Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

spinka potrzebna ci aby rurka nie latała do czasu aż zaleją ją betonem (znaczy zasypią najczęściej )

możesz i deskę położyć aby tylko uważali i przycisnęli rurkę podczas wylewek - aby finalnie była w dolnej warstwie wylewki

 

z tą taśmą punktowo to ok - tylko nie zrób pustek powietrznych jak będziesz kleiła - chyba wiesz o co chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naczytałam się na forum, że komuś zalali, wygładzili wylewkę, a na drugi dzień rurki wypłynęły na wierzch. Stąd obawy.

.....

 

sprawa niemożliwa przy zalewaniu posadzek przy napełnionych rurach podłogówki (rzecz podstawowa i konieczna) a tym bardziej przy posadzkach z miksokreta, to się sypie i ubija a nie zalewa wiec wypłynąć cokolwiek nie ma jak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Napełnialiśmy dziś rurki wodą. Jak testować to testować. Ciśnienie z sieci, 5,4 bara. Super.

Woda wpuszczona, pobulgotało, odpowietrzniki automatyczne popracowały. Gites.

I teraz dochodzę do rzeczy której nie bardzo rozumiem.

W kotłownia woda z sieci podana na zasilanie, otwieram rozdzielacz, otwieram zaworek spustowy na tej samej belce - woda leci, czyli ok.

Wszystkie pętle zakręcone.

Odkręcam jedną pętlę, pobulgotało i cisza. Zero reakcji na przepływomierzu. Myślę sobie woda stoi, odkręcę kranik na powrocie w kotłowni, będzie płynąć.

Odkręcam kranik, trochę wody spłyneło i cisza, dalej nie leci. Czemu? Sieciowa woda za słaba, żeby przepchnąć idokładnie odpowietrzyć jedną pętlę 60m?

Kto odpowie.

 

Jeszcze pytanie nr 2. Do tej pory nie zwróciłam uwagi na fakt, że na jednym rozdzielaczu rozdzielaczu górna belka to zawory, a na drugim rotametry. Ma to jakieś znaczenie? Zasilanie w obu przypadkach na górną belkę. Rozdzielacze z insbudu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j ma rozdzielacze z kanowskie, gdzie na górze zawory takie jak pod głowice termostatyczne czy siłowniki a na dole przepływomierze, przy próbie i odpowietrzaniu tez miałem zagwozdkę, pętle tez jakby zamknięte były a nakrętki na zaworach pozdejmowane, okazało się że zawory były zamknięte od nowego (zaciśnięte kapturkami) i tak się trzymały mocno w tej pozycji, po zruszeniu dopiero odskoczyły do góry, ruszyły przepływonierze, pętle się odpowietrzyły (bo wcześniej też szło powietrze ale to z pionów i belek rozdzielaczy)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie bardzo rozumiem....

 

Rozdzielacz mam taki:

 

http://www.insbud.org/pl/image-359.jpeg

 

 

Tymi białymi kręcę, a dokładniej to górnym 2/3 białego :), bo dolna część jest stała.

Chyba nie są zacięte te zaworki,bo jak zaczynam odkręcać to słychać reakcję, takie "napuszczanie" wody. Chyba, że rotametry jakoś się zblokowały, ale jak tym poruszać? Jak z wyczuciem to ani drgnie, a mocniej to strach, że się urwie.

 

 

Już doczytałam, że jednak tymi rotametrami się kręci. U mnie zapieczone jakieś. Pokombinuję może nawet jutro.

Edytowane przez monika.KIELCE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze,

jeżeli masz dwa różne rozdzielacze (różnych producentów, sprzedawca tutaj nie decyduje, może przecież sprzedawać różnych producentów) to możesz mieć problem,

każdy producent tego typu rozdzielaczy jasno określa na którą belkę powinno pójść zasilanie a na którą powrót,

w przypadku gdy na jednym rozdzielaczu będziesz miała na górnej belce zasilanie a na drugim na gónej belce powrót i będzie to wszystko np wpięte do rury zasilającej, układ może nie zadziałać,

 

żeby odkręcić rotametry, bo mogą być zakręcone, trzeba podnieść do góry ten czarny pierścień i później dopiero próbować nimi kręcić,

ale z wyczuciem,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam identyczny rozdzielacz, tyle że z KUSMETu. Miałem również podobny problem żeby wszystko odpowietrzyć (2 rozdzielacze po 12 obiegów) trochę to czasu zajęło. Rotametrami faktycznie jest bardzo ciężko kręcić. Wszystkie zaworki z dolnej belki były mocno zaciśnięte nie wiedziałem już co jest grane - zdjąłem wszystkie białe głowice, wziąłem kombinerki i zacząłem łapać za wystający "cypelek" od zaworu i podnosić do góry. Pomogło :). w trakcie robienia podłogówki byłem przekonany że zasilanie idzie na belkę z głowicami :(. Co się okazało powinno być odwrotnie. Teraz pozostaje mi tylko zamiana rury zasilającej powrotu z zasilaniem :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam identyczny rozdzielacz, tyle że z KUSMETu. Miałem również podobny problem żeby wszystko odpowietrzyć (2 rozdzielacze po 12 obiegów) trochę to czasu zajęło. Rotametrami faktycznie jest bardzo ciężko kręcić. Wszystkie zaworki z dolnej belki były mocno zaciśnięte nie wiedziałem już co jest grane - zdjąłem wszystkie białe głowice, wziąłem kombinerki i zacząłem łapać za wystający "cypelek" od zaworu i podnosić do góry. Pomogło :). w trakcie robienia podłogówki byłem przekonany że zasilanie idzie na belkę z głowicami :(. Co się okazało powinno być odwrotnie. Teraz pozostaje mi tylko zamiana rury zasilającej powrotu z zasilaniem :(

 

można też zamienić belki miejscami tą z zasilania dać na powrót i odwrotnie z powrotu na zasilanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety testów dziś nie było, więc nic nowego nie wiem.

 

1950: rozdzielacze tego samego producenta, dokładnie jak na zdjęciu, różnią się tylko ilością sekcji. Przyszły już zmontowane, jeden tak, drugi tak. Niestety nie zauważyliśmy tego od razu. Zasilanie mamy doprowadzone na górną belkę w obu szafkach.

A te czarne pierścienie to pozdejmowane, z ciekawości, czy aby tam nie cieknie. Mąż próbował kręcić rotametrami ale ani drgnęły, a bał się użyć więcej siły, żeby nie urwać. Uznał, że są to elementy nieruchome. Jak widać błędnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można też zamienić belki miejscami tą z zasilania dać na powrót i odwrotnie z powrotu na zasilanie

 

Faktycznie, można przełożyć. Myślę, że w godzinę da radę. Tylko czy koniecznie trzeba?

Zasilanie na górną belkę, na rotametry, powrót na dolną, z zaworami. Tak jest OK.

A jak zasilanie na górną belkę z zaworami, a powrót na dolną z rotametrami, to może działać niepoprawnie? A może to nieistotne, skoro sklep tak zmontował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam kusmet, 14 obwodowy, miałem dokładnie to samo co Mr_Mabram, już nawet zacząłem robić przyłącze, ale coś mnie podkusiło o telefon do Kusmetu, i tam dowiedziałem się że zasilanie na rotametry

monika.KIELCE jeśli masz rozdzielacze na szybkozłączach to poodkręcaj pexy i zamień po prostu listwy żeby rotametry były na górze, do ich prawidłowej pracy jest to wymagane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można też zamienić belki miejscami tą z zasilania dać na powrót i odwrotnie z powrotu na zasilanie

 

Chciałbym zamienić ale to nie takie proste, nie mam ruchomego śrubunku przy podłączeniu rozdzielacza więc to duży kłopot (musiałbym rozłączyć wszystkie pexy, do tego odciągnąć do siebie belkę rozdzielacza i kręcić nią odkręcając). Najprościej jest zamiana zasilania z powrotem w kotłowni. Nie ma to większego znaczenia myślę. W moim przypadku woda zasilająca będzie "krążyła od środka pętli - najcieplejsza w kierunku ścian - powrót". Odwrotnie niż u innych. Przyznam się szczerze że musiałem wymienić sporo uszczelek gumowych pod głowicami bo przy próbie szczelności ciekło jak z sitka :). Producent się nie przyłożył przy składaniu mojego egzemplarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Mam dylemat w kwestii podłogówki: firma montująca pomopę ciepła zaleca na 165m2 podłogi 2300mb rury. Gołym okiem widać, że przesadzają, tym bardziej, że proponują rurę 18mm. Co ciekawe, firma znana jest na forum i ma dobre recenzje (firma z Grudziądza).

Mój instalator proponuje max co 10cm, czyli ok 1600mb rury. Nie wiem, czy robić rurą 16, czy 18mm?

 

Wolałbym uniknąć spychologii i wzajemnego obwiniania wykonawców w przypadku gdy coś nie wypali. Wiem, że jest program do liczenia podłogówki, ale wierzcie - nie mam czasu siedzieć cały dzień czy dwa przed komputerem (z tego co czytałem poprawne wyliczenie zajmuje masę czasu).

 

Ponadto jakiego użyć najcieńszego styro pod rurę? Mam dom na płycie fundamentowej, a pod nią 20cm styropianu fundamentowego, więc każdy centymetr pomiędzy tym a podłogówką jest zbędny, ale coś trzeba dać aby umocować rury. 3cm?

 

Czasu na dywagacje mam mało, bo za 12 dni robią posadzki, więc będę wdzięczny za rzeczowe opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie styropianu: jak nie dasz nic to prócz wylewki grzać będziesz całą płytę fundamentową. Akumulacja przez duże A. Pytanie czy tego oczekujesz? Oddzielając wylewkę od płyty ułatwiasz sobie sterowanie ogrzewaniem - mniejsza akumulacja = szybszy czas reakcji.

 

Jeżeli nie chcesz dodatkowego styro, to tak jak napisał mpoplaw. Producenci sami w swych instrukcjach podają takie rozwiązanie: " Przy braku możliwości ułożenia styro rurki montować do siatki stalowej".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Cześć!

Ponadto jakiego użyć najcieńszego styro pod rurę? Mam dom na płycie fundamentowej, a pod nią 20cm styropianu fundamentowego, więc każdy centymetr pomiędzy tym a podłogówką jest zbędny, ale coś trzeba dać aby umocować rury. 3cm?

 

Czasu na dywagacje mam mało, bo za 12 dni robią posadzki, więc będę wdzięczny za rzeczowe opinie.

Będę miał taki sam dylemat co do przymocowania rurek do płyty,styro szkoda dawać nawet 3cm,znalazłem fajne listwy montażowe do rurek i zapewne je użyje:1238587705..jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam kusmet, 14 obwodowy, miałem dokładnie to samo co Mr_Mabram, już nawet zacząłem robić przyłącze, ale coś mnie podkusiło o telefon do Kusmetu, i tam dowiedziałem się że zasilanie na rotametry

monika.KIELCE jeśli masz rozdzielacze na szybkozłączach to poodkręcaj pexy i zamień po prostu listwy żeby rotametry były na górze, do ich prawidłowej pracy jest to wymagane

 

Jeśli w rotametrach te czerwone kuleczki w stanie spoczynku są u góry to zasilanie powinno iść na belkę z rotametrami. Jeśli w stanie spoczynku są na dole, to zasilanie idzie na belkę bez rotametrów.

A poza tym, też mam rozdzielacz z Kusmetu i rotametry praktycznie nic nie wskazują - jedynie gdy zamknie się wszystkie pętle i otworzy jedną, to wtedy ten jeden rotametr coś tak pokazuje. Ale jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...