edde 15.02.2010 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 no właśnie ja też ku tej opcji się skłaniam, a czy nie trzeba jakoś kryzować przepływu, czy nie będzie źle jak będą w miarę równe obwody podłogówki i do tego drabinki, czy na osobnym rozdzielaczu je lepiej zrobić? przepływy poszczególnych pętli (lub też obwodu drabinki) regulujesz na rozdzielaczu, nie ma sensu ani potrzeby stosowania oddzielnego rozdzielacza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 15.02.2010 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 reguluje przepływomierzem tym samym co podłogówkę, czy termostatem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 15.02.2010 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 nie tym samym tylko takim samym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 15.02.2010 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 no to super, już miałem wizję jakiegoś zespołu mieszającego, przez co temp. z pieca były by wyższe i kondensat byłby mniej opłacalny a tak malinka jaka macie moc kaloryfera łazienkowego przy podłączeniu do obiegu podłogówki, ew. jak tą moc dobrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kemot_73 17.02.2010 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2010 Pytanie poruszone w innym wątku - Czy zasadne było by aby zamiast foli (pianki) zastosować styropian np grubości 2-3 cm na obwodzie zwłaszcza ścian zewnetrznych, włożyc go pomiedzy styropian rozkładany na podłodze a ścianę i wypuscić ponad wylewkę? Uzyskalibysmy jakąś izolacje wylewki od ściany zewnętrzenej - zastnawiam sie nad zastosowaniem takeigo rozwiązania zwłaszcza w kuchni gdzie teoretycznie pod szafkami nie bedzie rurek. Ewentualnie doklepic do niego piankę z folią która połaczyć z folia "srebrną". CZy robił ktos coś takiego - czy widzicie w tym jakis większy sens? (ja tak ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 17.02.2010 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2010 Jeśli liczysz na jakieś zyski to raczej szkoda roboty !Można to zrobić zamiast pianki, spełni tą samą rolę ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Teves 17.02.2010 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2010 CZy robił ktos coś takiego - czy widzicie w tym jakis większy sens? (ja tak ) Jeśli masz poprawnie zaizolowany budynek to chyba nic wielkiego nie zyskasz, temperatury ściany i wylewki wyrównują się, ale... ma duże okno tarasowe, gruba rama dużo stali i jest w tym miejscu ewidentnie zimniejsza wylewka. Chyba wiec odkuję te 2cm i wepchnę tam pionowo styrodur taki ze 2cm, porostu w tym miejscu jest mostek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 17.02.2010 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2010 Pytanie poruszone w innym wątku - Czy zasadne było by aby zamiast foli (pianki) zastosować styropian np grubości 2-3 cm na obwodzie zwłaszcza ścian zewnetrznych, włożyc go pomiedzy styropian rozkładany na podłodze a ścianę i wypuscić ponad wylewkę? taśma brzegowa (ta pianka), nie jest po to, żeby ocieplać, ale po to, żeby grzejnik podłogowy miał szansę pracować, to jest podłoga pływająca i nie może mieć bezpośredniego kontaktu ze ścianami, w przypadku braku taśmy brzegowej możliwe jest nawet zniszczenie ścian przez rozszerzający się grzejnik podłogowy (widziałem skutki braku taśmy brzegowej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kemot_73 17.02.2010 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2010 1950 Zgadzam sie z toba w 100% ale zamienienie pianki na styropian nie spowoduje ze wylewka będzie mieć kontakt ze ścianą, myslę ze nawet bufor w postaci styro bedzie więszy - raczej miałem na myśłi właściwości izolacyjne styro - ale w sumie Teves ma racje ściany zewnętrzene mam dość wysoko przejechane XPS 100 a potem 150 fasadą wiec pewno niewiele uzysku by sie pojawiło. No mozę faktycznie koło tarasowych drzwi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 20.02.2010 17:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 nurtuje mnie jeszcze sposób regulacji temperatury, przy piecu gazowym, jak to jest:ustawiamy stałą temperaturę zasilania, czy powrotu, czy piec reaguje odpowiednim zwiększaniem lub zmniejszaniem temperatury na zasilaniu czy powrocie poprzez np. sterownik pogodowy (czyli na dworze robi się o 10 stopni chłodniej to on automatycznie zwiększa temperaturę zasilania lub powrotu)?rozumiem że przy moim układzie nie muszę dokładać żadnych układów mieszających, piec sam ustala temperatury, ale czy trzeba montować jakieś zabezpieczenia przed zbyt wysoką temperatura zasilania w przypadku np. awarii automatyki pieca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 22.02.2010 14:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 Możesz dołożyć termostat zabezpieczający na zasilaniu, który odetnie fazę powyżej nastawionej i wyłączy piec/pompkę! Ale nie wiem czy przy piecu gazowym to konieczne, nie słyszałem aby ktoś to robił. Węglowy kocioł to co innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chrobry 22.02.2010 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 Chciałem zapytać o sterowanie temp. przy ogrzewaniu podłogowym. Sprawa wygląda tak. Kocioł Ogniwo Eko 15kw z podajnikiem z zaworem 4D bez siłownika. W części pomieszczeń grzejniki z zaworami termostatycznymi. Podłogówka z osobnego rozdzielacza w korytarzu, kuchni i łazience. Tak sobie wymyśliłem, że zastosuje termostat tygodniowy pokojowy z czujnikiem w korytarzu i czujnikiem pogodowym do sterowania całą podłogówką. Nie wiem czy tak sie da, czy to ma sens. Może jakoś inaczej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kemot_73 22.02.2010 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 Zastanawiam sie czy przez zastosowanie takich listw http://www.allegro.pl/item928441194_listwa_montazowa_do_ogrzewania_podlogowego_2_met.html możemy dużo zyskać - wysokość łoża na pex to około 5mm nad poziom folii - niby nie dużo ale zawsze te 5mm spowoduje ze rurka zostanie dokładniej "oblana" posadzką betonową a co zatym idzie bedzie lepiej oddawać ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 22.02.2010 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 niestety brak info o rozstawie nacięć na rurkę na listwiea tak z ciekawości: liczyłes może jaki jest koszt takich listew, szczególnie w porównaniu do tradycyjnych spinek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 22.02.2010 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 na oko wygląda co 5cm, ale wg mnie dużo taki bajer wyjdzie, dla przykładowo 200mkw, gdzie takie listwy co 50cm pewnie trzeba dać, wyjdzie tego 400szt, razy 6.6 wooow, kupa kasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kemot_73 22.02.2010 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 odległosc pomiedzy otworami 5CM odległosć od położa 5mm - wiem że troche kasy ale z drugiej strony przybicie spinką do styro powoduje ze tak z 1/3 część rurki średnio przylega do gęstej wylewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 22.02.2010 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 odległosc pomiedzy otworami 5CM odległosć od położa 5mm - wiem że troche kasy ale z drugiej strony przybicie spinką do styro powoduje ze tak z 1/3 część rurki średnio przylega do gęstej wylewki tym bym się nie martwił, zakładam, że pod rurą masz styropian (i ew. metalizowaną folię), natomiast jeżeli ma to kosztować prawie tyle samo co rury to raczej jest zbytek, tym bardziej ze spinkami da się to też sensownie i za grosze zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
VPS 23.02.2010 05:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 http://www.icmarket.pl/images/knauf-floor-icmarket.JPGDane techniczne:- grubość płyty: 20 mm + (wypustki 27mm) =47mm- produkt: EPS 200- wymiary płyty wraz z zakładką: 1120 x 720 mm- wymiary płyty bez zakładki: 1100 x 700 mm- kształt krawędzi: prostokątny - zakładka- wymiary rurki: średnica od 16 do 20 mm- skręt rurki: 50 mm- wysokość wypustek: 27 mm- współczynnik przewodzenia ciepła wg PN-EN 13163:0,031 W/(m2K) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 23.02.2010 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 tylko, ze ta płyta powoduje jeszcze wiekszą powierzchnię przylegania do termoizolacji a kolega kemot_73 dąży do ograniczenia tego a jaka jest cena takiej płyty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 23.02.2010 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 Taka jak 10 cm styropianu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.