej niż 3 l/min. Przy otwartych wszystkich na dole i na górze 0,7- 1,2 l/min. Licząc przepływy po 1,5l/min to wymagany przepływ jest na poziomie 2200l/h. Jeżeli pompki obiegowa Wilo 1-6 i ta która jest w kotle Grundfos się nie sumują to ta Wilo jest za mała. Powinna być 1-8. Ale jeżeli one się sumują to powinno wystarczyć... Wyczytałem że przy sprzęgle hydraulicznym trzeba zmienić nastawę pompki wewnętrznej z auto na stałą wydajność http://muratordom.pl/eksperci/pytania/regulacja-pompy-wewnetrznej-ecotec-206-w-instalacj/32954/ nie wiem jednak za grzyba gdzie i jak to zmienić. Zmieniłem nastawy na Korektę wg krzywej grzewczej i do rana zobaczymy co to zmieni. Ciągle zimno więc jest szansa sprawdzić, a rano rozkminię temat pompek. No chyba że tylko ja tego nie wiem i podeślecie jakieś info wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 07.01.2016 08:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 Pewnie że tak w niczym to nie przeszkadza. Jeszcze co do automatycznych odpowietrzaczy, w podłogówce raczej nie powinny być stosowane tylko zwykłe. A co się może stać z instalacją OP jeżeli w kilku miejscach będzie ona lekko uniesiona o te 5mm oraz to że w miejscach "przecięcia" z kanałami 75mm WM nie będzie pod pex'em izolacji termicznej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 07.01.2016 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 (edytowane) Jeżeli przeprowadzasz w dylatacjach rurki przez osłony piankowe to też są uniesione o 5mm, zresztą w ilu przypadkach styropian na podłodze ułożony jest z dokładnością do 5mm bo u mnie choć podczas układania styropianu miałem wagę laserową i poziomowałem styropian stosując 5, 4 i 3cm a na końcu schodki szlifowałem do równości to rozrzut grubości wypoziomowanych wylewek wynosi 6,5-9cm tj podłogówka odbiega od poziomu 2,5cm. Wniosek - nie przejmował bym się tym 0,5cm zwłaszcza, że PeX też tak ładnie jak by się chciało nie leżą na styropianie, zwłaszcza na zagięciach często dźwiga je do góry. Co do kanałów to nie wiem, może płaskie zastosować w tych miejscach gdzie jest kolizja z podłogówką albo jeżeli nie jest ich zbyt wiele (tych kolizji) - PeX w tych miejscach przeprowadzić w koszulkach termicznych lub peszlach ? Edytowane 7 Stycznia 2016 przez _olo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 07.01.2016 14:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 Jeżeli przeprowadzasz w dylatacjach rurki przez osłony piankowe to też są uniesione o 5mm, zresztą w ilu przypadkach styropian na podłodze ułożony jest z dokładnością do 5mm bo u mnie choć podczas układania styropianu miałem wagę laserową i poziomowałem styropian stosując 5, 4 i 3cm a na końcu schodki szlifowałem do równości to rozrzut grubości wypoziomowanych wylewek wynosi 6,5-9cm tj podłogówka odbiega od poziomu 2,5cm. Wniosek - nie przejmował bym się tym 0,5cm zwłaszcza, że PeX też tak ładnie jak by się chciało nie leżą na styropianie, zwłaszcza na zagięciach często dźwiga je do góry. Co do kanałów to nie wiem, może płaskie zastosować w tych miejscach gdzie jest kolizja z podłogówką albo jeżeli nie jest ich zbyt wiele (tych kolizji) - PeX w tych miejscach przeprowadzić w koszulkach termicznych lub peszlach ? Ok, dzięki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uris 07.01.2016 15:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 Hej Nie do końca co prawda przepływy się pojawiły ale jakoś specjalnie cieplej się nie zrobiło. I tu mam kolejnych 2 podejrzanych - sposób regulacji temperatury i zbyt mały przepływ. Przy powodzie nr 1 - regulacja Termostat czyli wyłączenie przy osiągnięciu zadanej temperatury - zbyt mocno wychładza się podłoga (potrafi nie grzać cały dzień, zwłaszcza jak jest słońce, nawet przy -10stC). Wtedy obawiam się że po prostu podłoga za mocno się wychładza. Przy powodzie nr 2 - Maksymalne przepływy na górze przy zamkniętych wszystkich i otwartych 2-3 obiegach to trochę więcej niż 3 l/min. Przy otwartych wszystkich na dole i na górze 0,7- 1,2 l/min. Licząc przepływy po 1,5l/min to wymagany przepływ jest na poziomie 2200l/h. Jeżeli pompki obiegowa Wilo 1-6 i ta która jest w kotle Grundfos się nie sumują to ta Wilo jest za mała. Powinna być 1-8. Ale jeżeli one się sumują to powinno wystarczyć... Wyczytałem że przy sprzęgle hydraulicznym trzeba zmienić nastawę pompki wewnętrznej z auto na stałą wydajność http://muratordom.pl/eksperci/pytania/regulacja-pompy-wewnetrznej-ecotec-206-w-instalacj/32954/ nie wiem jednak za grzyba gdzie i jak to zmienić. Zmieniłem nastawy na Korektę wg krzywej grzewczej i do rana zobaczymy co to zmieni. Ciągle zimno więc jest szansa sprawdzić, a rano rozkminię temat pompek. No chyba że tylko ja tego nie wiem i podeślecie jakieś info wcześniej Pompy sie nie sumują pompa kotłowa buja sobie wodę tylko do sprzęgła i chodzi na najniższym biegu . Pompa za sprzęgłem pcha całość w podłogę no i teraz zaczyna się temat sprzęgła i zrównoważonego przepływu .Nie możesz ustawić większych przepływów niż wydajność pompy vilo . Ja to ustawiam bardzo prosto ,bierzesz termometr z sonda coś jak poniżej , sondę przytykasz na rurce zasilającej za pompą od sprzęgła .Opaską plastikową dobrze zaciśnij ,dobrze zaizoluj najlepiej tą pianką do rur i patrzysz jaka temp zasilania jest na kotle i sprawdzasz jaka jest za pompą ,jeżeli jest niższa to zbyt duży przepływ lub za niski bieg w pompie . Generalnie tak musisz wyregulować przepływ żebyś miał praktycznie taką samą temp na kotle i na termometrze za pompą , u mnie jest około 0,5*C różnicy i do tego bym dążył na twoim miejscu . W tedy cała energia z kotła jest przekazywana w podłogę . Zapotrzebowanie na ciepło ze strony instalacji grzewczej jest równe ilości ciepła jakie wytwarza kocioł. W tej sytuacji ilość czynnika grzewczego wywarzanego przez kocioł jest równa ilości odbieranej przez obieg grzewczy - QUG = QUK Zapotrzebowanie na ciepło ze strony instalacji grzewczej jest mniejsze niż ilość ciepła wytwarzana przez kocioł (zawory termostatyczne na grzejnikach są „poprzymykane”). W tej sytuacji część czynnika grzewczego wraca przez sprzęgło bezpośrednio do kotła i daje sygnał automatyce kotłowej do zmniejszenia mocy kotła lub jego wyłączenia. Dzięki sprzęgłu - czas reakcji automatyki mocno się skraca - QUG > QUK Zapotrzebowanie na ciepło ze strony instalacji grzewczej jest większe niż ilość ciepła wytwarzana przez kocioł. W tej sytuacji pompy instalacji grzewczej podsysają część strumienia czynnika grzewczego poprzez sprzęgło, co daje sygnał automatyce kotłowej do zwiększenia mocy kotła - Czas reakcji automatyki również się skraca - QUG < QUK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uris 07.01.2016 16:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 bo automatyczny odpowietrznik, jest nim tylko z nazwy, służy do odpowietrzenia instalacji tu i teraz, otwarty nie odpowietrza instalacji, tylko ją napowietrza Mam 3 automaty cały czas odkręcone i nic się nie dzieje z układem hmm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 07.01.2016 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 bo automatyczny odpowietrznik, jest nim tylko z nazwy, służy do odpowietrzenia instalacji tu i teraz, otwarty nie odpowietrza instalacji, tylko ją napowietrza A to jakaś nowość chyba musi być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 07.01.2016 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 może dla ciebie nowość dla mnie nie,poczytaj instrukcję instalacji i obsługi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uris 07.01.2016 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 Instrukcja 3. Opis urządzenia Odpowietrznik automatyczny przeznaczony jest do ciągłego usuwania powietrza z instalacji grzewczej. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko korozji wszystkich elementów instalacji. Obecność powietrza w instalacji powoduje też powstawanie tzw. korków powietrznych, utrudniając, lub nawet całkowicie blokując przepływ wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 07.01.2016 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 może dla ciebie nowość dla mnie nie, poczytaj instrukcję instalacji i obsługi Co chcesz z tej instrukcji wyczytać? Zasada działania jest prosta i brak tam jakichś kosmicznych wynalazków. Jeśli Ci zasysa nimi powietrze to znaczy tylko jedno - są po prostu walnięte i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.