odaro 30.05.2010 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 Mam jeszcze pytanie o dylatację. Dylatacje należy dawać w przejściach drzwiowych w sumie dlaczego w tych miejscach należy dawać dylatacje. A jak mamy przejście z jednego pomieszczenia do drugiego np z korytarza do kuchni ale tam nie będzie drzwi to dawać dylatację czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 30.05.2010 12:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 tak Czemu tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 30.05.2010 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 bo dylatację robi się aby zdylatować dwie powierzchnie a nie dlatego że są drzwijak są drzwi to najładniej dać ja pod nimi - ot co! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 30.05.2010 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 A robi się po to aby oddzielić dwa pomieszczenia/pola grzewcze od siebie, bo mogą mieć ustawione różne parametry pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 30.05.2010 22:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 bo dylatację robi się aby zdylatować dwie powierzchnie a nie dlatego że są drzwi jak są drzwi to najładniej dać ja pod nimi - ot co! Pytam bo w projekcie podłogówki mam naćkane dylatacji tak dużo że zastanawiam czemu aż tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 30.05.2010 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 A robi się po to aby oddzielić dwa pomieszczenia/pola grzewcze od siebie, bo mogą mieć ustawione różne parametry pracy Ale jak rury ogrzewania podłogowego idą od rozdzielacza do łazienki albo do salonu to korytarz jest ogrzewany tylko tych rur co zasilają salon i łazienkę to raczej trudno będzie mówić o rożnych parametrach pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 31.05.2010 05:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 Ale jak rury ogrzewania podłogowego idą od rozdzielacza do łazienki albo do salonu to korytarz jest ogrzewany tylko tych rur co zasilają salon i łazienkę to raczej trudno będzie mówić o rożnych parametrach pracy. no nie do końca, u mnie np. idą rury do salonu i pokoi korytarzem i tenże korytarz będą grzać, ale w zależności od temperatur w np. pokojach woda będzie albo płynąć albo nie (jak termostat zamknie dopływ bo będzie za ciepło), i wtedy temperatura tej konkretnej płyty w korytarzu będzie inna niż w pokoju oddzielonym dylatacja (zamiast elektrozaworów możesz sobie pokryzować przepływomierzami poszczególne obwody i również ich parametry będą inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 31.05.2010 07:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 to może zacznijmy od podstaw, wylewka betonowa jak wiele rzeczy na tym świecie ma różne wymiary w zależności od temperatury, a ogrzewanie podłogowe to taki rodzaj systemu gdzie ewidentnie występują różne temperatury w zależności od tego jak ciepło ma być w domku, w efekcie czego płyta betonowa rozszerza się i kurczy, i teraz im więcej będzie dylatacji i im na mniejsze kawałki będzie pocięta płyta tym więcej swobody będzie miała wylewka i mniejsze będzie ryzyko niekontrolowanego pękania zapewne dało by się zrobić bezpieczną wylewkę w całym domku jako całość, bez żadnej dylatacji, ale obawiam się że wtedy dylatacje na ścianach musiały by mieć po 5cm żeby zapewnić płycie odpowiednią swobodę Ale u mnie wychodzi np. płyta o wym. 3x1m jest to cześć korytarza. Przy tak gęsto, często zdylatowanych wylewkach będę miał spory problem z ułożeniem terakoty bo nie uda się trafić w pełen rozmiar płytki i będzie widoczne nieładne cięcie terakoty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 31.05.2010 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 Ale u mnie wychodzi np. płyta o wym. 3x1m jest to cześć korytarza. Przy tak gęsto, często zdylatowanych wylewkach będę miał spory problem z ułożeniem terakoty bo nie uda się trafić w pełen rozmiar płytki i będzie widoczne nieładne cięcie terakoty moi wylewkarze mówili, żeby nie oszczędzać na kleju, kupić dobry elastyczny przystosowany na ogrzewanie podłogowe, i wtedy można kleić nawet całe płytki nad dylatacją, nie powinno pękać, ale czy to prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 31.05.2010 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 taka sama prawda jak to że dylatacja służy do oddzielania dwóch pomieszczeń/pól grzewczych od siebie, bo mogą mieć ustawione różne parametry pracy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 31.05.2010 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 taka sama prawda jak to że dylatacja służy do oddzielania dwóch pomieszczeń/pól grzewczych od siebie, bo mogą mieć ustawione różne parametry pracy ... tego akurat nie podważaj ja u siebie będę miał elektrozawory i jak dziecku będzie za gorąco po prostu zamknie dopływ wody do obiegu w swoim pokoju, wtedy płyta grzewcza w tym pokoju będzie miała inna temperaturę a tym samym inne parametry co ta na korytarzu obok tego pokoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 31.05.2010 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 ale nie jest to głównym zadaniem dylatacji przecież Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 31.05.2010 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 to racja, wcześniejszego posta napisałem na szybko, nie dodałem, że głównym zadaniem dylatacji jest możliwość swobodnego rozszerzania się płyty grzewczej, które będzie miało różne wartości zależne od parametrów pracy płyty grzewczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 31.05.2010 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 tego akurat nie podważaj ja u siebie będę miał elektrozawory i jak dziecku będzie za gorąco po prostu zamknie dopływ wody do obiegu w swoim pokoju, wtedy płyta grzewcza w tym pokoju będzie miała inna temperaturę a tym samym inne parametry co ta na korytarzu obok tego pokoju A którędy idą rury do tego pokoju raczej tym korytarzem obok pokoju w którym zamknąłeś obieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 31.05.2010 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 tak, ale obok tych rur idą następne 3 komplety do innych pokoi, więc płyta grzeje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej_78 01.06.2010 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2010 Witam,Przymierzam się do zrobienia ogrzewania podłogowego. Układ jest nastepujący, 3 pętle na parterze: łazienka 6 mkw, kuchnia 6, korytarz połączony w wiatrołapem 10, jedna pętla na poddaszu w łazience - 7 mkw.Chciałbym zastosować układ mieszający, tzn, zawór trójdrożny ESBE VTA + pompa i mam następujące pytania/dylematy;1. Czy mogę zrobić jedną pętle w korytarzu i wiatrołapie, wiatrołap będzie później oddzielony ścianka z k-g od korytarza. Sam wiatrołap ma powierzchnię 3,5 mkw i nie chciałby robić osobnej pętli dla tak małej powierzchni. Żeby te wszystkie rury nie "zaplatały się" się za bardzo to wymyśliłem sobie że zrobię w wiatrołapie meandrowy rozkład rurek, potem przejdę do korytarza i tu już ułożę ślimakowo. Czy to jest dobry pomysł? 2. Piec będzie z podajnikiem ze sterownikiem Tech ST-40. Sterownik potrafi sterować pompą mieszającą. Pierwsze pytanie, gdzie umieszczam czujnik podłogowy? Czy muszę na etapie wylewek zatopić go w której z pętli czy później go zamontuje, np. przy belce rozdzielacza? 3. Sterownik włącza i wyłączą pompę przy zadanej temperaturze. Czy jest to wystarczające zabezpieczenie przed przegrzaniem pompy, może muszę stosować by-pass? 4.Znalazłem informacje, że zadaniem pompy mieszającej jest tylko mieszanie wody na potrzeby podłogówki i ogrzewanie nie działa jak nie będzie pracować główna pompa. Czy w takim przypadku nie dojdzie do „jakiś anomalii” w których podłogówka będzie niedogrzana?5. Dylatacje. Salon jest otwarty na korytarz w którym będzie ogrzewanie podłogowe, salon z korytarze to powierzchnia ok. 30 mkw. Czy w takich przypadkach trzeba robić dylatacje pomiędzy podłogą korytarza i salonu?6. Odpowietrzenie górnej pętli w łazience – znalazłem odpowiedź że wystarczy zastosować odpowietrznik automatyczny i nie będzie w tym problemu. Czy ktoś może mi to potwierdzić ze swojej praktyki?Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej_78 02.06.2010 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2010 Witam,Przymierzam się do zrobienia samodzielnie ogrzewania podłogowego. Układ jest nastepujący, 3 pętle na parterze: łazienka 6 mkw, kuchnia 6, korytarz połączony w wiatrołapem 10, jedna pętla na poddaszu w łazience - 7 mkw.Chciałbym zastosować układ mieszający, tzn, zawór trójdrożny ESBE VTA + pompa i mam następujące pytania/dylematy;1. Czy mogę zrobić jedną pętle w korytarzu i wiatrołapie, wiatrołap będzie później oddzielony ścianka z k-g od korytarza. Sam wiatrołap ma powierzchnię 3,5 mkw i nie chciałby robić osobnej pętli dla tak małej powierzchni. Żeby te wszystkie rury nie "zaplatały się" się za bardzo to wymyśliłem sobie że zrobię w wiatrołapie meandrowy rozkład rurek, potem przejdę do korytarza i tu już ułożę ślimakowo. Czy to jest dobry pomysł? 2. Piec będzie z podajnikiem ze sterownikiem Tech ST-40. Sterownik potrafi sterować pompą mieszającą. Pierwsze pytanie, gdzie umieszczam czujnik podłogowy? Czy muszę na etapie wylewek zatopić go w którejś z pętli czy później go zamontuje, np. przy belce rozdzielacza? 3. Sterownik włącza i wyłączą pompę przy zadanej temperaturze. Czy jest to wystarczające zabezpieczenie przed przegrzaniem pompy, może muszę stosować by-pass? 4.Znalazłem informacje, że zadaniem pompy mieszającej jest tylko mieszanie wody na potrzeby podłogówki i ogrzewanie nie działa jak nie będzie pracować główna pompa. Czy w takim przypadku nie dojdzie do „jakiś anomalii” w których podłogówka będzie niedogrzana?5. Dylatacje. Salon jest otwarty na korytarz w którym będzie ogrzewanie podłogowe, salon z korytarze to powierzchnia ok. 30 mkw. Czy w takich przypadkach trzeba robić dylatacje pomiędzy podłogą korytarza i salonu?6. Odpowietrzenie górnej pętli w łazience – znalazłem odpowiedź że wystarczy zastosować odpowietrznik automatyczny i nie będzie w tym problemu. Czy ktoś może mi to potwierdzić ze swojej praktyki?Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 04.06.2010 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2010 No i jestem po wylewkach. Oczywiście wylewkarze chcieli wycinać dylatacje ale im na to nie pozwoliłem. Twardo twierdzili że będzie klawiszowanie jak tak zrobię. Mam nadzieję że nie mieli racji. Jedna rzecz mnie zaciekawiła. Instalacja ogrzewania podłogowego była napełniona wodą do 4 atm do próby ciśnieniowej i tak została parę dni do zalania. W trakcie wylewania posadzki stopniowo wzrastało ciśnienie od 4 atm do 7 atm na samym końcu wylewania posadzki. U Was też tak było. Czy to możliwe że przez ucisk wylewki ciśnienie w ogrzewaniu podłogowym wzrosłą aż o 3 atm. Podłogówka była w trakcie próby odpowietrzona. Zostawić tak dalej to wysokie ciśnienie czy spuścić trochę wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 04.06.2010 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2010 u mnie podobnie, z 4 skoczyło zaraz po wylewkach na 5,5, teraz znów spadło jak przeschły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 04.06.2010 23:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2010 Witam, Przymierzam się do zrobienia ogrzewania podłogowego........... i mam następujące pytania/dylematy; ech a kto ich nie ma postaram Ci odpowiedzieć na tyle ile mam wiedzy 1. Jak najbardziej dobry pomysł. Jeśli wiesz gdzie dokładnie będzie stała ta ścianka nie dawaj w jej świetle rurek - ot zawsze mniejsze ryzyko wwiercenia się w taką. 2. Nie znam tego sterownika i jak to działa ale przy belce nie będzie to chyba miarodajne - pewnie będzie tam cieplej ze względu na dużą ilość rurek. 3. Przegrzaniem? 4.Główna pompa wpompuje ci wodę z pieca, mieszacz pomoże i jednocześnie wysteruje temperaturę tego obwodu czyli podłogówki. 5. Daj plan domu, musisz podzielić powierzchnię zgodnie z zasadami, i najlepiej aby nakładało się to na obwody/powierzchnie grzewcze 6. Odpowietrznik, lub jeszcze lepiej taki zestaw kranik u dołu i odpowietrznik na górze - taka końcówkę belki wsadź w górnej łazience do jakiejś mini szafeczki i podepnij rurkę od obwodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.