pjotr 14.01.2010 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2010 Skoro masz maksymalne przepływy to TZ max 35C Ci wystarcza z pewnością gdzie wyczytałeś że on ma maksymalne przepływy ?? ja tez mam rozdzielacz kusmet i jak nic nie pokazuje to znaczy że przepływ jest poniżej 0,5l/min a nie 6l/min Witam, ja w sprawie wspomnianych przepływów na rozdzielaczu podłogówki. Rozdzielacz jest Gorgiela w którym rotametry są na zasilaniu a zawory na powrocie. http://img297.imageshack.us/img297/3364/201001022471.jpg Po uruchomieniu instalacji CO zaobserwowałem, że w najkrótszym obwodzie (1 z prawej) poziom jest inny niż w pozostałych trzech, jest około 5mm niższy niż pozostałe. Tamte trzy praktycznie dochodziły do poziomu oznaczonego strzałką. Zacząłem więc kręcić tymi rotametrami (rozumiem że jeżeli kręce w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara to go wykrecam i otwieram-zwiększam przepływ?) Jeśli którymś z tych trzech zaczynam kręcić (wykręcać-otwierać) a wcześniej przykręciłem ten pierwszy to poziom tego pierwszego dochodzi do poziomu strzałki a w tym gdzie wykręcam nieznacznie się zmienia.Jest to praktycznie trzy, cztery milimetry poniżej tej strzałki. I teraz nie wiem czy to oznacza że przepływ jest max czy wręcz przeciwnie - mało co płynie na podłogówkę. Ponieważ grzeje na temp w domu 12-13*C to parametr wody jest stosunkowo niski 33-35stopni. Podłogówka na krótszych obwodach jest lekko ciepła na tych dłuższych 100m i 70m nie wiele czuć. Na czym polega ta regulacja przepływu, do jakiego stanu wskazań powinno sie dążyć? Aha na ten rozdzielacz pracuje zawór 3dr sterowany siłownikiem poprzez Eurostera 1100M, a za zaworem na zasilaniu jest pompa Grundfosa UPS15-40. Zawór przy tych temp na kotle praktycznie jest cały czas otwarty bo Euroster ma nastawe 40*C. To srebrne wewnątrz rurek rotametrów to jest para wodna która tak dziwnie wyglada jak by jakieś sreberko było wewnątrz. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coolz 18.01.2010 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 Witajcie. Kilka dni temu pisałem o moich problemach z wygiętymi narożnikami w podłogówce. Zauważyłem, że zjawisko to jest szczególnie widoczne w miejscach gdzie rurki nie są prowadzone (np. kuchnia pod szafkami, łazienka w miejscu gdzie ma być wanna). W tej chwili wygrzewam posadzkę i ciągle się stresuję, że wygięcie nie odpuści. Jeżeli miało by tak zostać, to po położeniu płytek i postwieniu wanny, czy szafek w kuchni, narożnik mi się pewnie złamie pod obciążeniem i będzie klapa. Czy macie jakieś sposoby aby temu przeciwdziałać? Jak to naprawić? Jakaś stopa betonowa pod narożnikiem, injekcje z żywicy...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof BB 18.01.2010 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 Powinna powrócić do pierwotnego stanu po wyłączeniu grzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tfor 19.01.2010 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Witajcie. Kilka dni temu pisałem o moich problemach z wygiętymi narożnikami w podłogówce. Zauważyłem, że zjawisko to jest szczególnie widoczne w miejscach gdzie rurki nie są prowadzone (np. kuchnia pod szafkami, łazienka w miejscu gdzie ma być wanna). W tej chwili wygrzewam posadzkę i ciągle się stresuję, że wygięcie nie odpuści. Jeżeli miało by tak zostać, to po położeniu płytek i postwieniu wanny, czy szafek w kuchni, narożnik mi się pewnie złamie pod obciążeniem i będzie klapa. Czy macie jakieś sposoby aby temu przeciwdziałać? Jak to naprawić? Jakaś stopa betonowa pod narożnikiem, injekcje z żywicy...? a może jakbyś zrobił delatacje tam, gdzie nie ma być podłogówki, np. przy obrysie wanny, czy szafki to moze nie byłoby pracy wylewki? Co sądzicie o tym pomyśle doświadczeni furomowicze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tfor 19.01.2010 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Powinna powrócić do pierwotnego stanu po wyłączeniu grzania. I tak będzie chodzić co sezon? A jak usadowi wannę i wykończy płytkami to będa później pękać jak płyta grzewcza będzie chodziła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tfor 19.01.2010 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Na http://www.podlogowka.pl są instrukcje montażu róznych modułow, które są połaczone z pogodówką, która z kolei podłaczona jest to zawory mieszającego. I co mnie zdziwiło (jestem w sumie laikiem w tej sprawie, ale dość dużo czytającym ze względu na chęć montażu w swoim domu) jest np. jeden zawór mieszający dl a10 obiegów. Czy to nie za mało zaworów? Wydawało mi się, że ów zawór daje mozliwość regulacji ciepła. a wynika z tego, że jeden zawór reguluje ciepło dla 10 obiegów? Co to znaczy TZM podłogówka? Podają, ze nie wymaga pompy. Będę robił prawdopodbnie każdy obieg osobno, gfdtyż chciałbym miec regulację każdego obiegu wg własnych potrzeb. czy w tamkim razie ZTM m,i wystarczy na każdy obieg? Będzie spełniał funkcję samoczynnej regulacji? I czy bedzie mógł być skojarzony z pogodówką czy tztreba zrobić już moduły? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof BB 19.01.2010 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Powinna powrócić do pierwotnego stanu po wyłączeniu grzania. I tak będzie chodzić co sezon? A jak usadowi wannę i wykończy płytkami to będa później pękać jak płyta grzewcza będzie chodziła? Nie będzie "chodzić". Po pierwsze przy wygrzewaniu wylewka jest znacznie cieplejsza niż przy normalnym grzaniu, po drugie odparuje z niej ten nadmiar wilgoci i ustabilizuje się w całym przekroju temperaturowo. Przy rozpoczęciu grzania dolna część jastrychu rozszerza się mocniej bo tam jest wyższa temperatura i w efekcie skrajne obszary się unoszą. Kiedy pooży płytki sytuacja jeszxze się zmieni. Mnie też podczas wygrzewania wystawała jedna wylewka z dylatacji (akurat ta najbardziej zawilgocona) a obecnie nic się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tfor 19.01.2010 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Powinna powrócić do pierwotnego stanu po wyłączeniu grzania. I tak będzie chodzić co sezon? A jak usadowi wannę i wykończy płytkami to będa później pękać jak płyta grzewcza będzie chodziła? Nie będzie "chodzić". Po pierwsze przy wygrzewaniu wylewka jest znacznie cieplejsza niż przy normalnym grzaniu, po drugie odparuje z niej ten nadmiar wilgoci i ustabilizuje się w całym przekroju temperaturowo. Przy rozpoczęciu grzania dolna część jastrychu rozszerza się mocniej bo tam jest wyższa temperatura i w efekcie skrajne obszary się unoszą. Kiedy pooży płytki sytuacja jeszxze się zmieni. Mnie też podczas wygrzewania wystawała jedna wylewka z dylatacji (akurat ta najbardziej zawilgocona) a obecnie nic się nie dzieje. czyli uważasz, że nie trzeba robić delatacji np. przy szaflach czy wannie? Wszystko się unormuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof BB 19.01.2010 09:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Na http://www.podlogowka.pl są instrukcje montażu róznych modułow, które są połaczone z pogodówką, która z kolei podłaczona jest to zawory mieszającego. I co mnie zdziwiło (jestem w sumie laikiem w tej sprawie, ale dość dużo czytającym ze względu na chęć montażu w swoim domu) jest np. jeden zawór mieszający dl a10 obiegów. Czy to nie za mało zaworów? Wydawało mi się, że ów zawór daje mozliwość regulacji ciepła. a wynika z tego, że jeden zawór reguluje ciepło dla 10 obiegów? Zawór mieszający ustala temperaturę zasilania dla całego obiegu podłogówki. Różne temperatury dla obiegów uzyskujesz regulacją przepływu na rozdzielaczu. Co to znaczy TZM podłogówka? Podają, ze nie wymaga pompy. Będę robił prawdopodbnie każdy obieg osobno, gfdtyż chciałbym miec regulację każdego obiegu wg własnych potrzeb. czy w tamkim razie ZTM m,i wystarczy na każdy obieg? Będzie spełniał funkcję samoczynnej regulacji? I czy bedzie mógł być skojarzony z pogodówką czy tztreba zrobić już moduły? Pozdr. Nie należy niczego komplikować niepotrzebnie. Zawór mieszający jest niezbędny kiedy oprócz podłogówki masz inny obieg CO np grzejniki. Różne tz dla tych obiegów i różne przepływy wymagają uniezależnienia ich od siebie i to rozwiązanie jest jednym z wielu możliwych. Jedyne co potrzebujesz do podłogówki to ciepłą wodę dostarczoną na różne sposoby np z pieca gazowego lub z bufora potem zawór 3d mozę być z siłownikiem i włąsną pogodówką ale niekoniecznie - zależy to od budowy układu CO potem rozdzielacz z przepływomierzami np na belce powrotnej no i same obiegi wodne z rurek. Termosiłowniki są normalnie zbyteczne ale bywa, że chcesz wyłączyć jakieś pomieszczenie z grzania z różnych powodów to wtedy okazują się przydatne choćby z tego powodu aby sobie nie rozregulować przepływu na rozdzielaczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tfor 19.01.2010 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Dzięki Krzysztof BB , A jak widzisz podłogówkę w mojej sytuacji: dom dwukondygnacyjny. Na parterze 6 obiegów podłogówki (70mkw) + 4 suszarki i 1 kaloryfer w garażu. I piętro 5 obiegów podłogówki ( 85 mkw) + 1 suszarka w łazience. Naczytałem się na www. podlogowka.pl i ich modułach i mam teraz mętlik w głowie i takei pytania: 1. Czy w w tym przypadku kondygnacyjności nie trzeba zrobić rozdzielni osobno na dla parteru na parterze, a na I piętro na I piętrze? 2. Czy wystarczy wszystko na parterze i rury idące do góry wyizolować, żeby ciepło za wcześniej nie wychodziło? 3. W modułach na ww. stronie jest po jednej pompie. Czy wystarczy jedna pompa dla tylu obiegów? Już kilku instalatorów mówiło mi, że musi być kilka pomp, bo jedna nie wydoli z mocą. 4. marzy mi sie pełna regulacja w każdym pomieszzceniu (moduły przewidują) i zaleznosć od pogodówki. Co sądzisz o moim pomyśle? Realny do wykonania? I jak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pjotr 19.01.2010 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Nie chcąc powielać tematów prosiłbym Szanownych kolegów o looknięcie do tego wątku, który mocno nawiązuje do prezentowanej tu tematyki. http://forum.muratordom.pl/zasada-dzialania-trojdrogowego-zaworu-mieszajacego,t161966.htm Proszę o podjęcie próby rozwiązania wskazanego tam problemu dotyczącego nieprawidłowej pracy zaworu 3d na zasilaniu mojej podłogówki. Myslę, że ten problem może dotyczyć wielu forumowiczów mających w swoich domach c.o. wykonane w układzie podłogówka + grzejniki, gdzie na zasilaniu podłogówki pracuje zawór 3d. Jak zwykle diabeł tkwi pewnie w szczególach..., tylko gdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 19.01.2010 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Nie chcąc powielać tematów prosiłbym Szanownych kolegów o looknięcie do tego wątku, który mocno nawiązuje do prezentowanej tu tematyki. http://forum.muratordom.pl/zasada-dzialania-trojdrogowego-zaworu-mieszajacego,t161966.htm Proszę o podjęcie próby rozwiązania wskazanego tam problemu dotyczącego nieprawidłowej pracy zaworu 3d na zasilaniu mojej podłogówki. Myslę, że ten problem może dotyczyć wielu forumowiczów mających w swoich domach c.o. wykonane w układzie podłogówka + grzejniki, gdzie na zasilaniu podłogówki pracuje zawór 3d. Jak zwykle diabeł tkwi pewnie w szczególach..., tylko gdzie? Stawiam na zawór zwrotny ale nie w miejscu X tylko innym, między pompką a zaworem 3 D jest trójnik miedziany i zawór zwrotny powinien być na rurze pionowej poniżej trójnika strzałką w dół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 19.01.2010 22:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2010 Jeszcze jedno pytanie dlaczego za zaworem 3D i 4D nie dajecie termometrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 20.01.2010 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 Witam, Mam takie pytanko do użytkowników podłogówek. Programy OZC standardowo przyjmują temperaturę w pokojach na 20oC a w łazienkach na 24oC. Jak te temperatury mają się do odczuwania kofortu termicznego przy podłogówce? W materiałach reklamowych od podłogówek pisze się, że temperatua może być o 2oC niższa niż w przypadku tradycyjnego ogrzewania grzejnikami. Czy doświadczyliście tego na wlasnej skórze? Jakie macie temperatury w szczególności w łazienkach? Pytam bo mam problem z łazienkami. Np. na parterze mam malutką łazienkę, po wstawieniu wanny zotsanie może 2,5m2 podłogi na podłogówkę. Ponieważ ścianki działowe stanowią nikły opór termiczny a różnica pomiędzy łazienką a otoczeniem wynosi 4oC na tak małej powierzchni mam zapotrzebowanie na moc grzwczą 212W. Nie bardzo jestem w stanie ogrzać to podłogówką. Wstawiłem moją podłogę do Kisan CO dla:- Tz=35oC- dT=4oC- tig=24oC- średnica rurek = 16mm- rozstaw = 10cmi wychodzi mi, że moc to zaledwie 46,1W/m2 i niebezpiecznie wysoka temperatura podłogi: 28,5oC Gdy ustawię w łazience temp 22oC to po pierwsze potrzebna moc w łazience spada mi z 212W na 127W i po drugie i po drugie moc podłogówki rośnie z 46W/m2 do 57W/m2 a więc problem się rozwiązuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 20.01.2010 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 i wychodzi mi, że moc to zaledwie 46,1W/m2 i niebezpiecznie wysoka temperatura podłogi: 28,5oC Zaufaj mi że chciałbyś mieć wyższą jak wychodzisz z wanny Nie patrz że przekroczy te 27 C, w łazience może być i 33, ma być ciepło i tyle, tam łóżka sypialnianego nie postawisz. Albo grzejnik albo na ścianę jedziesz. U siebie w łazience mam 21 bo olałem wannę, ale zimno mi nie jest.Przy 24 C to by był miód !!! Z tym odczuciem ,,, To chyba największy kit jaki można wcisnąć, przynajmniej Ja tak uważam. Odczucie jest inne tzn. jest przyjemniej i cieplej bo nogi nie marzną ale jak po plecach goni to jak może być cieplej ? Komfort jest nieporównywalnie lepszy niż przy ogrzewaniu grzejnikowym ale nie przesadzajmy że przy 16-18 C będzie nam ciepło . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pjotr 20.01.2010 23:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 Stawiam na zawór zwrotny ale nie w miejscu X tylko innym, między pompką a zaworem 3 D jest trójnik miedziany i zawór zwrotny powinien być na rurze pionowej poniżej trójnika strzałką w dół Chodzi Ci o trójnik pomiędzy pompką a zaworem? Przecież tam nie ma żadnego trójnika, myślę że masz na myśli trójnik łączący powrót z podłogówki z dolotem do kolektora powrotnego. Z tego trójnika jest odejście na zawór 3d, czy o to chodzi? A co zmieni zawór zwrotny w miejscu przez Ciebie wskazanym?. Woda i tak może popłynąć przeciwnie niż powinna czyli zamiast z podmieszania wpłynąć do zaworu 3d wypłynie z niego i pójdzie poprzez ten trójnik w dół do kotła. Czy dobrze kombinuję czy czegoś tu nie jarzę?http://img522.imageshack.us/img522/6098/201001194781.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
seba_x 21.01.2010 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 mam pytanie : czy styropian pod podłogówkę musi być idealnie poziomy ? , mam wylany chudziak ale na 8 metrach jest różnicy około3-4cm na poziomie , czy to naprawdę szkodzi podłogówce . Po przyklejeniu papy w miejscach łączeń powstały zgrubienia styropian trochę się kolibie na tych górkach , będzie problem z tym ? I jeszcze jedno aby w miarę wyrównać poziom podłogi przy ścianach muszę dać 6cm styro a bardziej środka około 4cm , na łączeniu powstanie schodek , próbować to jakoś załatać styro 1-2cm czy zostawić i rozłożyć rurę pex ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof BB 22.01.2010 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 Dzięki Krzysztof BB , A jak widzisz podłogówkę w mojej sytuacji: dom dwukondygnacyjny. Na parterze 6 obiegów podłogówki (70mkw) + 4 suszarki i 1 kaloryfer w garażu. I piętro 5 obiegów podłogówki ( 85 mkw) + 1 suszarka w łazience. Naczytałem się na www. podlogowka.pl i ich modułach i mam teraz mętlik w głowie i takei pytania: Moduły na podłogówka.pl są tylko modułami to nie są kompletne instalacje! Możesz taki moduł zakupić i zainstalować z pewnośćią będzie działał poprawnie ale jak widzisż jest tam kilka rozwiązań i trzeba któreś wybrac pod swoje potrzeby. Pomijam kwestie finansowe. 1. Czy w w tym przypadku kondygnacyjności nie trzeba zrobić rozdzielni osobno na dla parteru na parterze, a na I piętro na I piętrze? Trudno coś doradzać kiedy budynku się nie widzi 2. Czy wystarczy wszystko na parterze i rury idące do góry wyizolować, żeby ciepło za wcześniej nie wychodziło? 3. W modułach na ww. stronie jest po jednej pompie. Czy wystarczy jedna pompa dla tylu obiegów? Już kilku instalatorów mówiło mi, że musi być kilka pomp, bo jedna nie wydoli z mocą. Jedna pompa na moduł z pewnością wystarczy, chyba zzę zainstalujesz więcej rurek niż przewidziano 4. marzy mi sie pełna regulacja w każdym pomieszzceniu (moduły przewidują) i zaleznosć od pogodówki. Tak to tylko w erze albo kup grzejniki elektryczne. Przy podłogówce trzeba z góry przewidzieć jaką się chce mieć temperaturę w pomieszczeniu i pod tym kątem dobrać rozstaw rurek pod określoną temperaturę zasilania, prędkości przepływu wody, przenikalności cieplnej ścian liczby powierzchni okien, usytuowania budynku i z uwzględnieniem wykładziny (deski czy kafelki?) Jest to trudne dlatego często ludzie decydują się na przewymiarowanie tj zagęszczenie rurek na wszelki wypadek bo jakby co to łatwiej obniżyć tz niż podnieść (t. podłogi nie może przekraczać 29C więc przy dużych mrozach może być problem z dogrzaniem budynku bez przekroczenia tej temperatury jeśli się zrobiło pomyłkę w obliczeniach. Niestety stroną ujemną takiego wykonania jest wyższy koszt - więcej rurek, więcej wody w instalacji większa bewładność Moduły są przewidziane jako niezalezne od instalacji więc mają swoje pogodówki któe sterują zaworem 3D co umożliwia sterowanie tz podłoówki niezależnie od tz na grzejnikach. Jest to dobre rozwiązanie ale droższe. Co sądzisz o moim pomyśle? Realny do wykonania? I jak ? Wszystko jest do wykonania ale jesli nie masz doświadczenia nie radzę - robisz to dla siebie i jak cośs spieprzysz trudno będzie to naprawić bez ponoszeniaa kosztów. Poproś kogoś obeznanego o pomoc. Generalnie jeśli chcesz mieć obiegi grzejnikowe i podłogowe to jest wiele rozwiązań. Staraj się rozdzielacze umiejscowić tak aby były w centrum chodzi o to, żzeby długośćć obiegów była zbliżona i było jak najbliżej od rozdzielacza do pomieszczenia. Jedną z możliwych konfiguracji jest np Piec (dowolny) -wyjście główne do sprzęgła hydraulicznego-dalej rozgałeżienie na grzejniki i podłogówkę - każdy obieg ze swoją pompą -obydwa powrót do sprzęgła które ma swój powrót do kotła. Bez sprzęgła też to będzie działać ale dobrze jak ono jest. Jeśli masz dużo miejsca to można pomyśleć o buforze akumulującym ciepło np z kominka albo pieca na drewno/węgiel za nim układ z mieszczem - tu Piczman Ci doradzi bo on tak ma zrobione. Generalnie kompleksowy projekt instalaacji warto wykonać przy udziale doświadczonej osoby żeby uniknąć sytuacji w rodzaju, że któryś grzejnik nie grzeje a wierz mi taki babole zdarzają się nawet hydraulikom... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof BB 22.01.2010 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 Jeszcze jedno pytanie dlaczego za zaworem 3D i 4D nie dajecie termometrów Akurat mam termometr i zawór zwrotny (między zaworem a pompą podłogówki) a też mam ciepłą wodę w rurce dochodzącej z powrotu podłoówki do zaworu 3d. Wygląda na to, że póki jest on otwarty całkowicie to 100% ciepłej wody z kotła idzie na podłogówkę ale kiedy zawór się przymyka to ta woda nie ma gdzie iść więc się jakoś tam przedostaje widocznie zawór to umożliwia - jakby ścierały się 2 przeciwne prądy 1 z powrotu podłogówki i ten od kotła więc który silniejszy tam popłynie woda... Zapewne jakoś to się miesza trochę do kotła reszta na układ pytanie czy to normalne czy jakoś inaczej ma działać? Tak czy inaczej podłogówka ma właśsciwą temperaturę co wskazuje termometr ale zastanawia czy tu kiedy zawór się przymyka ta "para" z pieca nie idzie w gwizdek? Mam tu na myśli to że piec grzeje wodę która krąży w małym obiegu w kólko i tylko jej część idzie na układ grzewczy. W efekcie ustawiłem to tak aby zawór był max otwarty i przymyka sie tylko w przypadku przekroczenia max zadanej temperatury a to się chwilowo zdarza po zakończeniu grzania cwu. Do tego kiedy zwór się przymknie to piec taktuje z powodu braku innego odbiornika (grzejniki nie uruchomione) Między zaworem 3d a pompą podłogówki nie ma trójnika i bypassu bo mam pompę elektroniczną która umożłiwia toretycznie takie podłączenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tfor 22.01.2010 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 Mam pytanie, kogo możeci epolecic z czystym sumeineim, zeby mi wyliczył i podał dokąłdnie co potrzeba, żeby w moim domu podłogówka zdała egzamin i żebym był z niej zadowolony. Nie musi to być zakład lub jakaś firma, ale osoba, która zna się na rzeczy i po zapoznaniu się ze szczegółowymi danym będzie wstanei przyjąc i wykonać zlecenie projektu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.