Krzysztof BB 20.11.2009 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2009 a ja tak troszkę z innej beczki ale też dotyczy to podłogówki... po zalaniu betonem instalacji-podłogówki, po założeniu płytek na posadzkach, przy drzwiach chciałem zamocowac w podłodze ograniczniki co by się drzwi za mocno nie otwierały i o ścianę nie obijały... ale mam stracha, jak wiercić do zamocowania kołka montażowego, boję się że wceluję się w rurki Po co wiercić? Są samoprzylepne ograniczniki i u znajomych się sprawdzają. Sam mam zamiar nabyc takowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof BB 20.11.2009 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2009 Swoją drogąa wszystko możesz zrobic idealnie ale jaką masz gwarancję, że gdzies ktoś nie uszkodził Ci rurki na tyle, że jeszcze nie cieknie a zacznie po 2-3 latach?gwarancji brak,i to największa wada podłogówki, że naprawa jej wiąże się ze znaczną dewastacją pomieszczenia. choć wychodząc z takiego założenia nic by nie można było robić bo wszystko przecież może się zepsuć. Tu jest trochę inaczej - nie zawsze musisz "coś zdewastować", żeby "coś naprawić". Moim zdaniem nie należy zakładać, że rurki są ok. Stare "przysłowie" mówi - sprawdzisz - spokojniejszy sen masz Nie za bardzo wiem jak sprawdzić czy gość od mixokreta nie "przytarł" którejś rurki w ten sposób że nie puszcza ale za jakiś czas zacznie. Po ich robocie jużą jest tylko wylewka i rurek nijak zobaczyć się nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
out 20.11.2009 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2009 Krzysztof BB napełnij instalacje do ciśnienia min 1,5 razy większego niż robocze i obserwuj (min 24h) czy spada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof BB 24.11.2009 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 Teraz to ja grzeję i wycieków nie stwierdzam od września 0 dolewek do instalacjii a kiedy miałem powietrze w rurach to było 6 barów przez miesiąc z czego uchodziło 0,2 bara na dobę.Miałem na myśli uszkodzenie innego typu jak np osłabienie miejscowe rurki przez np zagniecenie nacięcie itp które obecnie się nie ujawnia ale może się pogłębić za rok lub 2 - na to nie mamy gwarancji i nijak zobaczyć po zalaniu betonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
docent161 24.11.2009 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 A ja mam pytanko ; czy wykonując podłogówkę to oprucz niej zakłada się jeszcze dodatkowo grzejnik ??? - tak mi radzi instalator i jeszcze do każdej podłogi pompkę - ??? nadmieniam , że mam dom podpiwniczony !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 24.11.2009 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 A ja mam pytanko ; czy wykonując podłogówkę to oprucz niej zakłada się jeszcze dodatkowo grzejnik ??? - tak mi radzi instalator i jeszcze do każdej podłogi pompkę - ??? nadmieniam , że mam dom podpiwniczony !!! podpiwniczony jak podpiwniczony ale czy wytynkowany żart! Wszystko zależy od tego jakie masz zapotrzebowanie na energię twojego domu - niezależnie podpiwniczonego czy nie. Podłogówka wystarczy jako samodzielne źródło grzania chyba że masz starą kostkę i przewiewy jak na Giewoncie to pewnie dopiero grzejnik i na niego wyższa temperatura ale to gdybam sobie bez żadnych faktów - napisz coś więcej jeśli instalator tak wyliczył a nie "na łoko" daje to musi być, co do pompki to nie rozumiem - na każdy rozdzielacz, czy co? pomieszczenie... a tak jak już piszę to pochwalę się - działam oto majne rozdzielacze http://images43.fotosik.pl/230/77a63b10f69c9ffam.jpg http://images40.fotosik.pl/226/27ee059425039f0cm.jpg http://images37.fotosik.pl/226/b2cb9d4a006ea151m.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 24.11.2009 12:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 No to najgorszą robotę masz za sobą, reszta to pikuś Powodzenia ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariankossy 24.11.2009 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 Dom jest nowy SSO myślę nad dociepleniem 15 cm porotherm 25 a pompka 1 na 1 pomieszczenie i po co jeszcze dodatkowy grzejnik i nic nie liczył tylko na łoko strzelił Ja bym dał 2 pompki ( jedna zasadnicza a druga zapasowa-awaryjna ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 26.11.2009 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2009 No to najgorszą robotę masz za sobą, reszta to pikuś Powodzenia ! łe nie było tak źle, teraz walczę ze styropianem, i po wyrównaniu wylewki na piętrze, wylewam bardzo wodnistą zaprawę z kleju do styropianu i kleję zwyczajnie płyty eliminując tym samym nierówności to jednak plus omijanie kanałów od wentylacji niestety jest czasochłonne ale pytanie miałem mianowicie jaka minimalna i maksymalna grubość wylewki przy podłogówce wyznaczyłem sobie po ścianach niwelatorem posiom docelowy (wg drzwi balkonowych) i zauważam że jak w jednym pokoju po rozłożeniou styro mam 11 cm do tego poziomu, to w drugim na rogu jest już 7 zakładając wykończenie docelowe na 1.5 cm mamy odpowiednio 9.5 i 5,5 wylewki te 5,5 jest tylko powiedzmy na powierzchni 3m2 i dalej stopniowo schodzi całą powierzchnią do tej drugiej wielkości po prostu lekko śle poziomy złapali przy zalewaniu stropu What now? lać wg wyznaczonych poziomów z niwelatora czy trzymać się jednej grubości - łęe tak to chyba nie... tylko jak z tym minimum i maksimum grubości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadziejS 26.11.2009 08:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2009 .... zakładając wykończenie docelowe na 1.5 cm mamy odpowiednio 9.5 i 5,5 wylewki te 5,5 jest tylko powiedzmy na powierzchni 3m2 i dalej stopniowo schodzi całą powierzchnią do tej drugiej wielkości po prostu lekko śle poziomy złapali przy zalewaniu stropu What now? lać wg wyznaczonych poziomów z niwelatora czy trzymać się jednej grubości - łęe tak to chyba nie... tylko jak z tym minimum i maksimum grubości u mnie jest dokładnie taka sama rozbieżność, może nawet zdarza się, że jest kawałek 4,5 cm, ale nic złego się nie dzieje. Co prawda na razie jest taka temp. na zewnątrz, że podłogówka nie może się do końca wykazać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 26.11.2009 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2009 a z tym maksimum? - przy 11 cm będzie ok 9.5 wylewki - nie za grubo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 26.11.2009 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2009 Będziesz miał większą bezwładność w miejscach gdzie grubszy jastrych, to wszystko!U mnie jest 6-8 cm ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 26.11.2009 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2009 ok Teraz z taśmą brzegową kupiłem taką 15 cm, dawać ją głębiej i dociskać styropianem, czy po ułożeniu styro dopiero taśma - wtedy dużo będzie ucinanej a i jeszcze jak taśma to dylatacje - na parterze mam zagwozdkę co do salonu - ak go sensownie przeciąć? http://images36.fotosik.pl/119/0219ba240aa26a6cm.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 27.11.2009 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 Taśmy nie dawaj pod styropian bo ona ma za zadanie zrobić szczelinę między wylewką a ścianą żeby ta po nagrzaniu nie pękała z powodu braku miejsca do rozszerzenia! Odrywaj potem ile trzeba i nie żałuj I nie używaj taśmy brzegowej do dylatacji, płyta pilśniowa świetnie się sprawdza ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sure 27.11.2009 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 Witam, próbuję poprawic to, co zostało źle wykonane w ogrzewaniu. Mam podłogówkę na większości powierzchni, kaloryfery tylko w sypialniach i piwnicy. W założeniu miala działać na parametry zasilania 30/45 stC. (chyba projektant liczył to dla terakoty), niestety drewno na podłodze podobno nie powinno być tak podgrzewane. Jakiś fachowiec poradził mi założyc termostaty (?) na pętle idące do pomieszczeń z drewnem, pozostałe pozostawic na założonym zasilaniu. Czy dobrze rozumiem, że miejsca oznaczone strzałkami są "na powrocie"? W takim razie czy to znaczy, że do podłogi dociera woda z temp. 45 stopni (bo to by raczej nie ratowało sytuacji)?http://img171.imageshack.us/img171/5857/rozdzielaczztermostatam.jpgCzy może podpowiecie mi, jak można zrobić, zeby mimo to bylo ciepło. Myślę, że tak czy inaczej w systemie potrzebny mieszacz, bo jeśli mam mieć temp. zasilania 30, to nawet przewymiarowane kaloryfery sobie nie poradzą... (piec kondensacyjny, dom ocieplony pzreciętnie, 14 cm styro)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vafel 27.11.2009 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 Taśmy nie dawaj pod styropian bo ona ma za zadanie zrobić szczelinę między wylewką a ścianą żeby ta po nagrzaniu nie pękała z powodu braku miejsca do rozszerzenia! Odrywaj potem ile trzeba i nie żałuj I nie używaj taśmy brzegowej do dylatacji, płyta pilśniowa świetnie się sprawdza ! Do dylatacji (np. w drzwiach) polecasz płytę pilśniową? Ją się później wyciąga, czy już tam zostaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 28.11.2009 06:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2009 Ja robiłem według instrukcji Kisana: taśmę brzegową dociskałem do ściany wierzchnią warstwą styropianu. Dylatację tak samo - taśma trzymała sie po wsadzeniu między górne płyty styro.Muszę to powiedzieć..... DZIAŁA! Przy obecnych temperaturach działa już drugi tydzień - temp. zasilania max 35 stopni i w domu jest gorąco - okna ciągle uchylone bo malowanie trwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 28.11.2009 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2009 Tej płyty Ja nie wyciągałem, została w wylewce plamiak a co jak wierzchnia warstwa styropianu to 10 lub 15 cm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 28.11.2009 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2009 Ja robiłem według instrukcji Kisana: taśmę brzegową dociskałem do ściany wierzchnią warstwą styropianu. Dylatację tak samo - taśma trzymała sie po wsadzeniu między górne płyty styro. Muszę to powiedzieć..... DZIAŁA! Przy obecnych temperaturach działa już drugi tydzień - temp. zasilania max 35 stopni i w domu jest gorąco - okna ciągle uchylone bo malowanie trwa. no ja mam wierzchnią 4 cm więc u mnie zadziała zważywszy że mam taśmę 15 cm Pozdrawiam a może ktoś doradzić w kwesti podzielenia tego mojego salonu - taki dziwny kształt więc nie wiem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 28.11.2009 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2009 Coś w okolicy zaznaczonego miejsca będzie dobrze.Napisz jakie będzie wykończenie podłogi, płytki? http://img268.imageshack.us/img268/2143/1tap05vx.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.