Piczman 29.03.2010 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2010 Piczman: może już gdzieś o tym pisałeś ale powiedz proszę, czy przy 30 cm nie czuć na posadzce, którędy biegnie rurka? Jak ktoś się uprze to można wyczuć bardzo niewielkie różnice temp. Przy normalnym użytkowaniu jest niewyczuwalne. Miejsca gdzie rurki nie ma nie są zimne, mają tylko 1-2 C mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
monika.KIELCE 29.03.2010 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2010 Zwykle "fachowiec" doradza inwestorowi takie rozwiązania, które są dla niego najprostsze, wymagają najmniej pracy. A tu sami sobie roboty dodają. I po co to? W każdym razie nie dam się, zrobię wg wyliczeń, a nie tego, co na szkoleniach mówią. Dzięki za Wasze podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 14.04.2010 17:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2010 Mam dylemat, który układ rozmieszczenia rur pex w ogrzewaniu podłogowym jest korzystniejszy w domu jednorodzinnym: meandrowy rozprowadzany z zasilaniem od ścian zewnętrznych, czy spiralny? Czy w dużym salonie z kuchnią przy rozstawie meandrowym nie będą odczuwalne różnice w temperaturze poszczególnych gałęzi? Taki mam projekt, napiszcie czy będzie OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariobros35 14.04.2010 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2010 Rzeczywiście na projekcie masz meandrowy układ rurek ja preferuję rozkładanie instalacji sposobem ślimkowym czyli spiralnym znacznie lepszy jest wtedy rozkład tenperatur na podłodze nie występują strefy niedogrzane no ale to jest moje zdanie a przecież ktoś ci to projektował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alphatom79 14.04.2010 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2010 Ja także myślę, że układ ślimakowy jest lepszy pod względem rozkładu temperatur, ale najlepiej zapytać wykonawcy lub projektanta czy jest możliwość zmiany projektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 14.04.2010 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2010 Uważam że taki układ to błąd rozstaw możesz zachować jak w projektu ale daj układ ślimakowy a co będzie jak wykonawca pomyli zasilanie z powrotem a różnica między zasilaniem i powrotem jest duża najlepiej zapytaj projektanta czym się kierował W przypadku małych pomieszczeń jak hol lub łazienka jest to bez znaczenia ale nie w salonie lub sypialni a jaka będzie temperatura podłogi na styku dwóch obiegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 11.05.2010 06:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 ile wam poszło rury? Ja dzis prawie skończyłem po trudach moją podłogówkę zużyłem ponad 1000m rury!! 190m2, w tym dwie drabinki w łazienkach i doprowadziłem na wszelki wypadek do garażu pod grzejnik połączone w kawałkiem kotłownianej podłogówki - tak żeby w razie co utrzymywać znośna temp. refleksje -do rozdzielaczy prowadziłem pp32 stabi - raczej nie jest tak prosto powyginać taką rurkę pex32 jak w postach wyżej, a taka 32 stabi to porządna rurka a i średnica - lepiej niech będzie przykręcona aniżeli ma powodować opory - nie kupujcie kijowych krótkich spinek, a i długie trzeba obejrzeć. Miałem krótkie to na zakrętach jak rura pęży wyrywa lub lekko nadrywa spinkę, długie jakieś kupiłem to z kolei miękkie, jak trzeba było wbić w zakład foli sklejonej taśmą to się wyginała - kupcie sobie taki podajnik do taśmy - ja sklejałem folię i przyklejałem kołnierz od taśm dylatacyjnych - podajnik się przydaje - dużo wygodniej - jak chcecie robić w mrozy to powiem tak: można ale to komuś za karę łapki marzną, pod kurtką się grzejesz, rura twarda ciężko sie gnie ale można dać radę - ja dałem całą górę tak przy -10 do -15 - nierówności chudziaka/stropu: na górze płyty styropianu kleiłem na rzadki klej do styro - rozrabiałem wiadro baaaardzo rzadkiego i układałem 1 warstwę, stabilniej lezy i opiera się prawie 100% powierzchnią na dole pieściłem się z czyszczeniem chudziaka naprawdę za bardzo papa na to folia i nie było tych drobnych nierówności - przydaje się ktoś do pomocy, bodaj trzymania kręgu z rurą - o wieeele łatwiej - dobrze jest zaplanować dokładnie ile rury na obwód pójdzie i dociąć wcześniej - dużo łatwiej się rozwija 66metrów niż krąg 200 - nie można przesadzać (wg. mnie) z długościa rury - ja starałem sie ciąć 200 na 3 części - wychodzi wtedy po te 66m - wg. mnie będzie git generalnie prosta sprawa, poczytać sobie jeszcze instrukcje kisana czy Rotha i wszystko jasne sie zrobi - zwłaszcza ta druga bardzo fajnie napisana pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jesionki 11.05.2010 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 mam takie oto obliczenia podłogówki, ma ktoś może wiedzę i ochotę, żeby rzucić okiem i ocenić (nie)poprawność tego? http://img52.imageshack.us/img52/443/podt.jpg Edde może to głupie pytanie, ale jaki program wyedytował Ci te dane. Zrobiłem projekt w OZC i nie mam opcji dla tego typu danych. I jeszcze jedno, jak wprowadziliście do OZC drzwi i okna? O ile szyby są w systemie to argonu tam nie ma. Chyba że zmiana parametru na piechotkę dla całego okna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 11.05.2010 15:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 wyedytował mi to co powyżej... MS Excel a konkretnie to zrobiłem OZC (wavin), potem z zapotrzebowaniem na ciepło poszczególnych pomieszczeń udałem się do programu OVplan, i w zasadzie to co w tabelce to w jego wyniki a nawiązując do mańka powyżej: tez właśnie skończyłem swoją podłogówkę (choć właściwie jutro skończę bo zostało mi 35m2 rury, wiec żeby się nie zmarnowała położę w części garażu, a nuż widelec kiedyś się tam przyda, tym bardziej że garaż 8x4m i ma możliwość postawienia potem ścianki działowej na ~2,5mx4m, i tam zalegnie nieplanowana podłogówka) i jak to w życiu założenia projektowe nieco różnią się od rzeczywistości: z wyliczonych automatem 1075m rury w realu układając zgodnie z projektowanym rozstawem poszło 850m rury, częściowo dlatego, że program liczy rozstaw na matematyczny metr kwadratowy a życie pokazuje tu zakręcik, tam ominięcie czegoś itp itd, trochę krótsze niż w projekcie wyszły podejścia do poszczególnych pętli, pozostaje mieć nadzieję ze pomimo to układ się sprawdzi, w razie jakby co super men z MO - mam pod podłogówką porobione podejścia do ewentualnych grzejników a jeden grzejnik (w wiatrołapie) to sobie dodałem bo została mi jedna wolna sekcja w rozdzielaczu na parterze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
supergrzejniki 11.05.2010 16:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 Witam, dorzucam małe info pobocznie dotyczące również tego tematu. Proszę pamiętać, że podłogówka to podłogówka ale w łazience warto mieć również grzejnik drabinkowy w wersji elektryczno-wodnej lub elektrycznej z dobrą grzałką - w celu suszenia ręczników , podwyższenia temperatury w pomieszczeniu w momencie gdy układ centralnego ogrzewania nie działa. Jeżeli nie chcecie robić podejścia CO pod grzejnik, polecam grzejnik w wersji typowo elektrycznej. Tyle opisów, zapraszam do obejrzenia: http://www.supergrzejniki.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=garden_flypage.tpl&product_id=4051&category_id=3&option=com_virtuemart&Itemid=138 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 12.05.2010 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 jest w instrukcji rotha tabela ile idzie na m2 rury przy jakim rozstawie mi zawsze się sprawdzało gdyz zazwyczaj się coś omijało, itp. i wychodziło mniej nigdy mi nie zabrakło - wystarczy że policzyłem dokładnie mam teraz kilka ścinków po 2-3 m, czasami kręciłem i z 200 jak było "niewiadomo jak" ale to udręka jest jak można to docinałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jesionki 12.05.2010 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 (edytowane) Dzięki edde!!! Na reszcie uporałem się z OZC a potem OVplan, choć przyznam, że ten drugi dość ubogi jest. Poniżej prezentuję co mi wyszło na rurach PE 16x2 i proszę o fachowe odniesienie się do wyników. Zastanawia mnie jedno, że tak na prawdę nie wiele zyskujemy między styropianem 15, a 20cm co pokazuje tabela obliczeń pętli. W zasadzie jest to ta sama instalacja dla obydwu izolacji. Proszę o podpowiedź do drugiego skanu, gdzie pokazałem podział pętli, ale niestety wydaje mi się, że są za duże różnice w długości. Czy ktoś ma pomysł jak to zrobić aby było OK. Edytowane 12 Maja 2010 przez jesionki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 12.05.2010 14:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 generalnie prosta sprawa, poczytać sobie jeszcze instrukcje kisana czy Rotha i wszystko jasne sie zrobi - zwłaszcza ta druga bardzo fajnie napisana pozdr Dzisiaj zacząłem czytać instrukcję Rotha i trafiłem na taki fragment "....W przypadkach wykonania izolacji przeciwwilgociowej na bazie folii PCV lub materiałów bitumicznych należy ją bezwzględnie oddzielić od warstwy izolacji termicznej z płyt styropianowych za pomocą folii PE. Brak takiego oddzielenia może doprowadzić do zniszczenia izolacji termicznej...." Co jest grane jak folia PCV może doprowadzić do uszkodzenia styropianu czy ktoś jest w stanie to wytłumaczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 12.05.2010 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 wniosek z tego taki że folia PCV reaguje ze styropianem w jakiś sposóbmoże nie jak papa (czyli ten mat. bitumiczny) ale może? ...folie typowo budowlane czarne te popularne to są folie PE czyli chyba z bańkiale czemu pcv - nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 12.05.2010 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 wniosek z tego taki że folia PCV reaguje ze styropianem w jakiś sposób może nie jak papa (czyli ten mat. bitumiczny) ale może? ... folie typowo budowlane czarne te popularne to są folie PE czyli chyba z bańki ale czemu pcv - nie wiem Nie wszystkie folie są PE są też folie budowlane PCV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 12.05.2010 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 (edytowane) tak, oczywiście ale luknełem na to co ja kupowałem w kilku sklepach i wszędzie PE- ta czarna Edytowane 12 Maja 2010 przez manieq82 literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 13.05.2010 07:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 wniosek z tego taki że niektóre materiały zawierają rozpuszczalniki które mogą rozpuszczać styropian, kiedyś nawet dysperbit robili na bazie takich rozpuszczalników właśnie sobie przypomniałem jak ja robiłem swoją izolację p-wodną, moja folia była chyba prosto od producenta bo po rozwinięciu śmierdziała niewymownie, ale ja najpierw rozwinołem folię a dopiero następnego dnia układałem styropian więc chyba się zdążyło wywietrzyć Zadzwoniłem do firmy Roth z pytaniem jak rozpuszcza folia PCV styropian. Dowiedziałem się że wysoka temperatura grzejnika podłogowego może uwalniać albo rozkładać folię PCV a przez to styropian. Wg mnie teoria bardzo wątpliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 13.05.2010 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 Ale jednak może coś być na rzeczy skoro firma dementuje wypłukiwanie się plastyfikatorów z folii PCV. http://www.gamrat.com.pl/pl/pytania__folie/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 13.05.2010 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 no Panowie ja w sobotę zaczynam walkę z rurkami, robię w układzie meandrowym, taki mam projekt manieq82 dzięki za radę z zakupem podajnika taśmy, z nim klejenie folii to przyjemność a tu moje narzędzia zrobione w celu ułatwienia, koło aby zwój rurki się nie rozlatywał, i wspaniała giętarka, można robić piękne łuki 10cm http://www.phonex.pl/forum/narzedziapodlogowka.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 13.05.2010 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 pogratulować pomysłowości, też zrobiłem sobie kołowrotek tyle ze drewniany, a przydał mi się ... do 50 metrów rury, tej na podejścia pod ew. grzejniki, do rozkładania podłogówki jest to to bez sensu, nie ma to jak dwie osoby: jedna z krążkiem jedzie druga zapina, rura z krążka rozwijana na podłodze ładnie się układa od razu na miejscu dociśnięta samym krażkiem, na zakrętach lekko "wykładamy" zwój zebu mniej się podnosiło i jest miód, gdybym wiedział na ile przydatny jest kołowrotek to bym nie tracił czasu na jego wykonanie a giętarka - tam gdzie nią podejdziesz z powodzeniem wygniesz też rurę w rękach, a tam gdzie trzeba zrobić ładne gięcie (narożniki, przejscia ścian, rozdzielacz itp) i tak tam jej nie wsadzisz, szybciej zewnętrzna sprężyna tam się nada, choć ja takową kupiłem, użyłem może dwa razy, lepiej wziać metrz - półtora rury w łapki, pogiąć sobie na sucho, wyczuć jak i co można zgiąć a potem już samo leci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.