aktormgcin 10.01.2016 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2016 Pompy sie nie sumują pompa kotłowa buja sobie wodę tylko do sprzęgła i chodzi na najniższym biegu . Pompa za sprzęgłem pcha całość w podłogę no i teraz zaczyna się temat sprzęgła i zrównoważonego przepływu .Nie możesz ustawić większych przepływów niż wydajność pompy vilo . Ja to ustawiam bardzo prosto ,bierzesz termometr z sonda coś jak poniżej , sondę przytykasz na rurce zasilającej za pompą od sprzęgła .Opaską plastikową dobrze zaciśnij ,dobrze zaizoluj najlepiej tą pianką do rur i patrzysz jaka temp zasilania jest na kotle i sprawdzasz jaka jest za pompą ,jeżeli jest niższa to zbyt duży przepływ lub za niski bieg w pompie . Generalnie tak musisz wyregulować przepływ żebyś miał praktycznie taką samą temp na kotle i na termometrze za pompą , u mnie jest około 0,5*C różnicy i do tego bym dążył na twoim miejscu . W tedy cała energia z kotła jest przekazywana w podłogę . [ATTACH=CONFIG]342510[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]342501[/ATTACH] Zapotrzebowanie na ciepło ze strony instalacji grzewczej jest równe ilości ciepła jakie wytwarza kocioł. W tej sytuacji ilość czynnika grzewczego wywarzanego przez kocioł jest równa ilości odbieranej przez obieg grzewczy - QUG = QUK [ATTACH=CONFIG]342507[/ATTACH] Zapotrzebowanie na ciepło ze strony instalacji grzewczej jest mniejsze niż ilość ciepła wytwarzana przez kocioł (zawory termostatyczne na grzejnikach są „poprzymykane”). W tej sytuacji część czynnika grzewczego wraca przez sprzęgło bezpośrednio do kotła i daje sygnał automatyce kotłowej do zmniejszenia mocy kotła lub jego wyłączenia. Dzięki sprzęgłu - czas reakcji automatyki mocno się skraca - QUG > QUK [ATTACH=CONFIG]342508[/ATTACH] Zapotrzebowanie na ciepło ze strony instalacji grzewczej jest większe niż ilość ciepła wytwarzana przez kocioł. W tej sytuacji pompy instalacji grzewczej podsysają część strumienia czynnika grzewczego poprzez sprzęgło, co daje sygnał automatyce kotłowej do zwiększenia mocy kotła - Czas reakcji automatyki również się skraca - QUG < QUK Cześć Dziękuję ze wyczerpujące info. Goście byli to i testować nie mogłem Z pompkami jest jak piszesz. Po wyłączeniu opcji termostat komfort się zdecydowanie poprawił, przez 2 dni było ustawione na Brak aby znaleźć właściwą krzywą, teraz zmieniłem na Korektę i testuję. Pompkę Wilo skręciłem na 2gi bieg i wszędzie ciepło dochodzi, więc pewnie za szybko chodziła. Krzywą grzewczą ustawiłem na 0,25 ale nie wiem czy nie jest za niska, jak bardziej przymrozi spróbuję dać 0,3. Chciałem żeby w domu było 22 stC i tak trzymał, co prawda była jakaś korekcja temperatury na sterowniku ustawiona i rzeczywista temperatura zadana była o 1 stopień wyższa - jakaś korekcja lato. Mam podpięty termometr na wyjściu za pompką i na powrocie ale kupię jeszcze i posprawdzam tak jak mówisz. Jak skręciłem przepływ na pompce to różnica temperatur chyba delikatnie się zmniejszyła ale pewności nie mam. Nie wiem też czy mam podłączoną temperaturę na sprzęgle bo nie widzę nigdzie tego w systemie - jeśli by nie było jej to jakie mogą być tego konsekwencje? Jaką różnicę temperatur masz na wysyłce i na powrocie? u mnie to 4 stopnie, podobno dobrze jak jest 8-10stC, tylko jak to zrobić? Dalej zmniejszać obroty pompki? Czy masz ustawioną automatykę kotła według temperatury wysyłki czy powrotu, ja mam chyba ustawione wg temperatury wysyłki, czy nie powinno być odwrotnie? Czy masz może wytłumaczenie wszystkich opcji z menu kotła i sterownika? Nie mogłem niczego znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uris 10.01.2016 22:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2016 Jeżeli jest sprzęgło to kocioł bierze informacje o zasilaniu z czujnika który znajduje się w sprzęgle czyli VF1 jest to widoczny w CM470 . Jeżeli tego czujnika nie ma to kocioł ma jedynie informacje o zadanej temp CO z kotła a rzeczywista temp w sprzęgle może być inna co da przekłamanie odnośnie zasilania dlatego temp musi być pobierana ze sprzęgła . Im niższa temp zasilania tym jest niższa Delta=T 3-4*C tak ma być , ~ 8-10 *C występuje w kaloryferach . Mam ustawione według temp zasilania bo jest sprzęgło , przy temp powrotu trzeba podnieść mocno KG ,jaka jest różnica tego nie wiem .O jakie opcje pytasz ? tak będzie prościej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aktormgcin 12.01.2016 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 Jeżeli jest sprzęgło to kocioł bierze informacje o zasilaniu z czujnika który znajduje się w sprzęgle czyli VF1 jest to widoczny w CM470 . Jeżeli tego czujnika nie ma to kocioł ma jedynie informacje o zadanej temp CO z kotła a rzeczywista temp w sprzęgle może być inna co da przekłamanie odnośnie zasilania dlatego temp musi być pobierana ze sprzęgła . Im niższa temp zasilania tym jest niższa Delta=T 3-4*C tak ma być , ~ 8-10 *C występuje w kaloryferach . Mam ustawione według temp zasilania bo jest sprzęgło , przy temp powrotu trzeba podnieść mocno KG ,jaka jest różnica tego nie wiem .O jakie opcje pytasz ? tak będzie prościej . OK, zacznijmy od sterownika, poniżej jakie mam wartości i może gdybyś podpowiedział czy wg Ciebie są ok i krótko o czym mówią: Opóźniona ochrona zamarzania - mam 4h Czas blokady pompy - mam 5 min Maks. wczesne nagrzanie - mam 0min Maks wyprzedz. wył. - mam o min Ciągłe grzanie - mamy Wył Podwyższenie temp - mam 0K Adaptacja krzywej grzewczej - mam tak Schemat układu - 1 Kor temp kondensacji - mam 2K Korekta trybu lato - mam wył Krzywa grzewcza - mam 0,25 póki co mam ciepło dogrzewa bez problemu czekam jeszcze na niższą temp na zewnątrz, opcja sterowania Korekta Jak przyjdzie instalator to muszę koniecznie sprawdzić temat podpięcia temperatury sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uris 12.01.2016 23:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 OK, zacznijmy od sterownika, poniżej jakie mam wartości i może gdybyś podpowiedział czy wg Ciebie są ok i krótko o czym mówią: Opóźniona ochrona zamarzania - mam 4h Czas blokady pompy - mam 5 min Maks. wczesne nagrzanie - mam 0min Maks wyprzedz. wył. - mam o min Ciągłe grzanie - mamy Wył Podwyższenie temp - mam 0K Adaptacja krzywej grzewczej - mam tak Schemat układu - 1 Kor temp kondensacji - mam 2K Korekta trybu lato - mam wył Krzywa grzewcza - mam 0,25 póki co mam ciepło dogrzewa bez problemu czekam jeszcze na niższą temp na zewnątrz, opcja sterowania Korekta Jak przyjdzie instalator to muszę koniecznie sprawdzić temat podpięcia temperatury sprzęgła Mam CM470 ale ver2 lub 3 a ty masz już 4 dlatego cześć opcji jest mi nieznane Adaptacja KG na ON czyli system dobiera-koryguje już ustawioną KG jeżeli jest taka potrzeba. Schemat układu nie wiem co to jest ,trzeba w instrukcji zobaczyć korekta kondensacji - też instrukcja reszta jest standard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
domino34 13.01.2016 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Witam, Planuje wykonanie w domu ogrzewania podłogowego w 100%. Jestem na etapie projektu i wyliczeń. Mam pewien problem z koncepcją. Zleciłem wykonanie OZC, z którego wynika, że pewien pokój (salon z parkietem) ma zapotrzebowanie około 70W/m2. Zajrzałem do tabel z Kan-Thermu, z których wynika że przy teperaturze wody 40oC, rozstawie 10cm Tpokoju=20 stopni oraz rurce 16x2mm jestem w stanie uzyskać tylko 60,07W/m2 (Rparkietu=0.15). Pytanie co teraz?. NIe chcę jeszcze bardziej podnosić temperatury zasilania, żeby mieć potem w pomieszczeniach z płytkami duży rozstaw, a poza tym przy jeszcze większym Tz mam jeszcze większa temperaturę pod parkietem (trochę się tego obawiam). Czy w takim przypadku jestem skazany na danie grzejnika w tym salonie - np przewymiarowany grzejnik zasilany tą samą wodą co OP? Czy może jest jakieś lepsze rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 13.01.2016 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 A nie powinieneś podejść z innej strony i zmniejszyć zapotrzebowanie na ciepło tego pomieszczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
domino34 13.01.2016 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 W podłogę nie dam więcej ocieplenia, bo są już schody i okna - zaplanowane grubości. Okien raczej nie zamuruje. Mogę dać na ścianę 20cm styro zamiast 15 projektowych. Tylko, że zmieniać grubość ocieplenia na całym domu przez jeden pokój, to trochę nie bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
franco78 13.01.2016 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 (edytowane) Jaka różnica w cenie na styro 15 a 20cm? Robocizna ta sama. Przy okazji dom będzie cieplejszy i niższe rachunki za ogrzewanie A grzejnik w salonie? Chcesz tego? Edytowane 13 Stycznia 2016 przez franco78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
domino34 13.01.2016 11:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Różnica w cenie to o 25% więcej m3, czyli o 25% procent więcej za styropian (czy się myle?). Ale może coś w tym jest. Rozumiem, że inaczej tego nie przeskoczę, bo:- albo zmniejszam zapotrzebowanie (więcej izolacji na ścianie)- albo daje większe Tz- albo zmieniam wykończenie podłogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 13.01.2016 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Różnica w cenie to o 25% więcej m3, czyli o 25% procent więcej za styropian (czy się myle?). Ale może coś w tym jest. Rozumiem, że inaczej tego nie przeskoczę, bo: - albo zmniejszam zapotrzebowanie (więcej izolacji na ścianie) - albo daje większe Tz - albo zmieniam wykończenie podłogi Ale tylko za styropian, cała reszta pozostanie bez zmian. To chyba będzie najrozsądniejsze rozwiązanie twojego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
domino34 13.01.2016 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Dziękuje za pomoc, zobaczymy co KB powie na zmiany grubości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 13.01.2016 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 albo dodajesz dodatkowy grzejnik elektryczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 13.01.2016 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Dziękuje za pomoc, zobaczymy co KB powie na zmiany grubości Możesz mieć jedynie jakiś problem z frontem, może nie wyjść o 5cm z linią zabudowy. Jeżeli tak będzie, daj na tą ścianę 15cm lepszego styropianu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kemot_p 15.01.2016 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 Witam, co prawda nie będę wykonywał podłogówki samemu jak w temacie, ale chciałbym zasięgnąć paru porad. W niedługim czasie czeka mnie spotkanie z architektem adaptującym projekty gotowe. Upatrzony przeze mnie projekt będzie wymagał adaptacji do ogrzewania podłogowego - chodzi o wygospodarowanie miejsca na ocieplenie, rurki, itd. A więc. Na parterze od chudziaka do stanu zero jest 18cm. Domyślam się, że jak na podłogówkę to za mało. Ile powinna wynosić ta wysokość, żeby zmieściło się tam ocieplenie (ile styro), folia, rurki, wylewka, wykończenie (gres i deska - max 15mm). Podobnie na poddaszu mam w projekcie 10 cm, a oprócz podłogówki chciałbym tam, w miarę możliwości zmieścić jeszcze kanały WM - czy muszę się liczyć z dodatkowym schodkiem? Ile powinienem doliczyć cm na parterze i poddaszu. Z góry dziękuję za odzew.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 15.01.2016 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 18cm to za mało. Przyjmij 20cm styropianu + 7cm wylewka + 1.5cm gres. Zaplanuj na te rzeczy 30cm. Co do poddasza to jeżeli do WM wykorzystasz kanały 75mm (najbardziej popularne) to styro najlepiej jak będzie 8cm + 6-7cm wylewki + 1,5cm gres (panel). Łącznie wychodzi ok 15-16cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kemot_p 15.01.2016 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 (edytowane) 18cm to za mało. Przyjmij 20cm styropianu + 7cm wylewka + 1.5cm gres. Zaplanuj na te rzeczy 30cm. Co do poddasza to jeżeli do WM wykorzystasz kanały 75mm (najbardziej popularne) to styro najlepiej jak będzie 8cm + 6-7cm wylewki + 1,5cm gres (panel). Łącznie wychodzi ok 15-16cm Wielkie dzięki, na tym forum zawsze na kogoś można liczyć Czyli na poddaszu trzeba się przygotować na dodatkowy schodek. P.S. Zauważyłem, że masz w stopce lane skosy. W związku z tym mam pytania: - Czy wykonując je podniosła się wysokość budynku? Jeśli tak to o ile? - Jak je ociepliłeś, ile i czym? - Jak przy lanych skosach poprowadziłeś kanały WM? Pozdrawiam. Edytowane 15 Stycznia 2016 przez kemot_p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 15.01.2016 15:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 - Czy wykonując je podniosła się wysokość budynku? Jeśli tak to o ile? Na pewno wysokość wzrosła ale o ile to nie wiem. Dodatkowo jeszcze podniosłem murłatę aby zmieścić więcej styropianu na skosach. - Jak je ociepliłeś, ile i czym? Styropian 22cm - Jak przy lanych skosach poprowadziłeś kanały WM? Kanały leżą na płaskiej części stropu strychu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 18.01.2016 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Bo ja planuje dać 20 na skosy (pod krokwie), na to dopiero krokwie i jeszcze miedzy krokwie z 15. Ma to rozwiązanie sens? Masz może jakiś rysunek polaczenia skosu z wiencem na ścianie kolankowej? Nie śmiećmy w tym wątku.,,Przenieś tą dyskusję gdzie indziej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek88.8 24.01.2016 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Panowie takie pytanko. Planuję zrobić podłogówkę + grzejniki. Na parterze 4 obwody podłogówki (3x 80m + 1x 35m - łazienka) + 3 grzejniki (łazienka, garaż, kotłownia, lub może i nawet w kotłowni nie będzie grzejnika) oraz poddasze 7 grzejników + 1 podłogówka (łazienka) Czy podpięcie jednej pompy znajdującej się przy kotle (ekogroszek) wystarczy na taki układ? podłogówkę mam zamiar podpiąć pod ten sam rozdzielacz co na grzejniki (jeden rozdzielacz na kondygnację) z zastosowaniem na powrocie zaworu RTL. Czy taki układ będzie właściwy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darianus 25.01.2016 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 Mam podobne pytanie, z tym że u mnie podłogówka po całości an parterze i poddaszu, w sumie145m2 po podłogach. Czy około 1500 metrów podłogówki uciągnie jedna pompa elektroniczna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.