Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

jak nie wiesz?? masz w projekcie jak się będą otwierały, więc stąd wiadomo będzie z której strony wnęki będą osadzone futryny, i dylatujesz dokładnie pomiędzy tymi futrynami

 

Właśnie raczej będzie inaczej niż w projekcie a jakoś nie widzę, nie wiem jak się montuje drzwi :)

 

Jak mamy grubą ścianę 25cm rozdzielającą salon od korytarza i drzwi będą się otwierać na korytarz to dylatację zrobił byś na brzegu ściany ale od strony korytarza.?

 

Ale ja nie wiem jeszcze jak połączyć terakotę w salonu z terakotą z korytarza która będzie w innym kolorze tzn po której stronie ściany połączyć dwie różne płytki od terakoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mamy grubą ścianę 25cm rozdzielającą salon od korytarza i drzwi będą się otwierać na korytarz to dylatację zrobił byś na brzegu ściany ale od strony korytarza.?

dokładnie tak bym zrobił

Ale ja nie wiem jeszcze jak połączyć terakotę w salonu z terakotą z korytarza która będzie w innym kolorze tzn po której stronie ściany połączyć dwie różne płytki od terakoty.

również od strony korytarza, dokładnie nad dylatacją, tak aby zamknięte drzwi zastawiały to łączenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odaro

jak masz drzwi między salonem a korytarzem które otwieraja się na korytarz to daj taśmę wzdłuż lini ściany od strony korytarza - ewentualne łączenie materiałów wypadnie pod drzwiami i nie będzie widać

a jak połączyć to później wymyślisz

http://images35.fotosik.pl/152/916cd4c680c86693m.jpg

ja wkładałem między ostatnia warstwę styropianu tak iż styropian trzymał tą taśmę

na zdjęciu drzwi będą otwierały się w naszą stronę (de facto nie będzie ich wcale, ale jakby były ...)

podczas wylewek panowie lekko gnietli ta taśmę zarówno rurą miksokreta jak i nogami

ale jak przychodziło gładzenie progu to prostowali w/w i przycinali ja na wysokość wylewki

niestety ale musisz teraz zdecydować jak masz otwierać te drzwi!

 

najwyżej później będzie brzydko wyglądać :0

 

a co do ogrzewania ogrodu zimowego

jeśli zakładasz mały ogrodzik wypuść jedną pętlę na zewnątrz i nie wiem zamknij w jakiejś skrzynce - później połączysz to złączką

 

jak duży to z kotłowni wyprowadź rury do jakby kolejnego rozdzielacza

 

a i jeszcze o tym klawiszowaniu - taki niestety urok tej wylewki - liczę się z tym

i tak źle i tak niedobrze

ja na razie nie odczuwam nic - jedynie w przedpokoju jakieś głuche stukanie ale to inna historia

moi opowiadali że jakby co to można tą taśmę wyskrobać aut i zalać żywicą - ale to już będzie sztywno i pracować nie będzie i jest ryzyko że pęknie obok

Edytowane przez manieq82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odaro

jak masz drzwi między salonem a korytarzem które otwieraja się na korytarz to daj taśmę wzdłuż lini ściany od strony korytarza - ewentualne łączenie materiałów wypadnie pod drzwiami i nie będzie widać

a jak połączyć to później wymyślisz

 

 

Ale jak nie będzie widać przecież w drzwiach nie ma progu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a widzisz, nie napisałem najważniejszego, ja mam dom na płycie żelbetowej o grubości około 15-20cm, zazbrojona jest ona podwójną siatką:), na tejże płycie ułożyłem w garażu 10cm styro EPS200, i ta siatka ma tylko zabezpieczać płytę grzewczą przed ewentualnym pękaniem

 

...

 

płyta fundametowa nic nie zmienia i nic nie wnosi, mówimy tu o zbrojeniu posadzki w garażu, ta ze względu na możliwe duże obciążenia miejscowe powinna być zazbrojona (nie myl z zabezpieczeniem przeciwskurczowym matami zgrzewanymi), też dlatego ze może pękać w trakcie użytkowania (nie w trakcie schnięcia posadzki), twoje maty zgrzewane wcale przed pękaniem od obciążeń, użytkowania nie zabezpieczają, to są maty przeciwskurczowe jedynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można ale po co ??

trzeba by ją jakoś zabezpieczyć przed zamarzaniem, do tego trzeba by tam układać szalenie gęsto co 10cm 190W/m2, nawet dla małego ogrodu mogą wyjść 2 obiegi, no z praktyki powiem że gród zimowy nagrzewa się bardzo szybko jak tylko zaświeci słońce, więc ogrzewanie tam nie jest po prostu konieczne, bo mnie ochota na siedzenie w ogrodzie nachodzi tylko jak świeci słońce

 

W ogrodach zimowych zalecane jest ogrzewanie podłogowe wodne lub elektryczne albo klimatyzatorem z pompą ciepła więc taki był pomysł.

 

Ostatecznie nie zrobiłem tego ale jak kiedyś będzie ogród zimowy to będzie ogrzewanie elektryczne lub klimatyzator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciąć od góry do miejsca gdzie leży otulina, wyciąć otwór na otulinę i później ładnie taśmą obkleić

 

ps. u mnie dzisiaj weszli wylewkarze, koniecznie chcieli pousuwać moją dylatacja pomiędzy pomieszczeniami i w salonie, mówili że oni nacinają beton i tak jest lepiej, dopiero jak się upierałem że ma zostać przyznali, że tak im będzie trudniej zrobić równe wylewki :/

Edytowane przez kulca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciąć od góry do miejsca gdzie leży otulina, wyciąć otwór na otulinę i później ładnie taśmą obkleić

 

ps. u mnie dzisiaj weszli wylewkarze, koniecznie chcieli pousuwać moją dylatacja pomiędzy pomieszczeniami i w salonie, mówili że oni nacinają beton i tak jest lepiej, dopiero jak się upierałem że ma zostać przyznali, że tak im będzie trudniej zrobić równe wylewki :/

 

Czyli wszyscy wylewkarze maja tak samo :D

 

Czy dylatacja oklejona taśmą wytrzymała brutalne traktowanie przez wylewkarzy np. wężem podającym beton z miksokreta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taśmę dylatacyjną w miejscach przejścia docięliśmy na wysokość wylewki, i równo wyszły obie płyty grzewcze

kupiłem cement LAFARGE EKSPERT, chciałem I klasy i w Castoramie doradzili że ten ma takie same parametry jak I, wytrzymałość 42,5 N, tyle że dość szybko wiąże i wylewkarze mieli problemy z zacieraniem, dociążali zacieraczkę workiem cementu, czy ktoś zna się na cementach i wie czy ten LAFARGE ma taki sam czas wiązania jak zwykły cement II?

Fotki z realizacji, dzisiaj kończą salon.

 

http://www.phonex.pl/forum/wylewki1.jpg

 

http://www.phonex.pl/forum/wylewki2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taśmę dylatacyjną w miejscach przejścia docięliśmy na wysokość wylewki, i równo wyszły obie płyty grzewcze

kupiłem cement LAFARGE EKSPERT, chciałem I klasy i w Castoramie doradzili że ten ma takie same parametry jak I, wytrzymałość 42,5 N, tyle że dość szybko wiąże i wylewkarze mieli problemy z zacieraniem, dociążali zacieraczkę workiem cementu, czy ktoś zna się na cementach i wie czy ten LAFARGE ma taki sam czas wiązania jak zwykły cement II?

 

A to na wylewki potrzebny jest cement I .....nie wystarczy cement II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...