Okta 31.05.2016 11:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 Proszę o weryfikację i poradę. [ATTACH=CONFIG]357241[/ATTACH] W pierwszej kolejności ustal czy w łazience będzie wanna zabudowana czy brodzik, itp - nie ma tam wtedy potrzeby montować rurek albo przynajmniej w bardzo ograniczonym zakresie ze względu chociażby na strate przez przenikanie do gruntu albo strefę brzegową. W drugiej kolejności robisz to samo z meblami "pewniakami" typu zabudowa w kuchni, zabudowa szaf we wnekach itp - znowu albo niepotrzebne albo minimalnie (rozstaw 20-30cm). Następnie decydujesz czy potrzebna ci jest strefa brzegowa i tam zagęszczasz względem pozostałego rozstawu. Na koniec decydujesz czy zróznicować rozstaw łazienkowy od pokojowych, kuchennego i wiatrołapu i zaczynasz rysować. A potem.. Po przespaniu się z już wyrysowanymi układami rysujesz jeszcze raz pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 31.05.2016 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 Ja tam podłogówkę robiłem pod wanna, jak i pod meblami.W razie przemeblowania nie będzie problemu z ustawieniem mebli w nowym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 31.05.2016 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 Ja tam podłogówkę robiłem pod wanna, jak i pod meblami. W razie przemeblowania nie będzie problemu z ustawieniem mebli w nowym miejscu. Ja to nawet pod lodówką zrobiłem (miała stać w innym miejscu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 31.05.2016 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 Ja to nawet pod lodówką zrobiłem (miała stać w innym miejscu) Zapomniałem o niej i o zabudowie kuchennej- tam tez mam OP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darianus 03.06.2016 06:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2016 Mam pytanie. Czy rurki pex powinny powinno się układać bezpośrednio na folii czy powinny być "w powietrzu"? Na stronie kisana widziałem przekroje, gdzie rury pex są w powietrzu, tak żeby potem otulone były ze wszystkich stron wylewką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 03.06.2016 08:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2016 rury pex są w powietrzu, tak żeby potem otulone były ze wszystkich stron wylewką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okta 03.06.2016 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2016 Mam pytanie. Czy rurki pex powinny powinno się układać bezpośrednio na folii czy powinny być "w powietrzu"? Są systemy gdzie układa się je w styropianem oraz takie gdzie rurka leży na spacjalnej blasze, której zadaniem jest zwiększyć powierzchnię przekazywania ciepła względem płyty Generalnie sporo zależy od zapotrzebowania na ilość przekazanej energii do płyty. Im ma być ona większą to i rurka gesciej. W skrajnym przypadku jak juz ze względów ekonomicznych nie opłaca się zagęszczanie rozstawu to zatopione całej rurki w płycie zwiększa zdolność do przekazania ciepła do płyty. To że częściowo od spodu mogą być fragmenty odsłoniętej rurki nie oznacza ze gdzieś to ciepło "uleci". Po prostu będzie mniejsza zdolność przekazania ciepła pomiędzy rurka a płyta. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darianus 03.06.2016 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2016 Są systemy gdzie układa się je w styropianem oraz takie gdzie rurka leży na spacjalnej blasze, której zadaniem jest zwiększyć powierzchnię przekazywania ciepła względem płyty Generalnie sporo zależy od zapotrzebowania na ilość przekazanej energii do płyty. Im ma być ona większą to i rurka gesciej. W skrajnym przypadku jak juz ze względów ekonomicznych nie opłaca się zagęszczanie rozstawu to zatopione całej rurki w płycie zwiększa zdolność do przekazania ciepła do płyty. To że częściowo od spodu mogą być fragmenty odsłoniętej rurki nie oznacza ze gdzieś to ciepło "uleci". Po prostu będzie mniejsza zdolność przekazania ciepła pomiędzy rurka a płyta. pozdro Chyba nie ma sensu bawić się podnoszenie rurki, tym bardziej, że istnieje duże ryzyko, że wylewka z mikso kreta może nie wejść pod pexa. Przy anhydrytowych bardziej się taki zabieg opłaci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MWM 04.06.2016 06:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2016 Tak informacja dla osób planujących ogrzewanie podłogowe, ja miałem dylemat czy robić na oko, czyli rurki co 10-15 cm, czy też robić projekt instalacji. Przy pomocy firmy KAN wykonałem projekt i wyszło, że racje miał człowiek od pompy ciepła. Reasumując : nie ma sensu moim zdaniem zlecać robienia projektu. I jaki rozstawy Ci wyszły? Ja mam w tej chwili problem jak zaraza z punktu widzenia inwerstora. Zrobiłem OZC budynku z Asolt. Po lekturze forum nastawiłem się na pompy PW Panasonic. Wysłałem dane do 5 czy nawet 6 różnych FIRM, które sprzedają pompy Panasa na alllegro w internecie lub mojej okolicy. Teraz uwaga! KAŻDA dobrała INNĄ pompę. Mam dobrane różne pompy SDC i SXC. Rozwiązania Split i All in one. I czego już zupełnie nie potrafię zrozumieć to fakt, że mam rozstrzał w mocach od 7-9 kW. Powiedzcie mi, jak normalny inwestor ma podjąć rozsądną decyzję? Nie musi być perfekcyjnie ale żeby chociaż nie było potem źle..... Podobnie rozstawy rurek podłogówki. Tutaj naczytałem się aby broń boże nie instalować ich wszędzie co 10 cm. Obliczenia Purmo które dostałem z projektem mówią o rozstawach 10 cm w łazienkach i większych w innych pomieszczeniach. Natomiast jeden z dobierających pompę, którego argument brzmią przynajmniej dla mnie rozsądnie jeśli chodzi o dobór pompy, pisze, żeby dawać wszędzie co 10cm a w łazienkach nawet 8cm. Dopiero wtedy będziemy mieli możliwość prawdziwych oszczędności w przypadku pompy PW. Ech...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 04.06.2016 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2016 (edytowane) Zrobiłem OZC budynku z Asolt. Po lekturze forum nastawiłem się na pompy PW Panasonic. Wysłałem dane do 5 czy nawet 6 różnych FIRM, które sprzedają pompy Panasa na alllegro w internecie lub mojej okolicy. Teraz uwaga! KAŻDA dobrała INNĄ pompę. Mam dobrane różne pompy SDC i SXC. Rozwiązania Split i All in one. I czego już zupełnie nie potrafię zrozumieć to fakt, że mam rozstrzał w mocach od 7-9 kW. Jeśli masz OZC to masz tam taki np. wynik Projektowe obciążenie cieplne budynku ΦHL: 4563 W - czyli teoretycznie na ogrzewanie potrzebuję pompę o mocy 4,6 kW Mojemu wykonawcy wyszło odrobinę wyższe zapotrzebowanie roczne, dodał do tego CWU i zaproponował mi odrobinę mocniejszą pompę 7KW. ( Panasonic nie ma takich o mocy 6KW ) Podobnie rozstawy rurek podłogówki. Tutaj naczytałem się aby broń boże nie instalować ich wszędzie co 10 cm. Obliczenia Purmo które dostałem z projektem mówią o rozstawach 10 cm w łazienkach i większych w innych pomieszczeniach. Natomiast jeden z dobierających pompę, którego argument brzmią przynajmniej dla mnie rozsądnie jeśli chodzi o dobór pompy, pisze, żeby dawać wszędzie co 10cm a w łazienkach nawet 8cm. Dopiero wtedy będziemy mieli możliwość prawdziwych oszczędności w przypadku pompy PW. Ech...... Przy pompie ciepła im mniejsza różnica w temperaturach tym lepiej, dasz rurki co 10 cm, to temperatura zasilająca może być niższa niż gdybyś zrobił co 20 cm. czyli lepiej. U mnie będzie wszędzie co 10 cm, temperatura w pomieszczeniach ustawiana na rozdzielaczach, jedna drabinka w łazience z grzałką elektryczną. Jeśli znajdę ładną drabinkę elektryczną to zrezygnuję z wpięcia w rozdzielacz. Edytowane 4 Czerwca 2016 przez PaRa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MWM 05.06.2016 06:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2016 Jeśli masz OZC to masz tam taki np. wynik Projektowe obciążenie cieplne budynku ΦHL: 4563 W - czyli teoretycznie na ogrzewanie potrzebuję pompę o mocy 4,6 kW Mojemu wykonawcy wyszło odrobinę wyższe zapotrzebowanie roczne, dodał do tego CWU i zaproponował mi odrobinę mocniejszą pompę 7KW. ( Panasonic nie ma takich o mocy 6KW ) . U mnie ta wartość wynosi: 4415 W Przy czym OZC było robione w momencie zanim zdecydowałem się na zmniejszenie jednego z pomieszczeń poddasza (zabudowa skosów regipsami i wpakowanie tam ocieplenia dodatkowego). Wpłynęło to na zmniejszenie powierzchni grzanej o 10m2 i kubatury. Jeżeli przeliczę to po prostu proporcjonalnie to będzie około: 4149 W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 05.06.2016 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2016 U mnie ta wartość wynosi: 4415 W Przy czym OZC było robione w momencie zanim zdecydowałem się na zmniejszenie jednego z pomieszczeń poddasza (zabudowa skosów regipsami i wpakowanie tam ocieplenia dodatkowego). Wpłynęło to na zmniejszenie powierzchni grzanej o 10m2 i kubatury. Jeżeli przeliczę to po prostu proporcjonalnie to będzie około: 4149 W Na mój gust to pompa 5 kW do grzania powinna Ci wystarczyć, ale musisz brać jeszcze pod uwagę CWU, nie wiem ile ciepłej wody potrzebujesz ? Ile osób ma mieszkać w domu, jaki będzie zasobnik ? Mogę zgadywać że pompa o mocy 7kW będzie dla Ciebie OK i jeszcze lekki zapas będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sztolu 05.06.2016 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2016 panowie, jakie zrobić odstępy w grzejnej płycie fundamentowej? myślę nad 10 w łazienkach i pokoje z panelami, a 15 w pomieszczeniach z kafelkami? może ktoś podpowiedzieć jaki zastosować rozdzielacz do grzejnej płyty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 05.06.2016 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2016 panowie, jakie zrobić odstępy w grzejnej płycie fundamentowej? myślę nad 10 w łazienkach i pokoje z panelami, a 15 w pomieszczeniach z kafelkami? może ktoś podpowiedzieć jaki zastosować rozdzielacz do grzejnej płyty? Ja u siebie będę stosował produkty KAN-Therm, mają dobre opinie i wiem, że mają fabryki w Polsce, może nawet w części polskich właścicieli. U siebie w wylewce będę miał wszędzie co 10 cm, w płycie zrobiłbym tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okta 06.06.2016 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 panowie, jakie zrobić odstępy w grzejnej płycie fundamentowej? myślę nad 10 w łazienkach i pokoje z panelami, a 15 w pomieszczeniach z kafelkami... No tutaj uważaj bo panele jak i deski, parkiet czy wykładziny mają większy opór cieplny co w konsekwencji powoduje "lekkie przyblokowanie" przekazywania ciepła do pomieszczenia. W dalszej kolejności powoduje to bardziej równomiernie "rozproszenie" ciepła w płycie co oznacza możliwość mniejszego zagęszczenia rurek jeśli tylko pozostałe parametry na to pozwola. Po drugiej stronie są pomieszczenia z terakotą, ceramika bo przy ich małym oporze ciepłym i cienkiej płycie grzejnej, zbyt małym rozstawie można doprowadzić do konieczności podniesienia temp zasilania i dodatkowo do efektu występowania ciepłych i zimnych miejsc na płycie. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 06.06.2016 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 ... Po drugiej stronie są pomieszczenia z terakotą, ceramika bo przy ich małym oporze ciepłym i cienkiej płycie grzejnej, zbyt małym rozstawie można doprowadzić do konieczności podniesienia temp zasilania i dodatkowo do efektu występowania ciepłych i zimnych miejsc na płycie. pozdro Raczej przy zbyt duzym, a nie małym rozstawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sztolu 06.06.2016 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Pojawia się problem. mam do ogrzania 119m2 podłóg na parterze. zachowując moje założenia wyszlo by mi ok 14-15 pętli, a to zdecydowanie za dużo. pojawia się więc pytanie - czy mogę w płycie fundamentowej łączyć ze sobą pokoje, a np w miejscu ścian działowych, aby nie ogrzewać ich zastsować otuline - rozcięta, zalożona i chwycona drutem wiązałkowym, bądź trytytką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KAN-therm 06.06.2016 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Osobiście unikałbym prowadzenia rur w miejscach montażu ścian. Jeśli wychodzi CI taka ilość obwodów grzewczych zastanów się nad rozdzieleniem ich na dwa oddzielne rozdzielacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KAN-therm 06.06.2016 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Ja u siebie będę stosował produkty KAN-Therm, mają dobre opinie i wiem, że mają fabryki w Polsce, może nawet w części polskich właścicieli. U siebie w wylewce będę miał wszędzie co 10 cm, w płycie zrobiłbym tak samo. Firma KAN-therm to w 100% polska technologia, konstruujemy, testujemy i produkujemy w Polsce, dystrybuujemy już prawie na cały świat. Dziękujemy za zaufanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sztolu 10.06.2016 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 (edytowane) macie jakiś sposób na zabezpieczenie podłogówki przed rozdeptaniem, przy układaniu górnej wartwy przez ekipę? albo przychodzi Wam jakieś ciekawe rozwiązanie? wełna/styropian? na to deski? ma ktoś jakiś ciekawy pomysł? dziś rozłożyłem 3 pętle, rozstaw 13-15cm.. Edytowane 11 Czerwca 2016 przez sztolu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.